Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Daglichtlamp schreef op 18-12-2024 om 13:49:

Volgens mij o.a. Koerdisch, Syrisch, Palestijns.

Blijft evengoed vreselijk. Dat maakt het niet minder vreselijk.

Jorni schreef op 18-12-2024 om 16:32:

[..]

Waar gebeurt dat dan hier? Ik heb nergens gelezen dat iemand dat hier vindt in dit draadje.

Precies dit. En dat blijft maar doorgaan al wijs je haar er duizend keer op dat niemand dat vindt.

Nederland moet wel tig keer excuus maken voor de slavernij van eeuwen terug waar 1% van de bevolking destijds rijk van werd. Keer op keer op keer. En nooit is het goed.

Over met meerdere maten meten gesproken. En ja, ook over off topic gesproken maar ik moest het even kwijt in deze oeverloze discussie.

Bakblik schreef op 19-12-2024 om 10:30:

[..]

Ja dat heb je gedaan:

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2024 om 12:44:

[..]

Maar als je naar de reacties kijkt dan neemt 99% van de moslims geen afstand van wat er is gebeurd, altijd andere de schuld geven behalve zichzelf, dat zit er zo bij ingebakken. Heel veel moslims en hun medelopers weten geen eens wat zionisme is en wat het inhoudt, het is gewoon pure haat naar joden, net wat ik zeg de reacties op facebook en tictoc zeggen genoeg.

En wat nou dat ik agressief ben? Ik hou je een spiegel voor dat je met twee maten meet.

[..]

Er gebeurt niks verschrikkelijks als ze dat zouden doen maar ze hoeven dat niet te doen, omdat ze er niks mee te maken hadden. Jij neemt ook geen afstand van de misstanden bij the Voice. En dat hoeft ook niet, want je hebt er niks mee te maken.

ZIE JE DAT NOU ECHT NIET?

Nou vermoedelijk hebben ze dan geen leven meer op hun sociale media omdat hun groepen vinden dat ze dan partij kiezen tegen hun eigen bevolkingsgroep. Dat dóe je niet. 

Ze zouden kunnen helpen, maar ze doen het niet. Vanwege de sterke sociale controle binnen hun groep dus.

Fidan Ekiz vertelde dat ook. Gebeurt haar vaak. Ze krijgt emmers shit over zich heen, alleen maar doordat ze alles benoemt.

Autochtone Nederlanders hebben geen moeite om een mede-autochtoon in de pek te duwen en daarna door de veren te halen. Maar andere volkeren doen dat niet met hun eigen mensen! Die voelen meer een onderlinge band dan Westerlingen, dat zijn eerder individuen dan een groep. Het is niet slim maar ja.

Moeten moslims publiekelijk afstand nemen van dingen die zijn gebeurd? Voor mij ligt het eraan. 

Plegen andere moslims een willekeurig misdrijf, dan zou ik dat niet verwachten, nee. 

Plegen ze een misdrijf uit naam van de Islam of onder het roepen van Allahu Akbar, dan is het terug te voeren op de religie en dan zou ik het zeker wenselijk vinden dat andere moslims daar publiekelijk afstand van nemen. Ik zou dat als christen ook doen als een of andere gek uit naam van mijn geloof een ander iets zou aandoen. Ik zou niet willen dat mensen denken dat het plegen van misdrijven toegestaan of zelfs aanbevolen wordt in het christendom of dat ik het daar ook maar enigszins mee eens ben. Nu ben ik me er wel van bewust dat de sociale controle onder moslims vaak groot is, dus dat het voor hen lastiger kan zijn zich ut te spreken tegen een andere moslim. Maar dat ontslaat hen niet van wat ik een morele plicht vindt.

rionyriony schreef op 19-12-2024 om 12:07:

[..]

Nou vermoedelijk hebben ze dan geen leven meer op hun sociale media omdat hun groepen vinden dat ze dan partij kiezen tegen hun eigen bevolkingsgroep. Dat dóe je niet.

Ze zouden kunnen helpen, maar ze doen het niet. Vanwege de sterke sociale controle binnen hun groep dus.

Fidan Ekiz vertelde dat ook. Gebeurt haar vaak. Ze krijgt emmers shit over zich heen, alleen maar doordat ze alles benoemt.

Autochtone Nederlanders hebben geen moeite om een mede-autochtoon in de pek te duwen en daarna door de veren te halen. Maar andere volkeren doen dat niet met hun eigen mensen! Die voelen meer een onderlinge band dan Westerlingen, dat zijn eerder individuen dan een groep. Het is niet slim maar ja.

Begrijp mij niet verkeerd hè, van mij hoeft niemand publiekelijk afstand te nemen van wat dan ook. 

Bakblik schreef op 19-12-2024 om 15:42:

[..]

Begrijp mij niet verkeerd hè, van mij hoeft niemand publiekelijk afstand te nemen van wat dan ook.

Eens. Waarom zou iemand afstand moeten nemen voor iets waar ze niet betrokken bij zijn. Ik ben mezelf en niet onderdeel van een groep op basis van nationaliteit, geloof of geslacht waar je mij op aan kan kijken als een willekeurige andere met hetzelfde kenmerk iets verkeerds doet. 

Volgens mij mag je er gewoon vanuit gaan dat een persoon by default misdaad veroordeelt, tenzij ze anders laten merken.

Fidan Ekiz was heel geschokt en bezorgd over het gebrek aan gezag van en het respect jegens de politie. Ze zag het als een heel slecht teken. En ik denk dat ze gelijk heeft. Ook zij zal een vorm van loyaliteitsconflict ervaren, maar bovenal blijft ze een goed journaliste.

Thora schreef op 19-12-2024 om 11:57:

Nederland moet wel tig keer excuus maken voor de slavernij van eeuwen terug waar 1% van de bevolking destijds rijk van werd.

de Nederlandse staat heeft excuses aangeboden voor slavernij, omdat de Nederlandse staat daar verantwoordelijkheid voor draagt.

Daar gaat de vergelijking dus een beetje mank in mijn ogen.

CharlieB schreef op 19-12-2024 om 17:07:

[..]

Eens. Waarom zou iemand afstand moeten nemen voor iets waar ze niet betrokken bij zijn. Ik ben mezelf en niet onderdeel van een groep op basis van nationaliteit, geloof of geslacht waar je mij op aan kan kijken als een willekeurige andere met hetzelfde kenmerk iets verkeerds doet.

Volgens mij mag je er gewoon vanuit gaan dat een persoon by default misdaad veroordeelt, tenzij ze anders laten merken.

Van dat laatste zou ik niet klakkeloos uitgaan, loyaliteit kan erg ver gaan. Het ligt er ook aan wat je uitgangspunt is en religie kan hierbij ook een heel grote rol spelen. 

Malibu2 schreef op 19-12-2024 om 14:37:

Moeten moslims publiekelijk afstand nemen van dingen die zijn gebeurd? Voor mij ligt het eraan.

Plegen andere moslims een willekeurig misdrijf, dan zou ik dat niet verwachten, nee.

Plegen ze een misdrijf uit naam van de Islam of onder het roepen van Allahu Akbar, dan is het terug te voeren op de religie en dan zou ik het zeker wenselijk vinden dat andere moslims daar publiekelijk afstand van nemen. Ik zou dat als christen ook doen als een of andere gek uit naam van mijn geloof een ander iets zou aandoen. Ik zou niet willen dat mensen denken dat het plegen van misdrijven toegestaan of zelfs aanbevolen wordt in het christendom of dat ik het daar ook maar enigszins mee eens ben. Nu ben ik me er wel van bewust dat de sociale controle onder moslims vaak groot is, dus dat het voor hen lastiger kan zijn zich ut te spreken tegen een andere moslim. Maar dat ontslaat hen niet van wat ik een morele plicht vindt.

Mensen doen dat al uit naam van Christendom en doen dat al eeuwen. 

Ja, ook bij abortusklinieken in Nederland is er al het 1 en ander gebeurd, maar nog veel meer in het buitenland. 

Heb je al publiekelijk afstand genomen? 

rionyriony schreef op 19-12-2024 om 17:39:

Fidan Ekiz was heel geschokt en bezorgd over het gebrek aan gezag van en het respect jegens de politie. Ze zag het als een heel slecht teken. En ik denk dat ze gelijk heeft. Ook zij zal een vorm van loyaliteitsconflict ervaren, maar bovenal blijft ze een goed journaliste.

Ewout heeft een serie Bureau Hofstad, Burgwallen, Arnhem en nog een paar. Het gebrek aan gezag is eerder regel dan uitzondering. 

Stardust schreef op 19-12-2024 om 17:41:

[..]

de Nederlandse staat heeft excuses aangeboden voor slavernij, omdat de Nederlandse staat daar verantwoordelijkheid voor draagt.

Daar gaat de vergelijking dus een beetje mank in mijn ogen.

Het gaat helemaal niet mank. Men vindt dat de staat daar verantwoordelijkheid voor draagt. Iets dat eeuwen teruggaat. Erfzonde doen we allang niet meer aan.

kerstbeer schreef op 19-12-2024 om 19:00:

[..]

Ja, ook bij abortusklinieken in Nederland is er al het 1 en ander gebeurd, maar nog veel meer in het buitenland.

Afstand genomen waarvan? 

kerstbeer schreef op 19-12-2024 om 19:00:

[..]

Zijn die mensen dan opgejaagd, mishandeld, tegen het hoofd geschopt, in de gracht gegooid en paspoorten gevraagd?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.