Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws



Haast onherkenbare Ferrari verkocht voor duizelingwekkend bedrag | RTL Nieuws
 
Bijna 2 miljoen ... voor iets wat je niet eens (meteen) kunt gebruiken

redbulletje schreef op 19-08-2023 om 15:23:

[..]

En waren die gevallen wel of niet gevaccineerd?

Daar heb ik geen idee van. Weet ook niet of dochter dat weet, zij heeft ze alleen moeten verdelen over de afdelingen  en niet de officiële  opnames  gedaan. Zal het eens vragen aan haar.

Zou dat überhaupt  gevraagd worden  bij opname? In het kader van de privacy?

Poezenmeisje schreef op 19-08-2023 om 15:25:

Corona gehad, vier prikken gehad (geloof ik).

Kom maar op met de volgende spuit, ik stroop mijn mouw wel weer op.

Ik vang inmiddels 6G op mijn 4G toestel en heb elke avond een live verbinding met Lady Diana en Elvis.


Hier net zo

Alle vaccinaties  gehad en 2 maal corona. Werk in de zorg en ben zelf risico patiënt. Denk ook echt dat ik in het ziekenhuis  beland zou zijn als ik me niet had laten vaccineren.  Denk dat ik, zeker bij mijn eerste besmetting ( en had toen al 3 prikken  gehad ) nog nooit zó beroerd geweest ben. Kan het me niet heugen in elk geval.

Ik vroeg mijn zoon (20 jaar) gisteren wat hij zich herinnerde van corona.

"Twee klotenjaren op school en niet meer naar scouting mogen na mijn verjaardag". 

Mondkapjes, prima. Afstand en geen handjes geven/knuffels, helemaal fijn. 
Weekje corona gehad, weet ik eigenlijk niets meer van. We waren toen toch alledrie besmet? Alleen het testen, dat vond hij verschrikkelijk vervelend.

Ik had vier mondkapjes met een gruwelijke clownsgrijns voor hem gekocht. Expres allevier hetzelfde zodat leraren redelijk wisten wie onder dát mondkapje zat.

lientje69 schreef op 20-08-2023 om 12:40:

[..]

Daar heb ik geen idee van. Weet ook niet of dochter dat weet, zij heeft ze alleen moeten verdelen over de afdelingen en niet de officiële opnames gedaan. Zal het eens vragen aan haar.

Zou dat überhaupt gevraagd worden bij opname? In het kader van de privacy?

Ik zou het echt gek vinden als dat niet geregistreerd wordt. Als het om ongevaccineerden gaat zit je als gevaccineerde goed. Als juist gevaccineerden opgenomen moeten worden zou er wel iets uitgezocht moeten worden. 

redbulletje schreef op 20-08-2023 om 14:33:

[..]

Ik zou het echt gek vinden als dat niet geregistreerd wordt. Als het om ongevaccineerden gaat zit je als gevaccineerde goed. Als juist gevaccineerden opgenomen moeten worden zou er wel iets uitgezocht moeten worden.

Hoezo zit je dan goed? Je kunt het als gevaccineerde ook gewoon krijgen.

En stel dat het geregistreerd wordt dan is dat prive en mag dochter dat niet eens aan haar moeder mee delen. 

PinkFlower schreef op 20-08-2023 om 14:43:

[..]

Hoezo zit je dan goed? Je kunt het als gevaccineerde ook gewoon krijgen.

En stel dat het geregistreerd wordt dan is dat prive en mag dochter dat niet eens aan haar moeder mee delen.

Natuurlijk kan je het krijgen maar een vaccinatie zorgt ervoor dat je lichaam voorbereid is en je minder ziek wordt. Ontsnapt het virus ondanks de vaccinatie aan het immuunsysteem moet dat uitgezocht worden, tijd voor een bijstelling van de vaccinatie. Dus iets om te registreren, lukt me.

Maar ook niet iets om privé door te geven.

lientje69 schreef op 19-08-2023 om 13:29:

[..]

Klopt idd, maar volgens de wetenschappers geen reden tot zorg. Zou ook niet tot meer opnames in het ziekenhuis leiden. Des te opmerkelijker dat bij dochters ziekenhuis de helft van alle opnames gisteravond corona gevallen waren. En dan dus echt vanwege de corona klachten hè, niet binnenkomen met een gebroken been en dat er bij toeval corona geconstateerd wordt.


Het viel mij afgelopen week op dat er veel mensen een ontzettend lelijke hoest hadden.

lientje69 schreef op 20-08-2023 om 12:40:

[..]

Daar heb ik geen idee van. Weet ook niet of dochter dat weet, zij heeft ze alleen moeten verdelen over de afdelingen en niet de officiële opnames gedaan. Zal het eens vragen aan haar.

Zou dat überhaupt gevraagd worden bij opname? In het kader van de privacy?


So, dat word heus wel gevraagd bij opname, maar als je dochter daar werkt, zal ze het antwoord niet tegen jou mogen zeggen neem ik aan, want dat is wel privacy.

redbulletje schreef op 20-08-2023 om 14:33:

[..]

Ik zou het echt gek vinden als dat niet geregistreerd wordt. Als het om ongevaccineerden gaat zit je als gevaccineerde goed. Als juist gevaccineerden opgenomen moeten worden zou er wel iets uitgezocht moeten worden.

 

Ik ken heel veel gevaccineerden die flink ziek zijn geweest door corona. 

Vanochtend las ik in de krant dat iemand die geen corona heeft gehad wel zeldzame bijwerkingen heeft gekregen door vaccinatie. Maar dat mag ik vast niet vermelden.

 Er zijn nog genoeg coronadraadjes en zo niet dan kan er altijd een nieuwe gestart worden. Dan kunnen we hier weer terug on topic gaan.

redbulletje schreef op 20-08-2023 om 14:33:

[..]

Ik zou het echt gek vinden als dat niet geregistreerd wordt. Als het om ongevaccineerden gaat zit je als gevaccineerde goed. Als juist gevaccineerden opgenomen moeten worden zou er wel iets uitgezocht moeten worden.

Dochter weet het niet. Die moest alleen de bedden  regelen.  Náást haar gewone werk op de afdeling.  Ga er van uit dat ze het wel geregistreerd  hebben op de  spoed. Dat hoop ik dan maar tenminste.  Inderdaad  handig voor het overzicht. 

Auwereel schreef op 20-08-2023 om 15:28:

[..]

Natuurlijk kan je het krijgen maar een vaccinatie zorgt ervoor dat je lichaam voorbereid is en je minder ziek wordt. Ontsnapt het virus ondanks de vaccinatie aan het immuunsysteem moet dat uitgezocht worden, tijd voor een bijstelling van de vaccinatie. Dus iets om te registreren, lukt me.

Maar ook niet iets om privé door te geven.

Ik begreep uit een artikel dat de vaccins al bijgesteld zijn ivm nieuwe variant.

Horeca in Saint Tropez, heeft data base met de uitgaven en fooi van klanten. 
Was de fooi te laag, of het gerecht te goedkoop, geen tafel vrij. Kom je als nieuwe klant, minimumbesteding, €1500 per persoon of €5000 per tafeltje. 
Vorige keer te gierig geweest? Dan hebben restaurants in Saint-Tropez opeens geen tafeltje meer vrij | RTL Nieuws

Dat zal ze leren, die kniepstuvers.


1500 euro geef ik zelfs in een jaar niet uit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.