Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Mushu schreef op 27-10-2024 om 14:03:

Zou het ook werken met ander fruit? Wij hebben nog wel wat appels liggen en plakband is zo gehaald. Wie biedt?

https://www.nu.nl/entertainment/6333222/op-muur-geplakte-banaan-die-al-twee-keer-werd-opgegeten-opnieuw-geveild.html

Hahaha wtf. Dit soort conceptuele kunst snap ik niet vrees ik. Je betaalt dan voor het idee. Die banaan gaat immers niet zo lang mee? Je krijgt gelukkig wel een hele rol ducttape. Kun je een nieuwe plakken. Of idd eens afwisselen en een appeltje tegen je muur plakken. 

De student die de schil terugplakte na de banaan gegeten te hebben vind ik wel mooi. Daar zou hij ook best een miljoen voor kunnen vragen vind ik. 

Friezinnetje schreef op 28-10-2024 om 16:48:

https://nos.nl/artikel/2542388-moeder-en-13-jarige-dochter-mishandelen-deelnemers-halloweenfeest

Waarom? En waarom neem je je 13-jarige dochter mee hierin?

Ja echt he! Wat een verhaal! Kan me hier helemaal niets bij voorstellen 

Hoe krijg je langdurig werklozen uit de bijstand? Niet door ze als nummertjes achter een beeldscherm te behandelen

Ga koffie bij ze thuis drinken en kijk wat er wel kán helpen. Een duwtje in de rug, bijvoorbeeld een fiets voor ze kopen.

https://www.rtvnoord.nl/politiek/1229808/honderden-pekelders-uit-de-bijstand-gemeente-bespaart-miljoenen

‘Wij hebben alle Pekelders met een bijstandsuitkering in kaart gebracht en opgezocht. Wij sturen geen brieven, niks daarvan. Je stapt op de fiets en je gaat naar je inwoners toe. Dat verwacht ik ook van mijn collega’s, ook al zit je hele dagen achter een computer. Maak het persoonlijk, dáár gaat het mij om. Het heeft tijd nodig, maar dit maakt het verschil.’Er volgden honderden keukentafelgesprekken. ‘Dat waren persoonlijke gesprekken. Over of iemand toeslagen ontvangt en of mensen in de schulden zitten. En natuurlijk ook wat ze zouden willen. Veel van hen zeiden: ‘Wat heb je nou te bieden? Er is geen werk voor mij!’ Maar er is krapte op de arbeidsmarkt. Stratenmakers, metselaars, schilders, dakdekkers, werk in de zorg, noem maar op. Er is werk genoeg.’
...
Pekela stelt naar eigen zeggen alles in het werk om mogelijke drempels weg te halen. Van Klaveren: ‘Als iemand naast een uitkering nu ook een vrijwilligersvergoeding krijgt, mag die persoon dat geld houden. Dat gaan wij niet met elkaar verrekenen.’En er is meer. Wethouder Van Klaveren: ‘Meerdere mensen zeiden dat ze niet naar hun baan of vrijwilligerswerk toe kunnen, omdat ze geen fiets hebben. Nou, dan geven wij hen een fiets. Voor de goede orde: het is niet dat wij nu alleen maar fietsen weggeven! Wij kijken per inwoner wat hij of zij nodig heeft.’
...

Hoop op een goed voorbeeld doet volgen, bij andere Gemeenten! 

Nieuwe manier om je huis te verwarmen en in de zomer te koelen
Met de warmtewin-gevel, verwarm je zonder gas en heeft geen lawaaiige buitenunit, het systeem is geluidloos. Daarnaast is het zuiniger dan een elektrische warmtepomp. Je kan de oude radiatoren gebruiken of de vloerverwarming en het levert ook meteen warm tapwater voor de keukenkraan of douche. Het systeem is nog te duur voor individuele huizen maar is wel beschikbaar voor kantoren en grote appartementencomplexen. Er is interesse van wbv omdat die veel dezelfde woningen hebben en die kunnen dan in één klap van het gas af. Ik vind het geweldig, en hoop op veel interesse waardoor NL snel energiezuinig is.
Nieuwe manier om je huis warm te krijgen zonder gas: de warmtewin-gevel

De grijze panelen verwarmen - koelen de woning en zorgen voor warm water.

2.persbericht%20foto_0.jpg?itok=QEz-kP6-&offsetX=113&offsetY=0&cropWidth=1601&cropHeight=901&width=2048&height=1152&impolicy=dynamic

Auwereel schreef op 29-10-2024 om 16:58:

Tram rijdt winkel binnen in centrum Oslo, meerdere gewonden - upday News

Je zou toch net daar over de stoep lopen!

Nou zeg, of je denkt te shoppen in die winkel...Lees dat de oorzaak onbekend is, een tram kan toch niet zomaar ontsporen?

Leuk als je het thuisfront belt met dat geluid uit de andere kamers 

'Geluid uit kamers'
Seksschommels en plafondspiegels: Colombia stopt delegaties VN-top in 'love motels' In de Colombiaanse stad Cali zijn momenteel vele duizenden deelnemers aan de COP16 te gast, de mondiale top van de VN over biodiversiteit. En het zijn er meer dan verwacht, waardoor de stad de gasten op ongebruikelijke plaatsen moet onderbrengen: een flink deel overnacht in 'love motels', waar ze geconfronteerd worden met spiegels aan het plafond, seksschommels en -stoelen en danspalen.

Seksschommels en plafondspiegels: Colombia stopt delegaties VN-top in 'love motels'

sowieso bizar dat voor conferenties over milieu nog steeds de hele wereld wordt overgevlogen

https://www.rtvnoord.nl/misdaad/1230454/thijs-romer-betaalt-schadevergoeding-slachtoffers-niet-op-tijd-op-zn-zachtst-gezegd-niet-chic

...
In augustus 2023 werd Römer
door de rechtbank van Assen veroordeeld voor onlinezedendelicten met drie minderjarige meisjes. Hij kreeg een celstraf opgelegd van drie maanden, waarvan twee voorwaardelijk. De rechtbank legde hem daarnaast de maximale taakstraf op van 240 uur en hij moest in totaal 13.800 euro schadevergoeding betalen aan de slachtoffers. Dat laatste is nog steeds niet gebeurd.
...
‘De deadline om het bedrag te betalen is 8 november, dus hij heeft nog tien dagen.’ De advocaat verwacht niet dat hij op tijd zal betalen: ‘Dat steekt mij. Het gaat om een ernstig misdrijf. Ik vind het op zijn zachtst gezegd niet chic. Eerder zei hij dat hij zijn straf wilde aanvaarden en rust wilde brengen in het leven van alle betrokkenen. Wat zijn zijn woorden dan waard?’
...
De Nederlandse staat zal de schadevergoeding nu moeten uitkeren aan de slachtoffers, ‘want zij mogen niet de dupe worden van dit soort wanbetalers,’ zegt Schaap. De Nederlandse staat zal vervolgens het bedrag bij Römer terugvorderen. ‘Als hij dan nog niet op tijd betaalt, kan justitie hem in gijzeling nemen. Dat is een soort laatste pressiemiddel waarbij ze veroordeelden vastzetten totdat ze betalen. Dus als Römer het leuk vindt om nog een paar maanden vast te zitten, moet hij niet betalen.’

https://www.linda.nl/nieuws/buitenland/marginaliseren-vrouwen-taliban-niet-met-elkaar-praten/
Taliban verbieden ook ‘intieme’ stem van Afghaanse vrouwen: alleen echtgenoot en familie mogen vrouw horen praten of zingen Vrouwen in Afghanistan mogen niet meer publiekelijk praten, zingen of voordragen. Dat staat in nieuwe richtlijnen die de Taliban-regering heeft uitgevaardigd. De regels zijn een uitwerking van de strikte sharia die geldt in Afghanistan.

Wat een ontzettend achterlijk regime is het toch, en alles onder het mom van Allah wil dit . Als je daar woont kun je beter maar geen  kinderen nemen, je stort ze anders compleet in de ellende.

majorette2005 schreef op 30-10-2024 om 15:53:

https://www.linda.nl/nieuws/buitenland/marginaliseren-vrouwen-taliban-niet-met-elkaar-praten/
Taliban verbieden ook ‘intieme’ stem van Afghaanse vrouwen: alleen echtgenoot en familie mogen vrouw horen praten of zingen Vrouwen in Afghanistan mogen niet meer publiekelijk praten, zingen of voordragen. Dat staat in nieuwe richtlijnen die de Taliban-regering heeft uitgevaardigd. De regels zijn een uitwerking van de strikte sharia die geldt in Afghanistan.

Wat een ontzettend achterlijk regime is het toch, en alles onder het mom van Allah wil dit . Als je daar woont kun je beter maar geen kinderen nemen, je stort ze anders compleet in de ellende.

Het heeft niks te maken met geloof. Macht van mannen, daar gaat het om. Walgelijk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.