Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
BeesAreCool
11-11-2024 om 17:20
Anfisa schreef op 11-11-2024 om 16:40:
[..]
Dat begrijp ik ook niet. Het geld voor alle beveiliging kan beter besteed worden, bijvoorbeeld goed onderwijs en voorlichting. Het gaat helemaal nergens meer over.
Het is voetbal en dat is de nummer 1 sport/hobby voor mannen.
Als groepen vrouwen zich regelmatig zo zouden misdragen op de huishoudbeurs zoals hooligans en nu dus ook andere groepen dat doen omtrent een voetbalwedstrijd, dan was die al lang afgeschaft.
Daglichtlamp
11-11-2024 om 17:22
Poezie schreef op 11-11-2024 om 17:19:
[..]
Het hele gebeuren wordt nog onderzocht dus om nu al iets een feit benoemen is nogal voorbarig.
Goed punt, laten we van beide kanten daarover voorzichtig zijn. We weten eigenlijk nog maar heel weinig zeker.
Zilver_gray
11-11-2024 om 17:23
BeesAreCool schreef op 11-11-2024 om 17:20:
[..]
Het is voetbal en dat is de nummer 1 sport/hobby voor mannen.
Als groepen vrouwen zich regelmatig zo zouden misdragen op de huishoudbeurs zoals hooligans en nu dus ook andere groepen dat doen omtrent een voetbalwedstrijd, dan was die al lang afgeschaft.
BeesAreCool
11-11-2024 om 17:24
Poezie schreef op 11-11-2024 om 17:19:
[..]
Het hele gebeuren wordt nog onderzocht dus om nu al iets een feit benoemen is nogal voorbarig.
Staat gewoon in de media hoor en dan heb ik het niet over social media.
Maar als je dat voorbarig vindt, dan zouden we over de rest ook niet kunnen praten omdat er nog onderzoek is.
Wel weer een goed voorbeeld van een poging om dat opzij te schuiven. Precies zoals ik in mijn post noemde.
Nicole123
11-11-2024 om 17:26
Daglichtlamp schreef op 11-11-2024 om 17:22:
[..]
Goed punt, laten we van beide kanten daarover voorzichtig zijn. We weten eigenlijk nog maar heel weinig zeker.
Maar is dit topic en de berichten in de media dan ook voorbarig?
rionyriony
11-11-2024 om 17:30
Dat interview van Dilan *met de moeilijke naam* schijnt in een programma vanmorgen "bij Sven" of iets dergelijks te zijn geweest.
Was de boom aan het neerzetten en met lichtjes aan het doen. Misschien dat ze op kanaal 83 wordt herhaald. Zal dadelijk even kijken na het Sinterklaasjournaal.
https://www.nporadio1.nl/fragmenten Hier zou hij bij moeten staan (als ik me vroeger verveelde ging ik daar vaak wat grasduinen), maar vroeger stonden er tijden bij en die zie ik niet.
Daglichtlamp
11-11-2024 om 17:51
https://www.nrc.nl/nieuws/2024/11/11/politie-gepikeerd-over-kritiek-op-aanpak-gewelddadigheden-politici-moeten-dempen-in-plaats-van-uitvergroten-a4872667
„Politici zouden de vreselijke incidenten juist moeten dempen in plaats van uitvergroten. Er is nu sprake van een beangstigende polarisatie”, zegt José Rooijers, sectorhoofd bij de politie Oost-Nederland. Het is een van de eenheden die de afgelopen dagen tientallen agenten naar Amsterdam moesten sturen om bijstand te verlenen. „Politici zijn alleen maar bezig meer aanhang te zoeken in plaats van ervoor te zorgen dat we weer vreedzaam met elkaar kunnen samenleven.”
Daglichtlamp
11-11-2024 om 17:52
Nicole123 schreef op 11-11-2024 om 17:26:
[..]
Maar is dit topic en de berichten in de media dan ook voorbarig?
Ik denk dat mijn opmerking primair als spiegel bedoeld was. Maar inderdaad laten we voorzichtig zijn met conclusies in dit topic.
Zilver_gray
11-11-2024 om 18:00
Daglichtlamp schreef op 11-11-2024 om 17:51:
https://www.nrc.nl/nieuws/2024/11/11/politie-gepikeerd-over-kritiek-op-aanpak-gewelddadigheden-politici-moeten-dempen-in-plaats-van-uitvergroten-a4872667
„Politici zouden de vreselijke incidenten juist moeten dempen in plaats van uitvergroten. Er is nu sprake van een beangstigende polarisatie”, zegt José Rooijers, sectorhoofd bij de politie Oost-Nederland. Het is een van de eenheden die de afgelopen dagen tientallen agenten naar Amsterdam moesten sturen om bijstand te verlenen. „Politici zijn alleen maar bezig meer aanhang te zoeken in plaats van ervoor te zorgen dat we weer vreedzaam met elkaar kunnen samenleven.”
Goed artikel! Eens!
rionyriony
11-11-2024 om 18:55
Nee, ik vind dat je verkeerde ontwikkelingen zoals toeristen aanvallen heel duidelijk in het nieuws moet brengen en niet proberen te bagatelliseren of uit het nieuws te houden.
Zo leert men nooit wat je mag doen en wat fout is en dus bestraft zal worden.
Ik vind dat men ook recht heeft op het juiste respons. Geldt voor kinderen, geldt voor pubers en volwassenen die op het foute pad dreigen te komen. En ook wel zo correct voor de slachtoffers.
Zilver_gray
11-11-2024 om 18:59
rionyriony schreef op 11-11-2024 om 18:55:
Nee, ik vind dat je verkeerde ontwikkelingen zoals toeristen aanvallen heel duidelijk in het nieuws moet brengen en niet proberen te bagatelliseren of uit het nieuws te houden.
Zo leert men nooit wat je mag doen en wat fout is en dus bestraft zal worden.
Onzin!
Er hoeft niks gebagatelliseerd te worden. Maar meteen smijten met termen als Pogrom etc? Jawel dat mag minder.
En;
Politici zijn alleen maar bezig meer aanhang te zoeken in plaats van ervoor te zorgen dat we weer vreedzaam met elkaar kunnen samenleven.”
Koko67
11-11-2024 om 19:05
Nicole123 schreef op 09-11-2024 om 17:47:
[..]
Maar je hebt dat niet op je socials gezet neem ik aan, dus niemand weet het van je verder. Zo vergaat het veel moslims ook. Als jij gewoon oprecht met een moslim in gesprek gaat dan zal het overgrote deel gewoon zeggen dat ze wat er in Amsterdam gebeurd is vreselijk vinden en wat er op 7 oktober is gebeurd vreselijk voor de Israëliers. Maar je veroordeelt ze al bij voorbaat.
Nou, niet echt. Ik vond lesgeven de afgelopen 2 dagen een crime en heb nu besloten dat ik echt een andere school ga zoeken. Een overwegend witte school. Ik ben het spuug en spuugzat.
Er was ware euforie onder onze Marokkaanse / Nederlandse leerlingen.
Wat ik de afgelopen 2 dagen gehoord heb over Joden , daar heb ik nu nachtmerries van. En “ eerst de zaterdag, dan de zondag”, was nog een van de “vriendelijkste” opmerking. De rest bestond vooral uit heel veel woorden waar het beginwoord meestal Kanker… was.
De stand van schorsingen in 2 dagen is nu: 18
Koko67
11-11-2024 om 19:07
Nicole123 schreef op 11-11-2024 om 13:22:
[..]
Die Maccabi supporters misdroegen zich al ruimschoots voor de wedstrijd. Die waren al een aantal dagen Amsterdam onveilig aan het maken. Dus niet fair om te doen alsof alles wat voor 21:00 begon geen actie-reactie zou zijn.
Om met onze minister president te spreken: er is geen enkel excuus voor deze Jodenjacht.
rionyriony
11-11-2024 om 19:18
Zilver_gray schreef op 11-11-2024 om 18:59:
[..]
Onzin!
Er hoeft niks gebagatelliseerd te worden. Maar meteen smijten met termen als Pogrom etc? Jawel dat mag minder.
En;
[..]
Het was absoluut de bedoeling om onschuldige mensen pijn te doen en te vernederen. Ze wilden zich duidelijk manifesteren als de personen die iets te bepalen hebben in Nederland. En dat is niet zo.
Ik vind, als het aan mij zou liggen, dat deze daders excuus moeten aanbieden als onderdeel van de straf. Ze kunnen vermindering van straf krijgen na het duidelijk openbaar aanbieden van excuus aan de Joodse toeristen die uit een hinderlaag laf werden aangevallen. Het gedrag is beneden alle peil en ik wil niet dat het buitenland denkt dat Nederland daar lichtvaardig over denkt en geen moreel meer heeft. Dat idee heeft men al gezien de doorvoer van drugs. Ik schaam me echt kapot voor Amsterdam. Voor het beleid en het wegkijken.
Miraval
11-11-2024 om 19:25
Koko67 schreef op 11-11-2024 om 19:05:
[..]
Nou, niet echt. Ik vond lesgeven de afgelopen 2 dagen een crime en heb nu besloten dat ik echt een andere school ga zoeken. Een overwegend witte school. Ik ben het spuug en spuugzat.
Er was ware euforie onder onze Marokkaanse / Nederlandse leerlingen.
Wat ik de afgelopen 2 dagen gehoord heb over Joden , daar heb ik nu nachtmerries van. En “ eerst de zaterdag, dan de zondag”, was nog een van de “vriendelijkste” opmerking. De rest bestond vooral uit heel veel woorden waar het beginwoord meestal Kanker… was.
De stand van schorsingen in 2 dagen is nu: 18
Jezus! Ik kan me heel goed voorstellen dat het als leerkracht op dit moment erg moeilijk is. En misschien zelfs het onderwerp helemaal vermeden wordt, wat ik kan begrijpen maar natuurlijk niet iets wat je wil.
18 schorsingen is wel serieus veel.