Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Dit verwacht je toch helemaal niet bij het ministerie van Volksgezondheid:

https://nos.nl/artikel/2502162-fnv-grote-zorgen-over-meldingen-giftige-werksfeer-bij-ministerie-vws Dinsdag 19 dec.'23
.........
Het onderzoek is niet representatief, maar de reacties zijn volgens FNV zo heftig dat nu openlijk aan de bel wordt getrokken.
.........
"Kennelijk is er bij VWS een werksfeer ontstaan die giftig is en die hele negatieve consequenties heeft voor de ambtenaren die er werken", zegt FNV-vicevoorzitter Kitty Jong. Zo'n twee derde van de meldingen gaat over leidinggevenden. Een aantal van hen heeft zich misdragen volgens de melders, en onderling elkaar de hand boven het hoofd gehouden.
.........

https://nos.nl/artikel/2502483-fnv-meldt-misstanden-ministerie-bij-arbeidsinspectie-hoogste-ambtenaar-vertrekt Vrijdag 22 dec. '23

In het NOS Radio 1 Journaal noemde demissionair minister Kuipers de signalen over misstanden "buitengewoon zorgelijk".

Bij mijn zus haar werkgever werd Job Cohen zelfs ingeschakeld om te kijken wat er nou eigenlijk loos is met de k*twerksfeer.

Leuk rapport, maar geen verbeteringen.

Poezenmeisje schreef op 27-12-2023 om 12:31:



https://www.telegraaf.nl/nieuws/4523148/opnieuw-schaakkampioen-beschuldigd-van-gebruik-anale-kralen-chinees-verliest-titel-nadat-hij-behoefte-deed-in-hotelbadkuip

...

De schaakfederatie startte ook een onderzoek naar vermeend bedrog. Online circuleerden namelijk geruchten dat Yan vals zou hebben gespeeld tijdens het kampioenschap door anale kralen te gebruiken die waren uitgerust met draadloze zenders waarmee hij signalen kon verzenden en ontvangen.

Door zijn spieren ritmisch in te spannen en te ontspannen zou Yan via een code informatie over het schaakbord hebben doorgegeven aan een computer, die vervolgens in de vorm van trillingen instructies terugstuurde over welke zetten hij moest doen. „Voorlopig hebben we die beschuldigingen echter nog niet kunnen bewijzen”, aldus de schaakfederatie.

Is het schaken nog niet ingewikkeld genoeg….wat een moeite om te winnen: als je het niet met je hersenen kan, dan maar met anaalkralen 🤔😜

https://www.hartvannederland.nl/regio/limburg/koppige-stier-in-maas-lanaken-waarom

bijzonder dat Partij voor de Dieren meteen alarm slaat, terwijl de beheerders van deze kudde alles goed in de gaten houdt en zelfs al geprobeerd heeft om de stier er weg te krijgen, maar het dier er zelf voor kiest om terug te gaan. 
Zoals wel vaker, denkt de PvdD dat zij het beste weten, maar roepen ze maar wat, zonder vragen te stellen aan degene die er wel verstand van hebben. 

https://www.sikkom.nl/actueel/Koekoek-Groningse-organisatie-wordt-als-schuldige-van-het-hoge-water-aangewezen-28824581.html

Het water staat Nederland aan de lippen. Met dank aan regen. Heel veel regen. Dat begon in de zomer en blijft maar doorgaan. Maar volgens een groep andersdenkenden komt het door een Groningse organisatie: de World Fish Migration Foundation.
...
Het stuk van Rypke Zeilmaker (daarover straks meer) stond in september al in de Andere Krant maar is gister opnieuw online gepubliceerd, vliegt over X, Facebook en Telegram en luistert naar de titel ‘In Nederland gevestigde organisaties zitten achter sloop van honderden Europese rivierdammen’. Daarna volgt de intro waarin World Fish Migration Foundation (WFMF) uit Groningen wordt aangewezen als grote gangmaker van de damverwoestingen. Het artikel gaat niet in op de huidige hoogwaterstanden en eventueel verband met het slopen van waterkeringen, het poogt louter het nut van vispassages en migratie onderuit te halen.
...

Poezenmeisje schreef op 27-12-2023 om 23:36:

https://www.sikkom.nl/actueel/Koekoek-Groningse-organisatie-wordt-als-schuldige-van-het-hoge-water-aangewezen-28824581.html

Het water staat Nederland aan de lippen. Met dank aan regen. Heel veel regen. Dat begon in de zomer en blijft maar doorgaan. Maar volgens een groep andersdenkenden komt het door een Groningse organisatie: de World Fish Migration Foundation.
...
Het stuk van Rypke Zeilmaker (daarover straks meer) stond in september al in de Andere Krant maar is gister opnieuw online gepubliceerd, vliegt over X, Facebook en Telegram en luistert naar de titel ‘In Nederland gevestigde organisaties zitten achter sloop van honderden Europese rivierdammen’. Daarna volgt de intro waarin World Fish Migration Foundation (WFMF) uit Groningen wordt aangewezen als grote gangmaker van de damverwoestingen. Het artikel gaat niet in op de huidige hoogwaterstanden en eventueel verband met het slopen van waterkeringen, het poogt louter het nut van vispassages en migratie onderuit te halen.
...

Het lijkt wel een artikel van de Speld! 

https://www.omroepwest.nl/nieuws/4791408/bijzondere-trampassagier-beduusde-zwaan-naar-opvang-gebracht

Beetje laat in het jaar, maar het woord "blokkeerzwaan" dat gebruikt wordt in het onderschrift van één van de foto's, mag van mij alsnog woord van het jaar 2023 worden!

Baas Nederlandse landmacht waarschuwt voor oorlog met Rusland
Artikel van RTL Nieuws / ANP • 21u

Nederland moet serieus rekening houden met een gewapend conflict met Rusland. Dat geldt zowel voor het leger, als voor de samenleving, zegt de baas van de Nederlandse Landstrijdkrachten Martin Wijnen in een interview met De Telegraaf. "Onze samenleving hoort zich hierop voor te bereiden."

.............

Nederland moet volgens Wijnen een voorbeeld nemen aan Zweden, Finland en de Baltische staten. Die landen grenzen aan of liggen dicht bij Rusland en de bevolking is er volgens de baas van de landmacht beter voorbereid op een oorlog met de grote buur.

"Nederland moet weer leren dat de hele maatschappij klaar moet zijn als het verkeerd gaat", zegt hij in de krant. Voor burgers betekent dat voedsel en drinkwater op voorraad hebben om in geval van nood even vooruit te kunnen. "Nederland moet niet denken dat veiligheid bij ons gegarandeerd is, omdat wij 1500 kilometer verderop liggen."

.........

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2023 om 01:12:

Baas Nederlandse landmacht waarschuwt voor oorlog met Rusland
Artikel van RTL Nieuws / ANP • 21u

Nederland moet serieus rekening houden met een gewapend conflict met Rusland. Dat geldt zowel voor het leger, als voor de samenleving, zegt de baas van de Nederlandse Landstrijdkrachten Martin Wijnen in een interview met De Telegraaf. "Onze samenleving hoort zich hierop voor te bereiden."

.............

Nederland moet volgens Wijnen een voorbeeld nemen aan Zweden, Finland en de Baltische staten. Die landen grenzen aan of liggen dicht bij Rusland en de bevolking is er volgens de baas van de landmacht beter voorbereid op een oorlog met de grote buur.

"Nederland moet weer leren dat de hele maatschappij klaar moet zijn als het verkeerd gaat", zegt hij in de krant. Voor burgers betekent dat voedsel en drinkwater op voorraad hebben om in geval van nood even vooruit te kunnen. "Nederland moet niet denken dat veiligheid bij ons gegarandeerd is, omdat wij 1500 kilometer verderop liggen."

.........

Is dit topic voor dit soort nieuwsberichten bedoeld? Hier krijg ik acuut een stresspiek van….gelukkig heb ik net het artikel in de nieuwe Flow gelezen over ‘worry-burn-out’. Dat kan ik iedereen aanraden die net als ik stress heeft van het nieuws, klimaat etc.

Madee, misschien vind je dit bericht beter:

https://www.heemsteder.nl/opmerkelijk-een-vlinder-die-door-je-tuin-vliegt-eind-december/


Vlinder-december-640x360.jpg

Een vlinder in de tuin op 28 december

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2023 om 11:16:

Madee, misschien vind je dit bericht beter:

https://www.heemsteder.nl/opmerkelijk-een-vlinder-die-door-je-tuin-vliegt-eind-december/


Vlinder-december-640x360.jpg

Een vlinder in de tuin op 28 december

❤️

Catholic-Exorcist-Warns-That-%E2%80%98The-Holy-Spirit-Board-Is-%E2%80%98A-Trap-From-The-Devil-Despite-Being-Marketed-As-A-%E2%80%98Christian-Game.jpg


Een Ouija bord om rechtstreeks met Jezus Christus te communiceren...

Ik wíst dat ik nog iets miste in mijn leven.

Poezenmeisje schreef op 30-12-2023 om 20:30:

Catholic-Exorcist-Warns-That-%E2%80%98The-Holy-Spirit-Board-Is-%E2%80%98A-Trap-From-The-Devil-Despite-Being-Marketed-As-A-%E2%80%98Christian-Game.jpg


Een Ouija bord om rechtstreeks met Jezus Christus te communiceren...

Ik wíst dat ik nog iets miste in mijn leven.

Hij kijkt niet echt of hij zin heeft in een gesprek 

Vandaag in de krant  "Het Laatste Nieuws" (België) :

In het woonzorgcentrum d’Eycken Brug in Bierbeek worden bewoners verwaarloosd en aan hun lot overgelaten. Dat zeggen vijf ex-werknemers. “Bewoners zitten vaak van ‘s ochtends tot in de namiddag met een natte pamper in de zetel, of liggen urenlang in hun eigen stoelgang in bed.” Een bewoonster zou ook twee keer foutief insuline hebben ingespoten gekregen. Personeelstekort is de oorzaak. De directie weerlegt de aanklachten.

“Verwaarlozing. Er is geen ander woord voor.” Een andere ex-werkneemster van het woonzorgcentrum zegt ook dat er sprake is van een zwaar personeelstekort en dat de bewoners daardoor geen kwalitatieve zorg krijgen. “De bewoners worden vaak niet meer gewassen en om 15 uur al in hun bed gelegd voor de nacht, medicatie wordt regelmatig vergeten, en het verzorgen van wonden wordt soms zelfs helemaal vergeten omdat de communicatie helemaal spaak loopt door het nieuwe management. Zo had een hoogbejaarde bewoonster eens een wonde die dagelijkse verzorging nodig had. Die wonde werd pas na twee weken ontdekt omdat ze begon te etteren. Er was zelfs eens een bewoonster die twee dagen op rij foutief insuline werd ingespoten. Ze was in coma aan het gaan na de tweede keer, maar ze hebben haar gelukkig nog kunnen redden. Er was ook eens een bewoonster die na een ziekenhuisbezoek heel veel water moest drinken, maar uren later had ze nog geen enkel glas water gekregen op haar kamer. Haar dochter, die op bezoek kwam, was toen razend kwaad, en dat was heel terecht. Het zijn allemaal fouten die gebeuren omdat de werkdruk enorm hoog ligt, en er ook vaak wordt gewerkt met mensen die niet zijn opgeleid ervoor.”



Poezenmeisje schreef op 30-12-2023 om 20:30:

Catholic-Exorcist-Warns-That-%E2%80%98The-Holy-Spirit-Board-Is-%E2%80%98A-Trap-From-The-Devil-Despite-Being-Marketed-As-A-%E2%80%98Christian-Game.jpg


Een Ouija bord om rechtstreeks met Jezus Christus te communiceren...

Ik wíst dat ik nog iets miste in mijn leven.


Nou weet je het.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.