Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Poezie schreef op 25-08-2023 om 16:36:

[..]

Dat zie ik anders, maar blijkbaar mag je je niet beledigd voelen als je 'mainstream' bent.

Tuurlijk heb je wel het recht om je beledigd te voelen. Het heeft alleen geen zin om te eisen dat je nooit beledigd wordt. 

Poezenmeisje schreef op 25-08-2023 om 12:39:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1996825990/knokke-heist-zet-extra-agenten-in-voor-mogelijke-invasie-koelboxtoeristen

Het begon met een viral filmpje van De Telegraaf waarin twee chique dames uit Knokke zich ergeren aan toeristen in shorts, vervolgens kwam een oproep via Facebook om komend weekend als koelboxtoerist met bijhorende koelbox en in shorts naar Knokke-Heist te komen: het veroorzaakt al ruim een week heel wat ophef in de welgestelde badstad.

...


Om alles dit weekend in goede banen te leiden, zet de lokale politie dan toch maar extra manschappen in. Het beruchte Facebookevenement ’Met korte broek en frigobox naar Knokke’ kan op dit moment al op ruim 45.000 geïnteresseerden rekenen.

Ik heb het filmpje van de week gekeken toen ik erover hoorde op de radio. Ik vind de reactie op die twee dames wel grappig (en terecht, wie zijn zij om te beslissen wie we naar knokke komt en wie niet) maar vrees wel dat het nu uit de hand gaat lopen. Dat zou jammer zijn van iets wat als grap ontstond

https://nos.nl/l/2488116
Dronken man mishandelt kerk-organist.

"Vrijdag rond 12.00 uur zaten we nog met elkaar in de kerk om te bidden voor de mensen in Oekraïne, en een paar uur later wordt onze organist zwaar mishandeld. Het is niet te geloven."

Arme organist...

Nu maar hopen dat het geen project X wordt in Knokke. 

Auwereel schreef op 26-08-2023 om 20:03:

https://nos.nl/l/2488116
Dronken man mishandelt kerk-organist.

"Vrijdag rond 12.00 uur zaten we nog met elkaar in de kerk om te bidden voor de mensen in Oekraïne, en een paar uur later wordt onze organist zwaar mishandeld. Het is niet te geloven."

Arme organist...

Wat een verschrikkelijk verhaal, wat zal die man geschrokken zijn. Sterkte Auwereel, kan me voorstellen dat dit indruk maakt als je een paar uur eerder naar zijn muziek hebt geluisterd. 

Yumi schreef op 26-08-2023 om 22:35:

[..]

Wat een verschrikkelijk verhaal, wat zal die man geschrokken zijn. Sterkte Auwereel, kan me voorstellen dat dit indruk maakt als je een paar uur eerder naar zijn muziek hebt geluisterd.

Ben er zelf gelukkig niet bij betrokken, ik citeer slechts het nieuwsbericht. Maar het zal voor de arme man wel verschrikkelijk zijn geweest! Zit je rustig te oefenen wordt je gegijzeld en mishandeld!

Auwereel schreef op 26-08-2023 om 22:43:

[..]

Ben er zelf gelukkig niet bij betrokken, ik citeer slechts het nieuwsbericht. Maar het zal voor de arme man wel verschrikkelijk zijn geweest! Zit je rustig te oefenen wordt je gegijzeld en mishandeld!

Ach ik dacht dat het jou tekst was, blij te lezen dat het niet zo is.

Goed dat hij kans heeft gezien om op het toilet de politie te bellen. 

‘Een vreemde actie van het COA, die niet valt uit te leggen’

In Malden worden vandaag de eerste vluchtelingen verwacht, in een tijdelijke opvang voor 800 asielzoekers. De bouw liep o.a. vertraging op vanwege de bezwaren het bouwen midden in een natuurgebied. De bedoeling was om 1 mei open te gaan, de eerste bewoners worden vandaag verwacht.
In het bouwbesluit ligt vast dat de opvang op 1 december dichtgaat. Wat een kapitaalvernietiging voor 3 maanden 


?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp


‘Een vreemde actie van het COA, die niet valt uit te leggen’ | Opinie | gelderlander.nl

Noodopvang Malden bijna klaar voor 800 asielzoekers (gelderlander.nl)

Schandalig dat boeren weg moeten want natura2000 en dan dit soort vervuiling wel toegestaan wordt. Die hele COA moet snel financieel vleugellam gemaakt worden voor ons land een groot azc wordt. 

Het COA wil dit dorp best langer open houden. Dat zou ook logisch zijn, dit is veel beter dan asielzoekers maandenlang achter elkaar huisvesten in grote hallen zonder enige privacy. Het is de gemeente die niet wil. Door telkens van de hele tijdelijke opvang is de opvang veel duurder dan nodig is. Dat is inderdaad heel onlogisch, dat ligt alleen niet aan het COA maar aan de politiek.

Daglichtlamp schreef op 27-08-2023 om 09:37:

Het COA wil dit dorp best langer open houden. Dat zou ook logisch zijn, dit is veel beter dan asielzoekers maandenlang achter elkaar huisvesten in grote hallen zonder enige privacy. Het is de gemeente die niet wil. Door telkens van de hele tijdelijke opvang is de opvang veel duurder dan nodig is. Dat is inderdaad heel onlogisch, dat ligt alleen niet aan het COA maar aan de politiek.

Ik denk dat deze Gemeente al veel opvang heeft gerealiseerd en nog steeds doet, waardoor ik wel begrijp dat het per 1 december weg moet. 
Naast dit dorp heeft men de grootste crisisnoodopvang van NL.
Bovendien begrijp ik echt niet dat er toestemming is gegeven om dit midden in een natuurgebied te bouwen. 
Nijmegen opent een van de grootste crisisnoodopvangcentra - Nieuws.nl

https://nos.nl/l/2488227
Frankrijk geeft miljoenen uit om overschot aan wijn te vernietigen

Ik ben bijna geheelonthouder en toch vind ik dit jammer.
Gelukkig wordt de alcohol die vrijkomt nog wel nuttig gebruikt.

Auwereel schreef op 27-08-2023 om 17:25:

https://nos.nl/l/2488227
Frankrijk geeft miljoenen uit om overschot aan wijn te vernietigen

Ik ben bijna geheelonthouder en toch vind ik dit jammer.
Gelukkig wordt de alcohol die vrijkomt nog wel nuttig gebruikt.

Echt absurd! Ze zouden ook de wijn goedkoper kunnen verkopen, het ligt tenslotte voornamelijk aan de steeds hoger wordende kosten voor levensonderhoud dat mensen zich minder luxe als wijn kunnen permitteren.

redbulletje schreef op 27-08-2023 om 17:29:

[..]

Echt absurd! Ze zouden ook de wijn goedkoper kunnen verkopen, het ligt tenslotte voornamelijk aan de steeds hoger wordende kosten voor levensonderhoud dat mensen zich minder luxe als wijn kunnen permitteren.

Wijnboeren gaan echt niet voor dumpprijzen hun wijnvoorraden op de markt gooien, daarmee hun huidige productie beconcurreren en nog jarenlang minder winst maken. Nee, dan beter één keer je verlies nemen en hopen dat de markt zich herstelt.
 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.