Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
Miraval
15-11-2024 om 19:34
Libertine schreef op 15-11-2024 om 19:25:
[..]
Mijn antwoord is absoluut nee. Maar we weten het nooit.
Misschien kunnen we het beter duiden als een rel tussen Israëlische voetbal hooligans en Amsterdamse straatschoffies. Dan hebben we aan kanten de haat eruit gehaald.
Ja daar heb je wel een punt, alleen ze kamen niet alleen uit Amsterdam. Ik heb ook gehoord uit Utrecht en zelfs Almelo.
Ach we hebben een week ons zegje kunnen doen allemaal en vervolgens gaan we allemaal weer over tot de orde van de dag.
Dat is ook weer de trieste waarheid.
En als het kabinet vandaag gaat vallen dan zijn alle debatten en plannen helemaal voor niks geweest, want een nieuw kabinet heeft weer nieuwe ideeën. En ondertussen veranderd er niks aan de problemen die er in ons land zijn.
Muurbloem1985
15-11-2024 om 19:36
Daglichtlamp schreef op 15-11-2024 om 18:12:
Maar mogen wie niet ook het walgelijke gedrag van die 'supporters' benoemen?
Daar gaan we weer, nog geen excuus om op jacht te gaan, palestijnen supporters hebben ook hele universiteiten gesloopt, mag je die dan ook maar in elkaar trappen?
felija
15-11-2024 om 19:37
Poezie schreef op 15-11-2024 om 19:06:
[..]
Denk je dat iedereen die een huishoudelijke hulp inhuurt dat niet zelf kan? Als je het geld ervoor hebt en je hebt de mogelijkheid om het uit te besteden dan is dat makkelijk geregeld.
Het gaat dan ook niet om huishoudelijke hulpen.
Daglichtlamp
15-11-2024 om 19:46
Muurbloem1985 schreef op 15-11-2024 om 19:36:
[..]
Daar gaan we weer, nog geen excuus om op jacht te gaan, palestijnen supporters hebben ook hele universiteiten gesloopt, mag je die dan ook maar in elkaar trappen?
Waar beweer ik dat het een excuus is? Natuurlijk is er geen excuus.
Miraval
15-11-2024 om 19:47
[..]
Uhm nee.
Maar 4 miljoen schade aan de universiteit zou wel voor een deel op hen verhaald moeten worden vind ik. Maarja, dat is allemaal weer juridisch moeilijk moeilijk. En dus zal er wel niks verhaald gaan worden.
Daglichtlamp
15-11-2024 om 19:47
Het vervelende is dat als je een gematigd standpunt in deze discussie inneemt dat je dan van beide kanten aangevallen wordt. Het helpt de oplossing in elk geval niet dichterbij.
Poezie
15-11-2024 om 19:48
felija schreef op 15-11-2024 om 19:37:
[..]
Het gaat dan ook niet om huishoudelijke hulpen.
Jawel, dat gaat OOK om huishoudelijk hulpen.
felija
15-11-2024 om 19:58
Poezie schreef op 15-11-2024 om 19:48:
[..]
Veruit de meeste arbeidsmigranten werken in de logistiek, tuinbouw en voedingsindustrie, de teller staat op zo'n 800.000
https://www.werf-en.nl/hoeveel-arbeidsmigranten-zijn-er-nu-werkelijk-in-nederland/
Maar dit is offtopic.
Nicole123
15-11-2024 om 20:16
Vandaag in het Jeugdjournaal een item over een gastles waarbij een imam en rabbi samen in een klas kwamen praten. Ik moest meteen aan dit topic denken (@Miraval). Heel goed dat dit gebeurt en mooi ook dat het op het Jeugdjournaal kwam, zodat het heel veel kinderen bereikt dat je gewoon met elkaar door één deur kan, ook al is de één moslim en de ander joods. We moeten niet elkaar bestrijden, maar elkaar als medemens zien.
Miraval
15-11-2024 om 20:18
Nicole123 schreef op 15-11-2024 om 20:16:
Vandaag in het Jeugdjournaal een item over een gastles waarbij een imam en rabbi samen in een klas kwamen praten. Ik moest meteen aan dit topic denken (@Miraval). Heel goed dat dit gebeurt en mooi ook dat het op het Jeugdjournaal kwam, zodat het heel veel kinderen bereikt dat je gewoon met elkaar door één deur kan, ook al is de één moslim en de ander joods. We moeten niet elkaar bestrijden, maar elkaar als medemens zien.
Heel goed en fijn ook dat dit bij het Jeugdjournaal kwam! Hopelijk volgen meer scholen dit voorbeeld! Stemt mij gelukkig! 😁
Nicole123
15-11-2024 om 20:22
Poezie schreef op 15-11-2024 om 19:48:
[..]
Een Nederland afgesloten van de buitenwereld stort in. Dan is je huishoudelijke hulp je minste zorg hoor. De handel, de migranten die massaal in de agrarische en logistiek sector werken, de import van vanalles, Nederland kan helemaal niet zonder. Totaal wereldvreemd vind ik het als je de illusie hebt dat wij als Nederlanders genoeg aan elkaar hebben. Waarbij ook nog de vraag oppopt wie je dan eigenlijk als Nederlander ziet en wie niet. Blijkbaar is in Nederland geboren zijn en een Nederlands paspoort hebben niet eens genoeg. Ook als 2e of 3e generatie migranten ben je blijkbaar geen echte Nederlander, maar 'de ander'. Misschien kunnen Yeşilgöz, Wilders en Van der Plas het goede voorbeeld geven en teruggaan naar hun roots?
Nicole123
15-11-2024 om 20:25
Net een item op het NOS journaal. Een joodse Nederlander die stelt dat de situatie in Amsterdam enorm eenzijdig belicht is met woorden als 'pogroms' en dat hij zich als jood niet wil lenen voor extreem-rechtse frames.
Wilders is oh zo blij dat hij zijn anti-islam ijskast weer wagenwijd open kan zetten. Groot gelijk dat deze joodse burger zich daar helemaal niet prettig bij voelt.
felija
15-11-2024 om 20:30
Nicole123 schreef op 15-11-2024 om 20:25:
Net een item op het NOS journaal. Een joodse Nederlander die stelt dat de situatie in Amsterdam enorm eenzijdig belicht is met woorden als 'pogroms' en dat hij zich als joods niet wil lenen voor extreem-rechtse frames.
Wilders is oh zo blij dat hij zijn anti-islam ijskast weer wagenwijd open kan zetten. Groot gelijk dat deze joodse burger zich daar helemaal niet prettig bij voelt.
Ja! Heb het ook net gezien, hij legde wat mij betreft precies de vinger op de zere plek.
Poezie
15-11-2024 om 20:35
felija schreef op 15-11-2024 om 19:58:
[..]
Veruit de meeste arbeidsmigranten werken in de logistiek, tuinbouw en voedingsindustrie, de teller staat op zo'n 800.000
https://www.werf-en.nl/hoeveel-arbeidsmigranten-zijn-er-nu-werkelijk-in-nederland/
Maar dit is offtopic.
Dat is behoorlijk offtopic, en jij begon daar zelf over. Jij stelt dat Nederlanders bovenstaande niet zelf kunnen en de economie instort zodra de arbeidsmigranten vertrekken. Ik vind die stelling klinkklare onzin.
Libertine
15-11-2024 om 20:39
[..]
Tja. Nog steeds geen excuus om rechts extremistische voetbalsupporters in ons land toe te laten, vlaggen te laten verbranden, met ijzeren staven door de stad te lopen dreigen en een taxi chauffeur te pakken te nemen en ook als agressor te zijn gestart.