Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Poezie schreef op 23-08-2023 om 15:43:

[..]

Welke boodschap schuilt er eigenlijk achter? (Behalve dat het een karikatuur is op "de vrouw")

Tja, die 'karikatuur' is een kwalificatie van jou. Je kan het ook een viering noemen. En dan niet zozeer een viering van 'de' vrouw maar van een bepaald soort 'vrouwelijk cliché' en dan in complete overdrive namelijk uitbundig, brutaal, bitchy, sexy, flirterig, exhibitionistisch etc. 

Je hoeft er natuurlijk geen fan van te zijn. Dat ben ik ook niet echt. Ik ga er niet speciaal op uit om naar drag queens te kijken of zo. Maar waarom raakt het jou zo? Ik ben helemaal niet 'zo'n vrouw' en zelfs al was ik wel 'zo'n vrouw', het heeft niks met mij te maken. Deze mannen hebben een uitlaatklep en zo op het oog is het een behoorlijk vrolijke, blije uitlaatklep waar mensen ook nog graag naar kijken en van kunnen genieten dus ik word er niet narrig van. 

Mija schreef op 23-08-2023 om 15:51:

[..]

Tja, die 'karikatuur' is een kwalificatie van jou. Je kan het ook een viering noemen. En dan niet zozeer een viering van 'de' vrouw maar van een bepaald soort 'vrouwelijk cliché' en dan in complete overdrive namelijk uitbundig, brutaal, bitchy, sexy, flirterig, exhibitionistisch etc.

Je hoeft er natuurlijk geen fan van te zijn. Dat ben ik ook niet echt. Ik ga er niet speciaal op uit om naar drag queens te kijken of zo. Maar waarom raakt het jou zo? Ik ben helemaal niet 'zo'n vrouw' en zelfs al was ik wel 'zo'n vrouw', het heeft niks met mij te maken. Deze mannen hebben een uitlaatklep en zo op het oog is het een behoorlijk vrolijke, blije uitlaatklep waar mensen ook nog graag naar kijken en van kunnen genieten dus ik word er niet narrig van.

Misschien raakt het me omdat de echte vrouwenzaken nog steeds overal op de achtergrond staan. Dit soort nep-vrouwen karikaturen dragen er niet aan bij dat echte vrouwenzaken serieus genomen worden. In Utrecht heb je ieder jaar de heksennacht. https://atria.nl/nieuws-publicaties/geweld-tegen-vrouwen/heksennacht-take-back-the-night/ Helaas kennen heel veel mensen dat niet.

Edit: helaas worden ze niet meer ieder jaar gehouden.

Poezie schreef op 23-08-2023 om 15:59:

[..]

Misschien raakt het me omdat de echte vrouwenzaken nog steeds overal op de achtergrond staan. Dit soort nep-vrouwen karikaturen dragen er niet aan bij dat echte vrouwenzaken serieus genomen worden. In Utrecht heb je ieder jaar de heksennacht. https://atria.nl/nieuws-publicaties/geweld-tegen-vrouwen/heksennacht-take-back-the-night/ Helaas kennen heel veel mensen dat niet.

Edit: helaas worden ze niet meer ieder jaar gehouden.

Ik breng dat niet op die manier met elkaar in verband. Misschien ook wel omdat drag queens in veel opzichten net zo kwetsbaar zijn als vrouwen. Ik denk niet dat er veel mannen zijn die in drag in hun eentje over straat durven op een gewone dag, uit angst voor geweld van al dan niet dronken kerels. Ik realiseer me dat ik me daardoor juist eerder identificeer met drag queens dan dat ik de neiging heb ze af te wijzen. Stoere, dronken heteromannen zijn de baas op straat en die worden getriggerd door vrouwen, homo's en drag queens dus die moeten zich koest houden. Nou, van mij hoeft dat niet. 

En daarbij: het is toch niet de schuld van drag queens dat er te weinig aandacht zou worden besteed aan 'vrouwenzaken'? Wat hebben die er nou mee te maken dat die heksennacht zo weinig bekend is? Zorgen die ervoor dat dat onder pet bleef of zo? Hielden die mensen tegen die daar heen wilden gaan? Dat kan toch makkelijk naast elkaar bestaan? 

Mija schreef op 23-08-2023 om 16:19:

[..]

Ik breng dat niet op die manier met elkaar in verband. Misschien ook wel omdat drag queens in veel opzichten net zo kwetsbaar zijn als vrouwen. Ik denk niet dat er veel mannen zijn die in drag in hun eentje over straat durven op een gewone dag, uit angst voor geweld van al dan niet dronken kerels. Ik realiseer me dat ik me daardoor juist eerder identificeer met drag queens dan dat ik de neiging heb ze af te wijzen. Stoere, dronken heteromannen zijn de baas op straat en die worden getriggerd door vrouwen, homo's en drag queens dus die moeten zich koest houden. Nou, van mij hoeft dat niet.

En daarbij: het is toch niet de schuld van drag queens dat er te weinig aandacht zou worden besteed aan 'vrouwenzaken'? Wat hebben die er nou mee te maken dat die heksennacht zo weinig bekend is? Zorgen die ervoor dat dat onder pet bleef of zo? Hielden die mensen tegen die daar heen wilden gaan? Dat kan toch makkelijk naast elkaar bestaan?

Je vrouwenlijf kun je niet zomaar veranderen, een dragqueen kan er wel voor kiezen om niet in drag de straat op te gaan. Bovendien wordt er mi veel aandacht besteed aan dragqueens (er is zelfs een heel programma gemaakt waarin mannen die normaal niet-dragqueens zijn een wedstrijd doen in wie het, het beste doet. 

De dragqueens zijn niet de schuldige van de weinige aandacht die wordt gegeven aan vrouwenzaken, maar ze zouden er goed aan doen om daar eens wat mee te doen. (Als je je dan toch wil identificeren met vrouwen...)

Voor een heksennacht ga ik Walpurgis vieren in de Harz.

Gequote i.p.v. aangevuld.

Ik vind het leuk om te zien hoe een timide ogende man de knop om kan zetten en een heerlijke over the top turbo bitch kan spelen.
Voor mij is dat een mooie vorm van toneelkunst.

Dat zie ik absoluut niet als "voor vrouw(tje) willen spelen".

Poezie schreef op 23-08-2023 om 15:23:

[..]

Ik vind het vreselijk, dat zogenaamd vrouwelijke gedrag (geen enkele vrouw gedraagd zich zo) en bovendien zingen ze niet eens echt. Het is gewoon playback en zich aanstellen op een podium.

En jij vindt het clowns, ik ga toch niet zo zielig door jouw bericht lopen strepen? Niemand zegt dat mijn bericht een feit is he. Ieder bericht op een forum is een mening. Ik vind het beledigend wat je uitkraamt. Ook een mening 

Wat een nutteloze discussie ook weer. Twee dingen die totaal niks met elkaar te maken hebben. Jammer dat dit topic elke keer weer uitloopt op discussies die niks met het topic te maken hebben. 

PinkFlower schreef op 23-08-2023 om 18:39:

Wat een nutteloze discussie ook weer. Twee dingen die totaal niks met elkaar te maken hebben. Jammer dat dit topic elke keer weer uitloopt op discussies die niks met het topic te maken hebben.

Eens PinkFlower, en niet alleen op dit topic. 

Discussies die niets met het bericht over Drag Queens te maken hebben.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1996825990/knokke-heist-zet-extra-agenten-in-voor-mogelijke-invasie-koelboxtoeristen

Het begon met een viral filmpje van De Telegraaf waarin twee chique dames uit Knokke zich ergeren aan toeristen in shorts, vervolgens kwam een oproep via Facebook om komend weekend als koelboxtoerist met bijhorende koelbox en in shorts naar Knokke-Heist te komen: het veroorzaakt al ruim een week heel wat ophef in de welgestelde badstad.

...


Om alles dit weekend in goede banen te leiden, zet de lokale politie dan toch maar extra manschappen in. Het beruchte Facebookevenement ’Met korte broek en frigobox naar Knokke’ kan op dit moment al op ruim 45.000 geïnteresseerden rekenen.

https://www.crimesite.nl/taakstraf-veel-effectiever-en-veel-goedkoper-dan-celstraf/

”Individuen plegen over een periode van vijf jaar tussen de 76 en 81 procent meer strafbare feiten na een korte gevangenisstraf dan na een niet-vrijheidsbenemende straf.’ (..)

De kosten zijn bij de korte gevangenisstraf vier keer zo hoog, blijkt uit het onderzoek.”

Er zal heus verschil zijn in de ernst van het misdrijf tussen de groep die gevangenisstraf krijgt opgelegd en de groep die een taakstraf krijgt, maar ik neem aan dat de onderzoekers dat in de vergelijking hebben meegenomen. Het zou een heel interessant experiment zijn om bijvoorbeeld een jaar geen of nog maar heel weinig korte gevangenisstraffen op te leggen en dan de jaren daarna te kijken of de misdaadcijfers in die categorieën omlaag gaan. Dat zou toch behoorlijk spectaculair zijn: flink minder misdaad én een enorme kostendaling. En last but not least: meer mensen die na een scheve schaats hun leven weer zodanig op de rit hebben dat ze geen strafbare feiten meer plegen. Lijkt mij een win-win-win-situatie. En toch zie ik niet gauw de politieke wil ontstaan voor zo’n experiment. Gek hoor. 




Kees van der Staaij, SGP-leider én langstzittende Kamerlid, stopt ermee | RTL Nieuws
Dat is nummer zoveel ... het ergerlijke is dat ze allemaal wachtgeld krijgen

Chiquita schreef op 25-08-2023 om 15:13:


Kees van der Staaij, SGP-leider én langstzittende Kamerlid, stopt ermee | RTL Nieuws
Dat is nummer zoveel ... het ergerlijke is dat ze allemaal wachtgeld krijgen

Nou, als iemand 25 jaar het land heeft gediend in de kamer, mag hij van mij wel wachtgeld. 

Poezenmeisje schreef op 23-08-2023 om 18:01:

Ik vind het leuk om te zien hoe een timide ogende man de knop om kan zetten en een heerlijke over the top turbo bitch kan spelen.
Voor mij is dat een mooie vorm van toneelkunst.

Dat zie ik absoluut niet als "voor vrouw(tje) willen spelen".

Dat zie ik anders, maar blijkbaar mag je je niet beledigd voelen als je 'mainstream' bent.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.