Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Campanula schreef op 26-04-2024 om 10:53:

[..]

Veel herhaling maakt het nog niet waar. Nimby dus. En mensen afschilderen als rotte appels zegt vooral iets over jouw visie op deze mensen.

Rotte appel is een heel normale uitdrukking die vaak gebruikt wordt. Je doet nu net alsof alle asielzoekers rotte appels worden genoemd.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 26-04-2024 om 11:49:

[..]

Rotte appel is een heel normale uitdrukking die vaak gebruikt wordt. Je doet nu net alsof alle asielzoekers rotte appels worden genoemd

In de reacties wordt het behoorlijk veel aangehaald. En jij doet nu net alsof ik dat zou vinden. Stellig zijn is bijna altijd een simplificatie van de complexe realiteit. Mensen omschrijven als rotte appels vind ik cherrypicken om het bij de fruituitspraken te houden.

https://www.ad.nl/politiek/weer-crisis-in-ter-apel-manager-stapt-op-staatssecretaris-doet-zoveelste-oproep-om-meer-opvangbedden~a64c7147/
's Nachts 2355 mensen, overdag nog 300 mensen meer. Dat is onhoudbaar voor dit centrum. Het is echt nodig dat meer gemeenten verantwoordelijkheid nemen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

26-04-2024 om 12:36 Topicstarter

Van de 2300 "gasten" in Ter Apel zijn er inmiddels 300 tot 400 rotte appels die niemand wil hebben. Hun land van herkomst ook niet.

Dat betekent toch niet dat Nederland/Ter Apel ermee moet blijven zitten, alleen omdat ooit bedacht is dat hier behalve een AZC óók een aanmeldcentrum én een gevangenis moesten komen?

Met alleen dat AZC is waarschijnlijk wel te leven. Een paar kilometer verderop geeft het AZC in Musselkanaal weinig overlast.

Nicole123 schreef op 26-04-2024 om 11:08:

[..]

Jammer dat je niet reageert op mijn voorbeeld van de overvolle klas met 80 leerlingen en 3 klieren daarin. Het werkt in de praktijk echt goed tegen overlast om kleinere groepen te hebben met meer toezicht en klieren te isoleren van elkaar. In AZCs is dat ook zo: kleinschalige AZCs leveren niet of nauwelijks overlast op, heel grote uitpuilende AZCs wel. Jij doet alsof met het spreiden de overlast zal toenemen, maar het tegendeel is waar. In mijn ogen is de beweegreden achter tegen de spreidingswet zijn vooral angst om er zelf last van te gaan krijgen. Liever dat de bewoners van Ter Apel er last van blijven houden dan dat het mogelijk naar jou zelf toe komt. Heb je zelf een AZC in de buurt?

Ik heb daar al meer dan uitgebreid op gereageerd en daarop mijn kijk gegeven. Ik ga het niet opnieuw herhalen voor niets sorry. 

Campanula schreef op 26-04-2024 om 11:13:

[..]

Jij weet niet hoe ik erover denk, dus die jij-bak is op uw conto. En dat is geen gegeven maar een frame. Misschien heb ik minder vooroordelen of kies ik bewust voor een andere benaming van overlast of zelfs crimineel gedrag.

Och och och wat ben je toch goed.

Campanula schreef op 26-04-2024 om 10:53:

[..]

Veel herhaling maakt het nog niet waar. Nimby dus. En mensen afschilderen als rotte appels zegt vooral iets over jouw visie op deze mensen.

Ik weet het leren lezen is moeilijk voor sommige mensen.

Dietloverzzz schreef op 26-04-2024 om 12:58:

[..]

Och och och wat ben je toch goed.

Dank je. Jammer dat je zo op de persoon speelt. Blijkbaar heb je geen argumenten meer.

Campanula schreef op 26-04-2024 om 13:37:

[..]

Jammer dat je zo op de persoon speelt. Gebrek aan inhoud.

Zelf beginnen met uitdelen dan moet je ook kunnen incasseren. Je begint er zelf mee

Dietloverzzz schreef op 26-04-2024 om 13:39:

[..]

Zelf beginnen met uitdelen dan moet je ook kunnen incasseren.

Geen problemen hier.

Campanula schreef op 26-04-2024 om 13:40:

[..]

Geen problemen hier.

Goed zo. Hier ook niet.

Daglichtlamp schreef op 26-04-2024 om 10:55:

[..]

Kun je me uitleggen waarom je denkt dat daders beter in het oog gehouden kunnen worden in een heel groot centrum als Ter Apel dat daarnaast ook nog moet functioneren als aanmeldcentrum?


In Ter Apel worden ze ook niet echt in het oog gehouden. De politie heeft er zijn handen vol aan en de politie mag verder niets. De burgerwacht is daar niet voor de joeks opgericht. Die burgers patrouilleren in hun eigen woonplaats om burgers te beschermen.

Door ze op één plaats te houden, worden ze iig niet verspreid.

Waarom denk je dat bv de gemeente van Dordrecht aan omwonenden tot duizend euro betalen voor veiligheidsmaatregelen van hun woning?

ps. je schrijft "dat daarnaast ook nog moet functioneren als aanmeldcentrum". Zag je de foto van het grote terrein? Wat is het probleem? Denk je dat iemand die aan de balie van het aanmeldcentrum zegt ná een aanmelding: 'ik doe even een vestje aan en dan loop ik met u mee'. En dat ze daarna weer verder gaat aan de balie van het aanmeldcentrum?

On topic dan maar. Spreiden van statushouders vind ik redelijk over de diverse gemeenten. Ook zij moeten verantwoordelijkheid nemen in deze.  Het concentreren is niet sociaal richting Ter Apel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.