Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

15-03-2024 om 13:14 Topicstarter

Een vergiet op je hoofd moet ook kunnen als hoofddeksel voor een boa, bouwvakker of een politieagent.

Libertine schreef op 15-03-2024 om 13:11:

[..]

Er is altijd wel een reden te verzinnen om alles te laten zoals het is, niets bij te leren en star en intolerant te blijven.

Die wetten zijn er niet voor niets. Helemaal wat betreft veiligheid in het verkeer en werk. Jij noemt het alleen maar star en intolerant omdat het een geloof betreft. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-03-2024 om 13:17:

[..]

Die wetten zijn er niet voor niets. Helemaal wat betreft veiligheid in het verkeer en werk. Jij noemt het alleen maar star en intolerant omdat het een geloof betreft.

Maar waarom kan het in Engeland dan wel?

en het gaat me niet om een geloof. Het gaat me om tolerantie. Leven in een land waar rekening wordt gehouden met elkaar. Ook als het een kleine groep betreft. Ook als het wetten betreft die de moeite van het onderzoeken waard zijn. Of het nou een moslim, transgender of cis vrouw betreft. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

15-03-2024 om 13:18 Topicstarter

Ik lees graag boeken van sterke vrouwen. 

Zineb el Rhazoui, Assita Kanko. 

https://www.human.nl/onbehagen/denkers/zineb-al-rhazoui.html

Poezenmeisje schreef op 15-03-2024 om 13:12:

[..]

Van wie?

Ik denk dat de islam en conservatisme hand in hand gaan. Al zijn een hoop moslims niet per se heel conservatief. 

Maar als je kijkt naar moslimlanden dan voert conservatisme en onvrijheid wel de boventoon. Niet dat de mensen die daar leven er onder te lijden hebben want die zijn daar opgegroeid. En laten we wel wezen zo was het hier een jaar of 50 geleden ook.  

En ik wil niet spreken in termen van goed en slecht. Iedere cultuur is er één ongeacht wat ee  ieder daar van vindt. Maar kijkend naar de asielzoekers die dit land komen, vooral moslimmannen, dan is er wel een flinke brug te slaan tussen hun niet westerse cultuur en de westerse. Dat is zoals iemand hier schreef niet van de een op andere dag haalbaar. Zeker niet als je bedenkt dat wij in het westen er ook enkele decennia over hebben gedaan  en nog steeds verder ontwikkelen qua emancipatie, vrouwenrechten, lgbtq rechten etc.

Wat ik me dus afvraag of dit allemaal wel goed blijft gaan of dat er er op den duur wrijving gaat ontstaan tussen culturen.

Enerzijds westers denken waarin individuele vrijheid en secularisering centraal staat. Anderzijds niet westers denken waarin geloof en onderwerping centraal staat. 

Libertine schreef op 15-03-2024 om 13:18:

[..]

Maar waarom kan het in Engeland dan wel?

en het gaat me niet om een geloof. Het gaat me om tolerantie. Leven in een land waar rekening wordt gehouden met elkaar. Ook als het een kleine groep betreft. Ook als het wetten betreft die de moeite van het onderzoeken waard zijn. Of het nou een moslim, transgender of cis vrouw betreft.

Zoek de relatie tussen sikhs en Engeland maar op. 

Die wetten zijn er voor iedereen in Nederland, niet iedereen behalve die en die en die vanwege dit en dat. Zo creëer je juist ongelijkheid. 

ik zie trouwens geen probleem in agentes met hoofddoek. Dan denk ik dus: het is 2024
 We hebben een grote moslimgemeenschap in Nederland. Dus waarom zou dat niet zichtbaar mogen zijn bij de politie ? Het gaat toch om het werk wat ze doen, niet welk geloof ze aanhangen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-03-2024 om 13:27:

[..]

Zoek de relatie tussen sikhs en Engeland maar op.

Die wetten zijn er voor iedereen in Nederland, niet iedereen behalve die en die en die vanwege dit en dat. Zo creëer je juist ongelijkheid.

Ik ken de relatie. Dat zou betekenen dat wij ook voor mensen uit onze voormalig koloniën uitzonderingen zouden kunnen maken?

Ik heb nog steeds geen idee waarom Engeland dit wel mogelijk maakt en wij het bij voorbaat kennelijk af houden. Want zo doen we dat niet hier is het enige argument. Zwak argument wat mij betreft. Ook omdat sommige regelingen en wetten ook lang niet voor iedereen zijn maar je er om wat voor reden dan ook aanspraak op mag maken. 

Libertine schreef op 15-03-2024 om 13:35:

[..]

Ik ken de relatie. Dat zou betekenen dat wij ook voor mensen uit onze voormalig koloniën uitzonderingen zouden kunnen maken?

Ik heb nog steeds geen idee waarom Engeland dit wel mogelijk maakt en wij het bij voorbaat kennelijk af houden. Want zo doen we dat niet hier is het enige argument. Zwak argument wat mij betreft. Ook omdat sommige regelingen en wetten ook lang niet voor iedereen zijn maar je er om wat voor reden dan ook aanspraak op mag maken.

Ik vind het juist zwak om te zeggen "ja maar andere landen doen het wel". Nederland is geen Engeland. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-03-2024 om 13:42:

[..]

Ik vind het juist zwak om te zeggen "ja maar andere landen doen het wel". Nederland is geen Engeland.

Je kunt ook zeggen: ‘in Engeland doen ze het anders dan wij, en dat lijkt te werken. Laten we eens onderzoeken wat de mogelijkheden voor ons land zijn’.

Maar dat zal het verschil tussen progressief en conservatief wel zijn. Denken vanuit mogelijkheden versus denken vanuit behoud. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

15-03-2024 om 13:48 Topicstarter

Mick87 schreef op 15-03-2024 om 13:28:

ik zie trouwens geen probleem in agentes met hoofddoek. Dan denk ik dus: het is 2024
We hebben een grote moslimgemeenschap in Nederland. Dus waarom zou dat niet zichtbaar mogen zijn bij de politie ? Het gaat toch om het werk wat ze doen, niet welk geloof ze aanhangen.

Ik ken veel naturistische politieagenten.

Waarom moeten die zich conformeren aan kledingregels? Bloot kan ook prima.

Poezenmeisje schreef op 15-03-2024 om 13:48:

[..]

Ik ken veel naturistische politieagenten.

Waarom moeten die zich conformeren aan kledingregels? Bloot kan ook prima.

Naakt lopen in het openbaar is in Nederland verboden.

Rare vergelijking.

Fleurtje_5 schreef op 15-03-2024 om 12:57:

[..]

Dat 'beste reizigers' is idd raar, omdat 'beste dames en heren' ook respectvol is en toch de grootste groep is. Zo ook die transgender toiletten die er zouden moeten komen. Trek die deur open, draai die keutel, en verder.

Als die machinist 'geachte reizigers' roept zullen velen dat niet eens opmerken en er snel aan gewend zijn. En die toiletpotten zullen straks ook genderneutraal op hun plek staan zonder weerwoord.

Een mening hebben over iets dat jarenlang gewoon goed was, is heel iets anders dan iemand als zondaar zien of de doodstraf toe wensen vanwege zijn aard.

Wat is daar raar aan? Met 'beste reizigers' heb je iedereen te pakken.ik vind 'beste reizigers' op een station enorm toepasselijk.

Je vindt het raar, omdat je het niet gewend bent.

Mick87 schreef op 15-03-2024 om 13:28:

Precies

Liever een goede agente met hoofddoek, dan een slechte zonder. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.