Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Rechtszaak Ali B.


Lieveheersbeest schreef op 17-06-2024 om 19:18:

@ginevra: ik snap je reactie, maar het sluit niet aan op wat ik zei/bedoelde. Ik vind het jammer dat zo’n man als Swier zijn talenten en begaafdheid inzet voor dit vak. In de gedachte van “morele ambitie”, hoe zou onze maatschappij eruit zien als mensen zoals hij zich in zouden zetten voor vrouwenrechten, tegen armoede, als probleemoplosser in de zorgsector? Ali heeft uiteraard recht op een advocaat. Dat probeer ik niet te betwisten.

Als elke advocaat moreel moet zijn op die manier dan zouden we geen advocaten meer hebben. Ik vind het juist een talent dat je ondanks je eigen evt morele bezwaren een goede verdediging kan opzetten.

Wat dat betreft ‘jammer’ dat Ali vervolgens zijn eigen graf lijkt te graven.

SuzyQFive schreef op 18-06-2024 om 01:12:

[..]

Als elke advocaat moreel moet zijn op die manier dan zouden we geen advocaten meer hebben. Ik vind het juist een talent dat je ondanks je eigen evt morele bezwaren een goede verdediging kan opzetten.

Wat dat betreft ‘jammer’ dat Ali vervolgens zijn eigen graf lijkt te graven.

Morele ambitie kan inderdaad ook zitten in het willen bewaken van de rechtstaat, het idee dat iedere verdachte recht heeft op een goed proces etcetera. 

@ Lieveheersbeest; hoe was het boek?

Lieveheersbeest

Lieveheersbeest

18-06-2024 om 08:38 Topicstarter

bijzonder inspirerend, kan het aanraden

Lieveheersbeest schreef op 18-06-2024 om 08:38:

bijzonder inspirerend, kan het aanraden

Thanks! Ik heb hem klaarliggen, ga hem lezen zodra ik huidig boek uit heb.

MRI schreef op 17-06-2024 om 10:05:

Bart Swier (adv Ali) zegt dat hij vertrekt als blijkt dat Ali advocaat Taghi heeft gevraagd de advocaat van de slachtoffers te bellen. Dat blijkt zo te zijn. Zou Swier nu niet op moeten stappen? Ik heb nog niets gelezen



Heeft het, zoals hij eerder aangaf, ook gevolgen voor de verdediging? "Ik begreep dat het gesprek tussen Ali en Ruperti in een vriendschappelijke setting heeft plaatsgevonden. De aard van dat gesprek geeft mij geen reden om de verdediging neer te leggen."
https://www.shownieuws.nl/entertainment/ali-b/advocaat-ali-b-geeft-uitsluitsel-stopt-hij-na-onthulling

Lieveheersbeest schreef op 17-06-2024 om 19:18:

@ginevra: ik snap je reactie, maar het sluit niet aan op wat ik zei/bedoelde. Ik vind het jammer dat zo’n man als Swier zijn talenten en begaafdheid inzet voor dit vak. In de gedachte van “morele ambitie”, hoe zou onze maatschappij eruit zien als mensen zoals hij zich in zouden zetten voor vrouwenrechten, tegen armoede, als probleemoplosser in de zorgsector?


Tja, op zich sympathiseer ik ook wel met die gedachte, en ik ben blij dat er mensen zijn die hun talenten aanwenden voor dat soort idealisme.

Tegelijkertijd zijn er ook botox-dokters die zich vast nuttiger zouden kunnen maken in andere medische takken van sport. 

Accountants die bedrijven helpen belasting te ontwijken terwijl ze ook mensen met schulden zouden kunnen helpen.

Supertechneuten die nog hippere grotere zwaardere auto's maken in plaats van het energieprobleem op te lossen.

Wat dat betreft leven we in een onvolkomen wereld waarin je voor idealisme een veer moet laten. Want Ali B gaat straks een dikke rekening krijgen van Swier, maar die rekening kan hij niet sturen aan arme mensen.

Daar kun je van alles van vinden, maar het is altijd makkelijker om voor anderen te bepalen dat ze die veer wel kunnen laten.


Uitspraak is nu bezig, dit zijn de conclusies van de rechtbank tot dusver:


  • Rechter acht verkrachting van Naomi bewezen, aanranding niet.
  • Rapper vrijgesproken van aanranding voormalig The Voice-kandidaat Jill Helena.
  • Rapper vrijgesproken van verkrachting zangeres Ellen ten Damme, wél schuldig aan poging tot verkrachting



Twee jaar, wat zullen zijn slachtoffers opgelucht zijn. Ik had het niet gedacht.


De advocaat van Ali B had al aangekondigd in beroep te gaan mocht hij
schuldig worden bevonden.

2 jaar dus… Geen moreel besef die kerel. Denk dat dit te verwachten was. 

Ik ben blij dat hij in elk geval voor een deel van de aanklachten wordt veroordeeld en ook echt de gevangenis in moet.
Hopelijk blijft dat zo bij een beroep

Lieveheersbeest

Lieveheersbeest

12-07-2024 om 14:41 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 12-07-2024 om 14:14:

Twee jaar, wat zullen zijn slachtoffers opgelucht zijn. Ik had het niet gedacht.

Hulde aan de rechtbank 

De klachten worden erkent en hij gaat de gevangenis in, fijn voor de slachtoffers en een goed signaal naar de maatschappij.


*dubbel*

wild-flower schreef op 12-07-2024 om 15:04:


Zijn advocaat Bart Swiers liet direct na de uitspraak weten in hoger beroep
te gaan. "Ali B is overtuigd van zijn onschuld en heeft vol ongeloof en
met diepe teleurstelling gereageerd. We hebben een slag verloren, maar
nog niet de oorlog. Ali is er absoluut van overtuigd dat hij onschuldig is en heeft alle vertrouwen dat het in hoger beroep beter zal gaan en dat hij volledige vrijspraak zal krijgen."

Hij wordt omschreven als een "tamelijk dwingend persoon". Hij accepteert geen nee, aldus de rechter.
Hij kan in het hoger beroep toch ook nog een hogere straf krijgen ?  Iets met karma ....... ?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.