Nieuws en actueel
Liara
31-08-2021 om 12:58
Kabinetsformatie
Bijna 6 maanden na de verkiezingen is er nog steeds geen nieuwe regering. Zojuist werd bekend dat zowel de combinatie PvdA/GL en de CU niet meer meepraten.
Dan blijft over VVD, D66 en CDA en wordt gesproken over een minderheidskabinet.
Ik vrees 4 jaar stilstand, terwijl er nu juist zoveel te doen is binnen Nederland en voor het klimaat, om maar wat te noemen.
Zouden nieuwe verkiezingen inmiddels niet beter zijn? Dit duurt te lang en ze komen nergens.
CuddlyReindeer95
29-09-2021 om 21:04
Cookielover schreef op 29-09-2021 om 21:02:
Ik hoop heel erg dat Pieter Omtzigt een plan heeft. Of ie zich nou bij een partij aansluit of er eentje begint.
Ik vraag me af of hij daar nu al toe in staat is. Hij is herstellende van een burn-out en lijkt ook niet het type dat makkelijk delegeert.
Piratenkoningin
29-09-2021 om 21:07
Misschien kunnen alle fatsoenlijke kamerleden (daar moeten er toch wat meer van zijn) zich verenigen in een nieuwe partij om alle zetels van Omtzigt te vullen
Wollstonecraft
29-09-2021 om 21:14
Maar goed, we gaan het zien. Het komt vast goed, met de nieuwe bestuurscultuur en een kabinet dat hard werkt aan het herstellen van vertrouwen van burgers in de overheid.
Angela1967
29-09-2021 om 21:33
Mija schreef op 29-09-2021 om 18:13:
[..]
Jij gaat door voor de koelkast! Ik wil jou wel tien hartjes geven. Echt, weg ermee, allemaal! Wat zou dat een opluchting zijn. En dan maar eens verder kijken met nieuwe mensen, zonder al die bagage met elkaar.
en het is al zo godsgruwelijk moeilijk om politici te vinden dus nee dat vind ik echt geen goed plan. Tenzij ze verplicht aanblijven als 1-op-1 ondersteuning in het eerste half jaar om inhoudelijke continuïteit te bieden. En er moeten dan verplicht extra fractiemedewerkers bij én alle politieke banden tussen ambtenarij en politiek moeten doorgeknipt worden.
gr Angela
Angela1967
29-09-2021 om 21:34
Wollstonecraft schreef op 29-09-2021 om 21:00:
[..]
Daar kan ik met mijn pet ook niet bij. Ik las ooit iemand die dit een "zoek het maar uit" maatschappij noemde. Geen soldariteit, ieder voor zich. Blijkbaar zijn er veel mensen die zich daarin herkennen en zich bij vvd thuisvoelen. Alle leugens en schandalen ten spijt.
ik denk dat veel stemmers bang zijn voor extreem/rechts en terecht. Dan in godsnaam maar vvd zullen veel denken.
gr Angela
3xscheepsrecht
29-09-2021 om 21:41
ik zou inderdaad vooral weer VVD stemmen bij gebrek aan een andere fatsoenlijke partij op rechts. Pvv Ja21 en FvD vind ik te extreem.
Mijn stem zou naar CU gaan wanneer ze homo huwelijk, abortus en euthanasie zouden steunen overigens. Dat vind ik verder de enige nog betrouwbare fatsoenlijke partij in Nederland. Jammer dat ze Christelijk zijn 😆
MidasWolf
29-09-2021 om 21:58
3xscheepsrecht schreef op 29-09-2021 om 21:41:
ik zou inderdaad vooral weer VVD stemmen bij gebrek aan een andere fatsoenlijke partij op rechts. Pvv Ja21 en FvD vind ik te extreem.
Mijn stem zou naar CU gaan wanneer ze homo huwelijk, abortus en euthanasie zouden steunen overigens. Dat vind ik verder de enige nog betrouwbare fatsoenlijke partij in Nederland. Jammer dat ze Christelijk zijn 😆
Dat is wel een mazzel van de VVD dat andere rechtse partijen als een minder goed alternatief worden gezien door veel kiezers
Ben benieuwd hoe ja21 hier in gaat ontwikkelen zullen zij wel een volwaardig alternatief worden in het rechter spectrum van de politiek.
ReadyAnteater53
29-09-2021 om 22:04
MidasWolf schreef op 29-09-2021 om 21:58:
[..]
Dat is wel een mazzel van de VVD dat andere rechtse partijen als een minder goed alternatief worden gezien door veel kiezers
Ben benieuwd hoe ja21 hier in gaat ontwikkelen zullen zij wel een volwaardig alternatief worden in het rechter spectrum van de politiek.
Lijkt me niet. Ook daar nog altijd hele heftige uitspraken op het gebied van migratie/mensen met een migratieachtergrond/de islam. Geen verrassing trouwens aangezien het extreemrechtse gebrabbel van Baudet destijds ook nooit aanleiding voor hen is geweest om de wegen te doen scheiden.
Piratenkoningin
29-09-2021 om 22:07
VVD en CDA zijn al klaar met het overleg met de fractie, D66 nog niet. Dat zegt wel genoeg over welke optie er wordt besproken vrees ik
QuizzicalOpossum53
29-09-2021 om 22:50
Piratenkoningin schreef op 29-09-2021 om 22:07:
VVD en CDA zijn al klaar met het overleg met de fractie, D66 nog niet. Dat zegt wel genoeg over welke optie er wordt besproken vrees ik
Ja die optie lijkt nu wel duidelijk inderdaad.
In NRC een analyse hoe D66 met die absurde spin over Remkes en drank zichzelf in een nog lastiger positie heeft gebracht. Ik denk dat Kaag ook echt wel rare mensen om zich heen heeft. Ook al die speech laatst. Ze heeft zelf niet zoveel politieke ervaring, dan heb je juist goede adviseurs nodig. Ze kan beter op Jetten varen volgens mij. Die snapt hoe het werkt en heeft fatsoen in zijn lijf.
QuizzicalOpossum53
29-09-2021 om 23:05
Ik ben benieuwd wat het wisselgeld is voor D66 als ze akkoord gaan. Zal Kaag dan premier worden in ruil voor een doorstart van het oude kabinet?
Rondstruiner
30-09-2021 om 06:06
Drietje schreef op 29-09-2021 om 23:05:
Ik ben benieuwd wat het wisselgeld is voor D66 als ze akkoord gaan. Zal Kaag dan premier worden in ruil voor een doorstart van het oude kabinet?
Nou, dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, Rutte wordt gewoon premier hoor.
Misschien pakt het zelfs uiteindelijk wel goed uit voor haar. Ze staat bij een voortzetting van de coalitie heel sterk in de inhoudelijke onderhandelingen over een regeerakkoord, ze heeft al flink toegeven, vvd en cda niets. Dus die kunnen zich het niet veroorloven om nu ook nog de onderhandelingen (op de inhoud ) vast te laten lopen. CU staat ook sterk, hebben zich ook altijd cooperatief opgesteld.
Wollstonecraft
30-09-2021 om 08:52
Ok, dit wordt het nieuwe kabinet.
Rutte, premier en minister van leugens.
Kaag, vice premier en minister van huichelarij en slappe knieën
Hoekstra, minister van belastingparadijs
De Jonge, minister van volkstuchtiging, met de speciale opdracht de bevolking te wantrouwen en te benadelen.
Seegers, minister spruitjeslucht
Grapperhaus, minister van geheime zaken en verduistering
Ollongren, minister van oude bestuurscultuur
Dekker, minister van afbraak rechtstaat
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.