Nieuws en actueel
BrightEchidna89
02-10-2022 om 16:31
Klimaatsceptici verzamel u.
Wie zijn ze, wat drijft hen, hoe doen ze het?
Neen, zonder lolligheid: wie noemt zichzelf op dit moment nog een klimaatscepticus?
Hoe kun je in deze tijden, waarop rapport na rapport alarmerende cijfers laat zien, er nog overtuigd van zijn dat de klimaatopwarming niets anders is dan een model om mensen bang te maken?
Hoe sta jij hierin?
Welke invloed heeft dit in je dagelijkse leven?
redbulletje
04-10-2022 om 11:13
Elaine68 schreef op 04-10-2022 om 11:07:
[..]
Toch begin ik me wel een beetje af te vragen wat jij nou voor positiefs doet voor onze maatschappij. Kun je iets noemen? Want op het internet iedereen opnaaien en verder niks vind ik eerlijk gezegd heel irritant.
Dat is totaal niet relevant voor dit topic. Bovendien pretendeer ik nergens nuttig voor de maatschappij te zijn.
Dorestad
04-10-2022 om 11:14
Paracelsus schreef op 04-10-2022 om 10:56:
[..]
Wauw !! Iemand “verwijderen” is een normale gedachte voor een kind?
Ik laat dit topic maar even. Echt bizar hoor als je aan gaat geven dat mensen verkapt doodwensen of opruimen als normaal ziet als iemand zich niet aan jouw regels wil houden of een andere visie heeft. Dat is zelfs voor een 9 jarige niet normaal.
Als je tegen een 9 jarige zegt dat er iemand is die eigenlijk vind dat er geen generatie meer naar haar hoeft te zijn , en dat dus die 9 jarige er ook niet hoefde te zijn dan kan ik me goed indenken dat een kind zo reageert. Vanuit de gedachte van een kind. Ik ben ervan overtuigd dat menigeen van ons hier als kind tijdens een boze bui, in ieder geval gedachten, ook weleens een ouder wat toewenste.
NippyDunlin42
04-10-2022 om 11:19
Dorestad schreef op 04-10-2022 om 11:14:
[..]
Als je tegen een 9 jarige zegt dat er iemand is die eigenlijk vind dat er geen generatie meer naar haar hoeft te zijn , en dat dus die 9 jarige er ook niet hoefde te zijn dan kan ik me goed indenken dat een kind zo reageert. Vanuit de gedachte van een kind. Ik ben ervan overtuigd dat menigeen van ons hier als kind tijdens een boze bui, in ieder geval gedachten, ook weleens een ouder wat toewenste.
Volwassenen wensen toch ook wel eens iemand dood? Niet dat ik hier iemand dood wens hoor, daar wil ik liever geen misverstand over laten ontstaan.
NippyDunlin42
04-10-2022 om 11:20
redbulletje schreef op 04-10-2022 om 11:13:
[..]
Dat is totaal niet relevant voor dit topic. Bovendien pretendeer ik nergens nuttig voor de maatschappij te zijn.
Toch zou ik het fijn vinden als je eens een keer iets positiefs bijdroeg ipv hel en verdoemenis.
NippyDunlin42
04-10-2022 om 11:26
Zou me trouwens niks verbazen als in de toekomst de oudjes gewoon geruimd worden. Er is een film dat daar koekjes van gebakken worden. Naar idee.
NippyDunlin42
04-10-2022 om 11:31
redbulletje schreef op 04-10-2022 om 11:13:
[..]
Het was ook niet netjes van mij. Sorry.
Yasminaaa
04-10-2022 om 11:49
redbulletje schreef op 04-10-2022 om 09:37:
[..]
Nou precies, die Sjoerdsma voorop met z'n oorlogshitserij. Hij kan beter zelf naar het front gaan net zoals al die andere oorlogshitsers zoals Guy Verhofstadt bijv.
Precies. Echt irritant vind ik dat. We moeten als NL en EU echt een toontje lager gaan zingen. Vluchtelingen opvangen, ok maar voor de rest ons er niet mee bemoeien. Ik wil hier geen oorlog.
Yasminaaa
04-10-2022 om 11:54
redbulletje schreef op 04-10-2022 om 10:04:
Klimaatonzin is het dat vóórdat men voldoende schone energie kan opwekken en voldoende capaciteit op het elektriciteitsnetwerk heeft, de fossiele energie al in de ban wil doen. Dat is jezelf in de afgrond storten. En zelfs nu door de oorlog gas een probleem wordt, blijven ze maar vol op het klimaatorgel drammen ipv prioriteiten te stellen en alles aan te grijpen wat maar aan te grijpen is. Klimaat komt wel weer aan bod als de rust weer is wedergekeerd. Mensen de armoede injagen zorgt voor nóg meer criminaliteit en burgeroorlogen.
Helemaal eens met deze post. Eerst maar eens de juiste prioriteiten stellen en ervoor zorgen dat alles weer rustig wordt. Dan zien we daarna weer verder. Concreet hebben we er nu geen last van.
Rockstar
04-10-2022 om 11:56
Yasminaaa schreef op 04-10-2022 om 11:49:
[..]
Precies. Echt irritant vind ik dat. We moeten als NL en EU echt een toontje lager gaan zingen. Vluchtelingen opvangen, ok maar voor de rest ons er niet mee bemoeien. Ik wil hier geen oorlog.
Stel, Nederland is geen EU en Rusland komt Nederland binnen vallen. Zou jij dan ook niet de buitenlandse hulp waarderen?
Yasminaaa
04-10-2022 om 11:58
Valdemar schreef op 04-10-2022 om 10:17:
[..]
Hierbij geef je dus aan niet te begrijpen dat men soms een forcing moet doorvoeren om tot een transitie te komen. Als je fossiele brandstoffen blijft beschikbaar stellen tegen de huidige prijs (waarmee dus geen rekening wordt gehouden met de klimaatimpact), dan zullen weinigen geneigd zijn om te investeren in klimaatneutrale oplossingen.
Daarnaast is de huidige situatie in Oekraïne slechts een detail, een verschijnsel in de marge, tegenover een klimaatprobleem waarmee we potentieel generaties lang geconfronteerd zullen worden.
Je voorlaatste zin, dat klimaat wel weer aan bod komt, geeft eigenlijk ons grootste meningsverschil aan. Voor jou is de klimaatopwarming nog steeds een zijprobleem, terwijl voor mij dit het grootste probleem is waarmee we nu kampen.
Allemaal leuk en aardig, maar naar mijn mening is het nu het belangrijkste dat mensen in hun primaire levensbehoefte kunnen voorzien zoals eten drinken en een warm huis. Zeker in een land als Nederland. Dat is wat er voor mensen nu speelt. En wat vo or concreet probleem hebben we nu dan ten gevolge van de klimaatverandering? Geen probleem in ieder geval waarmee de primaire levensbehoefte van veel mensen nu meteen dringend in het gedrang komt. Het is nu eenmaal even een crisissituatie en dat gaat nu gewoon voor. Laat de rust eerst maar eens wederkeren.
Yasminaaa
04-10-2022 om 12:07
Rockstar schreef op 04-10-2022 om 11:56:
[..]
Stel, Nederland is geen EU en Rusland komt Nederland binnen vallen. Zou jij dan ook niet de buitenlandse hulp waarderen?
Dat is naar maar wel wat het is. Ik hoop dan wel elders te kunnen worden opgevangen. En dat is nu juist de enige hulp die we nu moeten bieden aan Oekraine vind ik. Door ons ermee te bemoeien, Poetin verder op te fokken duurt de hel voor die mensen en langer en is de kans op echte escalatie veel te groot geworden. En daar is niemand bij gebaat.
Oekraine gaat de oorlog niet zomaar winnen en Rusland ook niet dus blijft deze nog lang doorgaan. Een als Oekraine wel gaat winnen dan drukt Poetin waarschijnlijk de knop in want hij kan niet tegen zijn verlies en denkt Rusland kapot dan iedereen maar kapot. Hij denkt heel anders dan wij hier in het westen.
NippyDunlin42
04-10-2022 om 12:08
Rockstar schreef op 04-10-2022 om 11:56:
[..]
Ik geloof ook nooit dat Putin daar zou stoppen eigenlijk. Tja.. Het blijft een dilemma.
Yasminaaa
04-10-2022 om 12:15
Elaine68 schreef op 04-10-2022 om 12:08:
[..]
Ik geloof ook nooit dat Putin daar zou stoppen eigenlijk. Tja.. Het blijft een dilemma.
Poetin viel alleen naar Oekraine binnen omdat het geen navoland is. Was dat wel het geval geweest dan had hij dat nooit gedurfd. En de EU heeft eerder ook olie op het vuur gegooid door zo te verklaren dat Oekraine bij het westen hoort en misschien wel bij de navo en de EU mag komen. Daardoor voelt Poetin zich nog meer bedreigd. Is onzin maar zo is het wel voor hem. Ook de EU heeft schuld bij het ontstaan en instandhouden van die oorlog. Even voor alle duidelijkheid: Poetin is de hoofdschuldige en een gestoorde gek gezien wat hij mensen daar aandoet door dat land binnen te vallen. Maar het westen fokt hem wel verder op en heeft er dus ook een aandeel in.
Rockstar
04-10-2022 om 12:16
Yasminaaa schreef op 04-10-2022 om 12:07:
[..]
Dat is naar maar wel wat het is. Ik hoop dan wel elders te kunnen worden opgevangen. En dat is nu juist de enige hulp die we nu moeten bieden aan Oekraine vind ik. Door ons ermee te bemoeien, Poetin verder op te fokken duurt de hel voor die mensen en langer en is de kans op echte escalatie veel te groot geworden. En daar is niemand bij gebaat.
Oekraine gaat de oorlog niet zomaar winnen en Rusland ook niet dus blijft deze nog lang doorgaan. Een als Oekraine wel gaat winnen dan drukt Poetin waarschijnlijk de knop in want hij kan niet tegen zijn verlies en denkt Rusland kapot dan iedereen maar kapot. Hij denkt heel anders dan wij hier in het westen.
Dus jij vindt land opgeven en wegwezen prima? Als ze zo ook hadden gedaan bij de Tweede Wereld Oorlog hadden we nu allemaal Duits gepraat.
Het is een tricky gedoe maar als je Rusland zijn gang laat gaan is het volgende land Polen, Finland, etc etc.
Yasminaaa
04-10-2022 om 12:24
Rockstar schreef op 04-10-2022 om 12:16:
[..]
Dus jij vindt land opgeven en wegwezen prima? Als ze zo ook hadden gedaan bij de Tweede Wereld Oorlog hadden we nu allemaal Duits gepraat.
Het is een tricky gedoe maar als je Rusland zijn gang laat gaan is het volgende land Polen, Finland, etc etc.
Ja beter dan alles wat er nu daar gebeurt en de onnodige doden die daar nu vallen. En dan duidelijk maken dat we dat bij de navolanden niet pikken. Dan zou voor Poetin de dreiging weg zijn (want oekraine zou dan niet bij het westen horen maar bij hem en die dreiging daar gaat het die mafkees om) en de kous nu dus af zijn. En hij wil liever ook geen oorlog met de hele navo.
En trouwens is altijd beter dan overal armoede en oorlog, want hier schiet ook niemand iets mee op. Niemand gaat winnen nu nl. Er zijn nu alleen maar verliezers.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.