Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Schemerlampje schreef op 02-10-2023 om 14:41:

Ik zou in dit geval ook wel de absolute cijfers willen zien. Als er nog maar heel weinig jongeren met een camper/caravan was, dan is 50% daarvan ook nog niet zoveel. Ik ben ook benieuwd waar ze veel gekocht worden, in de stad of meer op het platteland. Ik kan me wel voorstellen als je ouders een grote tuin hebben waar een caravan in past, dat je daar als jongere gaat wonen zolang je geen huis kunt krijgen.

Dan kun je ook een chalet wegzetten als de tuin groot is. Lijkt me comfortabeler dan een sleurhut. 

redbulletje schreef op 02-10-2023 om 15:31:

[..]

Dan kun je ook een chalet wegzetten als de tuin groot is. Lijkt me comfortabeler dan een sleurhut.

Voor een chalet heb je een vergunning nodig, en ik denk niet dat dat nodig is voor de stalling van je caravan op eigen terrein.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-10-2023 om 14:26

wild-flower schreef op 03-10-2023 om 14:19:

Wow wat stoer . Ik zou het niet durven . Jullie ?

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/opvallend/2023/10/skydiver-104-jarige-record-oudste/

Ik ook niet. En ik ben maar half zo oud als zij....

Nog een paar jaar en dan is mijn oude game boy color straks ook een vermogen waard😁 

wild-flower schreef op 03-10-2023 om 14:19:

Wow wat stoer . Ik zou het niet durven . Jullie ?

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/opvallend/2023/10/skydiver-104-jarige-record-oudste/

Ik zou bang zijn voor een hartstilstand bij zo'n oudje. Maar wel lef dat ze dit durft! 

Schemerlampje schreef op 02-10-2023 om 14:41:

Ik zou in dit geval ook wel de absolute cijfers willen zien. Als er nog maar heel weinig jongeren met een camper/caravan was, dan is 50% daarvan ook nog niet zoveel. Ik ben ook benieuwd waar ze veel gekocht worden, in de stad of meer op het platteland. Ik kan me wel voorstellen als je ouders een grote tuin hebben waar een caravan in past, dat je daar als jongere gaat wonen zolang je geen huis kunt krijgen.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.  Ik snap niet hoe ze dat financieel voor elkaar krijgen (als het een vakantie-onderkomen alleen is).

Ik had geen idee wat campers kosten maar wat een prijzen! 
https://www.viabovag.nl/kamperen/voertuigsoort-camper

Dit is ook een manier om met pensioen te gaan, volgens dit echtpaar goedkoper dan een verpleegtehuis en er is altijd iets te doen aan boord. Lekkere buffetten, 24/7 medisch centrum all inclusief. Sommige cruisemaatschappijen bieden jaararrangementen aan.

Marty en Jess Ansen zal je niet snel in een verzorgingstehuis aantreffen. Het koppel bracht al bijna 500 dagen op een cruiseschip door. En daar blijft het niet bij want het stel heeft de smaak te pakken. ,,Dit is voordeliger dan een verblijf in een rusthuis”, redeneren de gepensioneerde Australiërs. En zo zijn ze uitgegroeid tot dé sterren van de zee.
Gepensioneerd koppel boekt 51 cruises: ‘Voordeliger dan verpleeghuis’ | Reizen | AD.nl

redbulletje schreef op 03-10-2023 om 18:50:

Wow, waar gaat het naartoe met onze rechtstaat als bewezen moordenaars gewoon worden vrijgelaten?
https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/jongen-17-uit-bergen-op-zoom-bekent-dodelijke-steekpartij-bij-club-in-antwerpen-jeugdrechter-laat-hem-vrij~a0f9609b/

Onbegrijpelijk, "hij had niet bewust gestoken"  nee dat mes heb je voor de lol in je hand.  En dat loopt weer los rond

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-10-2023 om 22:03

redbulletje schreef op 03-10-2023 om 18:50:

Wow, waar gaat het naartoe met onze rechtstaat als bewezen moordenaars gewoon worden vrijgelaten?
https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/jongen-17-uit-bergen-op-zoom-bekent-dodelijke-steekpartij-bij-club-in-antwerpen-jeugdrechter-laat-hem-vrij~a0f9609b/

Is hij vrijgesproken of is zijn voorarrest niet verlengd? Het artikel is erg onduidelijk hierover. Maar aangezien de steekpartij vorige maand was vermoed ik het laatste. Dan zal er dus nog een rechtszaak volgen. Juridisch gezien is er dan nog geen "bewezen" moordenaar want de strafrechter heeft nog geen uitspraak gedaan.

Coreopsis schreef op 03-10-2023 om 22:03:

[..]

Is hij vrijgesproken of is zijn voorarrest niet verlengd? Het artikel is erg onduidelijk hierover. Maar aangezien de steekpartij vorige maand was vermoed ik het laatste. Dan zal er dus nog een rechtszaak volgen. Juridisch gezien is er dan nog geen "bewezen" moordenaar want de strafrechter heeft nog geen uitspraak gedaan.

Dit staat in het artikel:

De jeugdrechter plaatste hem in een jeugdinstelling.

Na veertien dagen werd hij opnieuw voor de jeugdrechter gebracht. Die besliste dinsdagochtend om de jongeman vrij te laten. Het Antwerpse parket had zich tegen een vrijlating verzet.


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-10-2023 om 22:10

majorette2005 schreef op 03-10-2023 om 22:06:

[..]

Dit staat in het artikel:

De jeugdrechter plaatste hem in een jeugdinstelling.

Na veertien dagen werd hij opnieuw voor de jeugdrechter gebracht. Die besliste dinsdagochtend om de jongeman vrij te laten. Het Antwerpse parket had zich tegen een vrijlating verzet.


Voorarrest dus denk ik. Vrijlaten is iets anders dan vrijspreken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.