Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Elaine68 schreef op 07-01-2023 om 20:47:

[..]

Nou ja, ik weet niet of een 6jarige het begrip "dood" al echt kan begrijpen en helemaal overzien. Hier zijn ouders nogal tekort geschoten lijkt me. Zo'n kind doet maar wat.

dat denk ik ook.: Ik was de boef en jij de politie en nu schiet ik jou dood. Poef jij bent dood. Zullen we nu een snoepje vragen aan mama?

Weer een steekpartij, waarbij jongeren betrokken zijn, wanneer gaan ouders en politie met hun kinderen in gesprek, volgt er een flinke boete en nemen ze wapens in beslag?

Kind neergestoken dichtbij school in Amsterdam
In de buurt van een middelbare school in Amsterdam is maandag een kind gewond geraakt bij een steekpartij. Een ander kind is aangehouden, meldt de politie. Het is niet duidelijk of het om leerlingen van de vmbo-school gaat. De politie maakte niet bekend hoe oud het slachtoffer en de de verdachte zijn.

Het steekincident was in de Foekje Dillemastraat op Zeeburgereiland in Amsterdam-Oost, bij het Cburg College. Meerdere politieauto's en ambulance kwamen ter plaatse. Het slachtoffer is goed aanspreekbaar overgebracht naar het ziekenhuis. De politie doet nog onderzoek naar de toedracht van de steekpartij.
Kind neergestoken dichtbij school in Amsterdam | Noordhollands Dagblad

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-01-2023 om 13:14

Mooi.

We said our final goodbye to our remarkable Mum, Margo, today @ 94. She loved her dog. Mother of 12. Champion swimmer, holder of many titles/records, top golfer, 1st female president of a golf club in Ireland. Active until recently having swam Xmas day 3 yrs ago. Legend.

FlfeA3WWQAA6-ON?format=jpg&name=900x900

https://www.ad.nl/buitenland/trouwe-hond-brengt-hartverscheurend-eerbetoon-aan-overleden-baasje~a4179bb6/

Aacchh 

Zoon van 9 vergeten bij tankstation in Duitsland. Via Nederlanders die daar ook waren, kon hij de Duitse politie uitleggen, dat zijn moeder weg was toen hij terugkwam van het toilet. De politie kon de jongen na 2 uur zoeken met zijn moeder herenigen.

Dit soort berichten lees ik weleens vaker. Ik blijf het vreemd vinden, hoe kan het dat je niet merkt dat het ineens wel erg stil is in de auto? 
Nederlandse moeder laat zoon (9) per ongeluk achter bij Duits pompstation | RTL Nieuws

Yumi schreef op 10-01-2023 om 19:49:

Zoon van 9 vergeten bij tankstation in Duitsland. Via Nederlanders die daar ook waren, kon hij de Duitse politie uitleggen, dat zijn moeder weg was toen hij terugkwam van het toilet. De politie kon de jongen na 2 uur zoeken met zijn moeder herenigen.

Dit soort berichten lees ik weleens vaker. Ik blijf het vreemd vinden, hoe kan het dat je niet merkt dat het ineens wel erg stil is in de auto?
Nederlandse moeder laat zoon (9) per ongeluk achter bij Duits pompstation | RTL Nieuws

Oh dat zou mij ook kunnen overkomen.

Regendrup.

Regendrup.

10-01-2023 om 22:25 Topicstarter

Yumi schreef op 10-01-2023 om 19:49:

Zoon van 9 vergeten bij tankstation in Duitsland. Via Nederlanders die daar ook waren, kon hij de Duitse politie uitleggen, dat zijn moeder weg was toen hij terugkwam van het toilet. De politie kon de jongen na 2 uur zoeken met zijn moeder herenigen.

Dit soort berichten lees ik weleens vaker. Ik blijf het vreemd vinden, hoe kan het dat je niet merkt dat het ineens wel erg stil is in de auto?
Nederlandse moeder laat zoon (9) per ongeluk achter bij Duits pompstation | RTL Nieuws

Kan ik me ook lastig voorstellen! 

Treurniet schreef op 10-01-2023 om 22:08:

[..]

Oh dat zou mij ook kunnen overkomen.

Hoe dan? 

Ik kan me dat dus echt niet voorstellen. Ik zou ook echt aan twijfelen aan mijn goede ouderschap als me dat zou overkomen. Een kind vergeet je gewoon niet. Zeker niet op zulke plekken. 

Yumi schreef op 10-01-2023 om 19:49:

Zoon van 9 vergeten bij tankstation in Duitsland. Via Nederlanders die daar ook waren, kon hij de Duitse politie uitleggen, dat zijn moeder weg was toen hij terugkwam van het toilet. De politie kon de jongen na 2 uur zoeken met zijn moeder herenigen.

Dit soort berichten lees ik weleens vaker. Ik blijf het vreemd vinden, hoe kan het dat je niet merkt dat het ineens wel erg stil is in de auto?

Ja, ik kan me dat ook niet zo goed voorstellen. Maar die van mij zijn iets jonger en ik laat ze ook nog niet alleen naar de wc gaan op zo'n plek.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/190328766/megajackpot-valt-een-winnaar-wint-1-35-miljard

Wat een geld zeg!
En je hebt 20000 keer meer kans om door de bliksem getroffen teworden dan om dit te winnen.

En dan óók nog eens op vrijdag de dertiende!

NippyDunlin42

NippyDunlin42

14-01-2023 om 19:51

lientje69 schreef op 14-01-2023 om 15:39:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/190328766/megajackpot-valt-een-winnaar-wint-1-35-miljard

Wat een geld zeg!
En je hebt 20000 keer meer kans om door de bliksem getroffen teworden dan om dit te winnen.

En dan óók nog eens op vrijdag de dertiende!

Oei. Dan zou ik toch achter mijn oor krabben..

Friezinnetje schreef op 15-01-2023 om 20:14:

[..]

ja vreselijk. Sta ik toch even bij stil, met mijn eigen werk.

Ja dat geloof ik meteen! Ik vraag me dan af wat er zo aan vooraf is gegaan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.