Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
Yumi
21-11-2024 om 22:56
Daglichtlamp schreef op 21-11-2024 om 20:41:
[..]
Op zich zit dat natuurlijk in de inburgeringscursus, maar het huidige beleid is dat we asielzoekers die nog in de procedure zitten juist niet betrekken bij hoe we hier leven (want dat zou er eens toe kunnen leiden dat ze denken dat ze mogen blijven). Helemaal met jou eens dat we dat eerder moeten doen (en dat asielzoekers eerder gewoon in de maatschappij moeten functioneren, zodat zij er ook echt mee in aanraking komen).
Precies
Dat moet echt al in het AZC beginnen. Ik vind het bijvoorbeeld raar dat er aparte units zijn voor lhbti vluchtelingen, omdat ze anders niet veilig zijn. Als statushouders een huis krijgen kan daar geen rekening mee worden gehouden. Om ot te blijven, dan zouden we ook rekening moeten gehouden met religies, kan een Moslim gezin geplaatst worden naast een woning met een Joods gezin?
Yumi
21-11-2024 om 22:59
Gebruikersnaaminvullen schreef op 21-11-2024 om 21:04:
[..]
Hoezo heeft ze het over "onze" normen en waarden? Is ze niet Nederlands?
Nog beter, waarom gaat het hier niet meer over jodenhaat?
Jasmine is een van de hoogopgeleiden die zich niet kan vinden in onze normen en waarden en om die reden terug wil naar Marokko.
Nicole123
21-11-2024 om 23:42
Wel grappig dat als het over moslims gaat sommige mensen opeens helemaal pro de linkse ideeën over LHBTI zijn. En zijn de linkse ideeën over LHBTI opeens ook de algehele Nederlandse normen en waarden wat betreft LHBTI?
Nicole123
21-11-2024 om 23:47
Wat Jasmine zegt wordt hier door een paar mensen compleet verdraaid. Er staat: Maar ook van linkse partijen verwacht ze weinig. ‘Zij accepteren misschien dat we een baard of hoofddoek hebben, maar onze normen en waarden zien ze het liefst verdwijnen. Linkse ideeën over lhbti, abortus en prostitutie staan haaks op mijn ideeën over het gezinsleven.’
Daar staat dus niet dat ze anti-LHBTI is en ook niet dat ze de (gemiddelde) Nederlandse normen en waarden niet onderschrijft. Alleen dat ze de bijv PvdA/GL of D66 standpunten over LHBTI te ver vindt gaan en zich blijkbaar beter thuisvoelt bij standpunten van meer conservatief rechtse Nederlandse partijen daarover.
Horen mensen die anti-abortus zijn (bijv SGP), aandacht voor LHBTI 'woke indoctrinatie' vinden (bijv PVV) en graag een verbod of rem op prostitutie zouden willen (bijv CU) ook allemaal niet thuis in Nederland omdat ze de Nederlandse normen en waarden niet onderschrijven?
Fleurtje_5
22-11-2024 om 07:09
Nicole123 schreef op 21-11-2024 om 23:42:
Wel grappig dat als het over moslims gaat sommige mensen opeens helemaal pro de linkse ideeën over LHBTI zijn. En zijn de linkse ideeën over LHBTI opeens ook de algehele Nederlandse normen en waarden wat betreft LHBTI?
Wat een onzin schrijf je toch.
Fleurtje_5
22-11-2024 om 07:13
Nicole123 schreef op 21-11-2024 om 23:47:
Wat Jasmine zegt wordt hier door een paar mensen compleet verdraaid. Er staat: Maar ook van linkse partijen verwacht ze weinig. ‘Zij accepteren misschien dat we een baard of hoofddoek hebben, maar onze normen en waarden zien ze het liefst verdwijnen. Linkse ideeën over lhbti, abortus en prostitutie staan haaks op mijn ideeën over het gezinsleven.’
Daar staat dus niet dat ze anti-LHBTI is en ook niet dat ze de (gemiddelde) Nederlandse normen en waarden niet onderschrijft. Alleen dat ze de bijv PvdA/GL of D66 standpunten over LHBTI te ver vindt gaan en zich blijkbaar beter thuisvoelt bij standpunten van meer conservatief rechtse Nederlandse partijen daarover.Horen mensen die anti-abortus zijn (bijv SGP), aandacht voor LHBTI 'woke indoctrinatie' vinden (bijv PVV) en graag een verbod of rem op prostitutie zouden willen (bijv CU) ook allemaal niet thuis in Nederland omdat ze de Nederlandse normen en waarden niet onderschrijven?
En dit is steeds weer dat 'maar' van je. Joden werden opgejaagd, en dan kom jij weer met dat 'jamaar'...
Je zegt: "daar staat dus niet dat ze anti-LHBTI is en...". Dat schrijft Yasmine dus min of meer wel. Ze vertrekt met haar man naar Marokko omdat de linkse ideeën over LHBTI, abortus en prostitutie haaks staan op haar ideeën over het gezinsleven.
Fleurtje_5
22-11-2024 om 07:21
Luchtpost schreef op 19-11-2024 om 16:51:
[..]
Ook dit argument is al gekaapt door de slachtoffers onder de Marokkanen: het weg willen uit Nederland.
Ik hoorde gisteren of eergisteren ook al zoiets zeggen op de TV tijdens een interview. Ik heb even gezocht maar kon zo snel niets vinden, alleen onderstaande reactie door PownedTV, zie linkje.
Blijkbaar heeft er een artikel in de Volkskrant gestaan over afgestudeerden die terug naar Marokko willen omdat zij (aldus Powned):
"...Ook zijn ze klaar met alle LHBTIQ'ers. Yasmine: "Zij accepteren misschien dat we een baard of hoofddoek hebben, maar onze normen en waarden zien ze het liefst verdwijnen. Linkse ideeën over lhbti, abortus en prostitutie staan haaks op mijn ideeën over het gezinsleven."..."
Yasmine zegt ook: "Het wordt alleen maar slechter voor moslims in Nederland. We zijn het zat om in vernedering te leven." Het enige wat ze nog wil doen in Nederland is haar opleiding pedagogische wetenschappen afronden. Is dat gebeurd, dan zijn ze weg.
Een 35-jarige Nederlandse-Marokkaan. "De overheid faalt in het beschermen van moslims", zegt zij. "Ik wil leven op een plek waar ik me vrij kan ontwikkelen. Dat is me veel waard."
https://www.powned.tv/opinion/doei-marokkanen-met-een-hbo-willen-massaal-weg-uit-nederland-en-terug-naar-marokko~77/
Dit dus.
Ik heb de foto bekeken van de gesluierde vrouw, en vind het vreemd dat deze twee personen naar Marokko willen gaan waar ze zich 'vrij' kan ontwikkelen. Ze moet dit niet overwegen maar gewoon doen. Ik wens hen alle geluk toe in Marokko. Hopelijk heeft ze het daar reuze naar haar zin.
Als er mensen onvoldoende werden beschermd dan zijn het wel de Joden in Nederland.
Misschien is Marokko ook veel beter voor die Amsterdamse Marokkanen die Joden wilden doden.
Nicole123
22-11-2024 om 07:37
De linkse ideeën over LHBTI staan ook haaks op jouw eigen ideeën, Fleurtje. Of inmiddels niet meer?
Fleurtje_5
22-11-2024 om 07:40
Nicole123 schreef op 22-11-2024 om 07:37:
De linkse ideeën over LHBTI staan ook haaks op jouw eigen ideeën, Fleurtje. Of inmiddels niet meer?
Je probeert het alweer. Hou daar mee op.
ps. Ik heb mezelf geloept. Want ik heb me al vaker moeten verdedigen tegen deze beschuldiging van je. Zie mijn bericht op een ander topic op 10-09-2024 om 07:10. Het makkelijkste kun je me loepen op 'gelikete berichten' dan vind je het sneller terug.
Fleurtje_5
22-11-2024 om 07:56
Gebruikersnaaminvullen schreef op 21-11-2024 om 21:04:
[..]
Hoezo heeft ze het over "onze" normen en waarden? Is ze niet Nederlands?
Nog beter, waarom gaat het hier niet meer over jodenhaat?
Het gaat hier over Jodenhaat. Joden werden/worden vervolgd door een groep Amsterdamse Marokkanen, maar niet alleen in Amsterdam, en als dan deze Marokkaanse-Nederlandse Yasmine zegt te willen vertrekken omdat zij 'als moslim' niet beschermd word door de Overheid, terwijl zij in Nederland kan leven zoals zij wil......en het juist de Joden zijn die bedreigd en mishandeld worden én niet voldoende beschermd zijn voor een groep van haar 'geloofsbroeders' dan vind ik dat hypocriet van deze 'hoogopgeleide' vrouw met haar echtgenoot. Als ze zo gelovig is moet ze dat groepje van haar geloofsgenoten aanspreken zodat anderen veilig over straat kunnen.
Onze normen en waarden tellen ook voor Joden. Zij horen niet vervolgd te worden omdat ze toevallig Jood zijn en in Nederland wonen of studeren.
Yumi
22-11-2024 om 08:11
Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-11-2024 om 07:42:
Wat grappig dat het hier weer volledig off topic gaat.
Dat komt sommige beter uit.... off topic leidt van het probleem af, namelijk jodenhaat in Nederland.
En ja, ik ga daar (soms) in mee omdat ik me dan genoodzaakt voel om het e.a recht te zetten.... maar vandaag niet, was vroeg wakker
Libertine
22-11-2024 om 08:21
Thora schreef op 21-11-2024 om 19:44:
[..]
In ieder geval niet namens Aziaten, Surinamers, Hindoestanen, Indonesiërs, Latijns Amerikanen en alle andere minderheidsgroepen die hier al decennia wonen en gewoon mee doen of in alle rust hun eigen gewoonten, religie en gebruiken bezigen zonder te zeuren dat dit niet mogelijk is.
Ik weet niet hoe vaak jij in contact staat met deze groepen maar ook zij voelen zich in grote getale buiten onze maatschappij gezet. Hebben last van vooroordelen. Krijgen minder kansen. Worden gediscrimineerd. Die doen niet “gewoon” mee. Dat jij geen “last” van ze hebt omdat ze niet “zeuren” zegt niets. (Behalve iets over jouw blinde vlek en je tunnelvisie met betrekking tot moslims)
Daglichtlamp
22-11-2024 om 08:23
Libertine schreef op 22-11-2024 om 08:21:
[..]
Ik weet niet hoe vaak jij in contact staat met deze groepen maar ook zij voelen zich in grote getale buiten onze maatschappij gezet. Hebben last van vooroordelen. Krijgen minder kansen. Worden gediscrimineerd. Die doen niet “gewoon” mee. Dat jij geen “last” van ze hebt omdat ze niet “zeuren” zegt niets. (Behalve iets over jouw blinde vlek en je tunnelvisie met betrekking tot moslims)
Klopt, ik las gister nog ergens een artikel over kinderen van Vietnamese bootvluchtelingen, waarvan sommigen ook terugkeren. Ook daar las ik de ervaren uitsluiting en discriminatie.
In het Groningse Beijum voelde Dang zich een buitenbeentje. ‘Ik had vrienden op school, maar op straat werd ik uitgemaakt voor poepchinees en bamisoep.’ Haar ouders verkochten loempia’s op de markt, voor het boeddhistische huisaltaar werd gebeden voor betere tijden.