Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
Zilver_gray
29-11-2024 om 08:16
Goed om te lezen dat het zonder noemenswaardige incidenten verlopen is.
Libertine
29-11-2024 om 11:02
interessante podcast over de invloed (propaganda) van Israël, al snel na de rellen, op politiek leiders in Nederland. https://open.spotify.com/episode/59cdAmZwvepXeFV1OPPDeG?si=pJs3XfRxTOCXZA0tnTifHQ&context=spotify%3Ashow%3A1J9w1rGmr1NdF1Vwz7Z5Nm&t=1236
Zilver_gray
29-11-2024 om 14:19
Libertine schreef op 29-11-2024 om 11:02:
interessante podcast over de invloed (propaganda) van Israël, al snel na de rellen, op politiek leiders in Nederland. https://open.spotify.com/episode/59cdAmZwvepXeFV1OPPDeG?si=pJs3XfRxTOCXZA0tnTifHQ&context=spotify%3Ashow%3A1J9w1rGmr1NdF1Vwz7Z5Nm&t=1236
Bedankt voor de link! Interessant, ik heb tot nu toe de helft kunnen luisteren, gevaarlijk vind ik dat diezelfde propaganda voor waarheid wordt verkondigd… zolang Israël de “bron” is, wordt het klakkeloos voor waar aangenomen. Waarom eigenlijk?
Libertine
29-11-2024 om 16:53
Zilver_gray schreef op 29-11-2024 om 14:19:
[..]
Bedankt voor de link! Interessant, ik heb tot nu toe de helft kunnen luisteren, gevaarlijk vind ik dat diezelfde propaganda voor waarheid wordt verkondigd… zolang Israël de “bron” is, wordt het klakkeloos voor waar aangenomen. Waarom eigenlijk?
Ik denk omdat Israël als bevriende natie wordt gezien? Zeker door dit kabinet. Verderop zeggen ze er ook iets over. Een land als China zou dit niet moeten flikken.
Zilver_gray
29-11-2024 om 18:24
Libertine schreef op 29-11-2024 om 16:53:
[..]
Ik denk omdat Israël als bevriende natie wordt gezien? Zeker door dit kabinet. Verderop zeggen ze er ook iets over. Een land als China zou dit niet moeten flikken.
Ik lees net over dat rapport..
Daglichtlamp
30-11-2024 om 21:32
Alleen Pegida moest zonodig toch op de Dam protesteren.
Pro Palestina, tegen jodenhaat. Dat staat op de A4’tjes die de organisatie van de demonstratie deze zaterdag her en der op het Waterlooplein heeft geplakt. Honderden betogers verzamelden zich hier vanaf 14.00 uur, en ook bij hun bordjes en spanddoeken valt op dat ze vaak over verbinding gaan. Een greep: ‘Fight fascism everywhere’, ‘we zijn allemaal Palestijnen’, ‘bestrijd antisemitisme niet met moslimhaat’, ‘we bleed the same blood’, ‘love semites, hate genocides’.
Een volgende spreker is Dana Mustafa van Artsen voor Gaza, haar boodschap is in lijn met haar voorgangers. “‘Nooit meer’ betekende voor iedereen en voor altijd. Het is een universele verplichting.”
Fleurtje_5
01-12-2024 om 11:41
Soheey wat een onderlinge haat is er ontstaan in dit mooie vredige landje.
Ik zag net een video van PowNed 29 nov 2024, waarin PowNed demonstranten interviewde tijdens een antisemitisme demonstratie. En wat schreeuwende Jodenhaters met Arafatsjaal zijn ook aanwezig.
Fleurtje_5
01-12-2024 om 11:53
Hans Teeuwen in 2021. En nu nog steeds actueel. Over iedereen grappen maken, Belgen Fransen Duitsers Christenen Joden.....maar
Geniaal.
Een fragment uit Echte Rancune, een bonte avond boordevol karaktermoord op belangrijke mensen en/of instituties. Ook voor wijven.
Nicole123
01-12-2024 om 12:41
Wie onderlinge haat erg vindt doet er goed aan PowNed niet aan views te helpen. PowNed bestaat van opruien, polariseren en eenzijdig belichten. Als je bij een demonstratie mensen interviewt dan kun je heel selectief daarin zijn en daarmee van exact dezelfde demonstratie of een heel vredig beeld neerzetten of een beeld van een stel antisemitische schreeuwers. Wat het doel van PowNed was is duidelijk en mensen die bevestigd willen worden in wat ze al vonden smullen ervan. PowNed is niet uit op waarheidsvinding en verbinding, maar op sensatie en clicks.
Fleurtje_5
01-12-2024 om 12:45
De jongeman die namens PowNed het interview deed stelde heel goede vragen aan beide partijen, en liet bezoekers aan het woord met de vraag 'wat vinden jullie er nou zelf van?'.
Ik kan de video niet plaatsen maar die kan men zelf opzoeken op "PowNed 29 november 2024'.
Nicole123
01-12-2024 om 15:37
PowNed beslist vervolgens zelf welke filmpjes van geinterviewden ze online zetten en welke niet, welke selectie ze daarin maken. Denken dat ze dat objectief doen is hopeloos naïef.
Fleurtje_5
01-12-2024 om 15:41
Nicole123 schreef op 01-12-2024 om 15:37:
PowNed beslist vervolgens zelf welke filmpjes van geinterviewden ze online zetten en welke niet, welke selectie ze daarin maken. Denken dat ze dat objectief doen is hopeloos naïef.
Duidelijk, Je hebt de video niet gezien.
BeesAreCool
01-12-2024 om 15:42
Moxxie schreef op 28-11-2024 om 17:42:
Ik ben àlle demonstraties meer dan zat. De boeren, XR, pro Palestijnen of pro Israël, het kan me allemaal gestolen worden. Er zullen vast veel mensen meelopen met de beste bedoelingen en voor de saamhorigheid, maar ik kan niet meer door de agressieve en dreigende sfeer heenkijken die ik te vaak bij de demonstraties zie.
Er zijn heel veel demonstraties waar niks naars gebeurt. Het grote merendeel is vreedzaam en vaak zelfs gezellig.
Helaas besteedt de media enkel aandacht aan de demonstraties waar het uit de hand loopt.
Dus het probleem is de media, niet de vreedzame demonstraties.
Fleurtje_5
01-12-2024 om 15:53
Nicole123 schreef op 01-12-2024 om 12:41:
Wie onderlinge haat erg vindt doet er goed aan PowNed niet aan views te helpen. PowNed bestaat van opruien, polariseren en eenzijdig belichten. Als je bij een demonstratie mensen interviewt dan kun je heel selectief daarin zijn en daarmee van exact dezelfde demonstratie of een heel vredig beeld neerzetten of een beeld van een stel antisemitische schreeuwers. Wat het doel van PowNed was is duidelijk en mensen die bevestigd willen worden in wat ze al vonden smullen ervan. PowNed is niet uit op waarheidsvinding en verbinding, maar op sensatie en clicks.
Helemaal niet eenzijdig.
Als je de video had bekeken zag je ook een jonge dame die zelf PowNed 'opzoekt' en met een arafat-sjaal richting de cameraman zwaait en ook blijft zwaaien. Ze geeft geen antwoord aan de jongeman van PowNed.
'ik praat niet tegen Powned'. Tuurlijk, ze vind PowNed 'fout'. Maar zij en haar maatjes waren hier zelf wel heel erg antisemitisch. Dan zie ik duizend keer liever PowNed dan zulke polariserende demonstranten.