Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje schreef op 05-03-2024 om 19:39:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/138064517/geen-cel-voor-asielzoeker-na-aanranden-van-vier-meisjes-11-in-zwembad-wel-werkstraf

Viespeuk...

Dit snap ik nou echt helemaal niet:

Geen cel voor asielzoeker na aanranden van vier meisjes (11) in zwembad, wel werkstraf

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste twee weken geleden een gevangenisstraf van vier maanden voor de aanrandingen. De rechtbank achtte de aanrandingen bewezen, maar legde dinsdag een aanmerkelijk lagere straf op

........

Fleurtje_5 schreef op 05-03-2024 om 19:52:

[..]

Dit snap ik nou echt helemaal niet:

Geen cel voor asielzoeker na aanranden van vier meisjes (11) in zwembad, wel werkstraf

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste twee weken geleden een gevangenisstraf van vier maanden voor de aanrandingen. De rechtbank achtte de aanrandingen bewezen, maar legde dinsdag een aanmerkelijk lagere straf op.

........

Onbegrijpelijk

kerst schreef op 05-03-2024 om 20:25:

[..]

Gewoon gelijk weer over de grens zetten

Dat zal wel niet gebeuren. Helaas.

Poezenmeisje schreef op 05-03-2024 om 19:39:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/138064517/geen-cel-voor-asielzoeker-na-aanranden-van-vier-meisjes-11-in-zwembad-wel-werkstraf

Viespeuk...

Eens. In alle gevallen waarin mensen dit doen (van alle verdachten in Nederland is slechts 1% bewoner van een AZC, 99% van dit soort smerig gedrag komt dus niet van asielzoekers). Moet volgens jou iedereen die dit doet zwaarder gestraft worden dan nu*, of moet er een wet komen dat alle mensen die (nog) geen Nederlands staatsburger zijn (dus ook bijv toeristen of expats) het land uit gezet worden zodra ze een delict begaan of moet er zo’n wet komen specifiek voor asielzoekers?

* Deze opgelegde straf is gebruikelijk, zie https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5407448/deze-straf-krijg-je-nederland-voor-ongewenste-zoen

Nicole123 schreef op 05-03-2024 om 20:52:

[..]

Eens. In alle gevallen waarin mensen dit doen (van alle verdachten in Nederland is slechts 1% bewoner van een AZC, 99% van dit soort smerig gedrag komt dus niet van asielzoekers). Moet volgens jou iedereen die dit doet zwaarder gestraft worden dan nu*, of moet er een wet komen dat alle mensen die (nog) geen Nederlands staatsburger zijn (dus ook bijv toeristen of expats) het land uit gezet worden zodra ze een delict begaan of moet er zo’n wet komen specifiek voor asielzoekers?

* Deze opgelegde straf is gebruikelijk, zie https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5407448/deze-straf-krijg-je-nederland-voor-ongewenste-zoen

Dan komt een volwassen kerel naar Nederland om asiel te vragen omdat zijn leven niet veilig is in eigen land en maakt hier de boel onveilig voor jonge meisjes. Als het aan mij ligt is er hier geen plek voor dat soort lui. 

Expats en toeristen kun je nog uitleveren aan hun eigen land of het land uit zetten. 

Nicole123 schreef op 05-03-2024 om 20:52:

[..]

* Deze opgelegde straf is gebruikelijk, zie https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5407448/deze-straf-krijg-je-nederland-voor-ongewenste-zoen

Er staat niets in over handelingen bij 11 jarige  zoals sprake was bij die viespeuk. Denk dat daar wel verschil in zit.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

05-03-2024 om 21:55 Topicstarter

Een ongewenste zoen aan een volwassene vergelijken met frutten aan kinderen van 11 jaar...
Als ik dit had gezien, dan ging die smeerlap nu door het leven als een eunuch.

En ja, ik heb wel eens twee knullen met de koppen tegen elkaar geslagen omdat ze ijsballen gooiden naar een bejaarde meneer. 
Dat mag natuurlijk ook niet, maar er zijn dingen waar ik niet tegen kan.

Deze dame vind ik goed optreden bij belediging. Zo pak je etters aan.

https://twitter.com/_unclex/status/1758489311345860861?t=uliBG1KU9YUML1nHONvqRQ&s=19

Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-03-2024 om 21:05:

[..]

Dan komt een volwassen kerel naar Nederland om asiel te vragen omdat zijn leven niet veilig is in eigen land en maakt hier de boel onveilig voor jonge meisjes. Als het aan mij ligt is er hier geen plek voor dat soort lui.

Expats en toeristen kun je nog uitleveren aan hun eigen land of het land uit zetten.

Dus optie 2: niet iedereen strenger bestraffen die dit doet, maar alle niet-Nederlandse staatsburgers direct het land uit bij een delict?

Nicole123 schreef op 05-03-2024 om 22:10:

[..]

Dus optie 2: niet iedereen strenger bestraffen die dit doet, maar alle niet-Nederlandse staatsburgers direct het land uit bij een delict?

JA!

Nicole123 schreef op 05-03-2024 om 22:10:

[..]

Nee, alleen mensen die menen hierheen te komen vanwege een veilige omgeving. 

Poezenmeisje schreef op 05-03-2024 om 21:55:

Een ongewenste zoen aan een volwassene vergelijken met frutten aan kinderen van 11 jaar...
Als ik dit had gezien, dan ging die smeerlap nu door het leven als een eunuch.

En ja, ik heb wel eens twee knullen met de koppen tegen elkaar geslagen omdat ze ijsballen gooiden naar een bejaarde meneer.
Dat mag natuurlijk ook niet, maar er zijn dingen waar ik niet tegen kan.

Deze dame vind ik ook goed optreden bij belediging. Zo pak je etters aan.

https://twitter.com/_unclex/status/1758489311345860861?t=uliBG1KU9YUML1nHONvqRQ&s=19

Heb je het hele artikel gelezen? De kop ging over een ongewenste zoen, in de rest van het artikel kwam nog veel meer voorbij, waaronder betasting. Je kunt doen alsof asielzoekers voorgetrokken worden, maar het is gewoon zo dat op dit soort vergrijpen bij een eerste delict meestal geen hoge straffen staan. Ook niet bij anderen dan asielzoekers, die in 99% van de gevallen de dader zijn. Daarom vroeg ik ook of men hier vindt dat die straffen hoger zouden moeten.

Zelf geweld gebruiken tegen jongeren of kinderen die ijsballen gooien is voor mij juist niet de kant die we op moeten willen met z’n allen. Lekker eigen rechter spelen, net zoals in de Middeleeuwen. En dan moeten delicten zeker heel fel bestraft worden volgens jou, behalve als je zelf de schuldige bent van geweld als je die jongens tegen elkaar ramt? 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-03-2024 om 22:14:

[..]

Nee, alleen mensen die menen hierheen te komen vanwege een veilige omgeving.

Dus een Britse toerist die jonge meisjes betast mag blijven en een autochtone Nederlander krijgt enkel een werkstraf, maar een tegenstander van het regime in Eritrea wordt voor exact hetzelfde vergrijp wel het land uitgezet omdat de reden dat hij hier is is omdat hij in zijn eigen land vermoord zal worden? Hoe rijm je dat met niet discrimineren?

Poezenmeisje

Poezenmeisje

05-03-2024 om 22:24 Topicstarter

Als ik een boete krijg voor het mishandelen van twee pubers die beiden een kop groter zijn dan ik (1,63), dan betaal ik die boete met liefde nadat die pubers op RTV Noord hebben beloofd het niet meer te doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.