Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Meesje
31-10-2024 om 12:55
Chantal2022 schreef op 31-10-2024 om 12:48:
[..]
Ik lees dat ze misschien gaan protesteren tijdens de intocht als er ouderwetse pieten gebruikt gaan worden.
Dat lijkt mij niet strafbaar, dus om 'terreur' te gaan roepen is volgens mij nogal overdreven. Strafbaar is het denk ik ook niet.
Nee hoor, ze schrijven niet dat ze gaan protesteren, dat vul jij in. Ze schrijven dat ze eisen dat er roetveeg pieten komen en dat ze hun eisen duidelijk gaan maken, eventueel tijdens de intocht. Aan u de keuze; roetveegpiet of geen intocht.
Ze schrijven niet op welke manier ze 'het duidelijk gaan maken' of op welke manier ze gaan zorgen voor 'geen intocht'.
Juist dat vage en anonieme is dreigend. En daar wil je als organisatie dan geen verantwoordelijkheid voor dragen.
Twinski
31-10-2024 om 13:11
Chantal2022 schreef op 31-10-2024 om 12:48:
[..]
Ik lees dat ze misschien gaan protesteren tijdens de intocht als er ouderwetse pieten gebruikt gaan worden.
Dat lijkt mij niet strafbaar, dus om 'terreur' te gaan roepen is volgens mij nogal overdreven. Strafbaar is het denk ik ook niet.
Het was overdrachtelijk in de context van deugen. Op deze manier je protest aankondigen vind ik dan weer overdreven. Vooral die laatste zin. En intimidatie vind ik een vorm van psychologische terreur. Of dit strafbaar is weet ik niet, maar blijkbaar lees jij enkel een aankondiging van een protest.
Chantal2022
31-10-2024 om 13:35
Twinski schreef op 31-10-2024 om 13:11:
[..]
Het was overdrachtelijk in de context van deugen. Op deze manier je protest aankondigen vind ik dan weer overdreven. Vooral die laatste zin. En intimidatie vind ik een vorm van psychologische terreur. Of dit strafbaar is weet ik niet, maar blijkbaar lees jij enkel een aankondiging van een protest.
Je roept zelf 'opsporen en in de bak ermee' , je weet hopelijk wel dat je dan eerst iets strafbaars moet doen toch?
Ik heb overigens niks met sinterklaas en snap niet dat er mensen zijn die er zo agressief van worden
Twinski
31-10-2024 om 14:06
Chantal2022 schreef op 31-10-2024 om 13:35:
[..]
Je roept zelf 'opsporen en in de bak ermee' , je weet hopelijk wel dat je dan eerst iets strafbaars moet doen toch?
Ik heb overigens niks met sinterklaas en snap niet dat er mensen zijn die er zo agressief van worden
Nee, dat wist ik niet. Hopelijk kan het OM dit verduidelijken (ik vind intimidatie persoonlijk strafbaar). Jij roept eerst 'waanzin' op het oorspronkelijke bericht, stelt daarna mij een vraag die ongeïnformeerdheid lijkt te suggereren, vervolgens vind je mijn reactie 'overdreven' en leest er dan weer zelf enkel een oproep in tot protesteren. Is het nu waanzin of een brief met de aankondiging van een protest en is het nu wel/niet strafbaar?
Poezenmeisje
31-10-2024 om 14:19
De dreiging zit er waarschijnlijk vooral in dat dit bij de organisatoren THUIS, IN DE BRIEVENBUS lag...
Dat zou ik óók eng vinden.
Twinski
31-10-2024 om 14:30
Poezenmeisje schreef op 31-10-2024 om 14:19:
De dreiging zit er waarschijnlijk vooral in dat dit bij de organisatoren THUIS, IN DE BRIEVENBUS lag...
Dat zou ik óók eng vinden.
Wat marsepein en pepernoten konden er niet eens vanaf bij deze persoonlijke protestaankondiging. Het is inderdaad eng, ook voor je familie. Opsporen en vierendelen. Geen roe dit jaar.
Schemerlampje
31-10-2024 om 14:35
En het gaat ook niets oplossen. Nu gaat het niet door, maar wat volgend jaar? Je hebt kans dat de commissie dan in de modus “we geven niet toe aan terreur” gaat en weer voor zwarte Piet wil gaan. Gaan de briefschrijvers er vervolgens weer hard tegenin en aan het eind van het liedje komt er geen Sinterklaasintocht meer voor de kinderen daar.
Ik ken de situatie daar verder niet, maar hebben voor- en tegenstanders daar wel eens een goed gesprek met elkaar gehad over elkaars motieven?
Chantal2022
31-10-2024 om 14:48
Twinski schreef op 31-10-2024 om 14:30:
[..]
Wat marsepein en pepernoten konden er niet eens vanaf bij deze persoonlijke protestaankondiging. Het is inderdaad eng, ook voor je familie. Opsporen en vierendelen. Geen roe dit jaar.
Echt, doe normaal.....
Twinski
31-10-2024 om 15:03
Schemerlampje schreef op 31-10-2024 om 14:35:
En het gaat ook niets oplossen. Nu gaat het niet door, maar wat volgend jaar? Je hebt kans dat de commissie dan in de modus “we geven niet toe aan terreur” gaat en weer voor zwarte Piet wil gaan. Gaan de briefschrijvers er vervolgens weer hard tegenin en aan het eind van het liedje komt er geen Sinterklaasintocht meer voor de kinderen daar.
Ik ken de situatie daar verder niet, maar hebben voor- en tegenstanders daar wel eens een goed gesprek met elkaar gehad over elkaars motieven?
Dat klinkt zeker verstandig. Misschien waren de intimidators emancipatiemoe en namen ze daarom de toevlucht tot primitievere methodiek?