Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-10-2022 om 16:31

Klimaatsceptici verzamel u.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

03-10-2022 om 21:41

Elaine68 schreef op 03-10-2022 om 21:32:

[..]

Nou, dat het allemaal toch wel goed komt. Uiteindelijk.

De religies hebben allemaal een beeld van de “eindtijd”

De meeste zijn niet rooskleurig. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

03-10-2022 om 21:44

Paracelsus schreef op 03-10-2022 om 21:41:

[..]

De religies hebben allemaal een beeld van de “eindtijd”

De meeste zijn niet rooskleurig.

Dat is eigenlijk een beetje wat ik bedoel. Dat ik de indruk krijg dat sommige gelovigen daar eigenlijk een beetje naar uitkijken en het zo allemaal wel prima vinden.

Ik hoop dat ik me vergis.

Elaine68 schreef op 03-10-2022 om 21:44:

[..]

Dat is eigenlijk een beetje wat ik bedoel. Dat ik de indruk krijg dat sommige gelovigen daar eigenlijk een beetje naar uitkijken en het zo allemaal wel prima vinden.

Er is natuurlijk ook een eindtijd uiteindelijk als de zon uitdooft want dan is het hier niet meer leefbaar. Alleen dat zal de komende tijd nog niet gebeuren. Verder geloof ik wel dat soorten komen en gaan door wisselende omstandigheden dus niet alleen dieren, planten en insekten maar wellicht is de soort mens ook op een gegeven moment wel uitgespeeld en komt er weer iets nieuws voor in de plaats.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

03-10-2022 om 21:48

Elaine68 schreef op 03-10-2022 om 21:44:

[..]

Ik geloof niet dat ze het prima vinden. Ik ken vooral de visie van de christenen en de joden. En zij gaan er vanuit dat deze dingen zullen gebeuren en dat ze niet tegen te houden zijn.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

03-10-2022 om 21:56

Paracelsus schreef op 03-10-2022 om 21:48:

[..]

Ik geloof niet dat ze het prima vinden. Ik ken vooral de visie van de christenen en de joden. En zij gaan er vanuit dat deze dingen zullen gebeuren en dat ze niet tegen te houden zijn.

Dat klopt

ZanyHeron88

ZanyHeron88

03-10-2022 om 22:09

Elaine68 schreef op 03-10-2022 om 21:56:

https://www.trouw.nl/nieuws/het-einde-is-dichterbij-dan-we-denken~b4a3de99/

Dit vind ik wel interessant.

Gods geduld is op en hij staat op het punt de wereld te verwoesten, te beginnen met Nederland.

wat een grootheidswaanzin. Hij heeft gemist dat het hele boek vooral georiënteerd is op het midden oosten en voornamelijk Jerusalem. Nederland komt er niet in voor of nouja misschien het westen wat even wordt beschreven in Habakuk. 

Auditor schreef op 03-10-2022 om 19:59:

En verder: we gaan met zijn allen naar de kloten.
Klinkt bot, maar daar komt het op neer.
Politici zijn goed in ernstig kijken en maatregelen aankondigen.

Veel partijen met invloed (lees: zakenleven) zijn echter niet écht geïnteresseerd. Aandeelhouders, korte termijn, eigen positie in de company etc. zijn belangrijker. En dan kunnen we hier in het rijke westen allemaal zonnepanelen nemen, elektrische auto voor de deur etc, maar dat zet weinig zoden aan de dijk als de Shell’s en TATA’s lekker door blijven knallen voor de aandeelhouders.

En dan nog zo’n mannetje dat uit een soort geschiedeniswaanzin meent een ander land te moeten binnenvallen en zich inmiddels kompleet in de hoek heeft geschilderd. Die escaleert zó hard door dat ik langzaamaan het gevoel krijg dat we 2024 niet eens gaan halen. Die KGB-griezel drukt ergens in 2023 op de rode knop, met een beetje mazzel maar 1x met een klein kernkopje, dat al meer vervuiling geeft dan we voorlopig op kunnen ruimen. En als ie een hele grote knop indrukt, hoeven we ons helemaal geen zorgen meer te maken over klimaat, vluchtelingen of de ozonlaag.

En anders komt daarna de volgende ramp wel weer op ons af. Ook zonder Putin is de beschaving over een jaar of 100-150 weg. Ben blij dat ik al 52 ben. Nog een jaar of 25, hoop ik.
Je zult nu maar geboren worden….

Maar verder ben ik best een blij mens hoor.

En dan lopen ze die kerel ook nog op te fokken ook. Vvd,d66, EU en de VS alvast bedankt dat we zo een derde wereldoorlog of een nucleaire oorlog worden ingetrokken, terwijl wij daar niets mee hebben te maken. De mensen die dit uit lopen te lokken zitten tegen die tijd vast wel veilig. En dan nog al die klimaatonzin waardoor wij allen in de armoede worden gestort op een kleine groep rijke mensen na. Dit alles dient een hele andere agenda. Dat hele klimaatgezever is een rookgordijn dat dient voor een hele andere agenda. 

Atalanta schreef op 03-10-2022 om 15:56:

Ik maak me grote zorgen om het klimaat. Maar ik denk dat het een symptoom is van een veel groter systeem wat helemaal de soep in loopt.

Geld is de grote drijfveer, als het geld kost doen we het niet, als het weinig kost dan doe we het. Op wereldwijde schaal zie je dat landen worden beroofd van hun grondstoffen, mensen tegen een hongerloon producten maken voor de rijke landen en de natuur totaal onbelangrijk is (of eigenlijk alleen maar lastig).
Ik begrijp wel dat mensen om economische redenen hiernaartoe komen. Veel landen waar ze vandaan komen zijn totaal leeggeroofd door rijke landen. En vervolgens krijgen ze overal de schuld van.

Ook hoe we omgaan met dieren vind in onbestaanbaar. Als wij maar goedkoop kunnen barbecueën. De vogelgriep grijpt om zich heen, maar minder vogels houden dat kan niet. Het is wachten tot dat virus muteert in een voor mensen gevaarlijke variant.

Nationaal heeft de marktwerking veel kapot gemaakt. De huizenmarkt is vooral verziekt omdat er goud geld verdiend moet worden (en weer krijgen vluchtelingen de schuld). Tata en Schiphol mogen doorgaan. De boeren mochten dat voor kort ook. Nu er vanuit de EU regels toch echt wel aan de rem getrokken moet worden komt er veel protest. Begrijpelijk, want eerst moesten ze schaal vergroten nu ze dat gedaan hebben moeten ze ermee stoppen. Met dank aan de bank en alla grootbedrijven die er rijk mee geworden zijn. Natuur en milieu is allemaal maar onzin.

Ook de zorg is kapot gemaakt door marktwerking en we plukken nu de zure vruchten van de marktwerking op de energiemarkt. Hier ook, we gaan 3x zoveel betalen.
Maar de energiebedrijven worden rijker. En zorgverzekeraars harken ook heel wat geld naar binnen.

Als je zuinig probeert te doen (bijvoorbeeld minder vlees eten en de auto wegdoen) ben je meteen een deuger en kun je niks meer zeggen. Ik durf al niet eens meer aan te geven dat ik vegetariër ben op sommige feestjes.

En ja ik geloof de wetenschap. Ik heb zelf ook gestudeerd maar niet de richting dat ik verstand heb van klimaat of virussen. Zelf onderzoek doen acht ik dan ook niet nuttig dus noem me maar een schaap. En wetenschap houdt ook in dat door opgedane kennis soms inzichten veranderen, wat voor veel wappies te moeilijk is. Die discussies.
Wat ik ook verbazend blijf vinden is dat ze de bal altijd bij de consument leggen; wij zouden dat allemaal willen. Al die onzinproducten. En alles maar veel te goedkoop. Misschien zouden we milieuschade ook eens moeten doorberekenen in de producten (maar dat wil de consument niet).
Ik denk dan als het er niet is kan men het ook niet kopen. Echt 80% van wat er in de supermarkt ligt is onnodige en vaak ongezonde troep. Ik kom uit de tijd dat je zo'n beetje 2 soorten chips had (paprika en gewoon) nu is het een heel pad in de winkel met alleen maar chips (die weer gemaakt moet worden en in onafbreekbare zakken zit).

Om me heen zie ik weinig inspanning voor het klimaat. Ritjes van <5 km met de auto. met het vliegtuig op vakantie en dan wel minstens 2x per jaar. Een terras verwarmer en een hottub in de tuin. Ga zo maar door.
Aan de anderen kant ook mensen die niks meer kunnen betalen, terwijl ze wel gewoon werken. Of chronisch ziek zijn en dan juist gestraft worden als ze gaan werken (dat geldt voor mij helaas, ik lever in omdat ik zonnodig perse wil werken).

Ik heb het opgegeven. Ik blijf gewoon zuinig doen, maar ben erg pessimistisch over de wereld. En dat gaat breder dan alleen klimaat.

Wat een goed stuk dit. Je verwoordt helemaal hoe ik er zelf over denk.

Yasminaaa schreef op 04-10-2022 om 01:49:

[..]

En dan lopen ze die kerel ook nog op te fokken ook. Vvd,d66, EU en de VS alvast bedankt dat we zo een derde wereldoorlog of een nucleaire oorlog worden ingetrokken, terwijl wij daar niets mee hebben te maken. De mensen die dit uit lopen te lokken zitten tegen die tijd vast wel veilig. En dan nog al die klimaatonzin waardoor wij allen in de armoede worden gestort op een kleine groep rijke mensen na. Dit alles dient een hele andere agenda. Dat hele klimaatgezever is een rookgordijn dat dient voor een hele andere agenda.

Nou precies, die Sjoerdsma voorop met z'n oorlogshitserij. Hij kan beter zelf naar het front gaan net zoals al die andere oorlogshitsers zoals Guy Verhofstadt bijv. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

04-10-2022 om 09:59

Yasminaaa schreef op 04-10-2022 om 01:49:

[..]

Kun je eens uitleggen hoe die "klimaatonzin" ons in de armoede stort? Of hoe het "klimaatgezever" een soort rookgordijn moet zijn voor een andere agenda? 

Is het voor jou niet logisch dat op een moment dat we kunnen berekenen dat wij deze planeet proportioneel te veel belasten, dat de overheid dan ingrijpt om onze voetafdruk omlaag te brengen zodat er wat meer ruimte is voor andere mensen en toekomstige generaties?

Klimaatonzin is het dat vóórdat men voldoende schone energie kan opwekken en voldoende capaciteit op het elektriciteitsnetwerk heeft, de fossiele energie al in de ban wil doen. Dat is jezelf in de afgrond storten. En zelfs nu door de oorlog gas een probleem wordt, blijven ze maar vol op het klimaatorgel drammen ipv prioriteiten te stellen en alles aan te grijpen wat maar aan te grijpen is. Klimaat komt wel weer aan bod als de rust weer is wedergekeerd. Mensen de armoede injagen zorgt voor nóg meer criminaliteit en burgeroorlogen. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

04-10-2022 om 10:04

Rondstruiner schreef op 03-10-2022 om 14:25:

[..]

Mensen die hier uit economische overwegingen komen krijgen geen asiel en worden al teruggestuurd, even los van de problemen met landen die niet meewerken aan terugkeer.

Hoe verrassend weer, een topic voor klimaatsceptici ontaardt razendsnel in "de vluchtelingen hebben het gedaan". Altijd hetzelfde riedeltje van dezelfde mensen.

Vreselijk topic dit, domweg ontkennen van wat iedere gerespecteerde wetenschapper op gebied van klimaat zegt, afgewisseld met "al die vluchtelingen ook".

Bah. Bedankt ts.

Sorry dat jij dit gevoel hierbij krijgt. Ik zag de meningen naar voren komen in een ander topic en vond het wel een idee om ze elders te kanaliseren. 

Daarbij ben ik ook echt geïnteresseerd in de argumentatie van klimaatsceptici, al moet ik erbij zeggen dat die in mijn ogen op dit moment niet veel voorstelt. Het is vooral vingerwijzen en ontkennen van eigen verantwoordelijkheid. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

04-10-2022 om 10:17

redbulletje schreef op 04-10-2022 om 10:04:

Klimaatonzin is het dat vóórdat men voldoende schone energie kan opwekken en voldoende capaciteit op het elektriciteitsnetwerk heeft, de fossiele energie al in de ban wil doen. Dat is jezelf in de afgrond storten. En zelfs nu door de oorlog gas een probleem wordt, blijven ze maar vol op het klimaatorgel drammen ipv prioriteiten te stellen en alles aan te grijpen wat maar aan te grijpen is. Klimaat komt wel weer aan bod als de rust weer is wedergekeerd. Mensen de armoede injagen zorgt voor nóg meer criminaliteit en burgeroorlogen.

Hierbij geef je dus aan niet te begrijpen dat men soms een forcing moet doorvoeren om tot een transitie te komen. Als je fossiele brandstoffen blijft beschikbaar stellen tegen de huidige prijs (waarmee dus geen rekening wordt gehouden met de klimaatimpact), dan zullen weinigen geneigd zijn om te investeren in klimaatneutrale oplossingen. 

Daarnaast is de huidige situatie in Oekraïne slechts een detail, een verschijnsel in de marge, tegenover een klimaatprobleem waarmee we potentieel generaties lang geconfronteerd zullen worden. 

Je voorlaatste zin, dat klimaat wel weer aan bod komt, geeft eigenlijk ons grootste meningsverschil aan. Voor jou is de klimaatopwarming nog steeds een zijprobleem, terwijl voor mij dit het grootste probleem is waarmee we nu kampen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

04-10-2022 om 10:24

Valdemar schreef op 04-10-2022 om 10:17:

[..]

Hierbij geef je dus aan niet te begrijpen dat men soms een forcing moet doorvoeren om tot een transitie te komen. Als je fossiele brandstoffen blijft beschikbaar stellen tegen de huidige prijs (waarmee dus geen rekening wordt gehouden met de klimaatimpact), dan zullen weinigen geneigd zijn om te investeren in klimaatneutrale oplossingen.

Daarnaast is de huidige situatie in Oekraïne slechts een detail, een verschijnsel in de marge, tegenover een klimaatprobleem waarmee we potentieel generaties lang geconfronteerd zullen worden.

Je voorlaatste zin, dat klimaat wel weer aan bod komt, geeft eigenlijk ons grootste meningsverschil aan. Voor jou is de klimaatopwarming nog steeds een zijprobleem, terwijl voor mij dit het grootste probleem is waarmee we nu kampen.

En daar kijken mensen dus anders tegenaan.

Ik vermoed dat 99,9% van de mensen het er mee eens zijn dat het klimaat veranderd. Alleen kijken veel mensen verschillend tegen de oplossing aan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.