Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nu doorzetten met afschaffen vuurwerk?

Peiling

Vuurwerk definitief verbieden?
256 stemmen
75%
25%

Geronimo3 schreef op 31-12-2021 om 18:39:

We beginnen een land te worden waar alles verboden wordt. Open Haard, roken, de barbecue en nu ook nog het vuurwerk. We zitten in een land waar we alles maar willen verbieden omdat iedereen wel ergens last van heeft. Ondertussen laten deze zelfde "zeikerds" verder niets staan wat op wereldwijde schaal pas echt tot zo'n overlast leidt dat we er allemaal aangaan.

Misschien eens lezen wat de gevolgen zijn van je shopgedrag, al je gadgets die zeldzame grondstoffen bevatten, de productie van je je nieuwe keuken of auto.

Je vergiftigd jezelf en je gezin het hele jaar door te ademen, te eten en te drinken en te wonen in een giftig huis. Iedereen weet toch hoeveel mensen gemarteld, uitgehongerd en vermoord worden door ons gedrag en dat er over 10 jaar een olifant zeldzaam is?

En dan hier zeuren over bange honden, jankende kinderen en een astma aanval en dan vuurwerk willen verbieden omdat je daar persoonlijk wat last van ondervindt. De hele discussie staat weer bol van de hypocrisie en tunnelvisie.

Ik heb trouwens huisdieren. De honden zijn niet bang maar zowel voor de katten, de kippen en geiten bekleed ik hun hokken met isolatieplaten en de katten slapen vanavond ook in zo'n hok. Als de honden bang waren geweest dan had ik ook voor hun een geluiddempende hok gemaakt. Volgende week haal ik het weer weg en dan gaat het leven weer verder. Geen irritatie hier en ook niet voor een verbod, intolerantie zou eigenlijk verboden moeten worden, en zo snel mogelijk.

Je mist iets geloof ik. De vele ongelukken,  los van corona qua drukte. Ga anders eens kijken in het ziekenhuis. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

31-12-2021 om 18:54

irmama schreef op 31-12-2021 om 18:52:

[..]

Je mist iets geloof ik. De vele ongelukken, los van corona qua drukte. Ga anders eens kijken in het ziekenhuis.

Tsk, ik vind je wel intolerant als je daarover gaat zeuren hoor.... 

[...] Geen irritatie hier en ook niet voor een verbod, intolerantie zou eigenlijk verboden moeten worden, en zo snel mogelijk.

Bij mij ook geen irritatie over vuurwerk an sich. Ik vind die knallen en de geur juist gezellig en echt bij oudjaar horen. Het gaat erom dat er teveel mensen zijn die ongelukken veroorzaken als je ze met vuurwerk laat spelen, dát is de oorzaak van mijn intolerantie.

Zoals een ander al zei, loop eens een keer een jaarwisseling mee op de eerste hulp, dan krijg je een beetje een idee. Het is het niet waard - dan ben ik maar een zeikerd.

PinkFlower schreef op 31-12-2021 om 18:15:

[..]

Jezus wat idioot! Neem aan dat de politie daar wel tegen op treedt. Dat geeft ook een hoop schade. Hier moet je voor carbid ook een vergunning hebben. Uit ervaring weet ik dat ze controleren. Wij hebben meerdere jaren controle gehad toen we nog carbid schoten. Die krijg je niet in de woonwijk.

Dat komt dus door het verbod dit jaar. Idioten die naar het oosten rijden om carbid te halen en het zonder verstand van zaken af te gasn steken. 

Bellejolie schreef op 31-12-2021 om 19:09:

[..]

Dat komt dus door het verbod dit jaar. Idioten die naar het oosten rijden om carbid te halen en het zonder verstand van zaken af te gasn steken.

Dit komt niet door het verbod. Dit komt door het gebrek aan bruikbare hersencellen. 

Siobhan schreef op 31-12-2021 om 19:15:

[..]

Dit komt niet door het verbod. Dit komt door het gebrek aan bruikbare hersencellen.

Precies 

Jezus, hier zojuist een paar bommen. Niet normaal!
Heb sterk te neiging de politie te gaan bellen, laat ze maar eens een paar rondjes rijden hier..

We beginnen een land te worden waar alles verboden wordt. Open Haard, roken, de barbecue en nu ook nog het vuurwerk. We zitten in een land waar we alles maar willen verbieden omdat iedereen wel ergens last van heeft. Ondertussen laten deze zelfde "zeikerds" verder niets staan wat op wereldwijde schaal pas echt tot zo'n overlast leidt dat we er allemaal aangaan.

Misschien eens lezen wat de gevolgen zijn van je shopgedrag, al je gadgets die zeldzame grondstoffen bevatten, de productie van je je nieuwe keuken of auto.

Je vergiftigd jezelf en je gezin het hele jaar door te ademen, te eten en te drinken en te wonen in een giftig huis. Iedereen weet toch hoeveel mensen gemarteld, uitgehongerd en vermoord worden door ons gedrag en dat er over 10 jaar een olifant zeldzaam is?

En dan hier zeuren over bange honden, jankende kinderen en een astma aanval en dan vuurwerk willen verbieden omdat je daar persoonlijk wat last van ondervindt. De hele discussie staat weer bol van de hypocrisie en tunnelvisie.

Ik heb trouwens huisdieren. De honden zijn niet bang maar zowel voor de katten, de kippen en geiten bekleed ik hun hokken met isolatieplaten en de katten slapen vanavond ook in zo'n hok. Als de honden bang waren geweest dan had ik ook voor hun een geluiddempende hok gemaakt. Volgende week haal ik het weer weg en dan gaat het leven weer verder. Geen irritatie hier en ook niet voor een verbod, intolerantie zou eigenlijk verboden moeten worden, en zo snel mogelijk.

Verbeter de wereld begin bij jezelf. Het heeft geen zin om op verongelijkte toon te roepen dat hullie schuld hebben. Leer te leven in deze wereld en probeer je steentje bij te dragen aan verbetering.

Gr Angela

En mensen maar miepen over verboden  en weet je waarom die er zijn? Omdat mensen niet normaal kunnen doen. 
Niet om mensen te pesten.

irmama schreef op 31-12-2021 om 18:52:

[..]

Je mist iets geloof ik. De vele ongelukken, los van corona qua drukte. Ga anders eens kijken in het ziekenhuis.

Daar staat tegenover dat hele horden een dagje gaan shoppen in Antwerpen, toch allemaal weer met opa en oma Sinterklaas of Kerst hebben gevierd of gewoon weigeren om zich te laten vaccineren. Daarnaast speelt Covid-19 pas sinds 2 jaar maar is de discussie dat vuurwerk verboden moet worden al sinds een jaar of 5 ( als het al niet langer is).

Ik mis helemaal niets, we doen allemaal dagelijks nog steeds dingen waardoor we in het ziekenhuis terecht komen. Het zou net zo raar zijn om dikke mensen patat en snoep te ontzeggen want dat heb je ook niet nodig maar de kans dat ze in het ziekenhuis eindigen (vroeg of laat) is bijna 100%.

Mensen gebruiken Covid-19 nu weer om permanent iets te verbieden waar de meeste mensen veel lol aan hebben. De mensen die daar geen lol aan hebben moeten misschien eens bedenken dat ze het in ieder geval in eigen gezin kunnen verbieden en dat het ergste leed maar een paar dagen is. 

Waarom het niet aansturen op reguleren en voorkomen dat mensen naar het buitenland gaan en met illegaal , dus vaak gevaarlijk en veel zwaarder, vuurwerk terugkomen? Het lijkt me geen vooruitgang als we alles maar gaan verbieden terwijl 1 op de 10 mensen het wel wil. 1 op de 10 is heel veel in een samenleving.

Geronimo3 schreef op 31-12-2021 om 19:23:

[..]

Daar staat tegenover dat hele horden een dagje gaan shoppen in Antwerpen, toch allemaal weer met opa en oma Sinterklaas of Kerst hebben gevierd of gewoon weigeren om zich te laten vaccineren. Daarnaast speelt Covid-19 pas sinds 2 jaar maar is de discussie dat vuurwerk verboden moet worden al sinds een jaar of 5 ( als het al niet langer is).

Ik mis helemaal niets, we doen allemaal dagelijks nog steeds dingen waardoor we in het ziekenhuis terecht komen. Het zou net zo raar zijn om dikke mensen patat en snoep te ontzeggen want dat heb je ook niet nodig maar de kans dat ze in het ziekenhuis eindigen (vroeg of laat) is bijna 100%.

Mensen gebruiken Covid-19 nu weer om permanent iets te verbieden waar de meeste mensen veel lol aan hebben. De mensen die daar geen lol aan hebben moeten misschien eens bedenken dat ze het in ieder geval in eigen gezin kunnen verbieden en dat het ergste leed maar een paar dagen is.

Waarom het niet aansturen op reguleren en voorkomen dat mensen naar het buitenland gaan en met illegaal , dus vaak gevaarlijk en veel zwaarder, vuurwerk terugkomen? Het lijkt me geen vooruitgang als we alles maar gaan verbieden terwijl 1 op de 10 mensen het wel wil. 1 op de 10 is heel veel in een samenleving.

Met veel eten breng je geen andere mensen in gevaar.

Gelukkig leren we gaandeweg wat er anders moet in het leven....ik zou het oprecht mooi vinden als iedere stad een prachtige vuurwerkshow doet. Daar samen komen, borrel drinken etc.

En het gaat niet om het misgunnen van leuke zaken, maar het bewaken van de veiligheid. Vorig jaar zag ik jongens van 12 of 13 lopen...zoeken naar niet afgegaan vuurwerk. Dan houd ik mijn hart vast.

Wat hebben die dikke mensen met vuurwerk te maken? Want daar gaat dit topic over. Wat een bullshit ook met je 100% en je patat. Alsof je alleen te dik wordt van teveel eten en alsof iedereen met overgewicht heel ziek wordt. 

Ergste leed een paar dagen? Whaha misschien waar jij woont. Hier is een paar maanden per jaar raak..

Peen schreef op 31-12-2021 om 18:12:

[..]

Hier bibberend onder de bank 🥺

Het gaat al helemaal los buiten, alleen maar zware knallen.

Ongelooflijk he?! Wat een idioot harde knallen, lijken wel bommen. Echt abnormaal.

Als het nu gewoon siervuurwerk zou zijn, maar dit kan echt niet.

Angela1967 schreef op 31-12-2021 om 19:19:

[..]

Verbeter de wereld begin bij jezelf. Het heeft geen zin om op verongelijkte toon te roepen dat hullie schuld hebben. Leer te leven in deze wereld en probeer je steentje bij te dragen aan verbetering.

Gr Angela

Tegeltjes wijsheid en het slaat nergens op. Als je wil leren leven in deze wereld dan pakken we allemaal onze verantwoordelijkheid door deze wereld in leven te houden, dat is geen verongelijktheid, dat is gewoon wat je plicht is. 

Ik beschuldig trouwens niemand, ik roep wel op tot bewustwording dat wettelijke verboden een zwaar middel voor iets dat eigenlijk "alleen" om tijdelijke overlast gaat. M.a.w. misschien moeten we onze aandacht eens gaan verleggen naar onderwerpen die veel gevaarlijker zijn voor ons allemaal in plaats van tutten over zoiets kleins. 

Het is maar een mening hoor, daar is een forum toch voor? 

Gr. Geronimo3

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.