Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Meesje
12-11-2024 om 20:48
duizel schreef op 12-11-2024 om 20:30:
[..]
Op zich zie ik wel iets in dit plan. Maar dan inderdaad tegen gereduceerde huur en een meer gelijke verdeling.
Het risico van echt lagere huur vragen is dat mensen alleen daarom hierop afkomen en uiteindelijk het sociale aspect verwaarlozen. Je moet hier wel in stappen omdat je er echt in gelooft en tijd in wil investeren.
Ik vind het ingewikkeld hoe je dit het beste aanpakt. Ik vind minder huur in ieder geval wel terecht met deze verplichting erbij.
Poe ja, die huur is behoorlijk. Ik vind 'psychische klachten' ook nogal een breed begrip. Neem aan dat ze niet mensen met een (waarschijnlijk) voorbijgaande psychische klacht bedoelen zoals burn-out, 1e depressie, paniekaanvallen oid. Want dat zou ingewikkeld worden als ze 'genezen'. Moeten ze dan uit hun woning? Ik heb een tijdje meegelopen met bemoeizorg. En dat soort psychische problemen zijn ook voor buren echt behoorlijk lastig. Denk aan omgekeerd ritme met geluidsoverlast, waanideeen waardoor ze de buren gingen uitschelden/bedreigen, slechte hygiëne met stankoverlast ed. Meerdere van die mensen als buren is zelfs als je er niets mee hoeft te ondernemen al reden om niet zulke huurprijzen te willen betalen.
alhambra
12-11-2024 om 21:02
Meesje schreef op 12-11-2024 om 20:48:
[..]
Poe ja, die huur is behoorlijk. Ik vind 'psychische klachten' ook nogal een breed begrip. Neem aan dat ze niet mensen met een (waarschijnlijk) voorbijgaande psychische klacht bedoelen zoals burn-out, 1e depressie, paniekaanvallen oid. Want dat zou ingewikkeld worden als ze 'genezen'. Moeten ze dan uit hun woning? Ik heb een tijdje meegelopen met bemoeizorg. En dat soort psychische problemen zijn ook voor buren echt behoorlijk lastig. Denk aan omgekeerd ritme met geluidsoverlast, waanideeen waardoor ze de buren gingen uitschelden/bedreigen, slechte hygiëne met stankoverlast ed. Meerdere van die mensen als buren is zelfs als je er niets mee hoeft te ondernemen al reden om niet zulke huurprijzen te willen betalen.
Dit plan klinkt als een manier om een gat
ontstaan vanwege de bezuinigingen in de ggz op te vullen.
Yumi
12-11-2024 om 23:13
Meesje schreef op 12-11-2024 om 20:48:
[..]
Dit
Het gaat zoals jij al schrijft niet om klachten van voorbijgaande aard, waardoor je behoorlijk stevig in je schoenen moet staan. Ik ken iemand die bij de GGZ werkt, die heeft het soms erg zwaar en is blij als ze thuis afstand kan nemen. Maar in dit geval heb je naast een reguliere baan, er een behoorlijk heftige taak bij.
In de periode dat ik in het centrum woonde was ik actief in de bewonerscommissie. Van de Gemeente kregen we een cursus aangeboden, hoe om te gaan met verwarde personen. Er was niemand die zich hier voor opgaf, en terecht. Dat vereist meer kennis dan een cursusje....
Yumi
12-11-2024 om 23:14
alhambra schreef op 12-11-2024 om 21:02:
[..]
Dit plan klinkt als een manier om een gat
ontstaan vanwege de bezuinigingen in de ggz op te vullen.
Dat denk ik ook, en dat gaat ten koste van de huurders.
Diyer
12-11-2024 om 23:26
jee, die durven. En als er dan overlast is, zal er gezegd worden dat je daar voor getekend hebt. Dit voelt idd als misbruik maken vd woningnood
Poezenmeisje
13-11-2024 om 05:52
Als ze je daar gratis lieten wonen was het nog steeds een koopje voor de GGZ.
Echt bespottelijk, dit "aanbod".
Poison
13-11-2024 om 07:02
Zilver_gray schreef op 12-11-2024 om 18:22:
[..]
Ja dat was volgens mij net op het journaal! Wat een verschrikking! Wie doet zoiets!
Hij is aangehouden, als het dezelfde man is.
Zilver_gray
13-11-2024 om 07:08
Poison schreef op 13-11-2024 om 07:02:
[..]
Hij is aangehouden, als het dezelfde man is.
Laten we hopen dat hij het is; zo snel mogelijk van de straat halen dit soort idioten!
Poezenmeisje
14-11-2024 om 01:13
https://sikkom.nl/stadsontwikkeling/Groningen-krijgt-een-typische-GroenLinks-zwemvijver-in-het-Stadspark.-Zwemmen-mag-maar...-29276603.html
...
Vanaf je handdoek in het gras zo het water in stappen, zit er niet in. Dat mag niet. Dat is volgens de gemeente funest voor het bodemleven in de vijver. Daarom wordt midden in de Springervijver van het Stadspark met boeien een strook van 100 meter lang en 20 meter breed aangegeven waar je mag zwemmen. Zonder de bodem te verstoren.
...
Het is nog niet duidelijk of je lawaai mag maken bij het zwemmen, want anders kunnen de insecten en vogels er last van krijgen. De wandelgangen fluisteren dat tijdens het broedseizoen het lawaai niet boven de 10 decibel mag uitkomen. Zwemkleding dient gewassen te zijn in ecologische zeep. Onder water scheten laten is uit den boze.
...
Sofia Dupon, adviseur groen erfgoed voor de gemeente, legt uit: „We willen niet dat zwemmers de bodem beroeren en verstoren. Daar zitten de voedingsstoffen in. Als je vanaf de zijkant het water in stapt, vertroebelt het water, gaat de kwaliteit achteruit en verstoor je de ecologie. Het is een voorwaarde waaronder zwemmen in het Stadspark kan.”