Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nu doorzetten met afschaffen vuurwerk?

Peiling

Vuurwerk definitief verbieden?
256 stemmen
75%
25%

niet_rechts schreef op 31-12-2021 om 15:50:

Of het legaal is, bepaalt een rechter. En verder wat Moxxie zegt. Ik kan wel 100 dingen bedenken die "los" niet illegaal zijn, maar er iemand mee verwonden of het risico nemen om er iemand mee te verwonden, dat is een heel, totaal, compleet, ander verhaal.

Sommige mensen zijn blijkbaar voorbij de 18, maar allerminst volwassen in gedrag en/of denken. En dat moest dit kind betalen met zijn leven. Ik krijg er tranen van in mijn ogen. Het is gewoon te erg.

Juist, geen woorden voor!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

31-12-2021 om 17:30

Wat mij betreft wordt het vuurwerkverbod definitief en wordt het uitgebreid naar carbid, magnesium en aanverwante herrie c.q. explosieven bovendien.

Tango schreef op 31-12-2021 om 16:03:

Ik begrijp sowieso totaal de lol van carbid schieten e.d. niet. Het geeft een harde knal, dat is alles. Van mij mag het worden afgeschaft hoor. Gelukkig gebeurt het hier niet in de buurt. Overigens wordt er wel gewoon geknald vandaag, misschien iets minder dan zonder vuurwerkverbod, maar ik merk niet veel verschil.

Ik begrijp er ook niets van. Achterlijk gedoe.

Het begint hier nu het donker is wat meer te worden met het geknal helaas. 

Arme vogels 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-12-2021 om 17:36

Graag nu door pakken inderdaad. En ik snap dat je met een vuurwerkverbod niet alle illegale gerotzooi voorkomt. Maar de drempel wordt wel een stuk hoger. En het wordt makkelijker voor justitie om overtreders aan te pakken.

Hier hoor ik af en toe een flinke knal. Maar overall is het - met name overdag - echt een stuk rustiger dan voor corona. Ik zie veel minder (jonge) pubers met knalspul rondlopen.

Rondstruiner schreef op 31-12-2021 om 17:34:

[..]

Ik begrijp er ook niets van. Achterlijk gedoe.

Het begint hier nu het donker is wat meer te worden met het geknal helaas.

Arme vogels

Inderdaad. Nauwelijks verschil. Klereherrie. (en al wekenlang!)

Hier ligt de kat alweer onder het keukenkastje…

ScarceKudu74

ScarceKudu74

31-12-2021 om 18:12

SuzyQFive schreef op 31-12-2021 om 18:07:

Hier ligt de kat alweer onder het keukenkastje…

Hier bibberend onder de bank 🥺

Het gaat al helemaal los buiten, alleen maar zware knallen. 

niet_rechts schreef op 31-12-2021 om 17:30:

Wat mij betreft wordt het vuurwerkverbod definitief en wordt het uitgebreid naar carbid, magnesium en aanverwante herrie c.q. explosieven bovendien.

Dit.

Ik hoorde van een collega dat er bij haar in de straat een stel idioten carbid gingen schieten.  Midden in een woonwijk! Koekoek.

Tango schreef op 31-12-2021 om 16:03:

Ik begrijp sowieso totaal de lol van carbid schieten e.d. niet. Het geeft een harde knal, dat is alles. Van mij mag het worden afgeschaft hoor. Gelukkig gebeurt het hier niet in de buurt. Overigens wordt er wel gewoon geknald vandaag, misschien iets minder dan zonder vuurwerkverbod, maar ik merk niet veel verschil.

Ik wel. Maar dat is omdat ik er mee opgegroeid ben denk ik. Jaren en jaren gedaan. Maar wel met alle voorzorgsmaatregelen. Iedereen gehoorbescherming. Op veilige afstand, met een lang ding (weet zo niet hoe het heet) aansteken. Een ander staat erbij met een bats om erop te slaan. Voor er aangestoken werd werd altijd eerst geroepen voor veiligheid. En altijd deden we het op een leeg weiland bij iemand op de boerderij. En niet met deksels maar met ballen. En wie duidelijk teveel had gedronken kreeg zonder pardon te horen dat hij/zij niet meer bij het carbid mocht staan. Hup weg jij, ga maar lekker in de partytent zitten. 

Partytent erbij, vuurtjes aan. BBQ erbij. Super gezellig. 

Bellejolie schreef op 31-12-2021 om 18:12:

[..]

Dit.

Ik hoorde van een collega dat er bij haar in de straat een stel idioten carbid gingen schieten. Midden in een woonwijk! Koekoek.

Jezus wat idioot! Neem aan dat de politie daar wel tegen op treedt. Dat geeft ook een hoop schade. Hier moet je voor carbid ook een vergunning hebben. Uit ervaring weet ik dat ze controleren. Wij hebben meerdere jaren controle gehad toen we nog carbid schoten. Die krijg je niet in de woonwijk.

Abracadabra schreef op 27-12-2021 om 11:11:

En mijn hond die moet ik gewoon leren om niet bij elke knal uit zijn dak te gaan door zelf de sterke leider te zijn die er niet op reageert.

Juist in deze tijd dat er al weinig kan en mag denk ik... laat mensen lekker.

Tuurlijk joh, laten we alle dieren zo bewust maken dat ze harde knallen in de laatste weken vh jaar leren onderscheiden van ander geweld, zowel honden, katten, vogels etc. Dieren 2.0, omdat we mensen al zoveel ‘afpakken’ en hen hun pleziertjes moeten gunnen 

niet_rechts schreef op 31-12-2021 om 17:30:

Als ik aan mijn eigen herinneringen denk van het carbid schieten zou ik jammer vinden. Maar ik zou het wel begrijpen.

En ach dan komen er wel weer andere gezellige tradities met oud en nieuw. Tradities die dan gezellig zijn voor mens en dier. 

Kersje schreef op 31-12-2021 om 17:04:

[..]

Het 12-jarig jongetje heeft dit nu blijkbaar met zijn leven moeten bekopen, ga er maar aanstaan als ouders zijnde………geen woorden voor en ik hoop dat de dader een gigantische straf staat te wachten. Helaas nooit hoog genoeg om daarmee deze jongen terug te brengen 😪

De dader wordt nu verdacht van dood door schuld. En terecht. Man man midden in een woonwijk. Dan heb je sowieso een steek los. 

Die arme ouders. Vreselijk om je kind te moeten verliezen door zo'n idioot. Terwijl hij gewoon met wat vriendjes rustig op straat liep. Ik ben er misselijk van 

We beginnen een land te worden waar alles verboden wordt. Open Haard, roken, de barbecue en nu ook nog het vuurwerk. We zitten in een land waar we alles maar willen verbieden omdat iedereen wel ergens last van heeft. Ondertussen laten deze zelfde "zeikerds" verder niets staan wat op wereldwijde schaal pas echt tot zo'n overlast leidt dat we er allemaal aangaan. 

Misschien eens lezen wat de gevolgen zijn van je shopgedrag, al je gadgets die zeldzame grondstoffen bevatten, de  productie van je je nieuwe keuken of auto. 

Je vergiftigd jezelf en je gezin het hele jaar door te ademen, te eten en te drinken en te wonen in een giftig huis. Iedereen weet toch hoeveel mensen gemarteld, uitgehongerd en vermoord worden door ons gedrag en dat er over 10 jaar een olifant zeldzaam is?

En dan hier zeuren over bange honden, jankende kinderen en een astma aanval en dan vuurwerk willen verbieden omdat je daar persoonlijk wat last van ondervindt.  De hele discussie staat weer bol van de hypocrisie en tunnelvisie. 

Ik heb trouwens huisdieren. De honden zijn niet bang maar zowel voor de katten, de kippen en geiten  bekleed ik hun hokken met isolatieplaten en de katten slapen vanavond ook in zo'n hok. Als de honden bang waren geweest dan had ik ook voor hun een geluiddempende hok gemaakt. Volgende week haal ik het weer weg en dan gaat het leven weer verder. Geen irritatie hier en ook niet voor een verbod, intolerantie zou eigenlijk verboden moeten worden, en zo snel mogelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.