Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


redbulletje schreef op 26-09-2023 om 09:05:

[..]

Wat een lul! Hij had deze mensen bij een hotel moeten afzetten en niet laten staan of midden in de nacht op een verlaten station droppen.


Erger.... ze zijn achtergelaten op een parkeerplaats, de politie en rode kruis heeft ze naar het station gebracht.

Yumi schreef op 26-09-2023 om 09:08:

[..]

Erger.... ze zijn achtergelaten op een parkeerplaats, de politie en rode kruis heeft ze naar het station gebracht.

Ik zou die bus desnoods zelf naar de bewoonde wereld hebben gereden. 

Ik vermoed dat de chauffeur al langere tijd niet blij was met zijn baas. Dit is dé manier om je baas een loer te draaien. 

Geen bejaardenclubje dat hier nog gaat boeken.

Poezenmeisje schreef op 26-09-2023 om 09:19:

Ik vermoed dat de chauffeur al langere tijd niet blij was met zijn baas. Dit is dé manier om je baas een loer te draaien.

Geen bejaardenclubje dat hier nog gaat boeken.

De chauffeur zijn rijtijd zat erop, hij heeft zijn werkgever hiervan op de hoogte gebracht en voor vervanging gezorgd... de werkgever eiste echter dat hij doorreed.

Yumi schreef op 26-09-2023 om 09:27:

[..]

De chauffeur zijn rijtijd zat erop, hij heeft zijn werkgever hiervan op de hoogte gebracht en voor vervanging gezorgd... de werkgever eiste echter dat hij doorreed.

En als de chauffeur  doorrijdt zijn de ( mega hoge) boetes voor hemzelf en is hij als het tegenzit ook zijn rijbewijs  nog kwijt. Die boetes lopen in de duizenden  euro's  hè. En stel dat je door slaap/ rustgebrek een ongeluk  veroorzaakt.. 

De chauffeur  zit hier  niet fout,het bedrijf waar hij voor werkt had tijdig voor een extra chauffeur  moeten zorgen!

lientje69 schreef op 26-09-2023 om 10:08:

[..]

En als de chauffeur doorrijdt zijn de ( mega hoge) boetes voor hemzelf en is hij als het tegenzit ook zijn rijbewijs nog kwijt. Die boetes lopen in de duizenden euro's hè. En stel dat je door slaap/ rustgebrek een ongeluk veroorzaakt..

De chauffeur zit hier niet fout,het bedrijf waar hij voor werkt had tijdig voor een extra chauffeur moeten zorgen!

Maar die chauffeur weet toch tot hoe lang hij door kan rijden, hij had de bus dus bij een groot hotel kunnen parkeren. Dan hadden de reizigers op kosten van de busmaatschappij een kamer kunnen regelen en/of vanuit daar taxi's kunnen nemen naar hotels die plaats hadden. 

Vroeger zaten er altijd 2 chauffeurs op lange busreizen die elkaar afwisselden. Slechte zaak dat ze nu maar 1 chauffeur gebruiken. 

redbulletje schreef op 26-09-2023 om 10:58:

[..]

Maar die chauffeur weet toch tot hoe lang hij door kan rijden, hij had de bus dus bij een groot hotel kunnen parkeren. Dan hadden de reizigers op kosten van de busmaatschappij een kamer kunnen regelen en/of vanuit daar taxi's kunnen nemen naar hotels die plaats hadden.

Vroeger zaten er altijd 2 chauffeurs op lange busreizen die elkaar afwisselden. Slechte zaak dat ze nu maar 1 chauffeur gebruiken.

Dat ben ik dan weer wel met je eens

redbulletje schreef op 26-09-2023 om 10:58:

[..]

Maar die chauffeur weet toch tot hoe lang hij door kan rijden, hij had de bus dus bij een groot hotel kunnen parkeren. Dan hadden de reizigers op kosten van de busmaatschappij een kamer kunnen regelen en/of vanuit daar taxi's kunnen nemen naar hotels die plaats hadden.

Vroeger zaten er altijd 2 chauffeurs op lange busreizen die elkaar afwisselden. Slechte zaak dat ze nu maar 1 chauffeur gebruiken.

Hij heeft op het verkeerde paard gewed:

“De buschauffeur had in eerste instantie geprobeerd om zelf een oplossing voor het probleem te vinden door een vriend over te laten komen. Dat liet het busbedrijf volgens de politie niet toe.” 

Dus hij heeft wel degelijk zijn verantwoordelijkheid genomen om een oplossing te regelen. Ik snap wel dat hij totaal niet had voorzien wat er verder zou gebeuren. Hij dacht gewoon dat hij het had gefixt. Maar nee! 

“Volgens Duitse media zou het busbedrijf geëist hebben dat de chauffeur toch verder zou rijden. Toen die dat weigerde werd hij telefonisch ontslagen.”

Het is niet zo fraai dat hij ze daar heeft achtergelaten maar hij zat wel echt helemaal klem. Ik zou voor zo’n idiote werkgever ook echt de wet niet overtreden en grote risico’s lopen bij het uitoefenen van mijn beroep. Ik vind echt dat de werkgever hier de bonte hond is. Die had moeten zeggen: Hier is iets niet helemaal goed gegaan aan onze kant. Wat geweldig dat je zelf vervanging hebt geregeld! Dankjewel!” En dan waren die mensen, met enige vertraging, netjes thuisgekomen. Ik denk dat het heel goed is dat die chauffeur aan toekomstige klanten even goed heeft duidelijk gemaakt hoe hun belangen en veiligheid door het bedrijf worden gewogen! 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

26-09-2023 om 13:26

Mija schreef op 26-09-2023 om 13:20:

[..]

Hij heeft op het verkeerde paard gewed:

“De buschauffeur had in eerste instantie geprobeerd om zelf een oplossing voor het probleem te vinden door een vriend over te laten komen. Dat liet het busbedrijf volgens de politie niet toe.

Dus hij heeft wel degelijk zijn verantwoordelijkheid genomen om een oplossing te regelen. Ik snap wel dat hij totaal niet had voorzien wat er verder zou gebeuren. Hij dacht gewoon dat hij het had gefixt. Maar nee!

“Volgens Duitse media zou het busbedrijf geëist hebben dat de chauffeur toch verder zou rijden. Toen die dat weigerde werd hij telefonisch ontslagen.”

Het is niet zo fraai dat hij ze daar heeft achtergelaten maar hij zat wel echt helemaal klem. Ik zou voor zo’n idiote werkgever ook echt de wet niet overtreden en grote risico’s lopen bij het uitoefenen van mijn beroep. Ik vind echt dat de werkgever hier de bonte hond is. Die had moeten zeggen: Hier is iets niet helemaal goed gegaan aan onze kant. Wat geweldig dat je zelf vervanging hebt geregeld! Dankjewel!” En dan waren die mensen, met enige vertraging, netjes thuisgekomen. Ik denk dat het heel goed is dat die chauffeur aan toekomstige klanten even goed heeft duidelijk gemaakt hoe hun belangen en veiligheid door het bedrijf worden gewogen!

Maar begrijp ik nou goed dat die vriend geen collega is? Ik snap dan wel dat die niet mocht rijden: dat creëert weer totaal andere problemen. Zelf doorrijden is natuurlijk het andere uiterste, dat het bedrijf ook niet moeten eisen.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/man-die-twee-honden-van-brug-afgooide-krijgt-award-uitgereikt/ar-AA1hgVpJ?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=b15feeeef5c24145909b6f08a4e8d36c&ei=13


We nu tien jaar verder. Deze man heeft zijn leven wel gebeterd. Heel mooi, Maar om dan de
Local Hero Award aan hem uit te reiken?

Fleurtje_5 schreef op 26-09-2023 om 14:29:

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/man-die-twee-honden-van-brug-afgooide-krijgt-award-uitgereikt/ar-AA1hgVpJ?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=b15feeeef5c24145909b6f08a4e8d36c&ei=13


We nu tien jaar verder. Deze man heeft zijn leven wel gebeterd. Heel mooi, Maar om dan de
Local Hero Award aan hem uit te reiken?

Hij krijgt die Award omdat hij “zich in (zet) voor de minderbedeelden. Hij heeft de stichtingRobin-Food opgezet en is een voedselbank begonnen.” 

Ik vind het raar dat die geschiedenis met die honden erbij wordt gehaald. Natuurlijk heeft hij zich toen als een ongelooflijke klootzak gedragen. Hij is ervoor gestraft en hij moest zich verplicht laten behandelen. 

En nu is hij goed bezig en krijgt hij erkenning voor zijn inzet voor de gemeenschap. Waarom zou dat niet mogen? Moeten we hem bij alles wat hij (goed) doet ook altijd weer opnieuw beoordelen op wat hij zijn honden heeft aangedaan? Ik denk van niet. 

Mija schreef op 26-09-2023 om 16:06:

[..]

Hij krijgt die Award omdat hij “zich in (zet) voor de minderbedeelden. Hij heeft de stichtingRobin-Food opgezet en is een voedselbank begonnen.”

Ik vind het raar dat die geschiedenis met die honden erbij wordt gehaald. Natuurlijk heeft hij zich toen als een ongelooflijke klootzak gedragen. Hij is ervoor gestraft en hij moest zich verplicht laten behandelen.

En nu is hij goed bezig en krijgt hij erkenning voor zijn inzet voor de gemeenschap. Waarom zou dat niet mogen? Moeten we hem bij alles wat hij (goed) doet ook altijd weer opnieuw beoordelen op wat hij zijn honden heeft aangedaan? Ik denk van niet.

Lijkt me weleens fijn als er awards worden uitgereikt voor mensen die zich altijd goed gedragen. Hij heeft twee honden vermoord, wat mij betreft is hij daar veel te weinig voor gestraft. Hij had zich beter kunnen inzetten voor zielige dieren in plaats van zielige mensen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-09-2023 om 16:43

Poezie schreef op 26-09-2023 om 16:26:

[..]

Lijkt me weleens fijn als er awards worden uitgereikt voor mensen die zich altijd goed gedragen. Hij heeft twee honden vermoord, wat mij betreft is hij daar veel te weinig voor gestraft. Hij had zich beter kunnen inzetten voor zielige dieren in plaats van zielige mensen.

Wie zonder zonde is...

Coreopsis schreef op 26-09-2023 om 16:43:

[..]

Wie zonder zonde is...

Haha, dan geeft je degene die een grote zonde heeft begaan een award zodra die zich goed gedraagt?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-09-2023 om 17:36

Poezie schreef op 26-09-2023 om 16:52:

[..]

Haha, dan geeft je degene die een grote zonde heeft begaan een award zodra die zich goed gedraagt?

Dat schrijf ik niet. Mijn opmerking ging niet over deze specifieke situatie. Ik reageer op jouw generaliserende stelling dat er alleen prijzen mogen worden uitgereikt aan, ik citeer, "mensen die zich altijd goed gedragen". Ken jij zo iemand? Die nog nooit in zijn leven iets verkeerds heeft gedaan?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.