Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Nicole123 schreef op 21-11-2024 om 23:42:

Wel grappig dat als het over moslims gaat sommige mensen opeens helemaal pro de linkse ideeën over LHBTI zijn. En zijn de linkse ideeën over LHBTI opeens ook de algehele Nederlandse normen en waarden wat betreft LHBTI?

waar lees je dat? ik lees het nergens boven jouw bericht. ik lees wel dat we geen potenrammers accepteren, maar niets over wat je mag denken/vinden over LHBTI? heb je een bron? of neem je aan?

Luchtpost schreef op 22-11-2024 om 11:11:

[..]

Je kan het angst noemen. Maar je kan ook zeggen dat mensen het goede willen behouden. Dat mensen veilig gebruik willen kunnen blijven maken van het openbaar vervoer, of 's avonds over straat willen kunnen lopen e.d.

Dat kan je vertalen als "angst" dat de eigen 'cultuur' verloren gaat.

Maar, ik zou zelf zo gauw geen voorbeelden kunnen noemen van goede, leuke, prettige, positieve etc. zaken, gewoonten die vanuit andere culturen naar NL zijn gekomen waartegen de NL bevolking zich met hand en tand verzet. Heb jij voorbeelden daarvan?

Wat is dan het goede dat men wil behouden en dat niet behouden kan worden door de komst van niet westerse mensen? 

Voorbeeld van iets goeds vanuit een andere cultuur waar een flink deel van de Nederlandse bevolking zich met hand en tand tegen heeft verzet (prijs de heer in steeds mindere mate) is wat mij betreft de traditie rondom Sinterklaas. 

Fleurtje_5 schreef op 22-11-2024 om 11:43:

[..]

Die grote bek tegen docenten, politie en hulpverleners is idd fout.

De familie speelt overal een grote rol. Althans bijna overal. Ook bij 'de gewone Nederlander'. Maar niet iedereen kan 7 dagen per week mantelzorgen als ze een drukke baan mét kleine kindjes hebben. Niet iedereen woont met drie gezinnen in één huis zodat er altijd wel iemand in huis is. Enne, Ik zal het niet over Lale Guhl hebben.

Net zo hard hebben we ook andere (dus niet alleen hoogopgeleide Marokaanse meiden) personeelsleden nodig om vacatures op te vullen. Vooral in de zorg waar veel personeel vanaf 2013 de straat op werd gestuurd vanwege bezuinigingen. Die trouwens nog steeds plaats vinden.

Gevangenispersoneel dat door het besluit van Fred Teeven werd ontslagen. En de jaren daarna werd geroepen dat er geen plaats voor gedetineerden is en overweegt men de gedetineerden in gevangenissen in het buitenland op te sluiten.

Maar dat alles heeft niets te maken met de Jodenjacht. Je bent alleen één bepaalde groep op een hoge sokkel aan het plaatsen.

Welke groep?

Fleurtje_5 schreef op 21-11-2024 om 14:16:

Applaus voor Fidan Ekiz:

https://youtu.be/0jDA35NXMWk?si=fySZ1ZpvU0BRFNqr 17 nov. 2024: Fidan Ekiz over antisemitisch geweld: 'Gematigde meerderheid, spreek je uit'
Presentator Fidan Ekiz roept de gematigde meerderheid op zich uit te spreken tegen antisemitisch geweld. Dat zegt zij in WNL Op Zondag naar aanleiding van haar column in De Telegraaf over 'antisemitische geweldsuitbarstingen'. "Laat je stem horen. Zorg ervoor dat iemand als Lale Gül steun krijgt."

En precies dit.

Broadway schreef op 22-11-2024 om 11:41:

[..]

eens. dan zeg je maar na elke 3 zinnen "dit betekent niet dat je mag blijven", maar dag 1 moet iedereen al weten hoe wij met elkaar omgaan. je hoeft geen LBTQetc te wórden, maar we mishandelen ze ook niet. we mogen het gedrag van ons zusje stom vinden, maar we vermoorden haar niet. Je mag vinden over israël en joden wat je wil, maar we doen niets, negatiefs, met die gedachten. en zo zeg je goedemorgen, dankjewel en tot ziens

Ik denk dat jouw opsomming van normen en waarde in vrij veel landen en voor de meeste mensen in deze wereld leidend zijn. Uitzonderingen daar gelaten. 

Libertine schreef op 22-11-2024 om 08:21:

[..]

Ik weet niet hoe vaak jij in contact staat met deze groepen maar ook zij voelen zich in grote getale buiten onze maatschappij gezet. Hebben last van vooroordelen. Krijgen minder kansen. Worden gediscrimineerd. Die doen niet “gewoon” mee. Dat jij geen “last” van ze hebt omdat ze niet “zeuren” zegt niets. (Behalve iets over jouw blinde vlek en je tunnelvisie met betrekking tot moslims)

Dat is dan een blinde vlek van de politiek en de media. Zoals vandaag weer op het nieuws. Mensen met een migratieachtergrond voelen zich door de rellen in Amsterdam in een hoek gezet. Onder mensen met een migratieachtergrond vallen dus ook Aziaten, Surinamers en Indonesiërs. Misschien ben ik niet volledig geïnformeerd maar ik heb niets gehoord over Chinezen die op Jodenjacht waren. Lijkt mij stug dat zij zich aangesproken voelen door de berichtgeving hierover. 

En ik weet heus wel dat ook de eerder door mij genoemde groepen last hebben van vooroordelen en dergelijke. En zo heel af en toe wordt daar heel even een zaak van gemaakt zoals toen met Gordon die een Aziatische deelneemster voor schut zette door sambal bai en dergelijke te gaan zitten roepen. En sindsdien wordt dit ook gelukkig veel minder geaccepteerd. Maar daar is het bij gebleven. En dat terwijl die ene bepaalde groep continu aangifte aan het doen is en aan het klagen weggezet te worden. Dat heeft niets met tunnelvisie te maken. Het is waar we hier mee doodgegooid worden in de media.

Thora schreef op 22-11-2024 om 11:50:

[..]

Dat is dan een blinde vlek van de politiek en de media. Zoals vandaag weer op het nieuws. Mensen met een migratieachtergrond voelen zich door de rellen in Amsterdam in een hoek gezet. Onder mensen met een migratieachtergrond vallen dus ook Aziaten, Surinamers en Indonesiërs. Misschien ben ik niet volledig geïnformeerd maar ik heb niets gehoord over Chinezen die op Jodenjacht waren. Lijkt mij stug dat zij zich aangesproken voelen door de berichtgeving hierover.

En ik weet heus wel dat ook de eerder door mij genoemde groepen last hebben van vooroordelen en dergelijke. En zo heel af en toe wordt daar heel even een zaak van gemaakt zoals toen met Gordon die een Aziatische deelneemster voor schut zette door sambal bai en dergelijke te gaan zitten roepen. En sindsdien wordt dit ook gelukkig veel minder geaccepteerd. Maar daar is het bij gebleven. En dat terwijl die ene bepaalde groep continu aangifte aan het doen is en aan het klagen weggezet te worden. Dat heeft niets met tunnelvisie te maken. Het is waar we hier mee doodgegooid worden in de media.

Kun je de media de schuld van geven maar je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid om je te informeren hè. 

En nee, Aziatische mensen waren geen onderdeel van de rellen. Maar inmiddels gaat het debat over migranten en welke hinder zij ervaren op het gebied van discriminatie, racisme, ongelijkheid, weggezet worden als groep en eigenlijk nooit als volwaardig Nederlander worden gezien. Dat geldt óók voor Aziaten. 

Kijk deze docu bijvoorbeeld eens, van de vrouw die bij lubach te gast was: 

https://youtu.be/pILnLXiGe2g

Libertine schreef op 22-11-2024 om 11:50:

[..]

Ik denk dat jouw opsomming van normen en waarde in vrij veel landen en voor de meeste mensen in deze wereld leidend zijn. Uitzonderingen daar gelaten.

en ik denk dat 99% van de mensen in dit topic snappen dat ik nu de extremen eruit haal en dat er een veel beter lijstje te maken is maar ik nu even een voorbeeld geef

Broadway schreef op 22-11-2024 om 12:10:

[..]

en ik denk dat 99% van de mensen in dit topic snappen dat ik nu de extremen eruit haal en dat er een veel beter lijstje te maken is maar ik nu even een voorbeeld geef

Aanmatigend, tikkie verheven en onnodig framend voorbeeld naar mijn smaak. “wij vermoorden in dit land geen vervelende zusjes, én we zeggen goedemorgen”. Ze zullen omvallen van verbazing 😂 

Taal doet er toe, voorbeelden ook. 

felija schreef op 22-11-2024 om 11:32:

[..]

Onze eigen 'inheemse' bevolking is er niet vriendelijker op geworden in de loop der tijd, de verhuftering van de maatschappij kun je echt niet zomaar even op het conto van de 'andere culturen' schuiven. Grote bek tegen docenten, politieagenten, je gelijk willen halen, vinden dat je overal recht op hebt, kort lontje, ieder voor zich, heel vaak is het gewoon een oerhollandse 'kaaskop' die zich daar schuldig aan maakt. De hele metoo-beweging.

In andere culturen zie ik meer het omzien naar elkaar, de familie speelt een grotere rol. Culinaire hoogstandjes uit die landen. De ijver van veel hoogopgeleide Marokkaanse meiden, die we hard nodig hebben om vacatures te vervullen. Vriendelijke, hardwerkende mensen met het hart op de goede plek zijn er in alle culturen (ook in de onze), die mensen zijn wat mij betreft een aanwinst voor onze maatschappij.

Ik ben het met je eens dat dat er in alle culturen veel mensen zijn met het hart op de goede plek, hard werkend, etc. Dat ook oerhollandse 'kaaskoppen' zich aan wangedrag schuldig maken, ontken ik niet. Maar meer dan 72 % van de totale bevolking bestaat nu eenmaal nog uit inwoners van NL herkomst, dus het zou vreemd zijn wanneer die 0 % aandeel zouden hebben in de verhuftering, misdaad, metoo, etc. Bij een evenredig aandeel zouden al die negatieve zaken ook voor minimaal 72 % aan kaaskoppen toegeschreven moeten kunnen worden, zou Opsporing Verzocht 72 % kaaskoppen tonen, etc. 

Waar het mis gaat, is het kennelijk hanteren van andere criteria in de beoordeling van wandaden, die daden proberen goed te praten onder het mom van 'andere cultuur' dus dat moet je anders/milder beoordelen. Want achterstand, discriminatie, etc. 

Wanneer in het geval van wandaden ook bij mensen uit andere culturen gewoon de herkomst vermeld zou worden, heeft dat als voordeel dat alle andere mensen uit diezelfde cultuur c.q. met diezelfde achtergrond zich niet aangesproken hoeven te voelen. Want het is dan duidelijk wie/wat gedaan heeft. Dan hoeven mensen niet langer af te gaan op hun eigen waarneming (i.p.v. niet-objectieve berichtgeving in de media).   

Maar ja, dan is daar die journalistieke code (en het Marrakech pact). Dus de daders van de Jodenjacht werden consequent Nederlanders genoemd. Want NL paspoort. Van de 17.9 miljoen inwoners hebben 16.398.845 inwoners (ook)  een NL paspoort. Van de 5.001.194 inwoners met migratieachtergrond hebben maar 1.544.097 géén NL paspoort. Totaal: 12.941.748 NL herkomst + 5.001.194 met migratieachtergrond = 17.942.942

Pact: (quote) "...2. Wat zijn de bezwaren tegen dit akkoord?

Het doel van het pact is om migratie zoveel mogelijk te bevorderen. Deze doelstelling komt voort uit de ideologie dat diversiteit onvoorwaardelijk goed en nastrevenswaardig is. Dit gedachtegoed is even onrealistisch als gevaarlijk, omdat het blind is voor de vele bestaande problemen omtrent integratie en de democratische wensen van burgers negeert. De visie dat migratie een recht is, slaat de plank volledig mis. Het is niet alleen praktisch ondoenlijk om iedere wereldbewoner het recht te geven om naar het Westen te verhuizen, maar het is ook onrechtvaardig om de autonomie van samenlevingen die migranten opvangen te ontkennen. Het is barmhartig om minder gefortuneerde medemensen welkom te heten, zoals Nederland al eeuwenlang doet en zal blijven doen. Maar er is alleen sprake van barmhartigheid als het hart komt, niet wanneer het is opgelegd. Als Nederland dit akkoord tekent, legt het zich verregaande verplichtingen op. Het uiteindelijke gevolg is dat de soevereiniteit afneemt om eigen keuzes te maken in het migratiebeleid...."

En dus spreekt de pers in het geval iemand een misdaad begaat van een Nederlander. Bij een goede daad wordt dan weer juist de herkomst/land vermeld. 
Want anders "slecht voor de beeldvorming".  

Waar ik naar vroeg waren voorbeelden (niet over criminaliteit, die noemde ik niet maar dat haalde iemand anders erbij) die zeg maar "goed" zijn voor de beeldvorming? 

felija schreef op 22-11-2024 om 11:47:

[..]

Welke groep?

Voor mij was het duidelijk dat je het had over twee groepen: De inheemse bevolking en de kaaskoppen. En "de andere culturen die meer omzien naar elkaar". Zie:

felija schreef op 22-11-2024 om 11:32:
Onze eigen 'inheemse' bevolking is er niet vriendelijker op geworden, de verhuftering van de maatschappij kun je echt niet zimaar even op het conto van de 'andere culturen' gooien. Grote bek tegen docenten, politieagenten, je gelijk willen halen, vinden dat je overal recht hebt, kort lontje, ieder voor zich, heel vaak is het gewoon een oerhollandse 'kaaskop' die zich daar schuldig aan maakt. De hele metoo-beweging.

In andere culturen zie ik meer het omzien naar elkaar, de familie speelt een grotere rol. Culinaire hoogstandjes uit die landen. De ijver van veel hoogopgeleide Marokaanse meiden, die we hard nodig hebben om vacatures te vervullen. Vriendelijke, hardwerkende mensen met het hart op de goede plek zijn er in alle culturen, die mensen zijn wat mij betreft een aanwinst voor onze maatschappij.

(ps toegevoegd. Over je Metoo-beweging opmerking: Het is niet alleen Marco B maar zeer zeker ook Ali B )

Luchtpost schreef op 22-11-2024 om 12:26:

[..]

Ik ben het met je eens dat dat er in alle culturen veel mensen zijn met het hart op de goede plek, hard werkend, etc. Dat ook oerhollandse 'kaaskoppen' zich aan wangedrag schuldig maken, ontken ik niet. Maar meer dan 72 % van de totale bevolking bestaat nu eenmaal nog uit inwoners van NL herkomst, dus het zou vreemd zijn wanneer die 0 % aandeel zouden hebben in de verhuftering, misdaad, metoo, etc. Bij een evenredig aandeel zouden al die negatieve zaken ook voor minimaal 72 % aan kaaskoppen toegeschreven moeten kunnen worden, zou Opsporing Verzocht 72 % kaaskoppen tonen, etc.

Waar het mis gaat, is het kennelijk hanteren van andere criteria in de beoordeling van wandaden, die daden proberen goed te praten onder het mom van 'andere cultuur' dus dat moet je anders/milder beoordelen. Want achterstand, discriminatie, etc.

Wanneer in het geval van wandaden ook bij mensen uit andere culturen gewoon de herkomst vermeld zou worden, heeft dat als voordeel dat alle andere mensen uit diezelfde cultuur c.q. met diezelfde achtergrond zich niet aangesproken hoeven te voelen. Want het is dan duidelijk wie/wat gedaan heeft. Dan hoeven mensen niet langer af te gaan op hun eigen waarneming (i.p.v. niet-objectieve berichtgeving in de media).

Maar ja, dan is daar die journalistieke code (en het Marrakech pact). Dus de daders van de Jodenjacht werden consequent Nederlanders genoemd. Want NL paspoort. Van de 17.9 miljoen inwoners hebben 16.398.845 inwoners (ook) een NL paspoort. Van de 5.001.194 inwoners met migratieachtergrond hebben maar 1.544.097 géén NL paspoort. Totaal: 12.941.748 NL herkomst + 5.001.194 met migratieachtergrond = 17.942.942

Pact: (quote) "...2. Wat zijn de bezwaren tegen dit akkoord?

Het doel van het pact is om migratie zoveel mogelijk te bevorderen. Deze doelstelling komt voort uit de ideologie dat diversiteit onvoorwaardelijk goed en nastrevenswaardig is. Dit gedachtegoed is even onrealistisch als gevaarlijk, omdat het blind is voor de vele bestaande problemen omtrent integratie en de democratische wensen van burgers negeert. De visie dat migratie een recht is, slaat de plank volledig mis. Het is niet alleen praktisch ondoenlijk om iedere wereldbewoner het recht te geven om naar het Westen te verhuizen, maar het is ook onrechtvaardig om de autonomie van samenlevingen die migranten opvangen te ontkennen. Het is barmhartig om minder gefortuneerde medemensen welkom te heten, zoals Nederland al eeuwenlang doet en zal blijven doen. Maar er is alleen sprake van barmhartigheid als het hart komt, niet wanneer het is opgelegd. Als Nederland dit akkoord tekent, legt het zich verregaande verplichtingen op. Het uiteindelijke gevolg is dat de soevereiniteit afneemt om eigen keuzes te maken in het migratiebeleid...."

En dus spreekt de pers in het geval iemand een misdaad begaat van een Nederlander. Bij een goede daad wordt dan weer juist de herkomst/land vermeld.
Want anders "slecht voor de beeldvorming".

Waar ik naar vroeg waren voorbeelden (niet over criminaliteit, die noemde ik niet maar dat haalde iemand anders erbij) die zeg maar "goed" zijn voor de beeldvorming?

Precies dit. Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Waar heb ik gemist dat die herkomst niet vermeld wordt? Bij de Amsterdamse rellen was toch ook duidelijk dat het om een groep Marokkaanse jongeren ging? Ook vindt iedereen dat die daders moeten worden gestraft.

En nog kort offtopic over de npo: je weet dat als je een talkshow van de Vara kijkt, dat het links georiënteerd is, de talkshow van Sofie en Jeroen is van primetime naar 's avonds laat verplaatst, nu is Jinek te zien, meer in het middensegment. Lubach gaat van de eveneens linkse VPRO naar RTL. Het is bepaald geen geheim dat iedere omroep op NPO zijn eigen identiteit heeft. Als je daar niks mee hebt, dan kijk je niet.

Libertine schreef op 22-11-2024 om 12:21:

[..]

Aanmatigend, tikkie verheven en onnodig framend voorbeeld naar mijn smaak. “wij vermoorden in dit land geen vervelende zusjes, én we zeggen goedemorgen”. Ze zullen omvallen van verbazing 😂

Hoebedoellu tunnelversie.

Libertine schreef op 22-11-2024 om 12:21:

[..]

Hoebedoellu tunnelversie.

Libertine schreef op 22-11-2024 om 12:02:

[..]

Kun je de media de schuld van geven maar je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid om je te informeren hè.

En nee, Aziatische mensen waren geen onderdeel van de rellen. Maar inmiddels gaat het debat over migranten en welke hinder zij ervaren op het gebied van discriminatie, racisme, ongelijkheid, weggezet worden als groep en eigenlijk nooit als volwaardig Nederlander worden gezien. Dat geldt óók voor Aziaten.

Kijk deze docu bijvoorbeeld eens, van de vrouw die bij lubach te gast was:

https://youtu.be/pILnLXiGe2g

Dat doet Lubach heel goed. Wat ik bedoel dat je Aziaten er nagenoeg niet over hoort. Ik heb jarenlang in Chinatown in Den Haag gewoond dus ik weet enigszins waar ik het over heb. Aziaten zijn over het algemeen erg op zichzelf en houden alles bij zichzelf. Ook hun minder leuke dingen. Daarom hoor je zelden iets over deze mensen.

Even een piepklein voorbeeld. Is er een Chinese of andere Aziatische omroep of enige vorm van themaprogramma???????????? Dacht het niet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.