Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Yumi
05-11-2024 om 22:58
Hoe geschift moet je zijn om een dakloze man die ligt te slapen met een stoeptegel op zijn hoofd te gooien? Op de site van Opsporing verzocht staat een foto en een video. Hij is duidelijk in beeld, dus ik hoop dat hij snel opgepakt wordt. Weet niet of ik hier de foto mag delen? Durfde de video niet af te kijken De dakloze ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Het incident vond rond 4.00 uur plaats bij het Maritiem Museum op de Leuvehaven. Opsporing Verzocht deelde dinsdagavond beelden van de mishandeling.
Op beelden is te zien dat de dader vóór de mishandeling al twee keer langs het slachtoffer liep. De eerste keer had hij twee grote tassen bij zich. Nadat de man de stoeptegel had gegooid, rende hij weg.
De politie is op zoek naar de man. Op de site van Opsporing Verzocht is een signalement met foto van de verdachte vrijgegeven.
Dakloze zwaargewond doordat man stoeptegel op zijn hoofd gooit terwijl hij slaapt | Binnenland | NU.nl
lientje69
06-11-2024 om 09:27
Ik vind het meest opmerkelijke maar ware nieuws van vandaag eigenlijk wel dat Trump de verkiezingen weer wint. Onvoorstelbaar. Zijn die Amerikanen zó dom en kortzichtig dan???
Herfstappeltaart
06-11-2024 om 09:48
lientje69 schreef op 06-11-2024 om 09:27:
Ik vind het meest opmerkelijke maar ware nieuws van vandaag eigenlijk wel dat Trump de verkiezingen weer wint. Onvoorstelbaar. Zijn die Amerikanen zó dom en kortzichtig dan???
Ik denk dat we het conservatisme en de macho-cultuur van een groot deel van de Amerikanen onderschatten.
Een vrouw aan het stuur: Hell no!
Wapens? Ja!! Pak dat ons niet af.
Abortus? Hell-no!
Fleurtje_5
06-11-2024 om 10:58
lientje69 schreef op 06-11-2024 om 09:27:
En is heel raar dat Trump president zal worden. Maar toen ik vorige week een interview zag met Kamala Harris merkte ik dat zijn helemaal geen sterk verhaal had zonder autocue. Het was een grote slappe hap.
Gisteren hoorde ik op tv: Harris stond aan de zij van Biden. En sinds Biden president was betaalden Amerikanen hun boodschappen met meerdere credit-karts omdat de boodschappen ontzettend duur waren geworden. Harris heeft daar niets tegen gedaan.
Vorige week las ik in onze krant Nederlanders die al tig jaren in Amerika wonen. Zij gingen op Trump stemmen en ze gaven een hele goede reden waarom ze dat deden. Van Kamala Harris zeiden ze dat ze alleen maar woorden herhaalt, 'wordsalade' noemden ze het daar.
Rogue
06-11-2024 om 12:58
Fleurtje_5 schreef op 06-11-2024 om 10:58:
[..]
En is heel raar dat Trump president zal worden. Maar toen ik vorige week een interview zag met Kamala Harris merkte ik dat zijn helemaal geen sterk verhaal had zonder autocue. Het was een grote slappe hap.
Gisteren hoorde ik op tv: Harris stond aan de zij van Biden. En sinds Biden president was betaalden Amerikanen hun boodschappen met meerdere credit-karts omdat de boodschappen ontzettend duur waren geworden. Harris heeft daar niets tegen gedaan.
Vorige week las ik in onze krant Nederlanders die al tig jaren in Amerika wonen. Zij gingen op Trump stemmen en ze gaven een hele goede reden waarom ze dat deden. Van Kamala Harris zeiden ze dat ze alleen maar woorden herhaalt, 'wordsalade' noemden ze het daar.
Ik heb familieleden in Amerika, die echt heel bezorgd waren als Trump zou winnen.
sommige overwogen zelfs om terug te komen naar NL.
Friezinnetje
06-11-2024 om 13:34
Rogue schreef op 06-11-2024 om 12:58:
[..]
Ik heb familieleden in Amerika, die echt heel bezorgd waren als Trump zou winnen.
ja, zou ik ook doen. Krijgen we straks vluchtelingen uit Amerika
Rogue
06-11-2024 om 13:41
Friezinnetje schreef op 06-11-2024 om 13:34:
[..]
ja, zou ik ook doen. Krijgen we straks vluchtelingen uit Amerika
De ironie though
Miraval
06-11-2024 om 13:43
Yumi schreef op 05-11-2024 om 22:58:
Hoe geschift moet je zijn om een dakloze man die ligt te slapen met een stoeptegel op zijn hoofd te gooien? Op de site van Opsporing verzocht staat een foto en een video. Hij is duidelijk in beeld, dus ik hoop dat hij snel opgepakt wordt. Weet niet of ik hier de foto mag delen? Durfde de video niet af te kijken De dakloze ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Het incident vond rond 4.00 uur plaats bij het Maritiem Museum op de Leuvehaven. Opsporing Verzocht deelde dinsdagavond beelden van de mishandeling.
Op beelden is te zien dat de dader vóór de mishandeling al twee keer langs het slachtoffer liep. De eerste keer had hij twee grote tassen bij zich. Nadat de man de stoeptegel had gegooid, rende hij weg.
De politie is op zoek naar de man. Op de site van Opsporing Verzocht is een signalement met foto van de verdachte vrijgegeven.
Dakloze zwaargewond doordat man stoeptegel op zijn hoofd gooit terwijl hij slaapt | Binnenland | NU.nl
Ik zit het ook net te lezen. Dan mag je wat mij betreft gewoon levenslang opgesloten worden hoor. Echt 0.0 medelijden dan met zo iemand. Wat een achterlijke randdebiel.
Fleurtje_5
06-11-2024 om 14:03
Rogue schreef op 06-11-2024 om 12:58:
[..]
Er zijn duidelijk twee kampen. Best wel eng. Ik heb een paar van beide kampen (Nederlanders die al jaren in Amerika wonen en werken) gelezen. Dat echtpaar dat met volle overtuiging op Trump zou gaan stemmen had wel een veel beter verhaal dan de Kamala Harris-aanhangers in die krant.
In de krant van gisteren stonden ook weer Harris-aanhangers als Trumpaanhangers. oa:
De 60-jarige Josee Acklin-Riedel, geboren in Heerlen en opgegroeid in Spaubeek, stemt ook op Trump. Ze werkt bij de politie en vertrok in 1987 naar Amerika. Haar familie woont nog in Spaubeek, maar inmiddels woont Josee in Rootstown (Ohio).
Fleurtje_5
06-11-2024 om 14:20
Trump heeft wel meer kennis op economisch vlak, hij is tevens een botte hark en nog veel meer, maar ik denk wel dat het heel snel op een wereldoorlog was uitgelopen als Biden/Harris aan de macht waren gebleven.
Friezinnetje
06-11-2024 om 14:21
Fleurtje_5 schreef op 06-11-2024 om 14:20:
Trump heeft wel meer kennis op economisch vlak, hij is tevens een botte hark en nog veel meer, maar ik denk wel dat het heel snel op een wereldoorlog was uitgelopen als Biden/Harris aan de macht waren gebleven.
nee dan kun je beter maar vriendjes zijn met Poetin en Xi en Orban
Meesje
06-11-2024 om 16:42
Fleurtje_5 schreef op 06-11-2024 om 14:03:
[..]
Er zijn duidelijk twee kampen. Best wel eng. Ik heb een paar van beide kampen (Nederlanders die al jaren in Amerika wonen en werken) gelezen. Dat echtpaar dat met volle overtuiging op Trump zou gaan stemmen had wel een veel beter verhaal dan de Kamala Harris-aanhangers in die krant.
In de krant van gisteren stonden ook weer Harris-aanhangers als Trumpaanhangers. oa:
De 60-jarige Josee Acklin-Riedel, geboren in Heerlen en opgegroeid in Spaubeek, stemt ook op Trump. Ze werkt bij de politie en vertrok in 1987 naar Amerika. Haar familie woont nog in Spaubeek, maar inmiddels woont Josee in Rootstown (Ohio).
Ik begrijp niet wat zo goed is aan haar verhaal? Of begrijp ik je verkeerd?
absor
06-11-2024 om 17:00
vier jaar geleden leken alle talkshowtafels stomverbaasd dat trump won. Vervolgens stomverbaasd dat wilders won. En echt jan met de pet weet dit allang hoor
ik had een wedje lopen met man dat trump zou winnen want had niet anders verwacht en nu heb ik er tenminste wat aan😅
maar ik ben inmiddels wel stomverbaasd dat ópnieuw de talkshowtafels stomverbaasd zijn dat trump wint. De gevestigde orde is democraat, alles is duurder geworden, Biden was een wandelend lijk en Harris is pas 3 maanden geleden met campagne begonnen en supersterk was ze totaal niet. Vooral veel hahaha
Fleurtje_5
06-11-2024 om 17:10
Meesje schreef op 06-11-2024 om 16:42:
[..]
Ik begrijp niet wat zo goed is aan haar verhaal? Of begrijp ik je verkeerd?
Ik had het nu niet over dat echtpaar wat volgens mij een goed verhaal had. Als ik dat artikel kan terug vinden (weet de titel niet meer van dat artikel) zal ik dat zeker plaatsen.
Nu haalde ik alleen aan dat er nu ook weer aanhangers schreven.