Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws



Amerikaanse sociale media zijn in de ban van een beladen vechtpartij tussen een groep witte bootbezitters en een zwarte schipper in Riverfront Park in Montgomery, gelegen in de zuidelijke staat Alabama.

Er zijn inmiddels meerdere arrestaties gevolgd op de knokpartij waarbij de zwarte schipper gewond raakte. De burgemeester van Montgomery eiste dat de bootbezitters die volgens hem ‘een man aanvielen die zijn werk deed’ flink gestraft zouden worden. Burgemeester Steven L. Reed van Montgomery prees het ingrijpen van de politie en beloofde dat ‘gerechtigheid zal geschieden’.

Op een persconferentie werd uitleg gegeven bij de beelden van de video. Daarop is te zien hoe een zwarte mede-schipper van een rivierboot wordt aangevallen door een groep witte mensen, terwijl andere zwarte mensen te hulp schoten. Dinsdag werden drie arrestatiebevelen uitgevaardigd tegen drie witte mannen wegens mishandeling. De verdachten waren opvarenden van een particuliere boot die de rivierboot van de stad bijna een uur lang verhinderde aan te meren, aldus de politie. Een vierde, zwarte, man wordt gezocht voor ondervraging. Hij is degene die een vrouw slaat met een opklapbare stoel.

op zowel tiktok als instagram vliegen de memes je om de oren 

montgomery-melee-memes1.jpg

nlies schreef op 09-08-2023 om 20:48:

[..]

Schijnt dus niet waar te zijn, Er was niets wat er, na onderzoek, op wees

Nou ja, in zoverre, de martelingen en botbreuken zijn niet gevonden maar de vrouw was wel kaalgeschoren, naakt en ondervoed. Het lijkt me een triest verhaal.

Herfstappeltaart schreef op 10-08-2023 om 07:47:

[..]

Nou ja, in zoverre, de martelingen en botbreuken zijn niet gevonden maar de vrouw was wel kaalgeschoren, naakt en ondervoed. Het lijkt me een triest verhaal.

Hoe dan ook is het inderdaad een triest verhaal. 

Een paar weken geleden leek er ergens in de VS sprake te zijn van een ontvoering van een vrouw. Ze belde 911 met de melding dat ze een peuter langs de snelweg zag lopen. Kort hierna verdween ze om 2 dagen later weer te verschijnen. Ze claimde ontvoerd te zijn door een vrachtwagenchauffeur. Het bleek allemaal een leugen te zijn. 

Het is zo triest, want door valse beschuldigingen worden echte zaken mogelijk minder serieus genomen. 

https://www.nbcnews.com/news/us-news/no-kidnapping-carlee-russell-alabama-hoax-rcna96058

Dagje Apenheul, en dan met een mes dreigen in het bijzijn van je eigen en andere kinderen.... wat mij betreft ben je dan echt gestoord. Zoiets doe je gewoon niet 
Man (28) opgepakt na bedreiging met 'flink mes' in Apenheul | RTL Nieuws

Malibu2 schreef op 10-08-2023 om 13:18:

[..]

Hoe dan ook is het inderdaad een triest verhaal.

Een paar weken geleden leek er ergens in de VS sprake te zijn van een ontvoering van een vrouw. Ze belde 911 met de melding dat ze een peuter langs de snelweg zag lopen. Kort hierna verdween ze om 2 dagen later weer te verschijnen. Ze claimde ontvoerd te zijn door een vrachtwagenchauffeur. Het bleek allemaal een leugen te zijn.

Het is zo triest, want door valse beschuldigingen worden echte zaken mogelijk minder serieus genomen.

https://www.nbcnews.com/news/us-news/no-kidnapping-carlee-russell-alabama-hoax-rcna96058

heb dat gezien idd heel black-twitter/Youtube sprak erover en riep op om zoveel mogelijk het nieuws te verspreiden. vooral vanwege het feit dat wanneer afro-amerikaanse vrouwen worden vermist er bijna geen aandacht aan wordt besteed.

toen het uitkwam dat Carlee gelogen had, keerde heel black-social media zich tegen haar en terecht.

Een wandelgroep van 4 volwassenen en 3 kinderen hadden de Schesaplana beklommen. Na 'n nacht in een hut, durfden ze de afdaling niet aan, waardoor huteigenaar de reddingsbrigade belde.
De politie heeft ze met een helikopter van de berg gehaald, en vindt de voorbereiding van de groep onvoldoende waardoor deze wil dat ze zelf voor de kosten opdraaien.
Dat lijkt mij een goed plan en wat mij betreft gaat dit ook in Nederland gebeuren, als men schade aanbrengt die voorkomen kon worden. 
Politie wil dat Belgen zelf rekening betalen voor reddingsoperatie Oostenrijk (nos.nl)

Ik denk dat de reisverzekering de reddingskosten voorschiet en ze vervolgens probeert te verhalen op deze mensen. Maar misschien is dat in België anders.

Mensen bereiden zich vaak slecht voor. 

Zelfs met een blokje om de camping in de Pyreneeën (de bejaarde campingeigenaar liet de hond uit en de gasten mochten erachteraan) gaan sommige mensen flippen en durven ze geen halve meter meer voor- of achteruit. 

Kan de rest van de groep proberen die persoon een paar stapjes te laten zetten...

Yumi schreef op 13-08-2023 om 18:14:

Een wandelgroep van 4 volwassenen en 3 kinderen hadden de Schesaplana beklommen. Na 'n nacht in een hut, durfden ze de afdaling niet aan, waardoor huteigenaar de reddingsbrigade belde.
De politie heeft ze met een helikopter van de berg gehaald, en vindt de voorbereiding van de groep onvoldoende waardoor deze wil dat ze zelf voor de kosten opdraaien.
Dat lijkt mij een goed plan en wat mij betreft gaat dit ook in Nederland gebeuren, als men schade aanbrengt die voorkomen kon worden.
Politie wil dat Belgen zelf rekening betalen voor reddingsoperatie Oostenrijk (nos.nl)

Ja, deze wilde ik ook plaatsen

Ik zou het echt belachelijk vinden als de politie/samenleving zou opdraaien voor die kosten. Ik vind het al gek genoeg dat de reddingsbrigade überhaupt in actie kwam, maar misschien hadden ze niks te doen. En ik kan me nauwelijks voorstellen dat een reisverzekering dit zou vergoeden. Ze waren immers niet ziek of gewond, hun apparatuur was niet kapot - er was geen enkele reden waarom ze niet gewoon naar beneden zouden kunnen lopen. Behalve angst, maar daarvoor (daartegen?) ben je volgens mij niet verzekerd.

Athan schreef op 14-08-2023 om 04:15:

[..]

Ja, deze wilde ik ook plaatsen

Ik zou het echt belachelijk vinden als de politie/samenleving zou opdraaien voor die kosten. Ik vind het al gek genoeg dat de reddingsbrigade überhaupt in actie kwam, maar misschien hadden ze niks te doen. En ik kan me nauwelijks voorstellen dat een reisverzekering dit zou vergoeden. Ze waren immers niet ziek of gewond, hun apparatuur was niet kapot - er was geen enkele reden waarom ze niet gewoon naar beneden zouden kunnen lopen. Behalve angst, maar daarvoor (daartegen?) ben je volgens mij niet verzekerd.

Ik denk dat uit de context van het verhaal wel blijkt waarom ze werden opgehaald. Ze waren slecht voorbereid op de steile afdaling over de sneeuwvelden. Oftewel: het was vanwege dat gebrek aan voorbereiding risicovol. Er waren ook drie kinderen bij. Als ze hadden gezegd: ‘Zoek het uit!’ en er waren doden gevallen bij die afdaling, was iedereen verontwaardigd geweest. Maar ik begrijp wel dat ze een signaal willen afgeven dat het niet vanzelfsprekend is om toeristen van de berg te halen die geen benul hebben wat ze aan het doen zijn. Het is natuurlijk vooral een communicatie-campagne, een waarschuwing aan iedereen die aan zoiets wil beginnen: bezint eer ge begint.

ja las pas artikel in de krant, dat er te veel mensen komen die na 1 of 2 filmpjes op you tube kijken, denken dat ze voorbereid genoeg zijn. Hetzelfde geldt voor surfers die het wel eens leuk lijkt om bij 19ndkracht 8 of meer, te gaan surfen, en waarvoor mensen dan ook risico moeten lopen om ze terug te halen

Ik heb het artikel ook gelezen en ik kreeg niet de indruk dat ze gevaar liepen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een surfer die bij te hoge windkracht het water op gaat. Ze durfden gewoon niet meer, maar het was niet speciaal gevaarlijk of zo.
En misschien is het wat Mija zegt: Bezint eer ge begint. Maar de boodschap van de campagne is dan: want het kan je duizenden euro's kosten! Want ik wil ook graag eens in een helikopter vliegen, maar dit lijkt me toch niet de bedoeling.

Ik lees dit:
https://www.nu.nl/302115/video/duitser-breekt-snelheidsrecord-op-speelgoedauto-met-elektrische-motor.html

Die vind ik best grappig. Dan is het bijna verleidelijk om die auto mee de snelweg op te nemen. 

https://www.nu.nl/sport-overig/6276935/transgender-vrouwen-voorlopig-geweerd-bij-schaakwedstrijden-voor-vrouwen.html

Hier viel mijn mond wel even van open

Dat er bij fysieke sporten discussie is, dat snap ik, maar schaken?

Sowieso waarom is er bij schaken überhaupt onderscheid tussen mannen en vrouwen? Zijn de mannen bang anders niet te kunnen winnen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.