Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


wild-flower schreef op 29-09-2023 om 11:30:

[..]

Een bijna afgestudeerd basisarts , jemig


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5410362/fouad-l-verdachte-schietincidenten-rotterdam-drie-doden


Meermaals heeft hij zich schuldig gemaakt aan dierenmishandeling, met een kruisboog schieten op vissen omdat hij het leuk vond, dat was al in 2018. De kruisboog werd in beslag genomen. Van de politie kreeg hij een waarschuwing.

Daar vissen volgens hem geen gevoel hebben zag hij het probleem niet", staat in de brief aan het Erasmus MC.

Dus hij schreef er over in een brief aan het Erasmus MC?? En hoe zat het met het gevoel van konijnen, duif, hond in 2021 ?

En dan ook nog die gigagrote vrouwenhaat. Hoe hij fantaseert om vrouwen te vermoorden en het uit te laten zien als een ongeluk. Hij kan dan wel een hoog IQ hebben (volgens hemzelf), maar dit is zo min als maar kan. Zelfs een dooie vis heeft nog meer gevoel/IQ/EQ/verstand.

Dat hij überhaupt aan die studie kon beginnen snap ik werkelijk niet.

wild-flower schreef op 29-09-2023 om 11:30:

[..]

Een bijna afgestudeerd basisarts , jemig


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5410362/fouad-l-verdachte-schietincidenten-rotterdam-drie-doden

Iemand die ( sinds 2018) meerdere keren is beschuldigt en veroordeelt voor dierenmishandeling, het internet vol klad met vrouwenhaat, antisemitisme, racisme, psychotische verdrag vertoonde en nog veel meer tekenen dat hij compleet ontspoort is.... kan ondertussen een opleiding tot arts volgen.

Het Erasmus MC weigerde een diploma te geven na de waarschuwingsbrief van het OM.
Bij het OM heeft er niemand bedacht dat deze man daardoor weleens nog verder zou kunnen doordraaien? En ja ik begrijp dat hem niet 24 uur in de gaten kunnen houden, maar als ik lees dat alle tekenen op rood stonden 

Poezie schreef op 26-09-2023 om 16:26:

[..]

Lijkt me weleens fijn als er awards worden uitgereikt voor mensen die zich altijd goed gedragen. Hij heeft twee honden vermoord, wat mij betreft is hij daar veel te weinig voor gestraft. Hij had zich beter kunnen inzetten voor zielige dieren in plaats van zielige mensen.


Dat zou inderdaad mooi zijn, want zat mensen die zich dagelijks inzetten voor de medemens en niet eens een lintje krijgen op koningsdag. 



Het Erasmus MC weigerde een diploma te geven na de waarschuwingsbrief van het OM.
Bij het OM heeft er niemand bedacht dat deze man daardoor weleens nog verder zou kunnen doordraaien? En ja ik begrijp dat hem niet 24 uur in de gaten kunnen houden, maar als ik lees dat alle tekenen op rood stonden

Hij kon zijn co-schappen niet lopen omdat hij geen VOG kreeg. Zonder co-schappen geen diploma, school heeft hem geen diploma geweigerd, het was een logisch gevolg van zijn daden dat hij niet in aanmerking kwam voor een diploma.

Hij heeft geen VOG vanwege de aangifte en veroordeling van dierenmishandeling. De vermoorde buurvrouw heeft de aangifte gedaan 

Fenyw schreef op 29-09-2023 om 13:43:

[..]

Hij kon zijn co-schappen niet lopen omdat hij geen VOG kreeg. Zonder co-schappen geen diploma, school heeft hem geen diploma geweigerd, het was een logisch gevolg van zijn daden dat hij niet in aanmerking kwam voor een diploma.

Hij heeft geen VOG vanwege de aangifte en veroordeling van dierenmishandeling. De vermoorde buurvrouw heeft de aangifte gedaan

Mijn informatie haal ik uit het artikel op RTL nieuws/Nos

RTLnieuws
Naar eigen zeggen weigerde het Erasmus MC na de waarschuwingsbrief van het OM om L. een diploma te geven.

NOS
Naar aanleiding van de mail besloot het Erasmus MC dat de verdachte eerst een psychologisch onderzoek moest afronden voordat hij zijn bul in ontvangst kon nemen. Dat zegt bestuursvoorzitter Stefan Sleijfer tegen de NOS.
"Hij had aan alle formele criteria voldaan om arts te worden, al zijn toetsen had hij met succes afgerond", zegt Sleijfer, maar de examencommissie bepaalt uiteindelijk of iemand formeel arts kan worden.

"Die hebben de zorgen van het OM serieus genomen. En die besloten dat er moest overgegaan worden op het psychologisch onderzoek." Volgens Sleijfer liep het proces van het onderzoek nog.

Yumi schreef op 29-09-2023 om 14:52:

[..]

Mijn informatie haal ik uit het artikel op RTL nieuws/Nos

RTLnieuws
Naar eigen zeggen weigerde het Erasmus MC na de waarschuwingsbrief van het OM om L. een diploma te geven.

NOS
Naar aanleiding van de mail besloot het Erasmus MC dat de verdachte eerst een psychologisch onderzoek moest afronden voordat hij zijn bul in ontvangst kon nemen. Dat zegt bestuursvoorzitter Stefan Sleijfer tegen de NOS.
"Hij had aan alle formele criteria voldaan om arts te worden, al zijn toetsen had hij met succes afgerond", zegt Sleijfer, maar de examencommissie bepaalt uiteindelijk of iemand formeel arts kan worden.

"Die hebben de zorgen van het OM serieus genomen. En die besloten dat er moest overgegaan worden op het psychologisch onderzoek." Volgens Sleijfer liep het proces van het onderzoek nog.


Voordat men aan een opleiding in de zorg begint heeft men toch al de nodige prikken nodig. Hij had vóór aanvang van de opleiding, tijdens een screening, nog voor de prikken, al afgewezen kunnen worden. Nu heeft hij jaren geleerd en word hij afgewezen. Dit is geen zomergriep, dat moet hij al langer hebben. En die vissenmishandeling was in 2018.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

29-09-2023 om 15:39

Ehm, er is voor zover ik weet geen enkele "reguliere" opleiding (mbo/hbo/wo) die een juridische screening vooraf doet. Hoe zie je dat voor je? Bij inschrijving een vog verplicht stellen? En dat dan elk jaar vernieuwen? 

Of iedereen die veroordeelt is voor bepaalde misdrijven uitsluiten van opleidingen? Dan moet een school dus voor iedere student dit soort informatie gaan opvragen, bewaren en uiteindelijk weer vernietigen.

Je kunt niet een heel systeem optuigen voor een enkele lonely wolf. Hoe ellendig dat ook is.

Fleurtje_5 schreef op 29-09-2023 om 15:33:

[..]


Voordat men aan een opleiding in de zorg begint heeft men toch al de nodige prikken nodig. Hij had vóór aanvang van de opleiding, tijdens een screening, nog voor de prikken, al afgewezen kunnen worden. Nu heeft hij jaren geleerd en word hij afgewezen. Dit is geen zomergriep, dat moet hij al langer hebben. En die vissenmishandeling was in 2018.

Wat hebben vaccinaties hier nu weer mee te maken? Ik neem aan dat je dat bedoelt met prikken. In 2018 zal hij allang aan het studeren zijn geweest. Ik weet niet wanneer hij is begonnen, maar het is pas sinds 2017 dat er een selectieprocedure is, daarvoor was het alleen een loting.

Schemerlampje schreef op 29-09-2023 om 15:40:

[..]

Wat hebben vaccinaties hier nu weer mee te maken? Ik neem aan dat je dat bedoelt met prikken. In 2018 zal hij allang aan het studeren zijn geweest. Ik weet niet wanneer hij is begonnen, maar het is pas sinds 2017 dat er een selectieprocedure is, daarvoor was het alleen een loting.



Vaccinaties hebben er niets mee te doen, maar daarnaast is een goede 'kennismaking' wel net zo belangrijk.

Zover ik weet moest men destijds (lang vóór 2017)  solliciteren naar een opleidingsplaats in de zorg als verzorgende of verpleegkundige, en tijdens een gesprek moest veel vragen beantwoorden, 'hoe denk je over dit? en hoe denk je over dat'. etc.etc. Ik neem aan dat dit ook geld voor studenten die arts willen worden.

Als hij in 2018 al een waarschuwing kreeg voor dierenmishandeling, is dat vijf jaren geleden. Volgens mij duurt een opleiding tot basisarts zes jaar.

Fleurtje_5 schreef op 29-09-2023 om 13:15:

[..]


Dat zou inderdaad mooi zijn, want zat mensen die zich dagelijks inzetten voor de medemens en niet eens een lintje krijgen op koningsdag.



Je kunt die mensen zelf voor een lintje voordragen! 
https://www.lintjes.nl/voordragen/iemand-voordragen-voor-een-lintje

Yumi schreef op 29-09-2023 om 13:05:

[..]

Iemand die ( sinds 2018) meerdere keren is beschuldigt en veroordeelt voor dierenmishandeling, het internet vol klad met vrouwenhaat, antisemitisme, racisme, psychotische verdrag vertoonde en nog veel meer tekenen dat hij compleet ontspoort is.... kan ondertussen een opleiding tot arts volgen.

Het Erasmus MC weigerde een diploma te geven na de waarschuwingsbrief van het OM.
Bij het OM heeft er niemand bedacht dat deze man daardoor weleens nog verder zou kunnen doordraaien? En ja ik begrijp dat hem niet 24 uur in de gaten kunnen houden, maar als ik lees dat alle tekenen op rood stonden

Heel opmerkelijk en knap dat iemand die kennelijk ‘psychotisch gedrag’ vertoonde kennelijk die opleiding heeft weten af te ronden!

Ik vind het een enorm triest verhaal. Als die man inderdaad psychotisch is, kun je op je kop gaan staan van verontwaardiging maar wat heeft het voor zin? Die man kan dan geen verantwoordelijkheid nemen voor zijn gedrag.Dit soort mensen wonen gewoon in wijken, hebben buren, moeten hun eigen leven maar zien te leiden, doen kennelijk zelfs medische opleidingen! Het uitgangspunt van onze samenleving en beleid is dat ze zelf bepalen of ze behandeling nodig hebben. Maar iemand die een psychose heeft, gelooft vaak in zijn wanen. Die is niet ziek! En dus kan hij herhaaldelijk dieren vermoorden en in zijn nakie in zijn tuin rollen en dan schrijft justitie een briefje naar zijn opleider waardoor zijn leven nog verder in de soep loopt. En als die man dan volkomen uit de rails loopt, is hij een monster. Nou, monsterlijk is het zeker! Maar waarschijnlijk is hij wel een ernstig ziek monster, wiens gedrag is veroorzaakt door zijn psychiatrische ziekte. Maar dat telt pas achteraf. 

Ik begrijp niet dat er niet vaker om een VOG wordt gevraagd. Hij werkt tenslotte met kwetsbare mensen, ook tijdens zijn opleiding.

Mijn zoon zit op scouting, gewoon lid, geen leider. 
Elke zoveel jaar moet je daar als 18plusser een VOG overleggen. Dus niet eens als je met kinderen WERKT, maar gewoon omdat je lid bent en wilt blijven.

Poezenmeisje schreef op 29-09-2023 om 18:26:

Ik begrijp niet dat er niet vaker om een VOG wordt gevraagd. Hij werkt tenslotte met kwetsbare mensen, ook tijdens zijn opleiding.

Mijn zoon zit op scouting, gewoon lid, geen leider.
Elke zoveel jaar moet je daar als 18plusser een VOG overleggen. Dus niet eens als je met kinderen WERKT, maar gewoon omdat je lid bent en wilt blijven.

Het is de vraag welke dingen getoetst worden voor de VOG. Misschien zou deze man wel gewoon een VOG hebben gekregen. Geen idee of veroordeeld worden voor dierenmishandeling een beletsel is om als arts een VOG te krijgen. En de andere meldingen, van ‘psychotisch gedrag’ en naakt in de tuin in bladeren rollen en akelige plaatjes in de telefoon, die komen helemaal niet in een VOG terecht. Alleen veroordelingen voor strafbare feiten. En dan alleen nog maar als het een relatie heeft met het doel waarvoor het wordt aangevraagd.

Mija schreef op 29-09-2023 om 21:08:

[..]

Het is de vraag welke dingen getoetst worden voor de VOG. Misschien zou deze man wel gewoon een VOG hebben gekregen. Geen idee of veroordeeld worden voor dierenmishandeling een beletsel is om als arts een VOG te krijgen. En de andere meldingen, van ‘psychotisch gedrag’ en naakt in de tuin in bladeren rollen en akelige plaatjes in de telefoon, die komen helemaal niet in een VOG terecht. Alleen veroordelingen voor strafbare feiten. En dan alleen nog maar als het een relatie heeft met het doel waarvoor het wordt aangevraagd.


Je meent het. Werkelijk.

Als men dieren zo mishandelt heeft men geen geweten. Dan klopt er iets niet met de persoon. Dan heeft men een groot tekort aan kwaliteiten die een arts juist nodig heeft.

Fleurtje_5 schreef op 30-09-2023 om 15:00:

[..]


Je meent het. Werkelijk.

Als men dieren zo mishandelt heeft men geen geweten. Dan klopt er iets niet met de persoon. Dan heeft men een groot tekort aan kwaliteiten die een arts juist nodig heeft.

Het gaat niet om een persoonlijke mening maar om of volgens de juridische regels dierenmishandeling een beletsel is voor een VOG. Ik heb daar mijn twijfels bij. Maar misschien is dat wel zo. Ik hoop dat ook. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.