Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 16:39

Recht van demonstratie op plaatsen waar kinderen komen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 22:55

Rondstruiner schreef op 24-11-2022 om 22:52:

[..]

Ik heb jou nergens weg gezet als racist. Jij begon zelf over je kinderen en dat je daarom geen racist zou kunnen zijn. Wat natuurlijk onzin is, zie Martin Simek.

Maar het is duidelijk waarom je dit topic hebt geopend hoor. Om indirect en subtiel in ieder bericht KOZP de schuld te geven van de rellen. Een fatsoenlijk mens zou dat geweld gewoon veroordelen, zonder maar, met gewoon een punt erachter. Victimblamen, dat doe jij.

Nee hoor, ik veroordeel het geweld toch gewoon? Maar feit is dat dit jaar in jaar uit gebeurd op een feest voor kinderen. 

En je zette me net echt wel op een smerige manier weg als racist. Die Martin Simek heeft blijkbaar ooit een echte racistische opmerking gemaakt en probeerde dat te vergoelijken door te zeggen dat hij een buitenlandse vrouw heeft ( als ik het goed begrijp) en jij zei dat ik hetzelfde deed.

Nou kom maar op, waar heb ik me racistisch uitgelaten? O nee . Daar kan je niet mee komen, want ik ben geen racist. Smerig hoor. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 22:57

Cookielover schreef op 24-11-2022 om 22:54:

[..]

Misschien kunnen ‘deze mensen’ dan ook de mensen van KOZP in hun waarde laten?

Ik snap niet waarom je zo een richting op redeneert.

Ik vermoed dat je geen last hebt van de mensen in Staphorst. Ik heb ze namelijk nooit ergens zien demonstreren buiten hun eigen dorp. Dus in mijn ogen laten ze ons in hun waarde. 

Het is natuurlijk niet gezegd dat alle mensen in Staphorst voor Zwarte Piet zijn, ook daar zullen verschillende meningen zijn. Dus ik denk niet dat je kunt spreken over 'de mensen in Staphorst' als een collectief. Net zo goed als dat geldt voor mensen uit andere gebieden.

Het is ook logisch om te zeggen dat de mensen uit Staphorst niet demonstreren buiten hun gebied om bovengenoemde reden, maar we weten natuurlijk niet of er bij willekeurige demonstraties geen mensen uit de gemeente Staphorst aanwezig zijn. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 23:04

Mischa83 schreef op 24-11-2022 om 23:03:

Het is natuurlijk niet gezegd dat alle mensen in Staphorst voor Zwarte Piet zijn, ook daar zullen verschillende meningen zijn. Dus ik denk niet dat je kunt spreken over 'de mensen in Staphorst' als een collectief. Net zo goed als dat geldt voor mensen uit andere gebieden.

Het is ook logisch om te zeggen dat de mensen uit Staphorst niet demonstreren buiten hun gebied om bovengenoemde reden, maar we weten natuurlijk niet of er bij willekeurige demonstraties geen mensen uit de gemeente Staphorst aanwezig zijn.

Daar heb je een goed punt! Dat weten we inderdaad niet, maar als groep leggen ze ons hun levenswijze niet op. Gelukkig maar 

Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 22:55:

[..]

Nee hoor, ik veroordeel het geweld toch gewoon? Maar feit is dat dit jaar in jaar uit gebeurd op een feest voor kinderen.

En je zette me net echt wel op een smerige manier weg als racist. Die Martin Simek heeft blijkbaar ooit een echte racistische opmerking gemaakt en probeerde dat te vergoelijken door te zeggen dat hij een buitenlandse vrouw heeft ( als ik het goed begrijp) en jij zei dat ik hetzelfde deed.

Nou kom maar op, waar heb ik me racistisch uitgelaten? O nee . Daar kan je niet mee komen, want ik ben geen racist. Smerig hoor.

Nee, Simek zei dat hij geen racist kan zijn, vanwege zijn vrouw en jij doet hetzelfde vanwege je kinderen. Ik heb jou nooit een racist genoemd, dus leg me geen woorden in de mond aub.

Jij veroordeelt het geweld niet zonder maar. Je zet er een maar achter, daar gaat dit hele topic over, en met een maar ontken je datgene dat je voor de maar hebt gezegd.

Maar waarom laten ze die mensen niet met rust, maar waarom moet die demonstratie in Staphorst, waarom niet in den haag, andere cultuur, je weet toch dat ze zo gaan reageren, mensen uit het westen die komen vertellen hoe het zit, die randstedelingen weer, boeren demonstreerden toch ook niet in de randstad, blablabla, allemaal excuses en de schuld bij kozp leggen ipv bij het agressieve rellende tuig.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 23:10

Rondstruiner schreef op 24-11-2022 om 23:06:

[..]

Nee, Simek zei dat hij geen racist kan zijn, vanwege zijn vrouw en jij doet hetzelfde vanwege je kinderen. Ik heb jou nooit een racist genoemd, dus leg me geen woorden in de mond aub.

Jij veroordeelt het geweld niet zonder maar. Je zet er een maar achter, daar gaat dit hele topic over, en met een maar ontken je datgene dat je voor de maar hebt gezegd.

Maar waarom laten ze die mensen niet met rust, maar waarom moet die demonstratie in Staphorst, waarom niet in den haag, andere cultuur, je weet toch dat ze zo gaan reageren, mensen uit het westen die komen vertellen hoe het zit, die randstedelingen weer, boeren demonstreerden toch ook niet in de randstad, blablabla, allemaal excuses en de schuld bij kozp leggen ipv bij het agressieve rellende tuig.

Ik leg de schuld helemaal niet bij kopz, ik vind alleen dat je geen demonstraties moet houden tussen de kinderen in als je weet dat het uit de hand kan lopen. Daar denk jij anders over, helemaal prima. Maar blijkbaar kan jij niet accepteren dat ik een andere mening heb?

En je zette me echt wel weg als racist, want die beste man heeft blijkbaar voor hij die opmerking maakte een racistische opmerking gemaakt. Smerig echt waar.

Malibu2 schreef op 24-11-2022 om 22:35:

[..]

Dat zou kunnen dat ze nog maar kort Sinterklaas vieren, dat weet ik eigenlijk niet.

Klopt. Sinds 1992 pas, geloof ik. En wat dat betreft hebben ze natuurlijk gewoon recht op nog wat jaren ultratradionele viering. Ze lopen ruim 100 jaar achter op Venray (1888) en zo’n 60 jaar op Amsterdam. Dus ze hebben nog wat jaartjes “te goed”. (Voor mensen die twijfelen; dit is sarcastisch). 

Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 22:50:

[..]

Kinderen zitten in een apart vak! En terecht.

Maar dan snap ik je hele OP niet. Het idee van demonstreren is namelijk dat je in een overeengekomen/aangewezen gebied (noem het een vak) je stem kunt laten horen. Dat is dan toch hetzelfde?

Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 22:32:

[..]

Ik snap niet waarom je deze mensen niet gewoon in hun waarde kan laten. De evolutie theorie zullen de ook niet aanhangen. Het is vrij onzinnig om ze dat te gaan opdringen. Zij dringen ons toch ook niets op? Ik zou ook pissig worden als staphorsters hier kwamen en met spandoeken gingen vertellen hoe ver ik van God ben afgedwaald en dat ik twee keer op zondag naar de kerk moet. 

Jij vond het toch prima dat er gedemonstreerd werd tegen abortus? Dat komt vrij dicht in de buurt van wat je hier omschrijft als niet wenselijk. Want tegen abortus zijn komt voort uit het christelijk geloof, en dat dwing je zo aan anderen op. 

Overigens vind ik het best bijzonder om de puberale ‘Ik Ga Niet Veranderen omdat iemand anders het bedacht heeft’ te horen als argument voor een gemeenschap die zich zegt heel erg te voegen naar de leer van God. De bijbel is toch ook niet daar bedacht? Ik zie het dan ook meer als   een soort afweermechanisme omdat ze beledigd zijn dat iemand hun pieten racistisch noemt. Dat kunnen ze niet hebben en in plaats van het traditionele Nederlandse luisteren en overleggen kiezen ze ervoor om de hakken in het zand te steken en zich te verschuilen achter een traditie die juist in hun gemeente nog maar heel kort bestaat. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

25-11-2022 om 07:08

Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 23:10:

[..]

Ik leg de schuld helemaal niet bij kopz, ik vind alleen dat je geen demonstraties moet houden tussen de kinderen in als je weet dat het uit de hand kan lopen. Daar denk jij anders over, helemaal prima. Maar blijkbaar kan jij niet accepteren dat ik een andere mening heb?

En je zette me echt wel weg als racist, want die beste man heeft blijkbaar voor hij die opmerking maakte een racistische opmerking gemaakt. Smerig echt waar.

Je zit nu de zaken weer om te draaien, maar goed, dat is vaker het geval. Ik haalde Simek erbij omdat jij zei dat je vanwege je kinderen geen racist kan zijn. Zou kunnen maar ik twijfel eraan dat het zo werkt per definitie en nam het voorbeeld van Simek, ik heb niet gezegd dat jij racistisch bent ik heb gezegd dat ik twijfelde aan de motivatie "ik ben geen racist want ik heb gekleurde kinderen". 

Elaine68 schreef op 25-11-2022 om 07:08:

[..]

Je zit nu de zaken weer om te draaien, maar goed, dat is vaker het geval. Ik haalde Simek erbij omdat jij zei dat je vanwege je kinderen geen racist kan zijn. Zou kunnen maar ik twijfel eraan dat het zo werkt per definitie en nam het voorbeeld van Simek, ik heb niet gezegd dat jij racistisch bent ik heb gezegd dat ik twijfelde aan de motivatie "ik ben geen racist want ik heb gekleurde kinderen".

Niemand heeft dat gezegd, maar het is nou eenmaal zo lekker makkelijk om te wentelen in het zelfmedelijden van de slachtofferrol.

Daarbij mag zijzelf eindeloos hetzelfde riedeltje (over de arme kinderen) herhalen, maar als jij dan jouw argumenten herhaalt zegt ze dat je niet kunt accepteren dat zij een andere mening heeft.

Zoals al in menig topic is vastgesteld: deze forummer grossiert in drogredenen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

25-11-2022 om 07:50

Elaine68 schreef op 25-11-2022 om 07:08:

[..]

Ik heb het niet over jou, maar over rondstruinen. Zij gaf aan dat ik hetzelfde geval was als die man, die dus blijkbaar een rascistische uitspraak heeft gedaan. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

25-11-2022 om 07:52

Rondstruiner schreef op 25-11-2022 om 07:34:

[..]

Niemand heeft dat gezegd, maar het is nou eenmaal zo lekker makkelijk om te wentelen in het zelfmedelijden van de slachtofferrol.

Daarbij mag zijzelf eindeloos hetzelfde riedeltje (over de arme kinderen) herhalen, maar als jij dan jouw argumenten herhaalt zegt ze dat je niet kunt accepteren dat zij een andere mening heeft.

Zoals al in menig topic is vastgesteld: deze forummer grossiert in drogredenen.

Logisch hè dat ik mijn riedeltje eindeloos herhaal. Ik heb nog steeds hetzelfde standpunt als toen ik het topic starte. Net als jij. Jij herhaalt je riedeltje ook eindeloos 11 pagina’s lang. Daarom zei ik. Kan je niet gewoon accepteren dat ik er ander over denkt. Maar het antwoord is blijkbaar nee, zoals je elk topic waarin we elkaar tegenkomen weer laat zien.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

25-11-2022 om 07:53

Biebel schreef op 25-11-2022 om 00:22:

[..]

Jij vond het toch prima dat er gedemonstreerd werd tegen abortus? Dat komt vrij dicht in de buurt van wat je hier omschrijft als niet wenselijk. Want tegen abortus zijn komt voort uit het christelijk geloof, en dat dwing je zo aan anderen op.

Overigens vind ik het best bijzonder om de puberale ‘Ik Ga Niet Veranderen omdat iemand anders het bedacht heeft’ te horen als argument voor een gemeenschap die zich zegt heel erg te voegen naar de leer van God. De bijbel is toch ook niet daar bedacht? Ik zie het dan ook meer als een soort afweermechanisme omdat ze beledigd zijn dat iemand hun pieten racistisch noemt. Dat kunnen ze niet hebben en in plaats van het traditionele Nederlandse luisteren en overleggen kiezen ze ervoor om de hakken in het zand te steken en zich te verschuilen achter een traditie die juist in hun gemeente nog maar heel kort bestaat.

Ik gaf net aan dat ik het afschuwelijk vind dat mensen demonstreren voor een abortuskliniek, dat mag van mij verboden worden. Net als dus demonstreren tussen de kinderen. Wel lezen hè en niet mijn woorden verdraaien. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

25-11-2022 om 07:54

Doemijdieglazenbol schreef op 24-11-2022 om 23:32:

[..]

Maar dan snap ik je hele OP niet. Het idee van demonstreren is namelijk dat je in een overeengekomen/aangewezen gebied (noem het een vak) je stem kunt laten horen. Dat is dan toch hetzelfde?

Ja, dat bedoel ik ook en dan niet tussen de kinderen . Nu staan ze dus in een vak tussen de kinderen. Dat lijkt mij niet handig. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.