Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

05-03-2024 om 22:29 Topicstarter

Mijn zoon kreeg laatst fanmail van het CJIB, die betaalt zijn boete ook braaf. Niet eens voor fysiek geweld, maar voor het vasthouden van zijn telefoon op de fiets. 159 euro.

Dat vind ik een relatief zware straf, vergeleken met 20 uur werkstraf per 11 jarig kind waar die viespeuk aan frutte.

Poezenmeisje schreef op 05-03-2024 om 22:24:

Als ik een boete krijg voor het mishandelen van twee pubers die een kop groter zijn dan ik (1,63), dan betaal ik die met liefde nadat die pubers op RTV Noord hebben beloofd het niet meer te doen.

En een strafblad ook uit liefde? Stoere praat hoor, maar ik vind er weinig stoers aan om trots te zijn op mishandeling. 

Nicole123 schreef op 05-03-2024 om 22:22:

[..]

Dus een Britse toerist die jonge meisjes betast mag blijven en een autochtone Nederlander krijgt enkel een werkstraf, maar een tegenstander van het regime in Eritrea wordt voor exact hetzelfde vergrijp wel het land uitgezet omdat de reden dat hij hier is is omdat hij in zijn eigen land vermoord zal worden? Hoe rijm je dat met niet discrimineren?

Een Britse toerist kun je uitzetten en verdere toegang tot Nederland weigeren, hetzelfde voor expats. 

Ik reageerde op jouw 

maar alle niet-Nederlandse staatsburgers direct het land uit bij een delict?

Dus ja, uitzetten. Helemaal omdat ze hier zijn vanwege hun veiligheid. Waarom als land veiligheid bieden als er minderjarigen niet veilig zijn voor dat soort mensen. Noem het discrimineren, ik noem het uitschot weren.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-03-2024 om 22:31:

[..]

Een Britse toerist kun je uitzetten en verdere toegang tot Nederland weigeren.

Toch optie 2 dus.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

05-03-2024 om 22:32 Topicstarter

[..]

Een Britse toerist kun je uitzetten en verdere toegang tot Nederland weigeren.

Uitzetten na zijn 80 uur werkvakantie.

Nicole123 schreef op 05-03-2024 om 22:32:

[..]

Toch optie 2 dus.

Ja. Uitschot weren als die mogelijkheid er is. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

05-03-2024 om 22:47 Topicstarter

Nicole123 schreef op 05-03-2024 om 22:30:

[..]

En een strafblad ook uit liefde? Stoere praat hoor, maar ik vind er weinig stoers aan om trots te zijn op mishandeling.

First offender, ik maak me geen zorgen.

[..]

Een Britse toerist kun je uitzetten en verdere toegang tot Nederland weigeren, hetzelfde voor expats.

Ik reageerde op jouw

maar alle niet-Nederlandse staatsburgers direct het land uit bij een delict?

Dus ja, uitzetten. Helemaal omdat ze hier zijn vanwege hun veiligheid. Waarom als land veiligheid bieden als er minderjarigen niet veilig zijn voor dat soort mensen. Noem het discrimineren, ik noem het uitschot weren.

Dat ‘helemaal omdat ze hier zijn vanwege hun veiligheid’ begrijp ik niet zo. Als ze exact hetzelfde doen maar hier zijn voor hun vakantie of om zich lekker te laten gaan met drank en drugs dan zou je ze minder snel uitzetten dan wanneer ze hier zijn voor hun veiligheid? En je vindt het ook proportioneel als je zo iemand vervolgens de dood in jaagt doordat hij in zijn eigen land niet veilig is? Want dan had hij het maar niet moeten doen en beter na moeten denken? Maar dan zou je autochtonen die hetzelfde doen toch ook veel harder moeten straffen? Als je zo’n asielzoeker die in eigen land zijn leven niet zeker is door zijn uitzetting in feite een soort van doodstraf geeft? Ik snap de boosheid om zo’n aanranding hoor, maar ik snap niet waarom die boosheid zo specifiek gericht is op asielzoekers. Zoals ik al schreef, 99% van de verdachten is geen AZC bewoner, dus 99% van de misdrijven bestraf je helemaal niet op met ‘direct uitzetten die handel!’.

Poezenmeisje schreef op 05-03-2024 om 22:47:

[..]

First offender, ik maak me geen zorgen.

Dus als het om jou gaat is het goed dat er niet streng gestraft wordt en moet er maar begrip zijn, als het om een ander gaat kan het niet streng genoeg en neem je liefst het recht in eigen hand? 

Nicole123 schreef op 05-03-2024 om 22:48:

[..]

Dat ‘helemaal omdat ze hier zijn vanwege hun veiligheid’ begrijp ik niet zo. Als ze exact hetzelfde doen maar hier zijn voor hun vakantie of om zich lekker te laten gaan met drank en drugs dan zou je ze minder snel uitzetten dan wanneer ze hier zijn voor hun veiligheid? En je vindt het ook proportioneel als je zo iemand vervolgens de dood in jaagt doordat hij in zijn eigen land niet veilig is? Want dan had hij het maar niet moeten doen en beter na moeten denken? Maar dan zou je autochtonen die hetzelfde doen toch ook veel harder moeten straffen? Als je zo’n asielzoeker die in eigen land zijn leven niet zeker is door zijn uitzetting in feite een soort van doodstraf geeft? Ik snap de boosheid om zo’n aanranding hoor, maar ik snap niet waarom die boosheid zo specifiek gericht is op asielzoekers. Zoals ik al schreef, 99% van de verdachten is geen AZC bewoner, dus 99% van de misdrijven bestraf je helemaal niet op met ‘direct uitzetten die handel!’.

Nee, dat zeg ik juist niet. Het is juist makkelijker om die vakantiegangers uit te zetten en toegang tot Nederland te verbieden. 

Dus jij vind een asielzoeker die 4 meisjes betast belangrijker dan die 4 meisjes die misschien wel een trauma er aan overhouden? Voor zover ik weet grenst Syrië niet aan Nederland. Laat die kerel maar terug gaan naar het eerste land waar hij doorheen kwam richting Nederland. Of laat hij dit soort dingen maar in Syrië doen, wil wel eens zien of hij daar 80 uur werkstraf krijgt. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

05-03-2024 om 22:58 Topicstarter

De volgende keer zal ik 112 bellen, dan kan de politie een half uurtje later meteen de ambulance meenemen als die bejaarde meneer valt (er lag veel aangevroren sneeuw en hij liep met zijn fiets).

Poezenmeisje

Poezenmeisje

05-03-2024 om 22:59 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-03-2024 om 22:56:

[..]

Nee, dat zeg ik juist niet. Het is juist makkelijker om die vakantiegangers uit te zetten en toegang tot Nederland te verbieden.

Dus jij vind een asielzoeker die 4 meisjes betast belangrijker dan die 4 meisjes die misschien wel een trauma er aan overhouden? Voor zover ik weet grenst Syrië niet aan Nederland. Laat die kerel maar terug gaan naar het eerste land waar hij doorheen kwam richting Nederland. Of laat hij dit soort dingen maar in Syrië doen, wil wel eens zien of hij daar 80 uur werkstraf krijgt.

Waarschijnlijk kan hij daar zijn straf afkopen door met die vier kinderen van 11 jaar te trouwen...

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Trouw-je-verkrachter-wet#/media/File%3AMarry-your-rapist_laws.svg

[..]

Nee, dat zeg ik juist niet. Ik zeg dat ik in álle gevallen zo’n betasting erg vind en niet alleen als het een asielzoeker is. Die andere 99% vind ik net zo erg. En ik zeg dat ik iemand de dood injagen nogal een disproportionele straf vind voor een dergelijke aanranding, jij niet? Vreemd dat je ervan maakt dat ik die asielzoeker belangrijker zou vinden dan die meisjes, dat zeg ik echt helemaal nergens. Het liefst zou ik al dit soort gevallen voorkomen, want die meisjes hebben dit moeten meemaken ongeacht welke straf de dader krijgt en uit welk land de dader afkomstig was.

Nicole123 schreef op 05-03-2024 om 22:48:

[..]

Omdat dit topic over asielzoekers gaat, deze vent hier is gekomen vanwege zijn eigen veiligheid en Nederlands staatsburgers niet uitgezet kunnen worden. En ja, ik vind dat het strenger bestraft mag worden, helemaal als ze volwassen zijn. 

En waarom zou je een aanrander van 29 jaar in Nederland willen verwelkomen. 

https://www.augeo.nl/-/media/Files/Onderzoeken/Kerncijfers-en-inzichten-mensenhandel-en-seksueel-geweld-tegen-kinderen.ashx

[..]

Dan snap ik je zinsnede ‘al helemaal als ze hier voor hun veiligheid zijn’ niet. Ik vatte dat op dat je die mensen méér, liever, eerder zou willen uitzetten dan een Europese vakantieganger. Terwijl het mij zou gaan om de daad, niet om waar de dader vandaan komt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.