Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-10-2022 om 16:31

Klimaatsceptici verzamel u.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

27-10-2022 om 20:49

Paracelsus schreef op 27-10-2022 om 20:16:

[..]

Zou enorm fijn zijn voor de minima!

Deze reactie klinkt als snobistisch GroenLinks .

Ik weet niet exact de maatregelen die Nederland neemt, maar in België is er een tegemoetkoming voor iedereen met een variabel contract of een vast contact afgesloten na 01/10/2021. 
Hierbij komen dus ook veel mensen in aanmerking voor wie de stijging van de energiefactuur geen probleem is, dus hierin had men beter kunnen stimuleren in een versnelling van de transitie ipv geld te geven dat ze toch niet nodig hebben. Uiteraard moet men bij de lagere sociale klasse ervoor zorgen dat energie betaalbaar blijft, maar dit gaat dan beter met gerichte steun ipv met algemene maatregelen waarbij het Mattheuseffect begint te spelen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-10-2022 om 20:52

Valdemar schreef op 27-10-2022 om 20:49:

[..]

Ik weet niet exact de maatregelen die Nederland neemt, maar in België is er een tegemoetkoming voor iedereen met een variabel contract of een vast contact afgesloten na 01/10/2021.
Hierbij komen dus ook veel mensen in aanmerking voor wie de stijging van de energiefactuur geen probleem is, dus hierin had men beter kunnen stimuleren in een versnelling van de transitie ipv geld te geven dat ze toch niet nodig hebben. Uiteraard moet men bij de lagere sociale klasse ervoor zorgen dat energie betaalbaar blijft, maar dit gaat dan beter met gerichte steun ipv met algemene maatregelen waarbij het Mattheuseffect begint te spelen.

Oh je bedoelt het op z’n manier! Dan neem ik mijn woorden terug. Dit zou een goed idee zijn inderdaad

Valdemar schreef op 27-10-2022 om 20:12:

[..]

Bedankt voor je leuke bericht.

De prijsstijgingen zijn inderdaad goed om de transitie te stimuleren. Het zou goed zijn als de overheid haar middelen niet inzette om de prijzen te drukken, maar in plaatst daarvan zou inzetten om de transitie te subsidiëren.

Het geld dat nu naar energiebedrijven gaat had ook gestoken kunnen worden in verduurzamen van de sociale woningbouw. Daar zijn de armen uiteindelijk   veel beter mee geholpen dan tijdelijk lagere prijzen.

Daglichtlamp schreef op 27-10-2022 om 21:29:

[..]

Het geld dat nu naar energiebedrijven gaat had ook gestoken kunnen worden in verduurzamen van de sociale woningbouw. Daar zijn de armen uiteindelijk veel beter mee geholpen dan tijdelijk lagere prijzen.

Dus allemaal de schuldsanering in ? Het is niet realistisch dat woningbouw binnen een half jaar al die huurhuizen kan verduurzamen tenslotte en dan is het leed al geschied als men in de tussentijd (meer dan) de helft van het inkomen aan energie moet betalen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-10-2022 om 21:43

Daglichtlamp schreef op 27-10-2022 om 21:29:

[..]

Het geld dat nu naar energiebedrijven gaat had ook gestoken kunnen worden in verduurzamen van de sociale woningbouw. Daar zijn de armen uiteindelijk veel beter mee geholpen dan tijdelijk lagere prijzen.

Eens, al vrees ik dat de prijzen nu enorm oplopen en veel materialen zijn zelfs niet beschikbaar. 

Cookielover schreef op 27-10-2022 om 19:22:

Ook als je het niet eens bent met deze manier van actievoeren kun je wel achter de boodschap staan. De mensen die moord en brand schreeuwen en het alleen maar kunnen hebben over hoe kut deze acties wel niet zijn, zijn blijkbaar sowieso niet geïnteresseerd in een gesprek over klimaatverandering.

'Die sukkel lijmt zich vast aan tafel, hierdoor ga ik echt niet verduurzamen hoor'
'Ze besmeuren kunst, dit werkt bij mij averechts!'

Echt totaal van de zotte dat een stel volwassen mensen continu zoekt naar smoesjes om het maar niet over de olifant in de kamer te hebben.

Overstromingen in onder andere Pakistan, maar ook in Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland en zeer dicht bij huis België, Duitsland en Nederland, extreme hittegolven, smeltende gletsjers en smeltend poolijs, bosbranden, etc etc.

En waar gaat het hier over? Over het feit dat iemand zich vastlijmde aan een tafel in een talkshow.

Omdat je alleen maar je ogen kunt rollen als een sukkeltje zich aan de grond of tafel vast plakt en roept dat wij allemaal sjo ontsjentend stjout zijn, net zoals de boer die een hooibaaltje in de fik steekt of een koe op het Binnenhof zet. Wil je echt mensen activeren, doe het dan zo: 

https://m.youtube.com/watch?v=TBYDgJ9Wf0E&feature=youtu.be

Goed stuk van Asha:

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/dank-activisten-soms-zijn-ontregelende-soep-en-aardappelpuree-nodig~bd48e8bf/

'Uit peilingen blijkt dat de meerderheid van de Nederlanders de klimaatdoelen – de helft minder CO2-uitstoot in 2030, CO2-neutraal in 2050 – onderschrijft. En ook na het soepgebeuren steunt 66 procent van de Britten vreedzame klimaatacties. Het is, denk ik, meer dat deze idealen soms ondersneeuwen; onder andere issues, energierekeningen, inflatie, levensdingen.

De verwoesting, echter, gaat gewoon door. Alleen deze week al verklaarde de VN dat regeringen nog steeds niet genoeg doen en we op weg zijn naar een klimaatcatastrofe, werd bekend dat de concentratie van broeikasgassen vorig jaar een recordhoogte bereikte en zijn in Nigeria miljoenen getroffen door verschrikkelijke overstromingen. Mensen sterven.'

ZanyHeron88

ZanyHeron88

28-10-2022 om 15:52

https://m.youtube.com/watch?v=9ktqSRHHu40

en weer het besmeuren en vernielen van andermans eigendommen 

Nou zijn gisteren vertrokken uit China. Wat ik daar allemaal zie stemt mijn droevig hoe het met de wereld gaat. En ja met mijn eigen baan werk ik er aan mee natuurlijk. Maar rederijen proberen (moeten) hun boten zo zuinig mogelijk maken.

In tussentijd varen wij nou tussen wat vissersbootjes. En waar er schijnbaar in NL nog 10 kotters zijn. Afgelopen 4 uur zijn wij nou al 1000 visserbootjes voorbij gevaren. En net even geteld, ik zie er 100 om mij heen. Allemaal met lichten aan genoeg om een stadion te verlichten. Dat om wat inktvis te vangen.

Paracelsus schreef op 28-10-2022 om 15:52:

https://m.youtube.com/watch?v=9ktqSRHHu40

en weer het besmeuren en vernielen van andermans eigendommen

Waarom zou men wel het klimaat mogen vernielen? Ook dat is niet je eigendom. En mensen die blijven dat gewoon doen. Tegen beter weten in. Vlees en zuivel eten, vliegen, gebruik van energie en andere grondstoffen. Zonder te willen erkennen en zonder verantwoordelijkheid te nemen voor de vernieling die daarmee wordt aangericht. Zonder de intentie iets te veranderen. Waarom is een schilderij (of een variant daarop) dan belangrijker dan het klimaat? De vernieling en de onherstelbare schade is immers veel groter.  

ZanyHeron88

ZanyHeron88

28-10-2022 om 16:33

Libertine schreef op 28-10-2022 om 16:30:

[..]

Waarom zou men wel het klimaat mogen vernielen? Ook dat is niet je eigendom. En mensen die blijven dat gewoon doen. Tegen beter weten in. Vlees en zuivel eten, vliegen, gebruik van energie en andere grondstoffen. Zonder te willen erkennen en zonder verantwoordelijkheid te nemen voor de vernieling die daarmee wordt aangericht. Zonder de intentie iets te veranderen. Waarom is een schilderij (of een variant daarop) dan belangrijker dan het klimaat? De vernieling en de onherstelbare schade is immers veel groter.

Dus jij praat het goed dat activisten over gaan tot geweld en vernieling? Waar ligt de grens dan voor jou? Bij het nemen van het leven van iemand of is dat ook toegestaan? Een vervuiler minder?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-10-2022 om 16:45

Paracelsus schreef op 28-10-2022 om 16:33:

[..]

Dus jij praat het goed dat activisten over gaan tot geweld en vernieling? Waar ligt de grens dan voor jou? Bij het nemen van het leven van iemand of is dat ook toegestaan? Een vervuiler minder?

Ik snap het ook niet. De ene vernieling goedpraten, omdat een andere vernieling fout is. Dat is best wel krom. 

Mug schreef op 28-10-2022 om 16:45:

[..]

Ik snap het ook niet. De ene vernieling goedpraten, omdat een andere vernieling fout is. Dat is best wel krom.

Iedere vorm van vernieling is niet goed te praten, uit welke hoek het ook komt. Wat wel erg opvalt is dat de posters hier werkelijk alles aanhalen om schande te spreken van te overijverige klimaatactvisten. Terwijl toen de boeren flink bezig waren, hun acties werden goed gepraat.

Meten met twee maten.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

28-10-2022 om 16:54

felija schreef op 28-10-2022 om 16:52:

[..]

Iedere vorm van vernieling is niet goed te praten, uit welke hoek het ook komt. Wat wel erg opvalt is dat de posters hier werkelijk alles aanhalen om schande te spreken van te overijverige klimaatactvisten. Terwijl toen de boeren flink bezig werden, hun acties werden goed gepraat.

Meten met twee maten.

Het gaat in dit topic niet over de boeren, het is je vrij om daar een eigen topic over te starten. 

Paracelsus schreef op 28-10-2022 om 16:54:

[..]

Het gaat in dit topic niet over de boeren, het is je vrij om daar een eigen topic over te starten.

Dat is te makkelijk, hier verontwaardigd zijn over vandalisme en in een ander topic het vandalisme gepleegd door boeren goedpraten. Dan is dat ineens minder erg. Dan ben je dus niet tegen vandalisme, maar alleen tegen bepaalde groeperingen die vandalisme plegen. Zolang het in iemands straatje past. Het één heeft wel degelijk met het ander te maken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.