Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Miraval schreef op 15-03-2024 om 11:38:

En moslims of de islamisering zijn niet het probleem in onze samenleving. Het probleem zit hem in het conservatisme en extremisme.

Dit ja. Soms zouden mensen ook wat meer in de spiegel mogen kijken op dit vlak. Strijden tegen het conservatisme van een ander en tegelijk zelf conservatieve uitspraken doen en op conservatieve partijen stemmen. Nogal krom om te ageren tegen het conservatisme, extremisme en anti-LHBTI van de islam en dan zelf bijv PVV te stemmen of je onheus bejegend te voelen als de NS 'beste reizigers' zegt of ergens een regenboogvlag wappert. Dan ben je zelf net zo goed zo conservatief als wat en alleen pro-LHBTI als het zo uitkomt en je anderen ermee kunt aanvallen.

Poezenmeisje schreef op 15-03-2024 om 12:48:

Grensoverschrijdende boze, witte mannen heb ik niet in mijn omgeving, maar de Gooise matras ligt hier ver vandaan.

Grensoverschrijdende boze witte mannen slissen me niet na als ik hoogzwanger door het winkelcentrum loop.

Hier heb je je grensoverschrijdende witte mannen: https://nos.nl/l/2512864

Mick87 schreef op 15-03-2024 om 13:28:

ik zie trouwens geen probleem in agentes met hoofddoek. Dan denk ik dus: het is 2024
We hebben een grote moslimgemeenschap in Nederland. Dus waarom zou dat niet zichtbaar mogen zijn bij de politie ? Het gaat toch om het werk wat ze doen, niet welk geloof ze aanhangen.

Precies, dat kun je ook omdraaien. Waarom een hoofddoek dragen als je neutraliteit/uniformiteit hoort uit te stralen?

felija schreef op 15-03-2024 om 13:58:

[..]

Wat is daar raar aan? Met 'beste reizigers' heb je iedereen te pakken.ik vind 'beste reizigers' op een station enorm toepasselijk.

Je vindt het raar, omdat je het niet gewend bent.

Zag je wel nog dat ik in mijn bericht ook onderstaande schreef:

Als die machinist 'geachte reizigers' roept zullen velen dat niet eens opmerken en er snel aan gewend zijn.

Iets wat altijd goed was, nu afdoen als niet-goed, dat is dan raar, maar het maakt verder niet veel uit.

Libertine schreef op 15-03-2024 om 13:47:

[..]

Je kunt ook zeggen: ‘in Engeland doen ze het anders dan wij, en dat lijkt te werken. Laten we eens onderzoeken wat de mogelijkheden voor ons land zijn’.

Maar dat zal het verschil tussen progressief en conservatief wel zijn. Denken vanuit mogelijkheden versus denken vanuit behoud.

In Duitsland is de aanbevolen snelheid 130 op de snelwegen, maar je mag ook 200 km per uur rijden. Zullen we dat dan ook invoeren omdat er in Nederland ook mensen zijn die dat wel willen rijden? Of juist niet vanwege de veiligheid?

Fleurtje_5 schreef op 15-03-2024 om 16:00:

[..]

Precies, dat kun je ook omdraaien. Waarom een hoofddoek dragen als je neutraliteit/uniformiteit hoort uit te stralen?

Is een zwarte politieman neutraal? Is een gay politievrouw neutraal? Is een moslim boa neutraal? Of is die neutraliteit sowieso een farce? 

felija schreef op 15-03-2024 om 14:10:

Liever een goede agente met hoofddoek, dan een slechte zonder.

Je gaat er van uit dat agenten zonder hoofddoek dan slechte agenten zullen zijn?

Libertine schreef op 15-03-2024 om 15:53:

[..]

Hier heb je je grensoverschrijdende witte mannen: https://nos.nl/l/2512864

Dat is tuig. Daar kun je niet alle mannen mee vergelijken. Gelukkig dat die verantwoordelijken per direct voor onbepaalde tijd zijn geschorst.

Achter de lijst zitten leden van het Utrechtsch Studenten Corps (USC).

De "witte foute man" word steeds over één kam geschoren. Klopt dat wel?

https://www.planinternational.nl/actueel/de-tien-gevaarlijkste-landen-voor-meisjes-en-vrouwen

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-03-2024 om 16:05:

[..]

In Duitsland is de aanbevolen snelheid 130 op de snelwegen, maar je mag ook 200 km per uur rijden. Zullen we dat dan ook invoeren omdat er in Nederland ook mensen zijn die dat wel willen rijden? Of juist niet vanwege de veiligheid?

Je mag maar op een aantal plekken harder dan 130 rijden, lang niet overal. En ja, als wij snelwegen zouden hebben waar dat mogelijk zou zijn is dat wat mij betreft het onderzoeken waard. En dan op variabelen van veiligheid en stikstof. 

felija schreef op 15-03-2024 om 14:10:

Liever een goede agente met hoofddoek, dan een slechte zonder.

Of liever een agente met hoofddoek dan helemaal geen agent. https://nos.nl/artikel/2498459-tekorten-bij-politie-houden-nog-jaren-langer-aan-dan-gedacht

Fleurtje_5 schreef op 15-03-2024 om 16:12:

[..]

Dat is tuig. Daar kun je niet alle mannen mee vergelijken. Gelukkig dat die verantwoordelijken per direct voor onbepaalde tijd zijn geschorst.

Precies. Tuig. En geen incidenten want dit soort voorbeelden komen aan de lopende band in het nieuws. Maar er zijn dus wel degelijk witte mannen die dit soort gedrag vertonen, ook al zie jij ze niet. 

Net als de moslims gedrag van sommige moslims, tuig. Maar daar kun je niet alle moslims mee vergelijken. 

Libertine schreef op 15-03-2024 om 16:13:

[..]

Je mag maar op een aantal plekken harder dan 130 rijden, lang niet overal. En ja, als wij snelwegen zouden hebben waar dat mogelijk zou zijn is dat wat mij betreft het onderzoeken waard. En dan op variabelen van veiligheid en stikstof.

Als je wetten aan gaat passen vanwege een geloof en de gelovigen zijn dan de enige die van de aanpassing "profiteren" dan is een land niet meer seculier. Het staat zelfs in de grondwet.

Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Het gaat hier over veiligheid in het verkeer en in de bouw. Als je dat niet veilig wil doen dan ga je fietsen of neem een baan waarbij je geen bouwhelm op hoeft. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-03-2024 om 16:32:

[..]

Als je wetten aan gaat passen vanwege een geloof en de gelovigen zijn dan de enige die van de aanpassing "profiteren" dan is een land niet meer seculier. Het staat zelfs in de grondwet.

De beslissing om een boa wel of geen hoofddoek te laten dragen is een gemeentelijke beslissing en géén justitiële. 

Libertine schreef op 15-03-2024 om 16:38:

[..]

De beslissing om een boa wel of geen hoofddoek te laten dragen is een gemeentelijke beslissing en géén justitiële.

Daar ging het niet over. Het ging over (verkeers)veiligheid en helmplicht. Het is nooit over iets anders gegaan. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-03-2024 om 16:41:

[..]

Daar ging het niet over. Het ging over (verkeers)veiligheid en helmplicht. Het is nooit over iets anders gegaan.

Engeland is ook seculier. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.