Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Herfstappeltaart schreef op 30-10-2024 om 15:54:

[..]

Het heeft niks te maken met geloof. Macht van mannen, daar gaat het om. Walgelijk.

Het wordt wel gebracht vanuit geloof.

"Volgens Hanafi is de maatregel ‘de wil van Allah’."

Seksschommels en spiegelplafonds: Colombia zet VN-delegatie in 'love motels' https://www.nu.nl/opmerkelijk/6333636/seksschommels-en-spiegelplafonds-colombia-zet-vn-delegatie-in-love-motels.html

"Zo slaapt de Oegandese afgevaardigde Robert Baluku in Motel Deseos (Motel Verlangen), schrijft The Guardian. Baluku noemt het "heel ongebruikelijk" om een spiegel boven zijn bed te hebben. "Ik weet niet wat het motief daarachter is." Wel vindt hij het "heel grappig" om zichzelf in slaap te zien vallen."

majorette2005 schreef op 30-10-2024 om 15:53:

https://www.linda.nl/nieuws/buitenland/marginaliseren-vrouwen-taliban-niet-met-elkaar-praten/
Taliban verbieden ook ‘intieme’ stem van Afghaanse vrouwen: alleen echtgenoot en familie mogen vrouw horen praten of zingen Vrouwen in Afghanistan mogen niet meer publiekelijk praten, zingen of voordragen. Dat staat in nieuwe richtlijnen die de Taliban-regering heeft uitgevaardigd. De regels zijn een uitwerking van de strikte sharia die geldt in Afghanistan.

Wat een ontzettend achterlijk regime is het toch, en alles onder het mom van Allah wil dit . Als je daar woont kun je beter maar geen kinderen nemen, je stort ze anders compleet in de ellende.

dat gaat wel erg veel op een boek van Christina Dalcher "Vox" lijken:

Je mag honderd woorden per dag spreken. Eén woord meer en je krijgt een stroomstoot van duizend volt. Welkom in het nieuwe Amerika.

Dr. Jean McClellan brengt haar tijd in stilte door. Ze heeft een teller om haar pols die elk woord bijhoudt dat ze spreekt. Ieder woord boven de honderd zorgt voor een krachtige stroomstoot. En dat is niet de enige maatregel die de nieuwe regering heeft opgelegd.

majorette2005 schreef op 30-10-2024 om 15:53:

https://www.linda.nl/nieuws/buitenland/marginaliseren-vrouwen-taliban-niet-met-elkaar-praten/
Taliban verbieden ook ‘intieme’ stem van Afghaanse vrouwen: alleen echtgenoot en familie mogen vrouw horen praten of zingen Vrouwen in Afghanistan mogen niet meer publiekelijk praten, zingen of voordragen. Dat staat in nieuwe richtlijnen die de Taliban-regering heeft uitgevaardigd. De regels zijn een uitwerking van de strikte sharia die geldt in Afghanistan.

Wat een ontzettend achterlijk regime is het toch, en alles onder het mom van Allah wil dit . Als je daar woont kun je beter maar geen kinderen nemen, je stort ze anders compleet in de ellende.

VP-COMP-HANDMAID.jpg?w=620

https://www.rtvnoord.nl/cultuur/1230949/geen-sinterklaasintocht-in-muntendam-na-dreigbrief-wij-eisen-roetveegpieten-en-zullen-dit-ook-duidelijk-maken

...

Toen de brief bij twee bestuursleden thuis op de deurmat plofte, werd er besloten om een streep door de sinterklaasintocht te zetten. 'Het is een besluit met pijn in het hart, maar we konden niet anders', zegt een van de bestuursleden, die niet met naam genoemd wil worden.
...

Poezenmeisje schreef op 31-10-2024 om 07:51:

https://www.rtvnoord.nl/cultuur/1230949/geen-sinterklaasintocht-in-muntendam-na-dreigbrief-wij-eisen-roetveegpieten-en-zullen-dit-ook-duidelijk-maken

...

Toen de brief bij twee bestuursleden thuis op de deurmat plofte, werd er besloten om een streep door de sinterklaasintocht te zetten. 'Het is een besluit met pijn in het hart, maar we konden niet anders', zegt een van de bestuursleden, die niet met naam genoemd wil worden.
...

Waanzin

onderzoek:%20kinderen%20die%20gezond%20eten,%20gaan%20beter%20rekenen
https://rtl.nl/nieuws/artikel/5477949/kinderen-die-gezond-eten-gaan-beter-rekenen

Geen heel Verrassende uitkomt mijn inziens, wel raar dat school de gezonde lunch moet gaan organiseren

majorette2005 schreef op 30-10-2024 om 17:57:

[..]

Het wordt wel gebracht vanuit geloof.

"Volgens Hanafi is de maatregel ‘de wil van Allah’."

Dat weet ik, maar het is gewoon macht wat er wordt uitgeoefend door dominante mannen.

Poezenmeisje schreef op 31-10-2024 om 07:51:

...

...

Ik begrijp dat Muntendam besluit om de optocht niet door te laten gaan. Maar ik vind het beangstigend dat men overgaat tot eisen, dreigen en intimideren, wat voor mens ben je dan? Het gaat hier om een kinderfeest, dat niet door kan gaan.

Het is dieptriest dat de briefschrijver(s) blijkbaar zoveel agressie uitstralen dat hun eisen worden ingewilligd. Waarom zijn we niet in staat om die lui op te sporen en de rest van het jaar op te sluiten? Het kan/mag toch niet zo zijn, dat agressie loont?!

Yumi schreef op 31-10-2024 om 10:59:

[..]

Ik begrijp dat Muntendam besluit om de optocht niet door te laten gaan. Maar ik vind het beangstigend dat men overgaat tot eisen, dreigen en intimideren, wat voor mens ben je dan? Het gaat hier om een kinderfeest, dat niet door kan gaan.

Het is dieptriest dat de briefschrijver(s) blijkbaar zoveel agressie uitstralen dat hun eisen worden ingewilligd. Waarom zijn we niet in staat om die lui op te sporen en de rest van het jaar op te sluiten? Het kan/mag toch niet zo zijn, dat agressie loont?!

Deugterreur blijft terreur. Echte deugers verlagen zich niet naar intimideren maar leven hun principes na. Geen onderdrukking als ideaal betekent zelf ook niet onderdrukken om je zin te krijgen. Opsporen en in de bak ermee.

Twinski schreef op 31-10-2024 om 11:10:

[..]

Deugterreur blijft terreur. Echte deugers verlagen zich niet naar intimideren maar leven hun principes na. Geen onderdrukking als ideaal betekent zelf ook niet onderdrukken om je zin te krijgen. Opsporen en in de bak ermee.

Heb je die brief gelezen? 

Chantal2022 schreef op 31-10-2024 om 11:52:

[..]

Heb je die brief gelezen?

Nee. Ongeïnformeerd willekeurige meningen geven is nu eenmaal mijn standaard respons. DoE je EigeN OnDerZoeK!! 😉

Tja, ik lees intimidatie. En dat vind ik verkeerd. Hoe lees jij deze brief?

36_32184_5607_1730285957.jpg

Is het anders een complot? Of een poets? Om deugers te besmeuren met een 'zie je wel, agressief tuig' frame? 

Sowieso dat het anoniem is wekt dreiging denk ik.

Daglichtlamp schreef op 31-10-2024 om 12:22:

Sowieso dat het anoniem is wekt dreiging denk ik.

Dat ook idd. Het kan eventueel nog 'de tijd van het jaar' ragebait zijn. Maar RTVNoord staat gekend om zijn gedegen journalistiek. Reuters en Bellingcat zijn er niets bij.

Overigens, mijn oorspronkelijke mening is, zonder te lezen, vrij algemeen inzetbaar. 

Twinski schreef op 31-10-2024 om 11:59:

[..]

Nee. Ongeïnformeerd willekeurige meningen geven is nu eenmaal mijn standaard respons. DoE je EigeN OnDerZoeK!! 😉

Tja, ik lees intimidatie. En dat vind ik verkeerd. Hoe lees jij deze brief?

36_32184_5607_1730285957.jpg

Is het anders een complot? Of een poets? Om deugers te besmeuren met een 'zie je wel, agressief tuig' frame?

Ik lees dat ze misschien gaan protesteren tijdens de intocht als er ouderwetse pieten gebruikt gaan worden. 

Dat lijkt mij niet strafbaar, dus om  'terreur' te gaan roepen is volgens mij nogal overdreven. Strafbaar is het denk ik ook niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.