Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klimaatactivisten

Gisteren met enige verbazing naar het klimaatprotest op de A12 gekeken. Dat je protesteert begrijp ik hoor. Maar dat je dat op de A12 doet terwijl je weet dat het niet mag en je dan ook nog vol trots weg laat slepen of los laat zagen omdat je ergens aan vast gelijmd bent. Ik kan er echt niet bij.... Ga gewoon op het Malieveld staan ofzo. 
Wat vinden jullie ervan? 


Epic88 schreef op 29-01-2023 om 12:21:

[..]

Nou ik kan stoppen met schrijven binnen dit topic zie ik. Jij kan blijkbaar voor mij denken


nee hoor dat hoef ik niet te doen: je eigen reacties leggen je inconsequenties bloot. QED en door

felija schreef op 29-01-2023 om 12:20:

[..]

Bedreigingen bij een minister haar voordeur? Dat vond je geen zielig gedrag?

Zeg ik ergens dat ik dat normaal gedrag vind? Ik geloof het niet, ik heb het over de manier van protesteren.

Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 12:22:

[..]

Zeg ik ergens dat ik dat normaal gedrag vind? Ik geloof het niet, ik heb het over de manier van protesteren.

Ik ook, die bedreiging was ook een manier van protesteren. 

Nou ja, ik begrijp ze en de volgende keer ga ik ze oprecht steunen met een spandoek langs de weg. En iedereen die zegt 'dit helpt niet' :misschien heb je gelijk maar ga dan alsjeblieft iets doen of laten waarvan jij denkt dat het wel helpt. 

felija schreef op 29-01-2023 om 12:24:

[..]

Ik ook, die bedreiging was ook een manier van protesteren.

Fortuyn is door een linkse radicaal neergeschoten, als jij deze redenatie aanhoudt kun je ook elke links radicaal daarvan de schuld geven.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 12:33

Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 12:30:

[..]

Fortuyn is door een linkse radicaal neergeschoten, als jij deze redenatie aanhoudt kun je ook elke links radicaal daarvan de schuld geven.

Daar is ook nog een interessant boek over.
https://www.bol.com/nl/nl/p/eco-nostra/1001004001974863/

Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 12:03:

[..]

Dat er klimaatopwarming is daar zijn inmiddels heel veel mensen het over eens, maar je kunt dat ook op een normale manier overbrengen (….)maar dat kan niet v.d. ene op de andere dag opgelost worden

Hoezo van de ene op de andere dag? Er wordt al minstens 50 jaar actie gevoerd vanwege het milieu. 50 jaar! Vroeger heette het vervuiling en zure regen en gat in de ozonlaag en broeikaseffect. Mensen deden dat met demonstraties, posters, workshops, liedjes, etc. En soms met hardere middelen. 
De vervuiling in de rivieren en de zure regen en het gat in de ozonlaag zijn verminderd, maar in het grotere kader wordt het milieu nog steeds gesloopt. Dus als 50 jaar posters en liedjes het tij niet keren, wat moeten mensen dan?  
Als je nu nog steeds denkt dat het “van de ene op de andere dag” is, dan ben je ook wel een soort ontkenner hoor, dan heb je de afgelopen decennia echt niet opgelet. 

Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 12:30:

[..]

Fortuyn is door een linkse radicaal neergeschoten, als jij deze redenatie aanhoudt kun je ook elke links radicaal daarvan de schuld geven.

Dat doe jij toch ook door klimaatactivisten zielig te noemen omdat er ook klimaatactivisten zijn die zich vastlijmen. Overigens zie ik ook niet goed in wat er precies zielig is aan jezelf vast plakken. 

Ginevra schreef op 29-01-2023 om 12:41:

[..]

Hoezo van de ene op de andere dag? Er wordt al minstens 50 jaar actie gevoerd vanwege het milieu. 50 jaar! Vroeger heette het vervuiling en zure regen en gat in de ozonlaag en broeikaseffect. Mensen deden dat met demonstraties, posters, workshops, liedjes, etc. En soms met hardere middelen.
De vervuiling in de rivieren en de zure regen en het gat in de ozonlaag zijn verminderd, maar in het grotere kader wordt het milieu nog steeds gesloopt. Dus als 50 jaar posters en liedjes het tij niet keren, wat moeten mensen dan?
Als je nu nog steeds denkt dat het “van de ene op de andere dag” is, dan ben je ook wel een soort ontkenner hoor, dan heb je de afgelopen decennia echt niet opgelet.

Nogmaals, heeft vastketenen aan het afvalt zin? EN wat voor zin? Ten 2de er wordt al heel veel gedaan om het milieu te ontlasten, geen plastic meer bij de albert Heyn meer groene energie ect. ect. maar wat deze mensen willen is 100% milieuvriendelijk maar dat kan gewoon niet, alleen groene energieopwekking is simpelweg niet voldoende.

wat nu klimaatverandering heet, heette vroeger het broeikaseffect. Daar wordt als sinds de jaren 80 over vergaderd. Sinds de jaren 80! Dat is pakweg 35 jaar! 
Maar nee, dit is allemaal “van de ene op de andere dag”. 

Jillz schreef op 29-01-2023 om 12:43:

[..]

Dat doe jij toch ook door klimaatactivisten zielig te noemen omdat er ook klimaatactivisten zijn die zich vastlijmen. Overigens zie ik ook niet goed in wat er precies zielig is aan jezelf vast plakken.

Dus als men hun zin niet helemaal krijgt gaan ze zich maar vastlijmen? vind jij dat niet een beetje kinderachtig om je punt te maken? Men heeft toch een mond gekregen om hun punt te maken?

Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 12:45:

[..]

Nogmaals, heeft vastketenen aan het afvalt zin? EN wat voor zin? Ten 2de er wordt al heel veel gedaan om het milieu te ontlasten, geen plastic meer bij de albert Heyn meer groene energie ect. ect. maar wat deze mensen willen is 100% milieuvriendelijk maar dat kan gewoon niet, alleen groene energieopwekking is simpelweg niet voldoende.

Het probleem is dat minder plastic tasjes niet het probleem oplost. Het is een druppel op een gloeiende plaat.

Het gaat niet over 100% milieuvriendelijk. Het gaat wel om serieus iets doen om klimaat opwarming tegen te gaan. De meeste klimaatactivisten zijn voor zichzelf heel streng en leven heel milieubewust, maar dat wil niet zeggen dat ze die verwachting van iedereen hebben.

Hoe we vandaag leven is niet langer houdbaar. En er zijn heel veel acties mogelijk zonder dat we direct heel veel hoeven in te leveren. Nu wordt telefoon software bewust trager gemaakt na verloop van tijd zodat de verkoop van nieuwe modellen beter loopt. En dat geldt voor veel meer apparaten die bewust een korte levensduur hebben zodat consumenten sneller nieuw kopen. Daar kan prima wetgeving voor komen en dat spaart het milieu en is voor de consument alleen maar fijn.

Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 12:45:

[..]

Nogmaals, heeft vastketenen aan het afvalt zin? EN wat voor zin? Ten 2de er wordt al heel veel gedaan om het milieu te ontlasten, geen plastic meer bij de albert Heyn meer groene energie ect. ect. maar wat deze mensen willen is 100% milieuvriendelijk maar dat kan gewoon niet, alleen groene energieopwekking is simpelweg niet voldoende.

Er wordt 17,3 miljard euro aan subsidies en belasting voordeel aan fossiele brandstof uit gegeven (En meer dan 500 miljard wereldwijd) Denk je dat we door het verbieden van de plastic tasjes bij de appie de schade die dat aanricht wel kunnen compenseren?

Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 12:30:

[..]

Fortuyn is door een linkse radicaal neergeschoten, als jij deze redenatie aanhoudt kun je ook elke links radicaal daarvan de schuld geven.

Lees eens in de context: jij begon erover dat de boeren tenminste niet zo zielig deden door zichzelf vast plakken aan de snelweg. Daarop reageerde ik dat het bedreigen van politici ook op zijn minst zielig is te noemen. 

Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 12:47:

[..]

Dus als men hun zin niet helemaal krijgt gaan ze zich maar vastlijmen? vind jij dat niet een beetje kinderachtig om je punt te maken? Men heeft toch een mond gekregen om hun punt te maken?

Klimaatactivisten hebben eerst hun mond gebruikt en er is niet geluisterd. Omdat een protest op een goedgekeurde plek niet nieuwswaardig is. Als je op de snelweg gaat zitten en je plakt je niet vast dan krijg je niet eens de tijd om meer dan één zin te zeggen.

Overigens zie ik ook nog steeds heel veel andere acties zoals stille tochten door klimaatactivisten, maar dat haalt misschien net het lokale sufferdje.

Hoe dan ook ik heb liever dat ze zich vast plakken, dan met een trekker blokkeren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.