Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Muurbloem1985 schreef op 23-11-2024 om 17:58:

[..]

Ze hebben bar weinig gedaan aan hamas ja, en stonden op 7 oktober te juichen toen Israëlische lijken door de straten werden gesleept

Mwah... even nuanceren. Hamas is door de Palestijnse bevolking destijds gekozen maar daarna zijn er geen verkiezingen meer geweest. Dus wat dat betreft kun je niet zeggen alle Palestijnen zijn ook pro Hamas. Aangezien de bevolking grotendeels uit minderjarigen en jongvolwassenen bestaat hebben die nooit mogen kiezen destijds. 

Wel is het een feit dat veel Palestijnen op 7 oktober de straten op gingen om de aanslag te vieren. Ook hebben veel burgers maar ook hoger geplaatste mensen meegewerkt met de ontvoeringen, en zelfs mensen in huis verborgen. Maar dan kun je nog niet met jouw stelligheid beweren dat ALLE Palestijnen hierachter staan. 

Muurbloem1985 schreef op 23-11-2024 om 17:55:

[..]

Jij verwijt mij dat ik steeds terugkom op 7 oktober, nou door 7 oktober is Gaza nu een gat geworden, wat loop je dan moeilijk te doen over wat er voor 7 oktober gebeurde, daar gaat het nu toch niet om, en ik zeg helemaal niet dat alle Israël kritiek meteen antisemitisch is, dat maak jij er weer van. Ik zeg wel dat er een heel dun lijntje is tussen anti Israël en antisemitisme, waarom denk je dan dat ze op scholen geen les meer durven te geven over dit onderwerp

Nee, ik verwijt je dat je enkel naar de Israëlische slachtoffers kijkt, alleen met hen begaan lijkt te zijn. Zowel voor als na 7 oktober zijn er enorm veel slachtoffers in Gaza gevallen. Natuurlijk gaat het óók daarom, hoe kun je nou alleen naar de slachtoffers van Israël op 7 oktober kijken en niet naar de rest?

En jij zei 'Omdat ze het helemaal niet om de Palestijnen gaat, maar om het haten van joden, dat is het hele ding.' Dus je stelde wel degelijk dat je Israël-kritiek bij voorbaat antisemitisch vindt.

felija schreef op 23-11-2024 om 18:01:

[..]

Allemaal? Al die mensen die nu massaal zijn gedood, vrouwen en kinderen, allemaal terroristisch?

Wat hadden 'ze' kunnen doen aan Hamas? De gewone burgers?

Ook kinderen en vrouwen ja, ik heb de filmpjes zelf gezien, zo onschuldig zijn ze niet

Nicole123 schreef op 23-11-2024 om 18:01:

[..]

Nee, ik verwijt je dat je enkel naar de Israëlische slachtoffers kijkt, alleen met hen begaan lijkt te zijn. Zowel voor als na 7 oktober zijn er enorm veel slachtoffers in Gaza gevallen. Natuurlijk gaat het óók daarom, hoe kun je nou alleen naar de slachtoffers van Israël op 7 oktober kijken en niet naar de rest?

En jij zei 'Omdat ze het helemaal niet om de Palestijnen gaat, maar om het haten van joden, dat is het hele ding.' Dus je stelde wel degelijk dat je Israël-kritiek bij voorbaat antisemitisch vindt.

Ja er zijn slachtoffers gevallen, maar ook heel veel hamas mensen, Israël doet helemaal niks verkeerds in mijn ogen en heeft het recht zich te verdedigen na wat er 7 Oktober 2023 is gebeurd, mensen begrijpen nog steeds niet dat het noodzakelijk is anders zou het nog een keer gebeuren. 

Muurbloem1985 schreef op 23-11-2024 om 18:03:

[..]

Ook kinderen en vrouwen ja, ik heb de filmpjes zelf gezien, zo onschuldig zijn ze niet

Lees de post van Miraval. Dus ze zijn in jouw ogen allemaal schuldig en terroristisch, omdat ze afhankelijk zijn van hun terroristische regering? De enige 'steun' die ze denken te hebben, om net als de Israëliërs in rust en vrede op een stuk grond te mogen leven? Daarom mag de regering Netanyahu ze massaal vernietigen? Dat vind jij gerechtvaardigd? 43.000 mensen doden is noodzakelijk?

Muurbloem1985 schreef op 23-11-2024 om 18:06:

[..]

Ja er zijn slachtoffers gevallen, maar ook heel veel hamas mensen, Israël doet helemaal niks verkeerds in mijn ogen en heeft het recht zich te verdedigen na wat er 7 Oktober 2023 is gebeurd, mensen begrijpen nog steeds niet dat het noodzakelijk is anders zou het nog een keer gebeuren.

Denk je niet dat Israël door op deze manier te handelen nóg meer toekomstige “Hamas” creëert? Ze kunnen ze nooit allemaal vermoorden…

Zilver_gray schreef op 23-11-2024 om 18:09:

[..]

Denk je niet dat Israël door op deze manier te handelen nóg meer toekomstige “Hamas” creëert? Ze kunnen ze nooit allemaal vermoorden…

Dat kan maar niks doen is ook geen optie

Muurbloem1985 schreef op 23-11-2024 om 18:10:

[..]

Israël maakt het niet makkelijker voor zichzelf op deze manier. Ik denk dan met name aan de rest van de wereld.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

23-11-2024 om 18:16 Topicstarter

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6336534/maatschappelijke-organisaties-willen-dat-schoof-optreedt-tegen-israelische-laster.html
Heel goed dat de NCTV onderzoek doet naar de manier waarop de staat Israël hier in Nederland probeert invloed uit te oefenen. Als dit door andere landen hier gedaan zou worden, dan zou heel Nederland op zijn achterste benen staan.  Je zult maar in zo'n Israëlisch rapport staan en beschuldigd worden, zonder dat je er je echt tegen kunt verdedigen.

Zilver_gray schreef op 23-11-2024 om 18:13:

[..]

Israël maakt het niet makkelijker voor zichzelf op deze manier. Ik denk dan met name aan de rest van de wereld.

Wat hadden ze dan moeten doen nadat de beesten op 7 Oktober 1200 mensen hebben vermoord, mensen hebben ontvoerd, verkracht ect? 

Zilver_gray schreef op 23-11-2024 om 18:09:

[..]

Nee het handelen van Israël tov Gaza en de Westbank is helemaal fout. Echter als Israël morgen de wapens neerlegt zal het nog steeds vanuit 3 fronten aangevallen worden. Iran, Hezbollah en Hamas, en dan heb ij hey nog niet over de Houthi's en eventueel andere organisaties/landen die Israël vijandig gezind zijn.

Dus Israël bevindt zich daar in het MO in een hele ongunstige positie. Want alle omringende landen erkennen Israël niet. Dat het NU buitenproportioneel reageert komt ook voort uit alle eerdere aanslagen die ze hebben gehad op hun grondgebied. En die aanslagen komen weer voort uit alle sancties die Israël heeft opgelegd om de vijandigheid te doen stoppen. En die vijandigheden komen weer door het niet erkennen van Israël. En zo kun je helemaal truggaanin de geschiedenis tot aan de tijd van de Romeinen. 

En die haat die zit dus zo ontzettend diep bij velen dat die niet met 3 generaties weg is. Wat wel is gebeurd met de Joodse bevolking tov Duitsland en de grootste genocide die de mensheid gekend heeft op industriële schaal. Daarmee zeg ik niet dat die haat van de Palestijnen er niet mag zijn, en dat mensen niet Pro Palestijns mogen zijn, dat laatste al helemaal niet. Ik vraag me alleen wel af of een deel van die Pro Palestijnse demonstranten dit doen uit pure motivatie voor de Palestijnse bevolking of misschien ook wel vanwege het bestaan van de Staat Israël. 

Muurbloem1985 schreef op 23-11-2024 om 18:10:

[..]

Tussen niks doen en 2 miljoen mensen op deze manier uithongeren, dakloos maken en bombarderen zit nog heel veel. Waarom maak je het zo zwart-wit?

Muurbloem1985 schreef op 23-11-2024 om 18:03:

[..]

Al die 44.000 doden en miljoenen ontheemden met honger? Allemaal schuldig? 

Nicole123 schreef op 23-11-2024 om 18:17:

[..]

Tussen niks doen en 2 miljoen mensen op deze manier uithongeren, dakloos maken en bombarderen zit nog heel veel. Waarom maak je het zo zwart-wit?

Ik maak het niet zwart wit, ik zie het als acties die moeten gebeuren om hamas uit te schakelen en de gijzelaars terug te krijgen.

Nicole123 schreef op 23-11-2024 om 18:19:

[..]

Al die 44.000 doden en miljoenen ontheemden met honger? Allemaal schuldig?

Ze hadden veel meer kunnen doen tegen Hamas ja, sowieso er niet op stemmen en er niet mee werken, nu is het te laat.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.