Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
BlairW
18-12-2024 om 18:23
Martje80 schreef op 18-12-2024 om 14:17:
[..]
Maar als de ex wraak heeft willen nemen op die eigenaresse, dan is het ook femicide. (Tenzij de man wist dat zij niet aanwezig zou zijn, bedenk ik me nu)
Dat lijkt me om 6 uur ‘s ochtends wel logisch, dat ze er niet is.
Poezenmeisje
18-12-2024 om 18:33
Misschien verwachtte men om 6 uur 's morgens alleen schade aan het pand omdat er op dat tijdstip geen mensen in de buurt rondwandelen...
Yumi
18-12-2024 om 19:00
Martje80 schreef op 18-12-2024 om 14:17:
[..]
Maar als de ex wraak heeft willen nemen op die eigenaresse, dan is het ook femicide. (Tenzij de man wist dat zij niet aanwezig zou zijn, bedenk ik me nu)
Diep triest kom je naar NL als vluchteling en start hier je eigen oorlog
Vijf appartementen werden volledig vernietigd. Zes mensen kwamen om het leven en vier anderen raakten gewond.
De politie vermoedt dat Moshtag Barekzai (33), een Rotterdammer van Afghaanse afkomst, de opdrachtgever is achter de explosie aan de Tarwekamp in Den Haag.
Vier verdachten opgepakt
Behalve Moshtag Barekzai zijn er drie andere verdachten gearresteerd. Het gaat om Ilyas (23) en Mourad (29) uit Roosendaal en Adil (33) uit Oosterhout.
De politie vermoedt dat Moshtag B. de mannen heeft ingeschakeld om de aanslag uit te voeren. Hij woonde vroeger in Roosendaal en had daar mogelijk contact met hen.
Moshtag B: Het motief achter de explosies in Den Haag is bekend gemaakt
Auwereel
18-12-2024 om 19:27
majorette2005 schreef op 18-12-2024 om 18:00:
[..]
Nou, als ik lees wat voor een gasten dat zijn weten ze echt wel wat de gevolgen waren, alleen hebben ze daar schijt aan.
Dus het was as de bedoeling dat ern deel van het huizenblok in zou storten en dat ze binnen de kortste keren opgepakt zouden worden? Het komt mij nogal amateuristisch over. Als het nou hun bedoeling is de Nederlandse samenleving te ontwrichten, ok, naar dan hadden ze het overdag moeten doen.
er.is.maar.1.Pino
18-12-2024 om 19:29
Laten we het niet kleiner maken dan het is. Ze hebben explosies veroorzaakt in bewoond gebied. Zelfs al zouden ze die gevolgen niet gewild hebben, dan nog hebben ze de kans geriskeerd dat dit zou gebeuren. Geen genade, ook niet voor al die andere lui die links en rechts aanslagen plegen op huizen - moge ze rotten in de hel en als dat niet lukt, de TBS-kliniek.
Auwereel
18-12-2024 om 19:34
totdat de volgende nitwit die geen idee heeft van springstoffen ergens weer een lading bestelt.
Yumi
18-12-2024 om 22:30
er.is.maar.1.Pino schreef op 18-12-2024 om 19:29:
Laten we het niet kleiner maken dan het is. Ze hebben explosies veroorzaakt in bewoond gebied. Zelfs al zouden ze die gevolgen niet gewild hebben, dan nog hebben ze de kans geriskeerd dat dit zou gebeuren. Geen genade, ook niet voor al die andere lui die links en rechts aanslagen plegen op huizen - moge ze rotten in de hel en als dat niet lukt, de TBS-kliniek.
Dit
Tegenwoordig "vecht" men een ruzie uit d.m.v. angst zaaien met explosieven. Vorig jaar was er een verdubbeling van het jaar ervoor en dit jaar zet de stijgende trend door. Daardoor neemt de kans dat het mis gaat zoals in Den Haag flink toe.
Ik hoop dat de straffen flink worden en de politie eerder kan ingrijpen bij het in bezit hebben van dergelijk materiaal. 2 van de verdachten zijn namelijk op 1 december aangehouden met veertien jerrycans met een nog onbekende inhoud, zwaar vuurwerk, fakkels, een brandblusser en extra kleding.
De politie ziet een sterke toename van het aantal incidenten met explosieven. Bij ruim de helft van die incidenten is volgens de politie geen link met criminaliteit. "Het lijkt een maatschappelijke trend te worden om ruzies met een aanslag te beslechten", zegt Jos van der Stap van de politie.
Het is een relatief eenvoudige manier om angst te creëren." Je kunt een gevaarlijk explosief laten afgaan als je ruzie hebt met iemand, legt hij uit. "Dan laat je zien: we weten waar je bent, we kunnen je raken. Dat doen we niet, maar we laten een explosief afgaan om te laten zien dat dit het risico is dat je loopt."
'Bij ruzie grijpen mensen steeds vaker naar explosief'
Er zijn sterke aanwijzingen dat de twee mannen uit Roosendaal een week eerder al bezig waren met de voorbereidingen op de dodelijke aanslag op de Tarwekamp in Den Haag. Hoogstwaarschijnlijk is het tweetal dat momenteel vastzit op 1 december al aangehouden in Oosterhout. Dat meldt Omroep Brabant.De mannen zaten toen midden in de nacht in een bestelbusje op een parkeerplaats met veertien jerrycans met een nog onbekende inhoud, zwaar vuurwerk, fakkels, een brandblusser en extra kleding.
Liveblog explosie flat Den Haag | Man verdacht van 'brandstichting met levensgevaar tot gevolg' - Omroep West
Thora
18-12-2024 om 22:42
Even resumeren. Een narcistische droplul is gekwetst in zijn machoschap. Hierdoor zijn er appartementen verwoest en 6 onschuldige mensen omgekomen. Een 8 jarig jongetje is zijn hele familie kwijt. Heeft niemand meer. Is getraumatiseerd voor het leven. Ik vind het walgelijk en dat is nog naar beneden afgerond. Het ergste is nog dat het geval niet op zichzelf staat. Dit komt zo vaak voor de laatste jaren. Meestal met minder slachtoffers maar toch. En altijd vrouwen die het doelwit zijn van een afgewezen minnaar. Jaren geleden hebben vrouwen gevochten en gedemonstreerd voor de vrouwenrechten. En dan krijgen we dit...................
Poezenmeisje
18-12-2024 om 22:44
De zogenaamde feministes van tegenwoordig lopen nu achter 'deze zielige meneren die gewoon niet begrepen worden' aan.
Dat is misschien nog wel een groter verraad aan andere vrouwen.
😢
BlairW
19-12-2024 om 06:33
er.is.maar.1.Pino schreef op 18-12-2024 om 19:29:
Niemand maakt het hier kleiner dan het is hoor. En ik denk ook niet dat er maar iemand is die niet vind dat ze een flinke straf verdienen. Maar ik denk wel dat dit flink uit de hand is gelopen en niet helemaal de bedoeling was dat dat hele blok in zou storten en er zoveel mensen om zouden komen. Daarmee maak ik niks kleiner of zeg ik niks over de straf die die mensen verdienen.
Auwereel
19-12-2024 om 07:43
Ik vind het niet "kleiner maken". Het is een groot probleem dat zulke engnekken als ze op hun pik getrapt voelen kennelijk met gemak zonder enige kennis van zaken aan springstof kunnen komen om een deel van een huizenblok neer te leggen. De volgende engnek denkt misschien dat het de bedoeling is en wil eroverheen om zich te bewijzen.
Yumi
19-12-2024 om 08:18
De hoofdverdachte blijkt niet helemaal hersenloos te zijn, heeft hier kansen gekregen en gepakt..... Maar net zoals zijn ingeschakelde vriendjes, willen ze dat vrouwen wel luisteren anders komt die eer in gevaar
Moshtag B. is van Afghaanse komaf. Zijn ouders vluchtten tijdens de oorlog in hun land naar Nederland. Op jonge leeftijd was hij een getalenteerd schaker. Hij zat op vereniging De Pion en kreeg zelfs een jeugdrating van de Koninklijke Nederlandse Schaakbond (KNS.
Aan de Hogeschool van Utrecht studeerde hij optometrie. Dat is de wetenschap waarbij met behulp van metingen afwijkingen aan ogen geconstateerd kunnen worden. Hij werkte tijdens zijn studie mee aan een project om mensen in de bouw met oogproblemen te helpen, zo blijkt uit een artikel in vakblad De Optometrist.
Adil is een bekende van politie en justitie, en weet hoe hij een vrouw moet imponeren.
Eerder zat hij 4 weken voor bedreiging en mishandeling.
Hij kneep haar keel dicht en schopte haar tegen haar lichaam. Ook dreigde hij haar en haar familieleden met verkrachting en zware mishandeling.
Hij stuurde meerdere zeer bedreigende berichten via WhatsApp, zoals: ’Mijn wraak zal hard zijn. Je gaat iets meemaken wat jullie kk-Hollanders niet kennen en dat heeft met mijn eer te maken. Ik ga jullie laten voelen wat het betekent om een Berber zijn woede te voelen’. Hij werd daarvoor in 2021 veroordeeld tot een gevangenisstraf van vier weken.
Verdachte van dodelijk drama Tarwekamp kent verleden vol geweld: ’Je gaat iets meemaken wat jullie kk-Hollanders niet kennen’ | Binnenland | Telegraaf.nl
absor
19-12-2024 om 10:08
Netherfield schreef op 19-12-2024 om 10:01:
En dan krijg je een gevangenisstraf van 4 weken…
Dat is echt onvoorstelbaar
en die rechter die toen maar vier weken heeft gegeven, die mag een tijd heel slecht slapen
Fleurtje_5
19-12-2024 om 12:02
Soheey wat word deze man erg gestraft. Hij moet een jaar lang een enkelband om. Zal dat wel lukken met worstjes draaien op de BBQ? (sarcartisch)
https://nos.nl/artikel/2548818-franse-oud-president-sarkozy-moet-enkelband-om-definitief-schuldig-aan-corruptie
Franse oud-president Sarkozy moet enkelband om, definitief schuldig aan corruptie
De voormalige president van Frankrijk, Nicolas Sarkozy, is definitief schuldig bevonden aan corruptie. Hij heeft zijn veroordeling aangevochten tot aan de hoogste rechtbank van het land. Maar ook in cassatie is hij nu veroordeeld om een jaar lang een elektronische enkelband te dragen.
....etc.etc.etc....