Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
joky
05-11-2024 om 15:19
Yumi schreef op 05-11-2024 om 14:26:
Ik hoop met je mee Fleurtje, maar helaas Nl lijkt op allerlei vlakken de controle te verliezen.
Helemaal mee eens.
Fleurtje_5
05-11-2024 om 15:37
wild-flower schreef op 05-11-2024 om 14:17:
[..]
Ja las het vanmorgen ook . Afschuwelijk dit
https://nos.nl/artikel/2543324-politie-waarschuwt-criminelen-zijn-op-grote-schaal-actief-in-de-zorg
Ik kan het nog steeds niet geloven dat dit kan. Het lijkt wel een horror-film. VRESELIJK.
Fleurtje_5
05-11-2024 om 15:40
alhambra schreef op 05-11-2024 om 14:29:
Het is van alle tijden dat sommige mensen die graag stelen in de zorg gaan werken omdat het makkelijker jatten is van kwetsbare mensen. Mishandeling is echter voor mij nieuw. Walgelijk!
Iemand uit mijn familie heeft in de zorg gewerkt nu pensioen. Zij is met een burn out thuis komen te zitten omdat ze een collega op heterdaad betrapt had op stelen maar niet geloofd werd door het management. Zij heeft gedurende haar gehele carrière meerdere mensen verdacht en 2x iemand betrapt. Gelukkig slechts incidenteel (ongeveer 5 mensen in een periode van 40 jaar) maar het fenomeen bestaat.
Niet te verwisselen met mensen die echt voor de zorg in de zorg gaan werken. Mensen die ook echt opgeleid zijn en het hart op de juiste plaats hebben. Daar kan wel eens iemand tussen zitten die een gulden in de zak steekt als die er ligt. Maar dit kan daar niet aan tippen en hopelijk is dat echt niet van alle tijden.
Kon zij het dan niet bewijzen? Want het weegt wel zwaar als je iemand van zoiets (misschien toch onterecht) beschuldigd.
Fleurtje_5
05-11-2024 om 15:42
Yumi schreef op 05-11-2024 om 14:26:
Ik hoop met je mee Fleurtje, maar helaas Nl lijkt op allerlei vlakken de controle te verliezen.
Ik hoop dat hier nu een stop op deze wantoestanden kan worden gezet. Dat er meer op gelet gaat worden of de diploma's echt zijn, en controle of ze ook echt die studie bezocht hebben.
Herfstappeltaart
05-11-2024 om 15:49
De VOG's schijnen ook niet gecontroleerd te worden. Op papier is ons land goed geregeld maar de praktijk is weerbarstig.
alhambra
05-11-2024 om 15:50
Fleurtje_5 schreef op 05-11-2024 om 15:40:
[..]
Niet te verwisselen met mensen die echt voor de zorg in de zorg gaan werken. Mensen die ook echt opgeleid zijn en het hart op de juiste plaats hebben. Daar kan wel eens iemand tussen zitten die een gulden in de zak steekt als die er ligt. Maar dit kan daar niet aan tippen en hopelijk is dat echt niet van alle tijden.
Kon je het dan niet bewijzen?
Nee ze betrapte haar alleen. Dus haar woord tegen dat van de andere vrouw. De andere lag beter bij de leiding en wist te manipuleren.
Fleurtje_5
05-11-2024 om 15:51
alhambra schreef op 05-11-2024 om 15:50:
[..]
Nee ze betrapte haar alleen. Dus haar woord tegen dat van de andere vrouw. De andere lag beter bij de leiding en wist te manipuleren.
Sommige kunnen 'het beter brengen' en komen dan geloofwaardiger over. Dat is het gemene ervan. Wat ontzettend vervelend.
Poezenmeisje
05-11-2024 om 16:37
Als je googelt op "zorgcowboys" dan springen de tranen je in de ogen.
Met "zorgboerderij" Aurora Borealis in Wedde als triest dieptepunt...
Yumi
05-11-2024 om 18:21
alhambra schreef op 05-11-2024 om 14:29:
Het is van alle tijden dat sommige mensen die graag stelen in de zorg gaan werken omdat het makkelijker jatten is van kwetsbare mensen. Mishandeling is echter voor mij nieuw. Walgelijk!
Iemand uit mijn familie heeft in de zorg gewerkt nu pensioen. Zij is met een burn out thuis komen te zitten omdat ze een collega op heterdaad betrapt had op stelen maar niet geloofd werd door het management. Zij heeft gedurende haar gehele carrière meerdere mensen verdacht en 2x iemand betrapt. Gelukkig slechts incidenteel (ongeveer 5 mensen in een periode van 40 jaar) maar het fenomeen bestaat.
Westerwolde vergeten?
Gehandicapten in wc geduwd of in sloot gezet: inspectie sluit zorgboerderij na erge misstanden | Westerwolde | AD.nl
Poezenmeisje
05-11-2024 om 18:36
Dat in Wedde was zó erg dat Alberto Stegeman direct naar de politie ging i.p.v. eerst een spannende reportage erover te maken.
Auwereel
05-11-2024 om 21:16
Over de zorg-criminelen nadenkend, dacht ik, doe mij later maar een zorgrobot dan. En toen realiseerde ik me, dat de misdaad van de toekomst "het hacken van zorgrobots" is.
Poezenmeisje
05-11-2024 om 21:34
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5478930/frankrijk-politie-lijk-woning
De 81-jarige Aloïs Iffly verdween in 2009 van de radar. De politie opende een onderzoek naar de verdwijning van de man en er werden uitgebreide zoekacties verricht, maar zonder resultaat. Tot nu toe, want volgens de lokale krant Le Republicain Lorraine vonden nieuwe bewoners van het huis van Iffly zijn lichaam.
...
Tijdens die werkzaamheden werden de resten van het lichaam gevonden op een moeilijk te bereiken plek op de zolder van een klein bijgebouw. Het koppel was op zoek naar de bron van een lek toen ze de skeletresten aantroffen. Het is nog niet officieel bevestigd dat het daadwerkelijk om het lichaam van Aloïs gaat, maar alles zou daar wel op wijzen.
alhambra
05-11-2024 om 21:51
https://nos.nl/regio/zh-west/artikel/573930-dief-stopt-groot-bronzen-beeld-uit-kurhaus-in-zijn-koffer
Man stopt om 19:30 een bronzen beeld van 55 kilo in een koffer en rijdt er mee weg.
alhambra
05-11-2024 om 22:25
https://nos.nl/artikel/2543380-hoe-moet-het-verder-met-douwe-egberts-punten-niet-van-geslapen
Een ouder echtpaar dat in hun leven 5 miljoen DE- punten gespaard heeft. 5 miljoen!
Blokker was blijkbaar nog het enige inleverpunt va de Douwe Egberts punten.