Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klimaatactivisten

Gisteren met enige verbazing naar het klimaatprotest op de A12 gekeken. Dat je protesteert begrijp ik hoor. Maar dat je dat op de A12 doet terwijl je weet dat het niet mag en je dan ook nog vol trots weg laat slepen of los laat zagen omdat je ergens aan vast gelijmd bent. Ik kan er echt niet bij.... Ga gewoon op het Malieveld staan ofzo. 
Wat vinden jullie ervan? 


SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

30-01-2023 om 19:20

Lollypopje schreef op 30-01-2023 om 19:12:

[..]

De boeren hadden ook geen ontheffing voor de blokkades. Daar gaat het om, zoals al benoemd. Dat was namelijk net zo goed strafbaar. Niet om het rijden op de rechterbaan onder begeleiding met toestemming.

Veel zijn achteraf beboet of opgepakt. 

Epic88 schreef op 30-01-2023 om 19:20:

[..]

Veel zijn achteraf beboet of opgepakt.

+ er is ook geschoten maar dat wil men hier niet horen.

Muurbloem1985 schreef op 30-01-2023 om 19:27:

[..]

+ er is ook geschoten maar dat wil men hier niet horen.

Ik zou, als ik daar agent was, ook schieten als er iemand met een tractor op me af zou rijden. Zo’n groot ding is een wapen. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

30-01-2023 om 19:48

Loeki72 schreef op 30-01-2023 om 19:46:

[..]

Ik zou, als ik daar agent was, ook schieten als er iemand met een tractor op me af zou rijden. Zo’n groot ding is een wapen.

Pardon! Er is allang duidelijk dat de agent het recht niet had om te schieten en dat de agent fout zat. Zijn leven is op geen moment in gevaar geweest.

Als je zo begaan bent met de agenten. Zou ik ook eens wat kritischer staan tegenover de A12 blokkade. Die vraagt veel mankracht van de toch al overwerkte agenten.

Lollypopje schreef op 30-01-2023 om 19:12:

[..]

De boeren hadden ook geen ontheffing voor de blokkades. Daar gaat het om, zoals al benoemd. Dat was namelijk net zo goed strafbaar. Niet om het rijden op de rechterbaan onder begeleiding met toestemming.

Niet voor de blokkades idd, maar wel voor het rijden op de snelweg,  dus was er op dat moment geen reden om mensen vooraf van hun bed te lichten omdat ze een verboden oproep deden. Want daar zijn ze voor van hun bed gelicht

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

30-01-2023 om 22:19

Cookielover schreef op 30-01-2023 om 21:56:

De A12 is al een paar keer geblokkeerd, dus laat die bijnablokkeeractivist maar zitten.


SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

30-01-2023 om 22:54

Libertine schreef op 30-01-2023 om 15:31:

[..]

Daar vergis je je denk ik in. De media-aandacht en de verontwaardiging over de arrestaties is fors. Ik denk dat er op 11 maart nog veel meer mensen bereid zullen zijn te demonstreren. Steeds meer mensen realiseren zich nu ook om hoeveel subsidie het gaat, en verdiepen zich in de schadelijke gevolgen van fossiele brandstof. Er sluiten zich ook steeds meer wetenschappers aan en bekende Nederlanders. Bénédicte Ficq bijvoorbeeld.

Ik ben behoorlijk hoopvol



Hier zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben. Meestal hou ik het bij online discussies en laat ik dit soort demonstraties langs me heen gaan. Ik vond ER ook altijd te radicaal. Nu ben ik daar genuanceerder over gaan denken, én denk ik dat we wel wat radicaler nodig hebben op dit gebied. Ik overweeg dus serieus om te gaan 11 maart en nog wat vrienden op te trommelen  

Dit weekend stond een mooie reconstructie in de Volkskrant over de demonstratie hiervoor. Daaruit bleek wel hoe welwillend en vooroverstond ze zijn. Natuurlijk doen ze dingen om aandacht te vragen, maar ze gaan zonder morren mee met de politie (nadat ze losgeweekt zijn) en doen keurig wat van ze wordt gevraagd. 

Bij veel andere demonstraties (anti-coronabeleid of die van de boeren) is de sfeer veel agressiever en grimmiger.

Ik denk dat deze rustige meewerkende manier van ER veel meer mensen aanspreekt. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

30-01-2023 om 23:32

MeganRapinoe schreef op 30-01-2023 om 23:24:

[..]


Hier zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben. Meestal hou ik het bij online discussies en laat ik dit soort demonstraties langs me heen gaan. Ik vond ER ook altijd te radicaal. Nu ben ik daar genuanceerder over gaan denken, én denk ik dat we wel wat radicaler nodig hebben op dit gebied. Ik overweeg dus serieus om te gaan 11 maart en nog wat vrienden op te trommelen

Dit weekend stond een mooie reconstructie in de Volkskrant over de demonstratie hiervoor. Daaruit bleek wel hoe welwillend en vooroverstond ze zijn. Natuurlijk doen ze dingen om aandacht te vragen, maar ze gaan zonder morren mee met de politie (nadat ze losgeweekt zijn) en doen keurig wat van ze wordt gevraagd.

Bij veel andere demonstraties (anti-coronabeleid of die van de boeren) is de sfeer veel agressiever en grimmiger.

Ik denk dat deze rustige meewerkende manier van ER veel meer mensen aanspreekt.

En met een beetje geluk willen ze je ook nog betalen.

https://www.hln.be/buitenland/extinction-rebellion-betaalt-demonstranten-in-nederland~a7791b66/

Tot 450 euro per week, ruim 2000 euro per maand, krijgen ze om kruispunten te blokkeren en het verkeer te ontwrichten om daar hun mantra’s te kunnen verkondigen.

Epic88 schreef op 30-01-2023 om 23:32:

[..]

En met een beetje geluk willen ze je ook nog betalen.

https://www.hln.be/buitenland/extinction-rebellion-betaalt-demonstranten-in-nederland~a7791b66/

Tot 450 euro per week, ruim 2000 euro per maand, krijgen ze om kruispunten te blokkeren en het verkeer te ontwrichten om daar hun mantra’s te kunnen verkondigen.

Niet erg neutrale beschrijving van deze hln.be website. Is er geen neutralere bron? Overigens is het toch helemaal niet raar om te betalen? Het valt in het niet natuurlijk bij de bedragen die agro business en fossiele brandstof verwerkers kunnen uitgeven voor hun reclamebudget. Maar donaties aan groepen zoals ER kunnen juist hiervoor goed gebruikt worden.

Gr Angela 


Epic88 schreef op 30-01-2023 om 23:32:

[..]

En met een beetje geluk willen ze je ook nog betalen.

https://www.hln.be/buitenland/extinction-rebellion-betaalt-demonstranten-in-nederland~a7791b66/

Tot 450 euro per week, ruim 2000 euro per maand, krijgen ze om kruispunten te blokkeren en het verkeer te ontwrichten om daar hun mantra’s te kunnen verkondigen.

Hahahaha, heb je het door mij dikgedrukte deel nou gewoon van een stel wappies op Twitter overgenomen?

Uit het artikel:

‘"Voor een beperkt aantal demonstranten in Nederland gebeurt dat", verklaarde woordvoerder Egbert Bron. Hij noemde het een vrijwilligersvergoeding. "Om hoeveel personen het gaat, weet ik niet. Het gaat niet om grote bedragen. Zo'n 170 euro per maand", aldus Bron.

De ontvangers zijn vrijwilligers die volgens Bron "vijftig tot zestig uur per week" hebben besteed aan de acties. "Sommigen zijn zzp'ers (zelfstandigen, red.) die hun agenda hebben leeggemaakt, anderen hebben hun werkgever gevraagd of ze hier een week aan mochten besteden.”’

Maar ga vooral verder met fakenews verspreiden, hoor.

Ik heb nog niet alles gelezen, ga ik zo doen maar om op de openingspost te reageren : Ja, ik snap sowieso alle demonstranten, dus ook deze klimaatactivisten. Het enige waar ik een beetje pissig om ben is het verschil waarmee wordt ingegrepen. Ik ben pro boerenprotest, maar zij konden feitelijk redelijk hun gang gaan in tegenstelling tot deze groep. Da's niet zo fair. Gelijke monnikken gelijke kappen wat mij betreft. Maarja, gaat toch niet gebeuren. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

31-01-2023 om 05:57

Cookielover schreef op 30-01-2023 om 23:48:

[..]

Hahahaha, heb je het door mij dikgedrukte deel nou gewoon van een stel wappies op Twitter overgenomen?

Uit het artikel:

‘"Voor een beperkt aantal demonstranten in Nederland gebeurt dat", verklaarde woordvoerder Egbert Bron. Hij noemde het een vrijwilligersvergoeding. "Om hoeveel personen het gaat, weet ik niet. Het gaat niet om grote bedragen. Zo'n 170 euro per maand", aldus Bron.

De ontvangers zijn vrijwilligers die volgens Bron "vijftig tot zestig uur per week" hebben besteed aan de acties. "Sommigen zijn zzp'ers (zelfstandigen, red.) die hun agenda hebben leeggemaakt, anderen hebben hun werkgever gevraagd of ze hier een week aan mochten besteden.”’

Maar ga vooral verder met fakenews verspreiden, hoor.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1270651846/klimaatdemonstranten-krijgen-betaald

Nee uit dit artikel.
maar over fake nieuws gesproken, vind jij het fair hoe je de boeren protesten framed en laat overkomen alsof daar niemand is opgepakt. Zie je bericht van 18:11 gisteravond.

Oh, gaan we het nu over de financiering van demonstraties hebben? Het is heel gebruikelijk dat verschillende partijen, verschillende dingen vergoeden. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook bij de boerenprotesten:

- tigduizenden euro’s financiering vanuit de grote bedrijven naar de boerenprotesten: https://www.nu.nl/binnenland/6210695/miljardenconcerns-hebben-flinke-vinger-in-de-pap-bij-boerenprotesten.html 
- 100.000 euro voor iemand die de wet overtrad: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5317301/crowdfunding-voor-gewonde-actieboer-levert-meer-dan-ton-op

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.