Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


zwaankip schreef op 30-12-2023 om 22:21:

Vandaag in de krant "Het Laatste Nieuws" (België) :

In het woonzorgcentrum d’Eycken Brug in Bierbeek worden bewoners verwaarloosd en aan hun lot overgelaten. Dat zeggen vijf ex-werknemers. “Bewoners zitten vaak van ‘s ochtends tot in de namiddag met een natte pamper in de zetel, of liggen urenlang in hun eigen stoelgang in bed.” Een bewoonster zou ook twee keer foutief insuline hebben ingespoten gekregen. Personeelstekort is de oorzaak. De directie weerlegt de aanklachten.

“Verwaarlozing. Er is geen ander woord voor.” Een andere ex-werkneemster van het woonzorgcentrum zegt ook dat er sprake is van een zwaar personeelstekort en dat de bewoners daardoor geen kwalitatieve zorg krijgen. “De bewoners worden vaak niet meer gewassen en om 15 uur al in hun bed gelegd voor de nacht, medicatie wordt regelmatig vergeten, en het verzorgen van wonden wordt soms zelfs helemaal vergeten omdat de communicatie helemaal spaak loopt door het nieuwe management. Zo had een hoogbejaarde bewoonster eens een wonde die dagelijkse verzorging nodig had. Die wonde werd pas na twee weken ontdekt omdat ze begon te etteren. Er was zelfs eens een bewoonster die twee dagen op rij foutief insuline werd ingespoten. Ze was in coma aan het gaan na de tweede keer, maar ze hebben haar gelukkig nog kunnen redden. Er was ook eens een bewoonster die na een ziekenhuisbezoek heel veel water moest drinken, maar uren later had ze nog geen enkel glas water gekregen op haar kamer. Haar dochter, die op bezoek kwam, was toen razend kwaad, en dat was heel terecht. Het zijn allemaal fouten die gebeuren omdat de werkdruk enorm hoog ligt, en er ook vaak wordt gewerkt met mensen die niet zijn opgeleid ervoor.”




Dat zou toch echt dieptriest zijn. Dus de communicatie is spaak gelopen door het nieuwe management?

Maar waarom zijn die vijf ex-werknemers weggegaan? Dat betekend dat het personeelstekort nóg groter is geworden. Hadden ze niet beter kunnen blijven en daar de zaken op tafel gooien met de woorden 'dit is onacceptabel'. Weg met die aanpak van het nieuwe management. 

Zo doen zij zich zelf te kort én de hulpbehoevende bewoners worden de dupe.

nlies schreef op 30-12-2023 om 21:36:

[..]

Hij kijkt niet echt of hij zin heeft in een gesprek


Hij lijkt op Nostradamus.

Nostradamus heeft niet zoveel moois voorspelt voor 2024, Maar ik las in onze krant dat hij het ook niet altijd goed had met zijn voorspellingen.

Fleurtje_5 schreef op 31-12-2023 om 14:36:

[..]


Dat zou toch echt dieptriest zijn. Dus de communicatie is spaak gelopen door het nieuwe management?

Maar waarom zijn die vijf ex-werknemers weggegaan? Dat betekend dat het personeelstekort nóg groter is geworden. Hadden ze niet beter kunnen blijven en daar de zaken op tafel gooien met de woorden 'dit is onacceptabel'. Weg met die aanpak van het nieuwe management.

Zo doen zij zich zelf te kort én de hulpbehoevende bewoners worden de dupe.

Wie weet wat ze al geprobeerd hebben, voor ze nu echt weg zijn gegaan

Fleurtje_5 schreef op 31-12-2023 om 14:36:

[..]


Dat zou toch echt dieptriest zijn. Dus de communicatie is spaak gelopen door het nieuwe management?

Maar waarom zijn die vijf ex-werknemers weggegaan? Dat betekend dat het personeelstekort nóg groter is geworden. Hadden ze niet beter kunnen blijven en daar de zaken op tafel gooien met de woorden 'dit is onacceptabel'. Weg met die aanpak van het nieuwe management.

Zo doen zij zich zelf te kort én de hulpbehoevende bewoners worden de dupe.

Ik gok omdat de werkdruk alleen maar opliep. Hoe vaak lees/hoor je niet dat iemand toch maar extra gaat werken om de gaten in het rooster op te vullen. Maar zo kun je niet bezig blijven, want dan ga je er aan onderdoor. Waarschijnlijk ook uit frustratie omdat de directe/het management niet luister en/of niets lijkt te doen. Op een gegeven moment kun je het ook niet meer aanzien en moet je voor jezelf kiezen.


Ik heb, in een andere sector waar het geen mensenlevens kon kosten, ook ergens gewerkt met tekorten. Waardoor verwacht werd dat de rest de gaten dichtliep, maar je kon de extra uren niet uit laten betalen of ergens anders opnemen. En management vond het wel best, want ze hoefden zo geen extra mensen aan te nemen of daar druk achter te zetten om mensen te vinden (lees bv meer betalen of betere voorwaarden zodat ze makkelijker aan mensen kunnen komen). Daar ben je op een gegeven moment wel klaar mee. 



Poezenmeisje schreef op 30-12-2023 om 20:30:
Catholic-Exorcist-Warns-That-%E2%80%98The-Holy-Spirit-Board-Is-%E2%80%98A-Trap-From-The-Devil-Despite-Being-Marketed-As-A-%E2%80%98Christian-Game.jpg


Een Ouija bord om rechtstreeks met Jezus Christus te communiceren...

Ik wíst dat ik nog iets miste in mijn leven.




Dartsfenomeen Littler (16) zorgt voor nieuwe sensatie door WK-finale te bereiken https://www.nu.nl/darts/6296489/dartsfenomeen-littler-16-zorgt-voor-nieuwe-sensatie-door-wk-finale-te-bereiken.html

Knap op je 16de!

Hij ziet er alleen meer uit alsof hij 36 is op de foto's.  Dat vond ik nog het meest opmerkelijk!

alhambra schreef op 02-01-2024 om 23:21:

Dartsfenomeen Littler (16) zorgt voor nieuwe sensatie door WK-finale te bereiken https://www.nu.nl/darts/6296489/dartsfenomeen-littler-16-zorgt-voor-nieuwe-sensatie-door-wk-finale-te-bereiken.html

Knap op je 16de!

Hij ziet er alleen meer uit alsof hij 36 is op de foto's. Dat vond ik nog het meest opmerkelijk!

Het doet mij denken aan deze zanger/acteur die volgens mij ook 16 was toen dit werd opgenomen: 


https://youtu.be/bH2sSzneWYg?si=MYNhw1_6gzKY1Mk8

Beiden bijzondere talenten

(heerlijke film trouwens, naar een trilogie die ook de moeite waard is om te lezen, Ierse arbeidersklasse in de jaren 80)

Fleurtje_5 schreef op 31-12-2023 om 14:36:

[..]


Dat zou toch echt dieptriest zijn. Dus de communicatie is spaak gelopen door het nieuwe management?

Maar waarom zijn die vijf ex-werknemers weggegaan? Dat betekend dat het personeelstekort nóg groter is geworden. Hadden ze niet beter kunnen blijven en daar de zaken op tafel gooien met de woorden 'dit is onacceptabel'. Weg met die aanpak van het nieuwe management.

Zo doen zij zich zelf te kort én de hulpbehoevende bewoners worden de dupe.

Echt bizar triest dit. Ik denk dat  ze er niet  meer  tegen konden. Ik werk zelf in de zorg en zou dit dan ook niet meer trekken . Je bent dan dan dus hele tijd brandjes aan het blussen van incapabele collega's.  Blij dat het blij ons anders gaat.

Toerist schiet pistool leeg tussen feestvierders: 'U heeft geluk dat u nog leeft' - https://nos.nl/r/474128 
Ook niet echt slim...

Geweldig! dit is echt een leuk bericht haha!

Ik wou dat mijn cavia's hun hooi en drolletjes eens zo mooi zouden opruimen, dat zou heel wat veegwerk schelen!

Auwereel schreef op 09-01-2024 om 10:46:

Ik wou dat mijn cavia's hun hooi en drolletjes eens zo mooi zouden opruimen, dat zou heel wat veegwerk schelen!

Ik probeer het mijn pubers bij te brengen….

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.