Nieuws en actueel
Rondstruiner
06-08-2021 om 18:07
Klimaatverandering gaat zo snel: beangstigend
Ik vind het echt beangstigend hoe snel de klimaatverandering gaat, en ik schrik van de nieuwsberichten die ik de laatste tijd lees. We reageren veel te langzaam. Maar het lijkt nog steeds niet tot iedereen en vooral tot de politiek doorgedrongen hoe urgent het is.
Overstromingen, overal bosbranden, hitterecords. Er moet iets veranderen, we zijn niet alleen ons huis, maar dat van alle levende wezens op aarde aan het slopen. Ik word er verdrietig van, en ik maak me zorgen.
En jullie?
Golfstroom dreigt stil te vallen, met ijskoude gevolgen
https://www.trouw.nl/a-bed74256
https://www.ad.nl/wetenschap/14-000-wetenschappers-luiden-noodklok-over-klimaat-doodsbang-wat-volgende-generatie-gaat-overkomen~ad068235/
https://www.nu.nl/klimaat/6144123/extreme-hitte-canada-legt-onderschat-effect-klimaatverandering-bloot.html
Branden teisteren Zuidoost-Europa, het vuur en de verwoesting in beeld - https://nos.nl/l/2392120
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/bosbranden-in-vs-en-siberie-na-extreme-droogte-en-hitte-uitermate-zorgelijk-en-niemand-heeft-er-een-goed-antwoord-op~be37cfc5/
ShowyHummingbird30
14-08-2021 om 15:34
Over het vernietigen van retourkleding:
https://nos.nl/artikel/2117383-nieuwe-kleren-onnodig-vernietigd
En wat recenter:
https://www.bnnvara.nl/artikelen/copy-online-kleding-die-je-terugstuurt-wat-gebeurt-daarmee
Sinds ik me hiervan bewust ben, koop ik geen online kleding meer. Nu koop ik sowieso zelden nieuwe kleding, dus dat was voor mij geen grote verandering. Nu nog proberen mijn kinderen hiervan te overtuigen.
redbulletje
14-08-2021 om 15:39
Ik had laatst een bestelling bij bonprix en die kwam toegestuurd in 4 verschillende pakjes binnen 1 week. Had van mij gewoon in 1 zending gemogen. Gratis retour sturen vind ik wel essentieel want wil wel kunnen passen/vergelijken. Bij webshops waar ik retour zenden zelf moet betalen koop ik niet meer. In fysieke winkels shoppen voor kleding vind ik ook geen optie, veel te veel stress.
Sophia_!
14-08-2021 om 15:40
Nera schreef op 14-08-2021 om 12:10:
Ik heb 1 volwassen kind. Het ziet er naar uit dat er geen kleinkinderen gaan komen en daar ben ik stiekem blij om. Zou echt zoveel zorgen hebben. Nu al denk ik bij elke geboorte waar ik van hoor: wat voor toekomst gaan die kinderen hebben?
[...]
Mijn volwassen kinderen willen ook geen kinderen. Ik had oma worden leuk gevonden, maar ergens ben ik er ook wel blij om. Zoals jij ook zegt: Wat voor toekomst zouden die kinderen hebben.
LoveCats!
14-08-2021 om 15:47
Sophia_! schreef op 14-08-2021 om 15:40:
[..]
Mijn volwassen kinderen willen ook geen kinderen. Ik had oma worden leuk gevonden, maar ergens ben ik er ook wel blij om. Zoals jij ook zegt: Wat voor toekomst zouden die kinderen hebben.
Ik wil ook geen kinderen. Ik zou zelf waarschijnlijk al een door klimaatverandering veranderde wereld meemaken, laat staan de nieuwe generatie die mogelijk een verschroeide aarde moeten meemaken.
Sophia_!
14-08-2021 om 15:49
LoveCats! schreef op 14-08-2021 om 15:47:
[..]
Ik wil ook geen kinderen. Ik zou zelf waarschijnlijk al een door klimaatverandering veranderde wereld meemaken, laat staan de nieuwe generatie die mogelijk een verschroeide aarde moeten meemaken.
Inderdaad. Mijn tijd zal het nog wel duren, maar daarna...
ShowyHummingbird30
14-08-2021 om 15:51
Sophia_! schreef op 14-08-2021 om 15:40:
[..]
Ik had een paar weken geleden een gesprek met kind hierover. Kind maakte zich zorgen of ik het niet heel erg zou vinden als er geen kleinkinderen komen. En toen heb ik min of meer zo gereageerd als wat jij hier zegt. Ik ga allereerst niet over die keuze, en het zou nooit in mijn hoofd opkomen om mijn kinderen in een bepaalde richting te duwen. Ik zou het absoluut leuk vinden om (over een paar jaar, nu nog niet ) oma te worden. Maar ik kan het ook heel goed snappen als kind niet wil/kan/watdanook.
Tegelijkertijd ben ik blij dat toen ik kinderen kreeg ik niet zo duidelijk met deze dilemma's werd geconfronteerd en vreselijk naïef gewoon zwanger ben geworden.
Sophia_!
14-08-2021 om 15:57
Coreopsis schreef op 14-08-2021 om 15:51:
[..]
Ik had een paar weken geleden een gesprek met kind hierover. Kind maakte zich zorgen of ik het niet heel erg zou vinden als er geen kleinkinderen komen. En toen heb ik min of meer zo gereageerd als wat jij hier zegt. Ik ga allereerst niet over die keuze, en het zou nooit in mijn hoofd opkomen om mijn kinderen in een bepaalde richting te duwen. Ik zou het absoluut leuk vinden om (over een paar jaar, nu nog niet ) oma te worden. Maar ik kan het ook heel goed snappen als kind niet wil/kan/watdanook.
Tegelijkertijd ben ik blij dat toen ik kinderen kreeg ik niet zo duidelijk met deze dilemma's werd geconfronteerd en vreselijk naïef gewoon zwanger ben geworden.
Zo'n soort gesprek had ik ook. Ze voelden zich allebei bijna bezwaard dat ik geen oma word, maar ik vind niet dat ze zich daar druk over moeten maken. Doe het vooral niet voor mij zeg!
Gelukkig hoefde ik daar destijds niet over na te denken inderdaad, ik kreeg 'gewoon' kinderen
3xscheepsrecht
14-08-2021 om 16:23
Verwijderd. Off-topic. Dit bericht past beter in de Coronarubriek.
redbulletje
14-08-2021 om 16:29
Verkeerd topic.
Ik wil ook medisch personeel wat gevaccineerd is, het lijkt me een goede zaak om zorgpersoneel te verplichten zich te laten vaccineren.
---
14-08-2021 om 16:50
Nera schreef op 14-08-2021 om 12:10:
Ik heb 1 volwassen kind. Het ziet er naar uit dat er geen kleinkinderen gaan komen en daar ben ik stiekem blij om. Zou echt zoveel zorgen hebben. Nu al denk ik bij elke geboorte waar ik van hoor: wat voor toekomst gaan die kinderen hebben?
Als ik kijk naar mijn familie, die is niet veel gegroeid door de generaties heen. Mijn grootouders hadden 4 (vaders kant) en 3 (moeders kant) kinderen, en daarvan zijn er 4 voor hun 50e overleden. Wij als kleinkinderen zijn met 4 en hebben bij elkaar 5 kinderen gekregen. Dus je kunt zeggen dat onze familie tot nu toe maar met 1 persoon is gegroeid uiteindelijk. Klinkt raar, maar dat geeft mij dan het gevoel dat wij niet teveel hebben bijgedragen aan de bevolkingsgroei. Al helemaal als ik inderdaad geen kleinkind(eren) krijg.
Wat voor toekomst? Is het zo slecht dat het al afgelopen is binnen 100 jaar? Natuurlijk niet. De pil kwam in de jaren 60 dus we zullen nog moeten wachten tot in de jaren 60 van deze eeuw voor de bevolking echt gaat slinken. Waarom je daar nu al druk om maken? Er zijn nu toch al veel minder kinderen per vrouw dan in de jaren 50? Het grootste bevolkingsprobleem zit niet in de westerse wereld. Dus de pil beter verspreiden lijkt mij zinvol.
---
14-08-2021 om 16:52
redbulletje schreef op 14-08-2021 om 15:39:
Ik had laatst een bestelling bij bonprix en die kwam toegestuurd in 4 verschillende pakjes binnen 1 week. Had van mij gewoon in 1 zending gemogen. Gratis retour sturen vind ik wel essentieel want wil wel kunnen passen/vergelijken. Bij webshops waar ik retour zenden zelf moet betalen koop ik niet meer. In fysieke winkels shoppen voor kleding vind ik ook geen optie, veel te veel stress.
Het is niet gratis als je minimaal 1 artikel houdt (tenminste dat hoeft niet volgens de wet). Als je alles retour doet móet het wettelijk gratis retour kunnen.
LoveCats!
14-08-2021 om 16:53
3xscheepsrecht schreef op 14-08-2021 om 16:23:
https://www.metronieuws.nl/televisie/2021/08/paternotte-discussie-vaccinatie-op1/?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1628932401
Wat vinden jullie hiervan? Ik kan bijv niet kiezen voor een gevaccineerde kraamhulp. Wat ik best gek vind want ik kan dus de keus maken om zo min mogelijk risico te lopen aan het eind zwangerschap/kraamweek in mijn omgeving maar qua kraamhulp moet ik maar hopen dat ze gevaccineerd is.
Hoe staan jullie hier in?
Wat heeft klimaatverandering te maken met een gevaccineerde kraamhulp
ShowyHummingbird30
14-08-2021 om 16:54
--- schreef op 14-08-2021 om 16:52:
[..]
Het is niet gratis als je minimaal 1 artikel houdt (tenminste dat hoeft niet volgens de wet). Als je alles retour doet móet het wettelijk gratis retour kunnen.
Dit klopt niet. Een online verkoper mag retourkosten in rekening brengen.
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren
"De verkoper mag de kosten van retourzending in rekening brengen. Hij
moet je daarover wel vooraf informeren, anders hoef je deze kosten niet
te betalen."
Je bedoelt waarschijnlijk de verzendkosten (dus voor de zending naar jou toe). Die moet je inderdaad terugkrijgen als je alles terugstuurt.
ShowyHummingbird30
14-08-2021 om 16:56
3xscheepsrecht schreef op 14-08-2021 om 16:55:
Sorry haha verkeerde topic. Kan ik dat nog veranderen?
Jezelf staffen en vragen of ze het kunnen verwijderen. Dan kun je het zelf opnieuw in het juiste topic plaatsen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.