Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kabinetsformatie

Drietje schreef op 29-09-2021 om 23:05:

Ik ben benieuwd wat het wisselgeld is voor D66 als ze akkoord gaan. Zal Kaag dan premier worden in ruil voor een doorstart van het oude kabinet?

Dat is echt een horrorscenario! 

Als het oude kabinet doorgaat krijgt Rutte simpelweg een vrijbrief om verder te gaan op de ingeslagen weg: leugens, de kamer niet of onvolledig informeren, verder gaan met dienen van multinationals, ten koste van de bevolking. Hij heeft het spelletje poot stijf houden gewonnen en zal zich nu wel helemaal onoverwinnelijk voelen. Een soort Vladimir Rutte. Wie gaat hem, en zijn zorgvuldig geselecteerde coterie van hielenlikkers, nog tegenhouden?

Voordeel is dat de hele tweede kamer (die vrij nieuw is, ik weet niet voor welk percentage) niet hoeft te wennen en meteen bovenop alles kan zitten om bij te sturen.
Geen nieuwe mooie verkooppraatjes van nieuw kabinet, what you see is what you get en gaan! En er is voldoende materiaal van de afgelopen 4,5 jaar om hen in check te houden... En d66 en CU kunnen elkaar dan hopelijk inderdaad helpen hun rug recht te houden op het progressieve deel (als ze zich kunnen neerleggen bij hun  fundamentele verschillen).
gr Angela

of CU zegt alleen samenwerking toe in ruil voor het vertrek van Rutte als premier. Benieuwd wat VVD dan doet, want de enige andere optie is nieuwe verkiezingen.. 

zoveel macht heeft CU niet .. en als ze die macht hadden, zouden ze dat dan wensen? Interessante vraag, dat wel . . 
gr Angela

nu hebben ze die macht wel. Ze hebben gezegd niet met Rutte verder te willen toenertijd dus ik ben benieuwd...

ik denk dat ze niet 'politiek' gaan doen met hun macht maar inhoudelijk eisen dat er niets gedaan wordt dat hun gristelijke/christelijke/religieuze belangen doorkruist . . . 
gr Angela

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

30-09-2021 om 09:47

Angela1967 schreef op 30-09-2021 om 09:17:

ik denk dat ze niet 'politiek' gaan doen met hun macht maar inhoudelijk eisen dat er niets gedaan wordt dat hun gristelijke/christelijke/religieuze belangen doorkruist . . .
gr Angela

Als ik een D66-stemmer was, zou ik me echt enorm in de zeik gezet voelen als mijn partij opnieuw in een kabinet komt met de ChristenUnie en alle medisch-ethische zaken wéér in de ijskast worden gezet. Eigenlijk is dat kiezersbedrog. 

Toch heb ik niet het idee dat voor de CU bijv het homo huwelijk onbespreekbaar is. Een duivels dilemma zal het voor ze zijn maar ik heb het idee dat ze er wel steeds meer open voor gaan staan. 

3xscheepsrecht schreef op 30-09-2021 om 09:57:

Toch heb ik niet het idee dat voor de CU bijv het homo huwelijk onbespreekbaar is. Een duivels dilemma zal het voor ze zijn maar ik heb het idee dat ze er wel steeds meer open voor gaan staan.

Huh, het homohuwelijk is er al lang. 

Liara

Liara

30-09-2021 om 10:13 Topicstarter

Wollstonecraft schreef op 30-09-2021 om 08:52:

Ok, dit wordt het nieuwe kabinet.

Rutte, premier en minister van leugens.
Kaag, vice premier en minister van huichelarij en slappe knieën
Hoekstra, minister van belastingparadijs
De Jonge, minister van volkstuchtiging, met de speciale opdracht de bevolking te wantrouwen en te benadelen.
Seegers, minister spruitjeslucht
Grapperhaus, minister van geheime zaken en verduistering
Ollongren, minister van oude bestuurscultuur
Dekker, minister van afbraak rechtstaat

Ik zou hard moeten lachen als het niet eigenlijk om te janken is. Zo waar dit 😭

Liara

Liara

30-09-2021 om 10:16 Topicstarter

Screenshot-20210930-101409-AD.jpg

Een van de weinige keren dat ik het eens ben met Wilders. 

Liara schreef op 30-09-2021 om 10:16:

Yep, helemaal mee eens.

Wollstonecraft schreef op 30-09-2021 om 10:03:

[..]

Huh, het homohuwelijk is er al lang.

Klopt sorry een beetje onduidelijk verwoord. Cu erkent het niet maar daarin zie je wel steeds meer een verschuiving.  Wat ik dus bedoel te zeggen is dat ik het idee heb dat CU wel steeds meer open lijkt te staan voor dit soort onderwerpen en het wel steeds meer bespreekbaar lijkt te zijn. Dus ik hoop dat er een compromis bereikt kan worden op deze thema's want ik vind het verder wel een fijne partij om erbij te hebben. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

30-09-2021 om 10:29

Liara schreef op 30-09-2021 om 10:16:

Je kunt er ook anders naar kijken. De kiezer heeft na dit alles gestemd en daar kwam dit resultaat uit.  Links verloor,  D66 en VVD wonnen. En nog steeds is het vertrouwen in Rutte heel erg hoog. Dus zo bekeken is het de wens van de kiezer. Al zou je dan ook PVV moeten betrekken als je die lijn volgt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.