Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Castrerende sport, dat schaken.


Ik hoop dat Machteld van Foreest een mooie carrière tegemoet gaat. Die was op haar 15de al Nederlands kampioen vrouwenschaken.

Een 60 jarige man bleek al 5 dagen dood in een woning te liggen. Om de toegangsdeur te kunnen bereiken was er een graafmachine nodig. Het erf lag vol met spullen waaronder oud ijzer. In de woning waren 3 honden, een kat, 3 konijnen, een varken, kippen en een schaap. Ik vind het triest dat iemand zo heeft geleefd en er blijkbaar niemand heeft ingegrepen.(of niet heeft toegelaten)
Graafmachine nodig om overleden man uit woning te halen: huisdieren al dagen zonder eten | Oude IJsselstreek | gelderlander.nl

Yumi, ik heb zo'n broer. Wij zijn al heel lang bezig met hulp voor hem. Maar hij weigert alles en scheldt iedereen het erf af. Heeft geen hulp nodig  vindt hij.
En als ze niet willen, kan je geen  hulp geven. Geloof me, achter zulke verhalen zitten wereld van ellende.  Mijn broer woont nog bij mijn moeder in huis , en als mijn moeder overlijdt, kom ik er ook niet meer. Iemand die agressief  is, je bedreigt en niks wil, is geen gezelschap  waar ik mijn spaarzame  tijd aan verspillen  ga.
Dus zo zou hij ook best kunnen  eindigen.

In het kader van opmerkelijk maar waar nieuws:
Dochter  kwam gisterenavond  thuis van haar werk. Ze werkt in een ziekenhuis  en is verpleegkundige.  En had gisteravond  de bedden coördinatie. 
In 2, 5 uur kwamen er 7 !!! mensen binnen die opgenomen  werden voor corona.        
Waarvan  2 zelfs naar de mediumcare. ( intensive care blijft daar max 24 uur, dat wordt doorgestuurd  naar een ander ziekenhuis  )
Ouderen, maar ook relatief  jongere mensen. Ze wist niet wat haar overkwam, ze zei , als dit zo doorzet, kon het wel weer eens een  najaar met maatregelen  worden...

Nou ik hou mij meer vast aan dit soort berichten voor ik in paniek schiet over het komende najaar.                         https://www.nu.nl/binnenland/6277074/voor-het-eerst-sinds-start-van-pandemie-ligt-er-geen-coronapatient-meer-op-de-ic.html

lientje69 schreef op 19-08-2023 om 10:01:

Yumi, ik heb zo'n broer. Wij zijn al heel lang bezig met hulp voor hem. Maar hij weigert alles en scheldt iedereen het erf af. Heeft geen hulp nodig vindt hij.
En als ze niet willen, kan je geen hulp geven. Geloof me, achter zulke verhalen zitten wereld van ellende. Mijn broer woont nog bij mijn moeder in huis , en als mijn moeder overlijdt, kom ik er ook niet meer. Iemand die agressief is, je bedreigt en niks wil, is geen gezelschap waar ik mijn spaarzame tijd aan verspillen ga.
Dus zo zou hij ook best kunnen eindigen.

Je hebt gelijk Lientje ik zat daar aan te denken, en kwam terug om mijn bericht aan te passen. 

Wat triest voor jullie als familie dat je broer geen hulp wil. Ik vind het ook geen taak voor de familie, maar zou de huisarts vragen welke instantie kan helpen. Sterkte

Yumi schreef op 19-08-2023 om 10:10:

[..]

Je hebt gelijk Lientje ik zat daar aan te denken, en kwam terug om mijn bericht aan te passen.

Wat triest voor jullie als familie dat je broer geen hulp wil. Ik vind het ook geen taak voor de familie, maar zou de huisarts vragen welke instantie kan helpen. Sterkte

Wij hebben meerdere instanties benaderd, er is zelfs ggz betrokken geweest. Maar bij weigeren  medewerking  , kunnen de instanties niks. En gaan ze door naar  mensen die wél hulp willen . 

Wij zijn nu meer bezig met moeder uit de situatie  halen, al schiet dat ook niet erg op. Daarna staat hij op straat. Maar goed, zijn leven, zijn keuze. Hij is bijna  50, en wil en doet niks.  Behalve  schelden, schreeuwen en bedreigen. Ik  heb mijn handen er van af getrokken inmiddels. 

majorette2005 schreef op 19-08-2023 om 10:10:

Nou ik hou mij meer vast aan dit soort berichten voor ik in paniek schiet over het komende najaar. https://www.nu.nl/binnenland/6277074/voor-het-eerst-sinds-start-van-pandemie-ligt-er-geen-coronapatient-meer-op-de-ic.html

Ik hoop het maar. Dochter had in elk geval een drukke avonddienst,  met veel chaos. 7 mensen in 2,5 uur met corona in het ziekenhuis in deze tijd van het jaar, en met deze mildere variant  is in elk geval  behoorlijk  opmerkelijk.

Lollypopje schreef op 18-08-2023 om 08:04:

https://www.nu.nl/sport-overig/6276935/transgender-vrouwen-voorlopig-geweerd-bij-schaakwedstrijden-voor-vrouwen.html

Hier viel mijn mond wel even van open

Dat er bij fysieke sporten discussie is, dat snap ik, maar schaken?

Sowieso waarom is er bij schaken überhaupt onderscheid tussen mannen en vrouwen? Zijn de mannen bang anders niet te kunnen winnen?

Daar keek ik ook wel van op. Voor fysieke sporten vind ik het een heel ander verhaal want ik wil niet dat biologische vrouwen het onderspit delven omdat we nu eenmaal fysiek minder snel en sterk zijn. 

Maar bij schaken zie ik geen enkel automatisch voordeel voor welk geslacht dan ook. Fysieke kracht en snelheid spelen geen rol, dan kan het net zo goed gemengd zijn. 

lientje69 schreef op 19-08-2023 om 10:06:

In het kader van opmerkelijk maar waar nieuws:
Dochter kwam gisterenavond thuis van haar werk. Ze werkt in een ziekenhuis en is verpleegkundige. En had gisteravond de bedden coördinatie.
In 2, 5 uur kwamen er 7 !!! mensen binnen die opgenomen werden voor corona.
Waarvan 2 zelfs naar de mediumcare. ( intensive care blijft daar max 24 uur, dat wordt doorgestuurd naar een ander ziekenhuis )
Ouderen, maar ook relatief jongere mensen. Ze wist niet wat haar overkwam, ze zei , als dit zo doorzet, kon het wel weer eens een najaar met maatregelen worden...

Dat is zeker opmerkelijk nieuws, ik las al dat het WHO van veel landen geen corona gegevens meer binnen krijgt waardoor ze niet over de juiste cijfers beschikken... ben bang dat we daardoor weer toestanden krijgen zoals je dochter gisteren tegenkwam.
Nieuwe coronavariant rukt op in VS: nieuwe vaccins bieden bescherming | Buitenland | Telegraaf.nl

Er was toch ook alweer een nieuwe variant aangetroffen in het rioolwater dacht ik?

Herfstappeltaart schreef op 19-08-2023 om 13:16:

Er was toch ook alweer een nieuwe variant aangetroffen in het rioolwater dacht ik?

Klopt idd, maar volgens de wetenschappers geen reden tot zorg. Zou ook niet tot meer opnames  in het ziekenhuis  leiden. Des te opmerkelijker dat bij dochters ziekenhuis  de helft van alle opnames  gisteravond corona gevallen  waren. En dan dus echt vanwege de corona klachten hè, niet binnenkomen  met een gebroken  been en dat er bij toeval corona geconstateerd  wordt.

lientje69 schreef op 19-08-2023 om 13:29:

[..]

Klopt idd, maar volgens de wetenschappers geen reden tot zorg. Zou ook niet tot meer opnames in het ziekenhuis leiden. Des te opmerkelijker dat bij dochters ziekenhuis de helft van alle opnames gisteravond corona gevallen waren. En dan dus echt vanwege de corona klachten hè, niet binnenkomen met een gebroken been en dat er bij toeval corona geconstateerd wordt.

Best verontrustend...

lientje69 schreef op 19-08-2023 om 13:29:

[..]

Klopt idd, maar volgens de wetenschappers geen reden tot zorg. Zou ook niet tot meer opnames in het ziekenhuis leiden. Des te opmerkelijker dat bij dochters ziekenhuis de helft van alle opnames gisteravond corona gevallen waren. En dan dus echt vanwege de corona klachten hè, niet binnenkomen met een gebroken been en dat er bij toeval corona geconstateerd wordt.

En waren die gevallen wel of niet gevaccineerd? 

Corona gehad, vier prikken gehad (geloof ik). 

Kom maar op met de volgende spuit, ik stroop mijn mouw wel weer op. 

Ik vang inmiddels 6G op mijn 4G toestel en heb elke avond een live verbinding met Lady Diana en Elvis.


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.