Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Muurbloem1985 schreef op 17-12-2024 om 13:08:

[..]

Net als Denk die weigert de petitie tegen jodenhaat te ondertekenen maar daar hoor ik niemand hier over.

Waar heb je dat vandaan? Heb je een bron?

Nicole123 schreef op 17-12-2024 om 13:02:

Interessant, die stelling over dat mensen hier van de daders slachtoffers zouden maken. Wat wordt in die stelling bedoeld met 'de daders'?

De daders van het geweld in Amsterdam?
De daders van jodenhaat in het algemeen?
De Marokkanen of moslimgemeenschap?
Of nog iets anders?

Ben ook benieuwd wie daarmee bedoeld wordt, misschien kan degene die dat roept ons duidelijkheid verschaffen?

Voor stemmen dmv handopsteking, zodat een motie aangenomen wordt, en tegelijkertijd niet tekenen? Of zelfs tegen stemmen? Verwarrend! 

Ik denk dat deze twee moties de discussie aardig samenvatten. 

GdYVl7YWIAEsqf0.jpg

Daglichtlamp

Daglichtlamp

17-12-2024 om 14:13 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 17-12-2024 om 13:39:

[..]

Alle partijleiders tekenen verklaring tegen Jodenhaat. Alle partijleiders? Nee, niet allemaal... - Joop - BNNVARA

Dit illustreert wel mooi jouw dubbele standaard, waarbij mogelijke jodenhaat blijkbaar alleen een probleem is als dat uit een bepaalde hoek komt.

Daglichtlamp schreef op 17-12-2024 om 14:13:

[..]

Dit illustreert wel mooi jouw dubbele standaard, waarbij mogelijke jodenhaat blijkbaar alleen een probleem is als dat uit een bepaalde hoek komt.

En blijkbaar mag je het niet over jodenhaat onder moslims hebben hier zonder ook te zeggen "maar andere doen het ook"

Muurbloem1985 schreef op 17-12-2024 om 14:16:

[..]

En blijkbaar mag je het niet over jodenhaat onder moslims hebben hier zonder ook te zeggen "maar andere doen het ook"

Hè hè je hebt het door hoop ik. Moslims zijn niet de enigen die zich schuldig maken aan jodenhaat.

Muurbloem1985 schreef op 17-12-2024 om 14:16:

[..]

Helaas is dat nodig om te benoemen, omdat jodenhaat onder bijvoorbeeld AZ-supporters niet meteen sterk wordt veroordeeld en er niet direct een spoeddebat in de kamer wordt aangevraagd, terwijl het net zo goed jodenhaat is. Als men terecht iedere vorm van jodenhaat sterk afkeurt, waarom blijft het dan nu stil?

felija schreef op 17-12-2024 om 14:56:

[..]

Helaas is dat nodig om te benoemen, omdat jodenhaat onder bijvoorbeeld AZ-supporters niet meteen sterk wordt veroordeeld en er niet direct een spoeddebat in de kamer wordt aangevraagd, terwijl het net zo goed jodenhaat is. Als men terecht iedere vorm van jodenhaat sterk afkeurt, waarom blijft het dan nu stil?

Voor de zoveelste keer az supporters hebben geen Jodenjacht geopend en mensen tegen rijdende trams gegooid of tegen hoofden geschopt terwijl ze al bewusteloos op de grond lagen ect hou je bij de feiten.

Muurbloem1985 schreef op 17-12-2024 om 15:14:

[..]

Voor de zoveelste keer az supporters hebben geen Jodenjacht geopend en mensen tegen rijdende trams gegooid of tegen hoofden geschopt terwijl ze al bewusteloos op de grond lagen ect hou je bij de feiten.

Dus het is niet erg genoeg?

felija schreef op 17-12-2024 om 15:30:

[..]

Dus het is niet erg genoeg?

Ik ben toevallig voetbalfan en heb die spreekkoren ook gehoord en je dat was walgelijk, maar mensen doodschoppen en tegen trams gooien is van een ander niveau ja, dat is een georganiseerde pogrom en heel wat anders dat snap jij toch ook wel.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

17-12-2024 om 15:41 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 17-12-2024 om 15:36:

[..]

Ik ben toevallig voetbalfan en heb die spreekkoren ook gehoord en je dat was walgelijk, maar mensen doodschoppen en tegen trams gooien is van een ander niveau ja, dat is een georganiseerde pogrom en heel wat anders dat snap jij toch ook wel.

Wat er is gebeurd was verschrikkelijk. Maar je hoeft het niet erger te maken dan het was. Gelukkig is er niemand doodgeschopt.

Muurbloem1985 schreef op 17-12-2024 om 15:36:

[..]

Ik vind het allebei onder de noemer jodenhaat vallen, allebei zeer afkeurenswaardig, helemaal na de rellen in Amsterdam zou je verwachten dat die spreekkoren wellicht bij zinnen zijn gekomen, maar nee. Jodenhaat bestaat helaas onder alle bevolkingsgroepen, zeer triest. 

Daglichtlamp schreef op 17-12-2024 om 15:41:

[..]

Wat er is gebeurd was verschrikkelijk. Maar je hoeft het niet erger te maken dan het was. Gelukkig is er niemand doodgeschopt.

Nee wel bijna maar ik moet het vooral niet "erger maken"

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.