Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Poezie schreef op 12-11-2024 om 14:28:

Daar gaan we weer
Sinterklaasintocht in Hoogezand afgelast om dreigingen - https://nos.nl/l/2544217

En nu dus ook ivm roetveegpieten, het zal en moet weg dus.

Poezie schreef op 12-11-2024 om 14:28:

Daar gaan we weer
Sinterklaasintocht in Hoogezand afgelast om dreigingen - https://nos.nl/l/2544217

NEEEEEEEEEE!!!

Daar maakte mijn zoon 20 jaar geleden kennis met de Kleurpiet (kleurpotloden in zijn pruik) en met de Kanariepiet (vogeltjes in zijn pruik).

KOZP wil in Appingedam staan blèren. Vorig jaar hielden ze zich behoorlijk koest in Slochteren, ik verwacht dat deze "ordebewakers" bij Slochteren nu in Appingedam gaan staan.

majorette2005 schreef op 12-11-2024 om 14:42:

[..]

En nu dus ook ivm roetveegpieten, het zal en moet weg dus.

Bedreigingen kwamen hier blijkbaar ook van de pro- alleen maar zwarte pieten. Beide is even fout.

Als ik die lijst met gewenste verboden items zie dan denk ik dat we niet ver van de zedenpolitie in Iran af zitten...

https://nos.nl/artikel/2544081-ook-actie-kozp-tegen-roetveegpiet-met-rode-lippenstift-en-oorringen

De afspraken die KOZP maakt met gemeenten en sinterklaascomités zijn op papier gezet, in de vorm van een convenant. Het gaat onder andere om de volgende punten:

• Alle pieten, hulpen/vrienden van Sinterklaas hebben enkele roetvegen op het gezicht, waarbij het gezicht herkenbaar blijft;
  • Alle pieten, hulpen/vrienden van Sinterklaas worden niet meer geschminkt alsof zij een donkere huidskleur hebben. Egaal bruin, zwart, brons, grijs of anderszins geschminkte pieten (ook als 'onderlaag' voor de schmink) zijn uit den boze;
  • Alle pieten, hulpen/vrienden van Sinterklaas hebben geen rood gestifte lippen en dragen geen oorringen;
  • Alle pieten, hulpen/vrienden van Sinterklaas dragen geen 'afro'-pruiken of andere pruiken die zwarte haarstijlen nabootsen;
  • Borden, spandoeken en andere uitingen met afbeeldingen van Zwarte Piet worden verwijderd en/of vervangen.
Poezenmeisje schreef op 12-11-2024 om 17:05:

Als ik die lijst met gewenste verboden items zie dan denk ik dat we niet ver van de zedenpolitie in Iran af zitten...

https://nos.nl/artikel/2544081-ook-actie-kozp-tegen-roetveegpiet-met-rode-lippenstift-en-oorringen

De afspraken die KOZP maakt met gemeenten en sinterklaascomités zijn op papier gezet, in de vorm van een convenant. Het gaat onder andere om de volgende punten:

• Alle pieten, hulpen/vrienden van Sinterklaas hebben enkele roetvegen op het gezicht, waarbij het gezicht herkenbaar blijft;
  • Alle pieten, hulpen/vrienden van Sinterklaas worden niet meer geschminkt alsof zij een donkere huidskleur hebben. Egaal bruin, zwart, brons, grijs of anderszins geschminkte pieten (ook als 'onderlaag' voor de schmink) zijn uit den boze;
  • Alle pieten, hulpen/vrienden van Sinterklaas hebben geen rood gestifte lippen en dragen geen oorringen;
  • Alle pieten, hulpen/vrienden van Sinterklaas dragen geen 'afro'-pruiken of andere pruiken die zwarte haarstijlen nabootsen;
  • Borden, spandoeken en andere uitingen met afbeeldingen van Zwarte Piet worden verwijderd en/of vervangen.

ja belachelijk. Nou goed, ik las dat ze zich volgend jaar zelf opheffen, nog een jaartje op de tanden bijten en dan zijn we er van af. 

Poezenmeisje schreef op 12-11-2024 om 17:05:

Deze opmerking slaat echt nergens op. 

Zilver_gray schreef op 12-11-2024 om 18:22:

[..]

Ja dat was volgens mij net op het journaal! Wat een verschrikking! Wie doet zoiets!

Wat een psychopaat. Hopelijk zijn er nu duidelijkere beelden zodat iedereen naar hem uit kan kijken en niet alleen de politie.

alhambra schreef op 12-11-2024 om 18:24:

[..]

Wat een psychopaat. Hopelijk zijn er nu duidelijkere beelden zodat iedereen naar hem uit kan kijken en niet alleen de politie.

Je zou ‘m tegenkomen 

Daglichtlamp schreef op 12-11-2024 om 15:18:

[..]

Bedreigingen kwamen hier blijkbaar ook van de pro- alleen maar zwarte pieten. Beide is even fout.

Over bedreigingen door pro  staat niets over in het bericht . 

Chantal2022 schreef op 12-11-2024 om 17:36:

[..]

Deze opmerking slaat echt nergens op.

In mijn vriendinnenclub hebben we als we de kroeg induiken een dresscode. 

Dat is rode lippenstift.

Wie gaat mij/ons verbieden?

Poezenmeisje schreef op 12-11-2024 om 14:52:

[..]

NEEEEEEEEEE!!!

Daar maakte mijn zoon 20 jaar geleden kennis met de Kleurpiet (kleurpotloden in zijn pruik) en met de Kanariepiet (vogeltjes in zijn pruik).

KOZP wil in Appingedam staan blèren. Vorig jaar hielden ze zich behoorlijk koest in Slochteren, ik verwacht dat deze "ordebewakers" bij Slochteren nu in Appingedam gaan staan.

ik stel voor: kick out kozp

of ligt half nederland weer met de oortjes plat naar die k.tzooi

Die intocht in Hoogezand is superinclusief, ze hebben zelfs een Glutenvrije Piet.

Yumi schreef op 12-11-2024 om 12:39:

Binnenkort komen er 35 nieuwbouw appartementen beschikbaar, 29 appartementen gaan naar mensen met een psychische aandoening. De overige 6 gaan naar huurders die als buurtverbinder vrijwillig/verplicht 2 dagdelen per week hulp bieden, met een huur van € 1450,- ex servicekosten €75,- , daarvoor krijg je 67,4m en moet je naast je baan gemiddeld 8 uur hulp bieden aan de bewoners.
Dit noem ik misbruik maken van woningnood, het lef om zo'n hoge huur te vragen en daarnaast 2 dagdelen voor nop te werken. Heftig!

Hier kun je een woning huren, maar dan moet je wel iets met je buren ondernemen die psychische klachten hebben

Oproep Wie alleen uit is op een huurwoning, is aan de Graafseweg 250 in Nijmegen aan het verkeerde adres. Hier komen binnenkort zes appartementen beschikbaar voor een marktconforme huurprijs. Maar: het complex telt ook 29 appartementen voor mensen met een psychische aandoening.

Mensen die stevig in de schoenen staan en sociaal sterk zijn. Je woont samen met mensen met een psychische aandoening en speelt een belangrijke rol in het creëren van verbinding tussen de buurtbewoners, zodat er een zorgzame gemeenschap ontstaat.

Je hebt een open houding en kunt goed luisteren. Als buurtverbinder ben je een aanspreekpunt voor bewoners en help je hen om contact te maken met elkaar en met de buurt. Je woont in een eigen appartement en zorgt ervoor dat iedereen zich betrokken en ondersteund voelt.

Graafseweg

Hier kun je een woning huren, maar dan moet je wel iets met je buren ondernemen die psychische klachten hebben | Maarten Reith | gelderlander.nl

Op zich zie ik wel iets in dit plan. Maar dan inderdaad tegen gereduceerde huur en een meer gelijke verdeling. 

Het risico van echt lagere huur vragen is dat mensen alleen daarom hierop afkomen en uiteindelijk het sociale aspect verwaarlozen. Je moet hier wel in stappen omdat je er echt in gelooft en tijd in wil investeren.  

Ik vind het ingewikkeld hoe je dit het beste aanpakt. Ik vind minder huur in ieder geval wel terecht met deze verplichting erbij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.