Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


ik kan het artikel niet lezen, maar de foto zegt genoeg 🤦‍♀️

Ik weet niet wie heeft bedacht dit zo neer te hangen, maar erg snugger ben je dan niet.

https://www.ad.nl/brummen/ophef-om-misplaatst-spandoek-van-schietclub-dit-is-ronduit-ongepast~ad1bfb5f/?fbclid=IwAR0Uxx8dPWw020Rl5GkzBpGcHvxE0Zp891TZ7b5YkElg6saPDQ7mZ1mRO4U

oei, die is idd erg. 

Lollypopje schreef op 01-10-2023 om 06:54:

ik kan het artikel niet lezen, maar de foto zegt genoeg 🤦‍♀️

Ik weet niet wie heeft bedacht dit zo neer te hangen, maar erg snugger ben je dan niet.

https://www.ad.nl/brummen/ophef-om-misplaatst-spandoek-van-schietclub-dit-is-ronduit-ongepast~ad1bfb5f/?fbclid=IwAR0Uxx8dPWw020Rl5GkzBpGcHvxE0Zp891TZ7b5YkElg6saPDQ7mZ1mRO4U

Haha 😂 humor! 

Lollypopje schreef op 01-10-2023 om 06:54:

ik kan het artikel niet lezen, maar de foto zegt genoeg 🤦‍♀️

Ik weet niet wie heeft bedacht dit zo neer te hangen, maar erg snugger ben je dan niet.

https://www.ad.nl/brummen/ophef-om-misplaatst-spandoek-van-schietclub-dit-is-ronduit-ongepast~ad1bfb5f/?fbclid=IwAR0Uxx8dPWw020Rl5GkzBpGcHvxE0Zp891TZ7b5YkElg6saPDQ7mZ1mRO4U

Nu wel

Twee spandoeken bij elkaar op één plek. Geen probleem, zou je zeggen. Toch levert juist die situatie gedoe op in Empe, waar de gemeente zelfs ingrijpt. Dat heeft alles te maken met de uiterst ongelukkige combinatie. Een misplaatste grap? Of een foutje? ,,Wij hebben hem eerst geplaatst.’’
Ze hangen beide langs de Emperweg: een spandoek van Veilig Verkeer Nederland én eentje van Schietvereniging DVS. De één met de boodschap dat de scholen weer zijn begonnen, de ander dat het schietseizoen weer van start gaat.

Die combinatie levert op online platforms als Dumpert de nodige hilariteit op. Maar het leidt ook tot onbegrip.

Want hoewel het doek eigendom is van Schietvereniging DVS uit Empe, kan de voorzitter van een ándere schietvereniging - Timo Stoffels van De Veluwse Schutters uit Wenum-Wiesel - er met zijn hoofd niet bij dat dit gebeurt. Hij baalt er nog meer van doordat zijn vereniging vanwege de afkorting kan worden gezien als de ‘dader’.

redbulletje schreef op 01-10-2023 om 09:58:

[..]

Haha 😂 humor!

Net iets voor jou, de dader is gevonden 🤣

Hoe komt iemand op het idee om zoiets te doen? Wat een misselijkmakende hersenloze dwazen zijn deze voetbalfans! De club veroordeelde het gedrag en kunnen niet meer doen dan hun excuus aanbieden? Dat kunnen ze wel, geef ze een verbod om nog ooit in of rondom het stadion te komen. 

Twee fans van de Engelse voetbalclub Sheffield Wednesday hebben zich van hun allerlelijkste kant laten zien na de 0-3 nederlaag van hun club tegen Sunderland. Vrolijk lachend zwaaiden ze op de tribune opzichtig met een foto van een inmiddels overleden 6-jarige fan van de tegenstander.
Engelse voetbalfans gearresteerd na zwaaien met foto van overleden kind | RTL Nieuws

Yumi schreef op 01-10-2023 om 10:35:

Hoe komt iemand op het idee om zoiets te doen? Wat een misselijkmakende hersenloze dwazen zijn deze voetbalfans! De club veroordeelde het gedrag en kunnen niet meer doen dan hun excuus aanbieden? Dat kunnen ze wel, geef ze een verbod om nog ooit in of rondom het stadion te komen.

Twee fans van de Engelse voetbalclub Sheffield Wednesday hebben zich van hun allerlelijkste kant laten zien na de 0-3 nederlaag van hun club tegen Sunderland. Vrolijk lachend zwaaiden ze op de tribune opzichtig met een foto van een inmiddels overleden 6-jarige fan van de tegenstander.
Engelse voetbalfans gearresteerd na zwaaien met foto van overleden kind | RTL Nieuws

Volgens mij is toch al lang duidelijk dat veel voetbalfans hersenloos tuig zijn. 

Ik vind die spandoeken ook wel humor. Misschien zo ongeveer de enige plek in het dorp waar je je spandoek opvallend weg kan hangen, en dan kan dat gebeuren, net zoals 2 topictitels onder elkaar wel eens een vreemde combinatie vormen

Ze vonden het pas toen er en zwembad uitgegraven ging worden.

Het caravan en camperbezit is onder jongeren enorm gestegen. Een stijging van 53% in de leeftijd tot 25 jaar.
Zelf hou ik niet van kamperen maar ik hoor dat de kosten voor aanschaf en stalling enorm zijn, de wegenbelasting en staanplaats... haal je dat eruit, voor die paar weken per jaar?
Daarnaast denk ik wat moet je ermee als begin 20er, gebruik je die voor vakantie en festivals, of heeft het te maken met de huizenmarkt en dient het om in te wonen? 

Jongeren kopen laatste jaren massaal caravans en campers
Het caravan- en camperbezit onder jongeren is de afgelopen jaren fors gestegen. Tussen 1 januari 2020 en 1 september 2023 steeg het bezit onder Nederlanders tot en met 25 jaar met liefst 53 procent.


In de categorie 26 tot en met 35 jaar gaat het om een toename van 35,5 procent. Het totale aantal van dit soort kampeermiddelen in Nederland groeide in deze periode met 7 procent, meldt de Kampeer en Caravan Industrie (KCI).

De stijging is het grootst bij de kampeerauto's. Sinds de uitbraak van corona gaat het om een toename van 13 procent. Onder jongeren tot en met 25 jaar is zelfs sprake van een ruime verdubbeling (105 procent). In de leeftijdscategorie van 26 tot en met 35 jaar komt de stijging uit op 70 procent.

Voorzitter Leo Diepemaat van de KCI spreekt van een trendbreuk. "Caravan- en camperbezit wordt toch vaak geassocieerd met welgestelde pensionado's, maar deze cijfers laten overduidelijk zien dat ook de jongvolwassenen en de jonge gezinnen het kamperen hebben ontdekt of juist herontdekt."

Volgens Diepemaat is een caravan of kampeerauto voor jongeren sinds corona een alsmaar aantrekkelijker alternatief voor een vliegreis en all-inclusiveresort. "Gaan en staan waar je wil, onafhankelijk van touroperators, corona-effecten of wachtrijen op luchthavens."

Op dit moment bezitten Nederlanders samen ruim 415.000 caravans en dik 180.000 campers.

Yumi schreef op 02-10-2023 om 10:57:

Het caravan en camperbezit is onder jongeren enorm gestegen. Een stijging van 53% in de leeftijd tot 25 jaar.
Zelf hou ik niet van kamperen maar ik hoor dat de kosten voor aanschaf en stalling enorm zijn, de wegenbelasting en staanplaats... haal je dat eruit, voor die paar weken per jaar?
Daarnaast denk ik wat moet je ermee als begin 20er, gebruik je die voor vakantie en festivals, of heeft het te maken met de huizenmarkt en dient het om in te wonen?

Jongeren kopen laatste jaren massaal caravans en campers
Het caravan- en camperbezit onder jongeren is de afgelopen jaren fors gestegen. Tussen 1 januari 2020 en 1 september 2023 steeg het bezit onder Nederlanders tot en met 25 jaar met liefst 53 procent.


In de categorie 26 tot en met 35 jaar gaat het om een toename van 35,5 procent. Het totale aantal van dit soort kampeermiddelen in Nederland groeide in deze periode met 7 procent, meldt de Kampeer en Caravan Industrie (KCI).

De stijging is het grootst bij de kampeerauto's. Sinds de uitbraak van corona gaat het om een toename van 13 procent. Onder jongeren tot en met 25 jaar is zelfs sprake van een ruime verdubbeling (105 procent). In de leeftijdscategorie van 26 tot en met 35 jaar komt de stijging uit op 70 procent.

Voorzitter Leo Diepemaat van de KCI spreekt van een trendbreuk. "Caravan- en camperbezit wordt toch vaak geassocieerd met welgestelde pensionado's, maar deze cijfers laten overduidelijk zien dat ook de jongvolwassenen en de jonge gezinnen het kamperen hebben ontdekt of juist herontdekt."

Volgens Diepemaat is een caravan of kampeerauto voor jongeren sinds corona een alsmaar aantrekkelijker alternatief voor een vliegreis en all-inclusiveresort. "Gaan en staan waar je wil, onafhankelijk van touroperators, corona-effecten of wachtrijen op luchthavens."

Op dit moment bezitten Nederlanders samen ruim 415.000 caravans en dik 180.000 campers.

Ben ik een doemdenker dat ik vrees dat ze het aanschaffen als woonruimte omdat ze verder niets kunnen vinden

Ik denk ook dat ze het aanschaffen als woonruimte. Liever op jezelf in een camper dan tot je 30ste bij je ouders wonen.

Ik denk voor beide eigenlijk. 

Ik zou in dit geval ook wel de absolute cijfers willen zien. Als er nog maar heel weinig jongeren met een camper/caravan was, dan is 50% daarvan ook nog niet zoveel. Ik ben ook benieuwd waar ze veel gekocht worden, in de stad of meer op het platteland. Ik kan me wel voorstellen als je ouders een grote tuin hebben waar een caravan in past, dat je daar als jongere gaat wonen zolang je geen huis kunt krijgen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.