Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kan je mensen die vandaag leven, verantwoordelijk houden voor het verleden ?

Paracelsus schreef op 15-12-2022 om 16:17:

Het is het kabinet, wat pakken ze wel goed aan ?

Je zaait steeds bewust verwarring door van het onderwerp te raken en op Iets anders de aandacht te vestigen. Vervelend wel. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-12-2022 om 16:41

Libertine schreef op 15-12-2022 om 13:45:

[..]

Ik citeer even een paar dingen uit de laatste paar pagina’s:

- Achterlijk volk

- Ze schieten zich in de voet, ze hebben het over polarisatie maar zien niet wat ze zelf doen

- Ze gebruiken het excuus om andere dingen gedaan te krijgen: dan ook maar mooi in je eigen gebied blijven en hier maar niet naar toe,

- graag of niet doe excuses, willen ze niet? Dan toch lekker niet.

- Achterlijke eisen

- De hand bijten die ze voedt

- Ik heb echt het gevoel dat ze dit aan het uitmelken zijn. Het woord neger moet strafbaar worden, zwarte Piet verdwijnen en we mogen alleen nog excuus maken en herstelbetalingen doen

- Negatief spreken lokken ze zelf uit. Ze zeuren dat excuus niet welgemeend is

- Het is een machtsstrijd. Ze willen nu anderen dicteren

- Misschien zijn ze vergeten dat ze in de loop der jaren al miljarden hebben gehad en daarom niet meer in plaggehutjes wonen.

En dan ben ik degene die deze discussie tot niets anders maakt??? Hou toch gauw op. Wees reflectief over de dingen die hier geschreven worden. Daar lusten de honden geen brood van.

Wat is er racistisch aan mijn opmerkingen? 
Dit zijn namelijk precies eisen die gesteld zijn en de rest is mijn mening. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

15-12-2022 om 16:43

Libertine schreef op 15-12-2022 om 16:35:

[..]

Je zaait steeds bewust verwarring door van het onderwerp te raken en op Iets anders de aandacht te vestigen. Vervelend wel.

Ik was klaar met de eerdere discussie en reageer op iemand anders. 

Tickel schreef op 15-12-2022 om 16:41:

[..]

Wat is er racistisch aan mijn opmerkingen?
Dit zijn namelijk precies eisen die gesteld zijn en de rest is mijn mening.

Ga je eerst even inhoudelijk in op de uitspraken waar de woorden plaggenhut, neger, achterlijk volk etc in genoemd worden voor je mij ter verantwoording roept? Iemand verzocht om voorbeelden. Heb er een aantal hier geplaatst. Het zou je sieren er dan ook even inhoudelijk op te reageren. 

Vind jij het prima taal zoals het hier wordt neergezet?

Paracelsus schreef op 15-12-2022 om 16:43:

[..]

Ik was klaar met de eerdere discussie en reageer op iemand anders.

Het is geen incident. Je doet hetzelfde met de nadruk op racisme naar witte mensen te leggen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

15-12-2022 om 16:48

Libertine schreef op 15-12-2022 om 16:47:

[..]

Ga je eerst even inhoudelijk in op de uitspraken waar de woorden plaggenhut, neger, achterlijk volk etc in genoemd worden voor je mij ter verantwoording roept?

Jij doet een uitspraak dat deze citaten racistisch zijn. Dan vraagt de schrijver aan jou waarom die van mij en dan zeg je kijk even naar de overige citaten 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-12-2022 om 16:50

Libertine schreef op 15-12-2022 om 14:03:

[..]

150 jaar. Wel blijven opletten. En de comments gaan over mensen van kleur dus dat heeft alles met ras te maken.

Bovendien gaat het over excuus van de staat. Jij als individu hoeft niets te doen. Scheelt weer

Het gaat over de slavernij en de eisen die aan het excuus worden gesteld. Jij maakt het tot een gekleurde rassen item. Zoals de staat de excuses moet maken, zo zijn er stichtingen die zich bezig houden met de voorwaarden en eisen die ze daaraan stellen. Daar hoeft de individu ook niets aan te doen. Maar toch maak jij het racistisch.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

15-12-2022 om 16:51

Libertine schreef op 15-12-2022 om 16:48:

[..]

Het is geen incident. Je doet hetzelfde met de nadruk op racisme naar witte mensen te leggen.

Geen idee op welke incidenten je allemaal doelt. Maar ik geloof dat de discussie tussen ons wel klaar was. Helemaal als je mij kleutergedrag verwijt, dan mag je het van mij sowieso uitzoeken.  
Het staat mij vrij om op een ander te reageren toch? 

Paracelsus schreef op 15-12-2022 om 16:48:

[..]

Jij doet een uitspraak dat deze citaten racistisch zijn. Dan vraagt de schrijver aan jou waarom die van mij en dan zeg je kijk even naar de overige citaten

Probeer je me op inconsequentie te pakken paracelsus?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-12-2022 om 16:51

Libertine schreef op 15-12-2022 om 16:47:

[..]

Ga je eerst even inhoudelijk in op de uitspraken waar de woorden plaggenhut, neger, achterlijk volk etc in genoemd worden voor je mij ter verantwoording roept? Iemand verzocht om voorbeelden. Heb er een aantal hier geplaatst. Het zou je sieren er dan ook even inhoudelijk op te reageren.

Vind jij het prima taal zoals het hier wordt neergezet?

Ik heb geen voorbeelden aan jou gevraagd. Ik vraag alleen waarom MIJN opmerkingen als racistisch worden bestempeld aangezien ze in jouw rijtje staan. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

15-12-2022 om 16:52

Libertine schreef op 15-12-2022 om 16:51:

[..]

Probeer je me op inconsequentie te pakken paracelsus?

Nee, iemand vraagt waarom haar opmerkingen racistisch zijn. Want jij beweert dat ze racistisch zijn. Dan kan je niet zeggen, ja kijk even naar de citaten van andere mensen. 

Paracelsus schreef op 15-12-2022 om 16:51:

[..]

Geen idee op welke incidenten je allemaal doelt. Maar ik geloof dat de discussie tussen ons wel klaar was. Helemaal als je mij kleutergedrag verwijt, dan mag je het van mij sowieso uitzoeken.
Het staat mij vrij om op een ander te reageren toch?

Ah. Jij was er klaar mee. Helder. 

Paracelsus schreef op 15-12-2022 om 16:52:

[..]

Nee, iemand vraagt waarom haar opmerkingen racistisch zijn. Want jij beweert dat ze racistisch zijn. Dan kan je niet zeggen, ja kijk even naar de citaten van andere mensen.

Ik vraag eerst even te reageren op mijn reactie in het algemeen ipv. Lijkt me qua conversatie wel zo logisch. 

Maar ik vermoed dat mijn doel inmiddels is bereikt dus ik ga met een gerust hart dit gesprek weer uit. 

Tickel schreef op 15-12-2022 om 16:51:

[..]

Ik heb geen voorbeelden aan jou gevraagd. Ik vraag alleen waarom MIJN opmerkingen als racistisch worden bestempeld aangezien ze in jouw rijtje staan.

Dat überhaupt het woord neger gebruikt is al voldoende om als racistisch te bestempelen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

15-12-2022 om 16:59

Libertine schreef op 15-12-2022 om 16:56:

[..]

Ik vraag eerst even te reageren op mijn reactie in het algemeen ipv. Lijkt me qua conversatie wel zo logisch.

Maar ik vermoed dat mijn doel inmiddels is bereikt dus ik ga met een gerust hart dit gesprek weer uit.

Lol, dan weet ik ook gelijk hoe ik jouw verwijt naar mij moet interpreteren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.