Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-08-2022 om 13:44
Stikstof, samen om tafel om een plan te maken
Vandaag overleggen de organisaties die de boeren vertegenwoordigen of ze toch met Remkes om tafel gaan. LTO is al om, Agractie twijfelt nog en FDF ziet er nog steeds niets in.
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/08/02/praten-of-niet-praten-met-het-kabinet-dat-is-de-vraag-voor-de-boeren-a4138005
Wellicht kan er opnieuw gekeken worden naar het voorstel dat LTO al in 2021 deed om stikstof te reduceren en natuur te herstellen. https://www.lto.nl/duurzaamevenwicht/
SlushyAlbatross55
08-03-2023 om 14:00
Daglichtlamp schreef op 08-03-2023 om 13:58:
[..]
Vanuit de verkiezingen heeft ze denk ik minstens zoveel te winnen door daar juist wèl op het podium te staan.
Dat vermoed ik ook.
ShowyHummingbird30
08-03-2023 om 14:04
Ik vind het dieptriest dat het politici op deze manier onmogelijk wordt gemaakt om zich onder de mensen, ons, de achterban, te kunnen begeven. Hoezeer ik het ook met een aantal oneens ben - ze steken hun nek uit om ons land te regeren, voor een goed maar in verhouding met het bedrijfsleven bescheiden salaris, en worden als dank uitgescholden, belaagd, bedreigd.
SlushyAlbatross55
08-03-2023 om 14:09
Coreopsis schreef op 08-03-2023 om 14:04:
Ik vind het dieptriest dat het politici op deze manier onmogelijk wordt gemaakt om zich onder de mensen, ons, de achterban, te kunnen begeven. Hoezeer ik het ook met een aantal oneens ben - ze steken hun nek uit om ons land te regeren, voor een goed maar in verhouding met het bedrijfsleven bescheiden salaris, en worden als dank uitgescholden, belaagd, bedreigd.
Zeer zorgelijk inderdaad. Straks wil geen weldenkend mens de politiek meer in.
Angela1967
08-03-2023 om 14:48
Daglichtlamp schreef op 08-03-2023 om 13:58:
[..]
Vanuit de verkiezingen heeft ze denk ik minstens zoveel te winnen door daar juist wèl op het podium te staan.
publiciteit is in principe vast altijd goed, maar op zich heeft ze prima 'pers' en is er niet naar toe gaan (en om deze reden) net zo goed publiciteit. Op inhoud is volgens mij duidelijk wat BBB wil.
gr Angela
SlushyAlbatross55
08-03-2023 om 15:04
Heeft iemand gister op1 gezien en wat vonden jullie ervan?
Ik vond het echt een verademing. Geen polarisatie, maar mensen die samen zochten naar oplossingen en een keer niet alleen de boeren de schuld geven en ook laten zien dat er veel liefde voor de natuur is bij boeren.
MeganRapinoe
08-03-2023 om 19:12
Cookielover schreef op 08-03-2023 om 18:02:
Arjen Lubach had gisteravond een heel scherp item over de ‘Agrireuzen’.
https://youtube.com/watch?v=_6mbSJJr7wM&si=EnSIkaIECMiOmarE
Hulde hoe hij iedere keer weer in klare taal duidelijk maakt hoe de zaken ervoor staan.
Ja, dat kwam inderdaad een poosje terug hier ook al aan bod. Boeren zitten gevangen in de fuik van het systeem, en agrireuzen hebben er alle belang bij om dat systeem in stand te houden. Boeren niet. Veel boeren zijn helemaal niet blij met hoe het nu gaat, met meer meer meer meer. Maar ze moeten van de agrireusmaffia, want die neemt anders niet meer af of de marges zijn zo klein dat je er ander echt niet van rond kan komen (wat nu ook al vaak niet kan).
Waarbij ze dus, vaak zonder dat ze het weten, vooral de zakken van uberrijke mensen aan het vullen zijn en niet hun eigen bankrekening. Iemand zei hier al: boeren komen nauwelijks rond. Maar ten onrechte wordt de schuld daarvoor bij stikstofbeleid en overheid gelegd, terwijl deze moet liggen bij de agrireuzen. Of in elk geval: mede bij de agrireuzen.
Nu staan we op het punt een beter systeem te kunnen maken. Nú, mede dankzij het stikstofprobleem, kan het systeem op de schop. De agrireuslobby wordt kleiner en dat geeft echte boeren weer ruimte. Zodat zij weer kunnen gaan boeren, zoals ze dat ooit hebben gewild. Met een fatsoenlijke boterham.
In plaats van tegen de overheid te zijn, zouden ze samen moeten kijken naar hoe je kunt boeren op een manier die echt goed past. Geen megastallen, geen uitwringen van vee. Volgens mij is er geen boer die daar echt blij van wordt. En als dat type boer er wel is, kun je hem misschien beter veefabriekeigenaar noemen dan boer.
Het komt natuurlijk door de toon die bijvoorbeeld D66 aanslaat. Zo doen dat zo onhandig, maar ik vind het ook wel begrijpelijk na jarenlang pappen en nathouden. Maar goed, daardoor is het wel heel lastig voor boeren om niet heel angstig en boos te worden.
Ik hoop zo dat er boeren zijn die verder kijken dan dat. Ze worden nu echt misbruikt. Zij mogen het land de onrust injagen, terwijl de multimiljardairtjes van de agrireuzen lekker op hun rijke banken kunnen blijven zitten. Dat is de elite, niet een kamerlid.
SlushyAlbatross55
08-03-2023 om 20:40
Lubach is ook niet neutraal te noemen. Dit programma heeft banden met D66. En als er 1 partij opruiend is tegen de boeren is het wel D66. Ze zijn er zelfs door Remkes op de vingers getikt. In dat opzicht deed op1 het gister een stuk beter.
Cookielover
08-03-2023 om 21:35
Epic88 schreef op 08-03-2023 om 20:40:
Lubach is ook niet neutraal te noemen. Dit programma heeft banden met D66. En als er 1 partij opruiend is tegen de boeren is het wel D66. Ze zijn er zelfs door Remkes op de vingers getikt. In dat opzicht deed op1 het gister een stuk beter.
O kom op. Ga toch eens in op de inhoud ipv je te bedienen van een ad hominem. Wat een zwaktebod toch ook. Man man man.
Je bron is trouwens FvD, waar ze nogal verbolgen waren over het feit dat Arjen Lubach in De Avondshow de geldstromen rond FvD blootlegde.
SlushyAlbatross55
08-03-2023 om 22:00
Cookielover schreef op 08-03-2023 om 21:35:
[..]
O kom op. Ga toch eens in op de inhoud ipv je te bedienen van een ad hominem. Wat een zwaktebod toch ook. Man man man.
Je bron is trouwens FvD, waar ze nogal verbolgen waren over het feit dat Arjen Lubach in De Avondshow de geldstromen rond FvD blootlegde.
Ik heb dat item helemaal niet gevolgd, dus nee dat is niet mijn bron. Het is toch algemeen bekend dat ze banden hebben met D66.
Ik vind ze vrij opruiend. Zoals ik al aangaf. Het gesprek bij Op1 was veel genuanceerder, zonder polarisatie. En zo kom je toch echt verder.
De boer die daar zat en aan het extensiveren was gaf wel aan dat het enorm veel geld kost. Dus boeren gaan er echt niet direct meer door verdienen als ze dit gaan doen. En het zal ook alleen gaan werken als de consument meewerkt en een meerprijs wil betalen voor de producten uit Nederland.
Cookielover
08-03-2023 om 22:16
Epic88 schreef op 08-03-2023 om 22:00:
[..]
Ik heb dat item helemaal niet gevolgd, dus nee dat is niet mijn bron. Het is toch algemeen bekend dat ze banden hebben met D66.
Ik vind ze vrij opruiend. Zoals ik al aangaf. Het gesprek bij Op1 was veel genuanceerder, zonder polarisatie. En zo kom je toch echt verder.
De boer die daar zat en aan het extensiveren was gaf wel aan dat het enorm veel geld kost. Dus boeren gaan er echt niet direct meer doen verdienen als ze dit gaan doen. En het zal ook alleen gaan werken als de consument meewerkt en een meerprijs wil betalen voor de producten uit Nederland.
Als jij hier zo stellig poneert dat 'Lubach banden met D66' heeft, moet je dat ook kunnen onderbouwen. Dus, wat voor bewijzen heb je allemaal, naast het feit dat de vrouw van Kajsa Ollongren, de oprichter en directeur is van Human Factor Television Productions, de producent van de Avondshow? Als je dat namelijk als blijk van heftige banden tussen D66 en de Avondshow ziet zou ik zeggen: lees eens vaker een krant en wat minder nepnieuws.
Je vergelijking van de Avondshow met Op1 slaat als een tang op een varken. Op1 is een talkshow, de Avondshow een satirisch nieuwsprogramma. En wat voor 'polarisatie' heb je opgemerkt bij de uitzending van gisteravond?
SlushyAlbatross55
08-03-2023 om 22:25
Cookielover schreef op 08-03-2023 om 22:16:
[..]
Als jij hier zo stellig poneert dat 'Lubach banden met D66' heeft, moet je dat ook kunnen onderbouwen. Dus, wat voor bewijzen heb je allemaal, naast het feit dat de vrouw van Kajsa Ollongren, de oprichter en directeur is van Human Factor Television Productions, de producent van de Avondshow? Als je dat namelijk als blijk van heftige banden tussen D66 en de Avondshow ziet zou ik zeggen: lees eens vaker een krant en wat minder nepnieuws.
Je vergelijking van de Avondshow met Op1 slaat als een tang op een varken. Op1 is een talkshow, de Avondshow een satirisch nieuwsprogramma. En wat voor 'polarisatie' heb je opgemerkt bij de uitzending van gisteravond?
Dat doe ik hoor, wees niet bang. Aan nieuwskennis geen gebrek.
Ik vind sommige uitzendingen van Lubach wel degelijk polariserend. En dat mag, dat is mijn mening. Daarom kijk ik tegenwoordig nog nauwelijks naar dat programma. Ik ben halverwege de uitzending afgehaakt. Zijn satire betreffende dit onderwerp gaat er in mijn ogen niet voor zorgen dat de neuzen dezelfde kant op komen.
Angela1967
08-03-2023 om 23:05
Epic88 schreef op 08-03-2023 om 22:25:
[..]
Ik vind sommige uitzendingen van Lubach wel degelijk polariserend. En dat mag, dat is mijn mening. Daarom kijk ik tegenwoordig nog nauwelijks naar dat programma. Ik ben halverwege de uitzending afgehaakt. Zijn satire betreffende dit onderwerp gaat er in mijn ogen niet voor zorgen dat de neuzen dezelfde kant op komen.
Lubach polariserend ... Pffttt het is vooral polariserend tussen degenen die humor hebben en degenen die het niet hebben.
En jouw mening is sterk polariserend en je postings ook maar het ontbreekt aan humor helaas.
Gr Angela
felija
08-03-2023 om 23:37
Epic88 schreef op 08-03-2023 om 22:25:
[..]
Maar wat zijn nu die vermeende banden met D66? Wat is je bron? Als je zo stellig iets beweert, heb je daar ongetwijfeld een onderbouwing voor.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.