Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-10-2022 om 16:31

Klimaatsceptici verzamel u.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

04-10-2022 om 10:26

DS1971 schreef op 03-10-2022 om 13:25:

[..]

Die berekening is een beetje onzinnig, want gaat uit van nul en generlei ontwikkeling. En dat is een toekomstbeeld waarvan we zeker weten dat het niet correct gaat zijn.

Ik ben een volledige voorstander van innovatie van steden waarbij ze meer groen voorzien, hun regenwater opvangen... maar je bent vast verstandig genoeg om te beseffen dat miljoenensteden nooit zelfvoorzienend kunnen worden en altijd afhankelijk zullen zijn van het land rondom hen. 

Het klimaat verandert idd, dat is een feit. Of wij hier nu wel of niet onszelf voor de energiearmoede in willen storten. Dat is het grote verschil tussen ons. Zolang er nog fossiele brandstof voorhanden is vind ik niet dat wij ons leven moeten laten beperken. Het begint een beetje op een religie te lijken: op aarde lijden voor 'the greater good'. Vroeger ging het om een goed plaatsje in de hemel, nu gaat het om de generaties na ons. Terwijl je ook zelf kunt zorgen geen nieuwe generatie meer op de wereld te zetten. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

04-10-2022 om 10:33

redbulletje schreef op 04-10-2022 om 10:29:

Het klimaat verandert idd, dat is een feit. Of wij hier nu wel of niet onszelf voor de energiearmoede in willen storten. Dat is het grote verschil tussen ons. Zolang er nog fossiele brandstof voorhanden is vind ik niet dat wij ons leven moeten laten beperken. Het begint een beetje op een religie te lijken: op aarde lijden voor 'the greater good'. Vroeger ging het om een goed plaatsje in de hemel, nu gaat het om de generaties na ons. Terwijl je ook zelf kunt zorgen geen nieuwe generatie meer op de wereld te zetten.

Ik ben zelf benieuwd naar dit boek

Wetenschap als nieuwe religie. 

https://www.bol.com/nl/nl/p/wetenschap-als-nieuwe-religie/9300000089860984/?bltgh=gi271zA2K2oVVCANRrRBHQ.2.12.ProductImage#modal_open

BrightEchidna89

BrightEchidna89

04-10-2022 om 10:40

Wat een vreemde redenering om een fantasieverhaaltje te vergelijken met een gegeven dat vaststaat. Maar goed om te lezen dat het jou eigenlijk geen barst kan schelen hoe de generaties na ons moeten leven, zolang wij het maar goed hebben. Ik heb een stiefzoon van 9, zal hem even meedelen hoe jij erin staat maar wees dan niet verbaasd als hij concludeert dat jou verwijderen een oplossing is voor hem. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

04-10-2022 om 10:45

Valdemar schreef op 04-10-2022 om 10:40:

[..]

Wat een vreemde redenering om een fantasieverhaaltje te vergelijken met een gegeven dat vaststaat. Maar goed om te lezen dat het jou eigenlijk geen barst kan schelen hoe de generaties na ons moeten leven, zolang wij het maar goed hebben. Ik heb een stiefzoon van 9, zal hem even meedelen hoe jij erin staat maar wees dan niet verbaasd als hij concludeert dat jou verwijderen een oplossing is voor hem.

Wat een enge post dit!! Bah!!!

Valdemar schreef op 04-10-2022 om 10:40:

[..]

Het staat helemaal niet vast dat als mensen voor God proberen te spelen het klimaat weer in de pas gaat lopen. Dat is de pertinente leugen die door de klimaatkerk gepropageerd wordt. 

Paracelsus schreef op 04-10-2022 om 10:45:

[..]

Och,  dat is dan gewoon een kinderlijke gedachte van een 9 jarige.  Dat snap ik best.  Wat sommige volwassenen echter uitbraken vind ik enger.  Gestoord zelfs.

Wat vind jij ervan dat jouw ouders een kind wilden?

Dorestad schreef op 04-10-2022 om 10:50:

[..]

Och, dat is dan gewoon een kinderlijke gedachte van een 9 jarige. Dat snap ik best. Wat sommige volwassenen echter uitbraken vind ik enger. Gestoord zelfs.

Er kruipt hier langzaam maar gestaag een heel vervelend sfeertje het forum op, ook op andere topics.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

04-10-2022 om 10:56

Dorestad schreef op 04-10-2022 om 10:50:

[..]

Och, dat is dan gewoon een kinderlijke gedachte van een 9 jarige. Dat snap ik best. Wat sommige volwassenen echter uitbraken vind ik enger. Gestoord zelfs.

Wauw !! Iemand “verwijderen” is een normale gedachte voor een kind?   

Ik laat dit topic maar even. Echt bizar hoor als je aan gaat geven dat mensen verkapt doodwensen of opruimen als normaal ziet als iemand zich niet aan jouw regels wil houden of een andere visie heeft. Dat is zelfs voor een 9 jarige niet normaal. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

04-10-2022 om 10:56

[..]

Jij vindt dit een enge post, maar de berichten van mensen die geen zier geven om het toekomstige leven van wat nu kinderen zijn, doen je niks? Interessant. 

Dorestad schreef op 04-10-2022 om 10:52:

[..]

Wat vind jij ervan dat jouw ouders een kind wilden?

Dat stond ze vrij. Het waren toen goede tijden, toch besloten ze het heel wijs bij eentje te houden. Maar anno nu hoef je niet eens een hekel aan kinderen te hebben om te besluiten kindvrij te blijven, deze maatschappij is toch totaal verrot? Ik zie de huidige neerwaartste spiraal de komende jaren niet meer stoppen eerlijk gezegd. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

04-10-2022 om 11:04

Valdemar schreef op 04-10-2022 om 10:56:

[..]

Jij vindt dit een enge post, maar de berichten van mensen die geen zier geven om het toekomstige leven van wat nu kinderen zijn, doen je niks? Interessant.

Nou vind ik ook hoor. Gewoon zeggen dat mensen dan maar geen kinderen moeten krijgen is ook nogal wat. En dat komt van iemand (ik dus) die geen kinderen wilde. Zelfs ik snap dat een wereld zonder kinderen de hel is gewoon.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

04-10-2022 om 11:05

[..]

Nee hoor valt best mee.

Redbulletje gunt anderen ook maar weinig. What goes around comes around.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

04-10-2022 om 11:07

redbulletje schreef op 04-10-2022 om 10:57:

[..]

Dat stond ze vrij. Het waren toen goede tijden, toch besloten ze het heel wijs bij eentje te houden. Maar anno nu hoef je niet eens een hekel aan kinderen te hebben om te besluiten kindvrij te blijven, deze maatschappij is toch totaal verrot? Ik zie de huidige neerwaartste spiraal de komende jaren niet meer stoppen eerlijk gezegd.

Toch begin ik me wel een beetje af te vragen wat jij nou voor positiefs doet voor onze maatschappij. Kun je iets noemen? Want op het internet iedereen opnaaien en verder niks vind ik eerlijk gezegd heel irritant.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.