Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Gebruikersnaaminvullen
05-03-2024 om 23:07
Nicole123 schreef op 05-03-2024 om 23:04:
[..]
Nee, dat zeg ik juist niet. Ik zeg dat ik in álle gevallen zo’n betasting erg vind en niet alleen als het een asielzoeker is. Die andere 99% vind ik net zo erg. En ik zeg dat ik iemand de dood injagen nogal een disproportionele straf vind voor een dergelijke aanranding, jij niet? Vreemd dat je ervan maakt dat ik die asielzoeker belangrijker zou vinden dan die meisjes, dat zeg ik echt helemaal nergens. Het liefst zou ik al dit soort gevallen voorkomen, want die meisjes hebben dit moeten meemaken ongeacht welke straf de dader krijgt en uit welk land de dader afkomstig was.
Hij hoeft niet dood te gaan, hij hoeft alleen Nederland uitgezet te worden. Laat hem maar terug gaan naar het eerste land waar hij doorheen kwam.
Nicole123
05-03-2024 om 23:09
Poezenmeisje schreef op 05-03-2024 om 22:58:
De volgende keer zal ik 112 bellen, dan kan de politie een half uurtje later meteen de ambulance meenemen als die bejaarde meneer valt (er lag veel aangevroren sneeuw en hij liep met zijn fiets).
Je vindt jezelf heel grappig volgens mij, maar er zijn tig mogelijkheden om iets te doen in zo’n situatie zonder zelf geweld te gebruiken. Je meet nogal met twee maten als het gaat om delicten.
Gebruikersnaaminvullen
05-03-2024 om 23:13
Nicole123 schreef op 05-03-2024 om 23:06:
[..]
Dan snap ik je zinsnede ‘al helemaal als ze hier voor hun veiligheid zijn’ niet. Ik vatte dat op dat je die mensen méér, liever, eerder zou willen uitzetten dan een Europese vakantieganger. Terwijl het mij zou gaan om de daad, niet om waar de dader vandaan komt.
Laatste poging;
Als jij vlucht naar een ander land vanwege je eigen veiligheid, ga jij je dan dusdanig gedragen dat 4 jonge meisjes zich onveilig voelen en er misschien zelfs een trauma er aan overhouden? Wiens veiligheid is belangrijker? Voor mij die van de minderjarige meisjes, zonder twijfel.
Sorry, duidelijker kan ik niet zijn. Jouw gedachten gaan duidelijk een andere kant op dan de mijne.
Nicole123
05-03-2024 om 23:20
Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-03-2024 om 23:05:
[..]
Omdat dit topic over asielzoekers gaat, deze vent hier is gekomen vanwege zijn eigen veiligheid en Nederlands staatsburgers niet uitgezet kunnen worden. En ja, ik vind dat het strenger bestraft mag worden, helemaal als ze volwassen zijn.
En waarom zou je een aanrander van 29 jaar in Nederland willen verwelkomen.
Maar vanwaar die hyperfocus op 1% van de daders? Het lijkt mij zinniger dan om een topic te openen over zedenmisdrijven bij kinderen in het algemeen, dan om massaal over elkaar heen te buitelen hier over die vreselijke asielzoekers. Ik begrijp niet zo goed waarom je die link deelt (alsof ik niet zou begrijpen hoe erg het is, dat begrijp ik juist prima, van álle zedenmisdrijven), maar ik zie daarin bijvoorbeeld staan: ‘77% van de plegers van seksueel geweld tegen kinderen is een bekende van het kind. 46% is een leeftijdgenoot’. Daar zou ik persoonlijk meer op focussen, daar zit het grootste deel van de zedendelicten. En daarin is als je het kunt voorkómen beter dan bestraffen, want met bestraffen draai je een actie en trauma niet meer terug. Hoe licht je kinderen in over seksualiteit, hoe ze voedt je ze zo op dat ze respect hebben voor elkaars lichaam? Daar zit, als het je echt om die slachtoffers van zedendelicten te doen is, in mijn ogen veel meer winst dan in ageren over die ene asielzoeker.
Poezenmeisje
05-03-2024 om 23:24
Als je hier iets wilt krijgen (veiligheid, huis, bestaansrecht) dan vind ik het geen gekke eis dat je je hebt te gedragen.
Nicole123
05-03-2024 om 23:25
Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-03-2024 om 23:13:
[..]
Laatste poging;
Als jij vlucht naar een ander land vanwege je eigen veiligheid, ga jij je dan dusdanig gedragen dat 4 jonge meisjes zich onveilig voelen en er misschien zelfs een trauma er aan overhouden? Wiens veiligheid is belangrijker? Voor mij die van de minderjarige meisjes, zonder twijfel.
Sorry, duidelijker kan ik niet zijn. Jouw gedachten gaan duidelijk een andere kant op dan de mijne.
Ik maak helemaal niet de vergelijking tussen die meisjes en die asielzoeker (die aanranding draai je er sowieso niet mee terug), maar stelde de vraag of je verschil maakt tussen of de dader een asielzoeker, Europese toerist of Nederlandse staatsburger is. Ik zou sowieso niet 4 meisjes gaan aanranden, niet als ik vluchteling zou zijn en niet in het land waar ik vandaan kom, ik vind dat in alle gevallen enorm verwerpelijk, maar niet méér als iemand niet hier vandaan komt.
Nicole123
05-03-2024 om 23:26
Poezenmeisje schreef op 05-03-2024 om 23:24:
Als je hier iets wilt krijgen (veiligheid, huis, bestaansrecht) dan vind ik het geen gekke eis dat je je hebt te gedragen.
Ik vind dat iedereen in Nederland zich moet gedragen.
Campanula
05-03-2024 om 23:27
Misschien draait het meer om het inzetten van een extra optie in de strafmaatregelen (uitzetting voor asielzoekers). Het creëren van een ongelijke situatie om ongelijk handelen te verdedigen? Het misdrijf is slechts de trigger dan.
Poezenmeisje
05-03-2024 om 23:57
Campanula schreef op 05-03-2024 om 23:27:
Misschien draait het meer om het inzetten van een extra optie in de strafmaatregelen (uitzetting voor asielzoekers). Het creëren van een ongelijke situatie om ongelijk handelen te verdedigen? Het misdrijf is slecht de trigger dan.
Die opsodemieteren-optie is er al.
https://ahl-advocaten.nl/strafrecht/de-vreemdeling-en-het-strafrecht
Campanula
05-03-2024 om 23:59
Poezenmeisje schreef op 05-03-2024 om 23:57:
[..]
Die opsodemieteren-optie is er al.
https://ahl-advocaten.nl/strafrecht/de-vreemdeling-en-het-strafrecht
Mag ik van jou een zware Van Nelle draaien?
Fleurtje_5
06-03-2024 om 00:06
Nicole123 schreef op 05-03-2024 om 20:52:
[..]
Eens. In alle gevallen waarin mensen dit doen (van alle verdachten in Nederland is slechts 1% bewoner van een AZC, 99% van dit soort smerig gedrag komt dus niet van asielzoekers). Moet volgens jou iedereen die dit doet zwaarder gestraft worden dan nu*, of moet er een wet komen dat alle mensen die (nog) geen Nederlands staatsburger zijn (dus ook bijv toeristen of expats) het land uit gezet worden zodra ze een delict begaan of moet er zo’n wet komen specifiek voor asielzoekers?
* Deze opgelegde straf is gebruikelijk, zie https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5407448/deze-straf-krijg-je-nederland-voor-ongewenste-zoen
In Spanje is een voetbalcoach ontslagen en 'uitgekotst' omdat hij een volwassen voetbalster een zoen op de mond gaf vanwege hun overwinning.
Als dan een volwassen vent met zijn geslachtsdeel tegen een kind aanschuurt terwijl hij zijn benen om haar middel heeft geslagen in het zwembad (zoals in het artikel staat), vind ik dat echt heel heel heel smerig en misdadig. Dan praat ik niet over 'slechts 1 bewoner'. Als hij daar geen echte straf voor krijgt zal het niet ophouden.
De beelden die ik zag vanuit Ter Apel waren meer dan 1 bewoner van het AZC die met een open gulp voor kinderen en jonge meisjes stond te zwaaien.
lientje69
06-03-2024 om 04:39
Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-03-2024 om 23:13:
[..]
Laatste poging;
Helemaal mee eens
Maar ik ga voor én én. Straffen flink hoger , voor iedereen , ook Nederlanders. Én expats, toeristen of asielzoekers direct uitzetten. Moeten ze maar nadenken voor ze zich gaan misdragen. Dat doen ze maar in hun eigen land , maar niet hier. Kijken of ze daar ook met een taakstrafje wegkomen. Als er een eiland in de stille oceaan was waar ze Nederlandse overtreders die dit soort dingen doen naar konden uitzetten , mochten die van mij óók de grens over. Hier een dochter waar binnenkort een rechtzaak voorkomt , door een Nederlander overigens. Ik hoop op een hoge straf. Ben waarschijnlijk qua gevoelens en gedachten emotioneler door de situatie maar van mij mogen de straffen flink omhoog. Voor ELKE misbruiker van jonge kinderen.
Gebruikersnaaminvullen
06-03-2024 om 07:28
Nicole123 schreef op 05-03-2024 om 23:26:
[..]
Ik vind dat iedereen in Nederland zich moet gedragen.
Ik ook, maar als je de mogelijkheid hebt om dat uitschot uit te zetten dan zou die kans gegrepen moeten worden. Het bleef niet bij die 4 meisjes, er zijn in totaal 10 meldingen van vrouwen en meisjes binnengekomen over die man op die dag.
Jammer dat je niet begrijpt waarom de focus in dit topic op de asielzoeker ligt. Ligt bij mij vrij voor de hand door de topictitel.
Daglichtlamp
06-03-2024 om 07:33
Uit het verslag van Plasterk:
6. Voor het goed functioneren van de democratische rechtsstaat zijn onafhankelijke instituties, zoals rechtspraak, wetenschap en media, van groot belang. De partijen zullen deze beschermen en versterken. De partijen zullen hiervoor met concrete voorstellen komen. De partijen hebben het voornemen in een volgende fase van de informatie vertegenwoordigers van de instituties uit te nodigen om dit nader te bespreken.
Ik snap straffen van rechters ook niet altijd, maar ik geloof wel dat voor het functioneren van onze democratie het van belang is dat we rechters hun werk laten doen en dat hun uitspraken gerespecteerd worden. Daar waar OM een straf te licht vindt staan er de reguliere wegen open om in beroep te gaan.