Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 16:39

Recht van demonstratie op plaatsen waar kinderen komen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 21:50

MidasWolf schreef op 24-11-2022 om 21:48:

[..]

Precies, het gaat ook in dit geval om de gevoeligheid van ze plek demonstreren kan in het geval van abortus ook op een andere plek daar kun men ook een punt maken.

In het geval over het Sinterklaas feest gaat het om tijd, een week ervoor demonstreren dan maak je ook het punt duidelijk waar je voor staat. En wellicht zou je zelfs met het comité in gesprek kunnen.

Ja, in mijn ogen is dit een top idee. 

Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 21:50:

[..]

Ja, in mijn ogen is dit een top idee.

Maar waarom vind je dat een top idee voor de kozp, en niet voor de relschoppers? Daarmee buig je dus voor geweld. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 21:58

Biebel schreef op 24-11-2022 om 21:56:

[..]

Maar waarom vind je dat een top idee voor de kozp, en niet voor de relschoppers? Daarmee buig je dus voor geweld.

Maar die relschoppers kan je pas aanpakken als ze voor ongeregeldheden hebben gezorgd. Als je die vooraf zou kunnen oppakken zouden alle probleem de wereld uit zijn ( bij wijze van spreken natuurlijk)

Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 21:58:

[..]

Maar die relschoppers kan je pas aanpakken als ze voor ongeregeldheden hebben gezorgd. Als je die vooraf zou kunnen oppakken zouden alle probleem de wereld uit zijn ( bij wijze van spreken natuurlijk)

Dus omdat je pas achteraf kan ingrijpen moet het Nederlandse demonstratie recht op de schop? Omdat je bang moet zijn voor relschoppers mag je demonstraties verbieden?

Jij denkt dat dit de eerste rel van de relschoppers was? Ik niet. Misschien had politie en de dominee ze al eerder moeten aanspreken. Dat is ook een Nederlandse traditie; dat oom agent vooraf bij relschoppers komt vertellen dat hij ze kent en ze in de gaten houdt. Heel gek, dan komen de heren vaak ineens niet meer.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 22:10

Biebel schreef op 24-11-2022 om 22:04:

[..]

Dus omdat je pas achteraf kan ingrijpen moet het Nederlandse demonstratie recht op de schop? Omdat je bang moet zijn voor relschoppers mag je demonstraties verbieden?

Jij denkt dat dit de eerste rel van de relschoppers was? Ik niet. Misschien had politie en de dominee ze al eerder moeten aanspreken. Dat is ook een Nederlandse traditie; dat oom agent vooraf bij relschoppers komt vertellen dat hij ze kent en ze in de gaten houdt. Heel gek, dan komen de heren vaak ineens niet meer.

Nee, maar ik vind demonstreren over z’n heftig onderwerp niet handig op het moment dat kinderen aanwezig zijn. Elk jaar weer lijdt het tot heftige rellen. Als ze volgend jaar weer Staphorst pakken weten ze waarschijnlijk vooraf wie ze aan kunnen spreken? Maar ik vermoed dat het volgend jaar weer in 1 of ander gehucht plaat voor een dat weet verloopt zoals het de afgelopen jaren ook is verlopen.

Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 21:32:

[..]

Ik vermoed dat het sowieso niet zo verstandig is om in Staphorst te gaan protesteren over randstedelijke dingen. Het is volgens mij een vrij orthodoxe gemeente. Ik zou zeggen, laat die mensen lekker.

Volgens dat principe mogen de boeren ook lekker wegblijven met hun demonstraties in de Randstad! 

Daarnaast is Staphorst gewoon een gemeente binnen Nederland, waar dus dezelfde wet en regelgeving van toepassing is. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 22:18

Mischa83 schreef op 24-11-2022 om 22:13:

[..]

Volgens dat principe mogen de boeren ook lekker wegblijven met hun demonstraties in de Randstad!

Daarnaast is Staphorst gewoon een gemeente binnen Nederland, waar dus dezelfde wet en regelgeving van toepassing is.

Ik heb geen protesterende boer gezien hier in de randstad. Ik ben nog speciaal naar het DC gefietst , want ik dacht leuk trekkers kijken. We maken van de nood een deugd, maar er stond helemaal niets hier  maar goed compleet offtopic.

Mij gaat het vooral om de kinderen. Ik zou minder blij zijn als een paar boze boeren de school zou belagen , omdat de kinderboeken week over groen gaat Bijv. 

Ik heb de boeren hier op de dam in Amsterdam gezien hoor. En ze zijn niet geïntimideerd of belaagd door de havermelk drinkende vegan randstedelingen.

Boeren protesteren op de Dam en op andere plekken in het land - https://nos.nl/l/2435609

tsja, ik woon ook in de Randstad en heb veel van de demonstraties gezien. Maar idd wat je zegt, offtopic. 

Maar stel, we zouden deze demonstraties verbieden vanwege het geweld wat anderen de demonstranten aandoen. Wat voor wereld creëren we daarmee voor toekomstige generaties? Ik zou er heel bang voor zijn dat we daarmee aan onze kinderen leren dat geweld loont, met alle gevolgen van dien. Hoe denk je daar over? 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 22:27

Mischa83 schreef op 24-11-2022 om 22:24:

tsja, ik woon ook in de Randstad en heb veel van de demonstraties gezien. Maar idd wat je zegt, offtopic.

Maar stel, we zouden deze demonstraties verbieden vanwege het geweld wat anderen de demonstranten aandoen. Wat voor wereld creëren we daarmee voor toekomstige generaties? Ik zou er heel bang voor zijn dat we daarmee aan onze kinderen leren dat geweld loont, met alle gevolgen van dien. Hoe denk je daar over?

Ik ben niet voor verbieden, maar verplaatsen. Ga niet tussen de kinderen staan. Dat is alles. Ik wil mijn kind ook niet tussen de voetbal hooligans hebben, daar hebben ze toch ook speciale bakken voor? Het is vooral jammer dat het nodig is. 

MidasWolf schreef op 24-11-2022 om 21:42:

[..]

Een verklaring niet het goed praten: Misschien komt daar een deel van de woede ook vandaan breder als dit onderwerp. Even gechargeerd: Dat de randstedelijke mensen wel even vertellen hoe bepaalde onderwerpen moeten.

Dat speelt absoluut mee. Het anti-randstad en anti-(rijks) overheid sentiment neemt de laatste jaren behoorlijk toe. De uitkomsten van het RUG onderzoek verbazen me dan ook niets. En dan heb je wat "westerlingen die die achtergebleven boeren in de provincie wel even gaan vertellen dat de manier waarop ze al decennia lang Sinterklaas vieren niet meer kan". Let wel, niet mijn woorden maar wel het sentiment dat er leeft. 

Weet je wat het mooiste is? Dat Staphorst kan voorkomen dat kozp volgend jaar langs komt. En ook het Sinterklaas comité van Schubbekutteveen kan ze buiten de deur houden.
Het enige wat ze daarvoor moeten doen? Meegaan met hun tijd en zich baseren op de ontwikkeling die Sint en Piet hebben doorgemaakt. 

Mischa83 schreef op 24-11-2022 om 22:24:

Niet verbieden, een week ervoor laten plaats vinden. Dit zou ik ook zeggen wanneer mensen uit Staphorst zelf zouden demonstreren voor hun mening.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 22:30

Malibu2 schreef op 24-11-2022 om 22:27:

[..]

Dat speelt absoluut mee. Het anti-randstad en anti-(rijks) overheid sentiment neemt de laatste jaren behoorlijk toe. De uitkomsten van het RUG onderzoek verbazen me dan ook niets. En dan heb je wat "westerlingen die die achtergebleven boeren in de provincie wel even gaan vertellen dat de manier waarop ze al decennia lang Sinterklaas vieren niet meer kan". Let wel, niet mijn woorden maar wel het sentiment dat er leeft.

Ja, al vermoed ik dat dit niet helemaal van toepassing is op Staphorst. Zij vieren toch maar vrij recent Sinterklaas? Omdat hij vrij zwaar religieus was/ is. Of heb ik nu iets gelezen wat niet klopt.

de boosheid zal meer zitten in het feit dat iemand vanuit het westen even komt vertellen hoe zij het moeten doen. Ik vermoed dat ze bij andere standpunten ook zo kunnen reageren. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 22:32

Biebel schreef op 24-11-2022 om 22:27:

Weet je wat het mooiste is? Dat Staphorst kan voorkomen dat kozp volgend jaar langs komt. En ook het Sinterklaas comité van Schubbekutteveen kan ze buiten de deur houden.
Het enige wat ze daarvoor moeten doen? Meegaan met hun tijd en zich baseren op de ontwikkeling die Sint en Piet hebben doorgemaakt.

Ik snap niet waarom je deze mensen niet gewoon in hun waarde kan laten. De evolutie theorie zullen de ook niet aanhangen. Het is vrij onzinnig om ze dat te gaan opdringen. Zij dringen ons toch ook niets op? Ik zou ook pissig worden als staphorsters hier kwamen en met spandoeken gingen vertellen hoe ver ik van God ben afgedwaald en dat ik twee keer op zondag naar de kerk moet. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.